Originally posted by brainsurgery
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vai oisko kuitenkin niin että 50mm on kokonaispituus ja kierreosa n. 25-26mm...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
Eiku 26mm on kierteen pituus kartion juuresta mitattuna. Pultin kokonaispituus on n. 50mm. Mitattu just äsken orkkispultista..Originally posted by brainsurgery View PostOlisko tuo 26mm kuitenkin kartion pituus ja 50mm kierteiden?e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
Kuskin puolen comfort access ei toimi E91:ssä, mutta apparin puoli toimii normaalisti. Käytin äsken kahvan irti ja kahvan johdot näyttivät ehjiltä. Kahvan liittimeen tulevista johdoista on kaikista eriste kuoriutunut kuvan mukaisesti, mutta eivät ole poikki. Vikakoodinlukija antaa aika epämääräisen vikakoodin. Kahvan anturi rikki?Last edited by DTR; 03-12-2017, 15:22.
Comment
-
Kannattaa lukaista ne koodit INPA/ISTA:lla noilla yleismallin lukijoilla tulee monesti tuollaisia koodeja. Aika paljon vikoja noissa CA kahvoissa, joten luultavasti siinä vika.Originally posted by DTR View PostKuskin puolen comfort access ei toimi E91:ssä, mutta apparin puoli toimii normaalisti. Käytin äsken kahvan irti ja kahvan johdot näyttivät ehjiltä. Kahvan liittimeen tulevista johdoista on kaikista eriste kuoriutunut kuvan mukaisesti, mutta eivät ole poikki. Vikakoodinlukija antaa aika epämääräisen vikakoodin. Kahvan anturi rikki?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Pitäisi lukea autosta moduli jotta voisi olla varma, riippuu nimittäin modulista ja sen softaversiosta mitä sinne on koodattavissa.Originally posted by -JMV- View PostSaako sigun autoon koodattua 100ah akun? Jostain luin että 90ah olisi isoin?
Mutta todnäk lähimmät ovat;
-90Ah normaali
-110Ah normaali
-90Ah AGM
-105Ah AGM
(katsoin omastani, joka hyvin lähellä sinun autoasi)
Kapasiteetti koodataan aina isommaksi kuin itse akun kapasiteetti, mikäli siis juuri oikeaa ei löydy. 5-10Ah erolla ei ole merkitystä käytännön toimintaan, ja periaatteessa jos laitat isomman akun kuin mitä sinne koodataan ei muuta tapahdu kuin että akku ei välttämättä lataudu ihan täyteen. Eikä silläkään muuta väliä ole kuin, että maksat turhasta kapasiteetista jota et saa käyttöön - ainakin periaatteessa. Ei se IBS ihan niin taitava ole koskaan että lataisi juuri tarkalleen koodatun Ah mukaan akun varauksen...Last edited by Dualfun; 14-03-2017, 10:51.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Jos akun vaihtaa uuteen samanlaiseen, niin täytyykö tästä muutoksesta jotenkin kertoa autolle?Originally posted by Dualfun View PostPitäisi lukea autosta moduli jotta voisi olla varma, riippuu nimittäin modulista ja sen softaversiosta mitä sinne on koodattavissa.
Mutta todnäk lähimmät ovat;
-90Ah normaali
-110Ah normaali
-90Ah AGM
-105Ah AGM
(katsoin omastani, joka hyvin lähellä sinun autoasi)
Kapasiteetti koodataan aina isommaksi kuin itse akun kapasiteetti, mikäli siis juuri oikeaa ei löydy. 5-10Ah erolla ei ole merkitystä käytännön toimintaan, ja periaatteessa jos laitat isomman akun kuin mitä sinne koodataan ei muuta tapahdu kuin että akku ei välttämättä lataudu ihan täyteen. Eikä silläkään muuta väliä ole kuin, että maksat turhasta kapasiteetista jota et saa käyttöön - ainakin periaatteessa. Ei se IBS ihan niin taitava ole koskaan että lataisi juuri tarkalleen koodatun Ah mukaan akun varauksen...Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Sama homma oli täälläkin loppukesästä, BMW-huollossa korjaus+työt rapiat 700€.Originally posted by DTR View PostKuskin puolen comfort access ei toimi E91:ssä, mutta apparin puoli toimii normaalisti. Käytin äsken kahvan irti ja kahvan johdot näyttivät ehjiltä. Kahvan liittimeen tulevista johdoista on kaikista eriste kuoriutunut kuvan mukaisesti, mutta eivät ole poikki. Vikakoodinlukija antaa aika epämääräisen vikakoodin. Kahvan anturi rikki?
Firma, joka auton Saksasta toi korjasi vian vaihtamalla koko kahvan ja löivät sen johonkin vakuutukseen, maksoin omavastuun 250€. Eikä ollut kuulemma ihan ensimmäinen kahvanvaihto. Koodit voin tarkastaa tulosteesta, jonka sain, jos niistä apua on.
Comment
-
Kyllä pitää, onnistuu helposti INPA/ISTA:lla.Originally posted by bmw323it View PostJos akun vaihtaa uuteen samanlaiseen, niin täytyykö tästä muutoksesta jotenkin kertoa autolle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
On vielä sen ikäisiä pelejä, että yleensä paikallaan on alkuperäinen akku (BMW leimat paljastaa paljon), joten vaihtamalla samanlaiseen ei tarvitse toki kuin kuitata vaihto. Jos kuitenkin akku on jo vaihtunut kertaalleen erilaiseen, on suuri todennäköisyys että akun kokoa/tyyppiä ei ole muutettu oikeaoppisesti modulille. Monet nämä "akkupisteet" ym saavat kyllä kuitattua vaihdon, mutta 99% varmuudella ei koodattua. Onpa tullut vastaan jopa merkkihuolloksi luokiteltava toimija, joka ei ollut tuota tehnyt vaikka asiakkaalle oli annettu ymmärtää että akunvaihto on kerrottu autolle BMW:n ohjeiden mukaisesti - no olihan se, mutta nimenomaan vain vaihto. Kannattaa olla tarkkana.Originally posted by bmw323it View PostJos akun vaihtaa uuteen samanlaiseen, niin täytyykö tästä muutoksesta jotenkin kertoa autolle?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
No johan on taas BMW-huollolla hinnatOriginally posted by hemz View PostSama homma oli täälläkin loppukesästä, BMW-huollossa korjaus+työt rapiat 700€.
Firma, joka auton Saksasta toi korjasi vian vaihtamalla koko kahvan ja löivät sen johonkin vakuutukseen, maksoin omavastuun 250€. Eikä ollut kuulemma ihan ensimmäinen kahvanvaihto. Koodit voin tarkastaa tulosteesta, jonka sain, jos niistä apua on.
Kahvan vaihtaminen kestää muutaman minuutin, on nimittäin vain yhdellä pultilla kiinni. Toivoin vähän, että olisi ollut vain joku kahvaan tulevista piuhoista poikki (näitäkin ollut runsaasti), mutta taitaa tosiaan mennä koko kahvan vaihdoksi. Pitänee kysellä uuden kahvan hintaa, RealOEM näyttää maalatun kahvan jenkkihinnaksi 223 dollaria ja bmwfans Saksan hinnaksi 162 euroa, joten Suomen marmorilla varmaan sen 300 euroa :think Ellei sitten munkilla osu käytetty bluewater-kahva jostain eteen, eBaysta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Joutuukohan tuonkin koodaamaan jotenkin?
Edit: pappakerhon alennuksella 229€ Suomen marmorilla.Last edited by DTR; 14-03-2017, 15:36.
Comment

Comment