Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by fraatti View Post
    e90:stä on kahdenlaisella erilaisella vetoakselin kierteellä m24 ja m27 riippuen mm moottorista yms.
    .
    Oookei. Mä tilasin fixukselta tällaisen https://www.handsontools.com/Klann-T...d_p_65087.html En ole kyllä vielä edes kokeillut kierteelle.

    Comment

    • Squbbe
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 1
      • Suomi

      Taitaa olla aika tyhmä kysymys, mutta olisikohan 335d turbot/pakosarja/ahtoputkistot yms. sovitettavissa 330d:hen ja että ne saisi vielä softattua toimimaan? E93 kahdella solmulla olisi aika perverssi laitos :think

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        Mitä tulppia ootte suosineet? Itellä n52b30 ja Motonetissa tarjolla Bosch, Ngk ja Denso. Onko merkillä sinänsä näissä väliä?
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • Tuonela
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 368
          • Tampere

          320d -07 (m47)
          Onko normaalia että moottoritilasta vänkärin puolelta kuuluu napsuntaa jonkin aikaa kun moottorin sammuttaa?
          No jokatapauksessa eilen illalla napsunta jatkui ja jatkui vaikka auto oli parkissa pidempäänkin. Nyt aamulla ei sitten lähtenyt käyntiin. Uusittiin akku, ei apua. Mittaristoon syttyi punainen ratin ja lukon kuva.
          Ei puhu mitään starttinapista... Onko varovaista arviota mikä nyt levisi?
          Last edited by Tuonela; 01-06-2018, 21:15.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Tuonela View Post
            320d -07 (m47)
            Onko normaalia että moottoritilasta vänkärin puolelta kuuluu napsuntaa jonkin aikaa kun moottorin sammuttaa?
            No jokatapauksessa eilen illalla napsunta jatkui ja jatkui vaikka auto oli parkissa pidempäänkin. Nyt aamulla ei sitten lähtenyt käyntiin. Uusittiin akku, ei apua. Mittaristoon syttyi punainen ratin ja lukon kuva.
            Ei puhu mitään starttinapista... Onko varovaista arviota mikä nyt levisi?

            Napsunta voi tulla esimerkiksi turbon säätimeltä tai sammutusläpältä. Punainen ratti ja lukko taas kertoo että sähköinen rattilukko on jumissa (voi napsua tämänin) jolloin ei vapauta eikä tietenkään lähde käyntiin. Kokeile vähän heilutella rattia, jospa se siitä aukeaisi. Seuraavaksi resetointia ELV-laskurille jos siellä vikakoodia sähköisestä rattilukosta on.
            Jos taas ei menee laisinkaan virtoja päälle niin joskus taisi olla jotain comfort access-kahvan oikaria joka kyykkäs koko auton vähän vastaavalla tavalla.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • RoniV
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 195
              • Finland

              Originally posted by juha77 View Post
              Mitä tulppia ootte suosineet? Itellä n52b30 ja Motonetissa tarjolla Bosch, Ngk ja Denso. Onko merkillä sinänsä näissä väliä?
              Omassa Bosch FR7NPP332 ja tais olla tehdasasenteiset samanlaiset. Ja mitä noista nyt muuta sanomaan että toimii

              e. Säästää muuten aikatavalla kun tilaa ebaysta. 6x tais olla ~43€ luokkaa.
              Last edited by RoniV; 02-06-2018, 01:37.
              - E90 M3 LCI -09
              - E39 530dA Individual M sport
              +2 Muuta

              ex:
              - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
              - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
              - E39 528iA | Oxford Green
              - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
              - E32 735iA -91
              - E46 325Ci -02| Topasblau

              Comment

              • Tuonela
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 368
                • Tampere

                Originally posted by Supra^ View Post
                Napsunta voi tulla esimerkiksi turbon säätimeltä tai sammutusläpältä. Punainen ratti ja lukko taas kertoo että sähköinen rattilukko on jumissa (voi napsua tämänin) jolloin ei vapauta eikä tietenkään lähde käyntiin. Kokeile vähän heilutella rattia, jospa se siitä aukeaisi. Seuraavaksi resetointia ELV-laskurille jos siellä vikakoodia sähköisestä rattilukosta on.
                Jos taas ei menee laisinkaan virtoja päälle niin joskus taisi olla jotain comfort access-kahvan oikaria joka kyykkäs koko auton vähän vastaavalla tavalla.
                Rattia heiluteltu mutta ei auttanut. Piuhan päähän seuraavaksi, katsotaan mitä löytyy. Napsunta tulee turbon suunnalta, kuinka pitkään se napsuu yleensä kun auton sammuttaa?

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Oletteko fiksailleet pohjan ruostevaurioita? Mulla ainakin E91:ssä takakelkka tai ainakin se kolmion muotoinen palkki on aika rujonnäköinen. Kannattaako ruosteet rapsutella pois ja jotain suojaa päälle?
                  Last edited by aku1979; 04-06-2018, 14:49.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Mitäs putkistoja porukka laittanut E92/3 325i perään? Kaipaisi vähän lisä-ääntä.

                    Tonnin eisenmann on liian kallis.
                    Anyone?

                    Comment

                    • puerco
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1135
                      • Espoo

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Anyone?
                      Samalla kaavalla vaan kun 335 E91seen
                      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                      Comment

                      • emper0r
                        Newbiemmer
                        • Apr 2013
                        • 13
                        • Forssa

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Anyone?
                        Ite vaihdoin edelliseen e91 325i (N53) 335i:n diffuusorin ja katkasin vakioputken heti taka akselin jälkeen. Irrotin takaluukun pohjan alla olevan muovisen säilytyslaatikon ja raa`asti sahasin sen matalammaksi siten että otin välistä palan pois ja vanha pohja vain sikamassalla+ruuveilla kiinni. On myös olemassa 335 mallin oma laatikko joka on eri muotoinen. Tämä sen takia että sain uuden magnaflown vaimentimen poikittain ja siitä lähdöt ulostuloille koska itsellä oli vetokoukku joten en pystyny viemään toiselle ulostulolle putkea poikittain heti siinä diffuusorin takana.
                        Putkikoko oli muistaakseni 2,5" mitä käytin. Äänimaailma oli asiallinen kutosen äänet, alkuun tietty vähän liian rouheet mutta muutaman tuhannen ajokm jälkeen vaimeni.
                        e91 330da vm06

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Onko kukaan vaihdellut itse xdriven etummaista kardaania? Sain vihdoinkin varmuuden, että natiseva ääni kuuluu kardaanin etupään ristinivelestä. Öljyn lutraamisella hiljenee hetkekeksi, mutta ääni palaa melko pian. Orkkis maksaa n. 1000€....olisko suositella jotain laadukasta tarvikeosaa?

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Onko kukaan vaihdellut itse xdriven etummaista kardaania? Sain vihdoinkin varmuuden, että natiseva ääni kuuluu kardaanin etupään ristinivelestä. Öljyn lutraamisella hiljenee hetkekeksi, mutta ääni palaa melko pian. Orkkis maksaa n. 1000€....olisko suositella jotain laadukasta tarvikeosaa?
                            Osaava paja vaihtaa tuohon alkuperäiseen kyllä ristikon....
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Osaava paja vaihtaa tuohon alkuperäiseen kyllä ristikon....
                              Ai siihen saa jostain varaosiakin? Onko se sellainen homma, ettei onnistu kuin ammattilaiselta?

                              Taitaa olla mitä vähän googlailin.
                              Last edited by aku1979; 06-06-2018, 07:26.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Onko kukaan käyttänyt tätä Carbaflo hoitoainetta ovien nitiseviin tiivisteisiin?


                                Valmistaja nähtävästi Fuchs Lubritech.
                                Saakohan tuota jostain alkuperäisen valmistajan tuotteena? Ehkä edullisemmin kuin bemarilta?
                                Tai jos jollain on tuubi pk-seudulla niin voisin korvausta vastaan vetästä tiivisteisiin
                                Shellin tuubi tuntuu vaikuttavan ovitiivisteiden nitinöihin vain hyvin lyhyen ajan näin kesäkuumalla.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎