Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by jonpsa View Post
    Onko kenelläkään tietoa onko tuolla keskimmäisellä ”plussanavalla” sulaketta jossain suunnassa? Pääsi ottamaan maihin, ja auto ei lähde enään käyntiin vaikka starttaa ilosesti.
    Ei varmasti, jos on hitsannut niin paljon että sulake on palanut. Tuleeko johtoon sähköä enää ollenkaan? Tuosta tulee virta moottorinohjaimelle. Johdon jälkeen ennen moottoriohjainta siellä kotelon alla on vielä lisäksi 3kpl sulakkeita

    Mahdollisia vikapaikkoja ovat lisäksi akkukotelon läpivienti takarenkaan takapuolella sekä tietysti akun päällä olevassa tellingissä oleva sulake joka on 100a.

    täällä jotain vastaavaa...


    Ja tässä esimerkki kytkentäkaava
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • jonpsa
      Newbiemmer
      • Sep 2016
      • 13
      • vilppula

      Originally posted by fraatti View Post
      Ei varmasti, jos on hitsannut niin paljon että sulake on palanut. Tuleeko johtoon sähköä enää ollenkaan? Tuosta tulee virta moottorinohjaimelle. Johdon jälkeen ennen moottoriohjainta siellä kotelon alla on vielä lisäksi 3kpl sulakkeita

      Mahdollisia vikapaikkoja ovat lisäksi akkukotelon läpivienti takarenkaan takapuolella sekä tietysti akun päällä olevassa tellingissä oleva sulake joka on 100a.

      täällä jotain vastaavaa...


      Ja tässä esimerkki kytkentäkaava
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-relay/pbEVIa0


      Ei tule virtaa lainkaan enään. Elikkä hyvinkin todennäköisesti sieltä akulta sulake mennyt, ei tietoa kuinka kauan varsinaisesti oli maadottuneena, eli se 100a sulake on hyvinkin voinut palaa. Huomenna pääsee taas auton luokse enemmän ihmettelemään. Katselin tänään jo sitä akun päällä olevaa hässäkkää ja mietin voisiko sielä olla sulakkeita tai vastaavia mutta ei luonto antanut periksi ruveta availemaan vielä

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 349
        • Paimio

        Originally posted by aku1979 View Post
        Ei hankala homma ollenkaan varsinkin kun vaihtaa koko tangon ellei sitten pahasti ole hitsannut kiinni. Tietysti kulmat täytyy laitattaa vaihdon jälkeen.
        Raidetankojen (ulompi+sisempi vaihto siis kyseessä). Osat tuli vihdoin. Meneekö vaan sillä että pohjamuovi irti, ulompi pää irti ja sitten kumihaitari irti, kääntää renkaat sopivasti että pääsee irrottamaan sisäpään? Jos ei tarvitse ulompaa ja sisempää erottaa niin saisi suurinpiirtein samanmittaiseksi kasattua uudet osat että pärjäisi kunnes pääsee aurauskulmat säädättämään? Nosturilla pääsee tekemään...
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1612
          • Vantaa

          Originally posted by tiakri View Post
          Huomasin tuossa pitempää reissua ajaessa eilen että pissapoika ei toimi ollenkaan. Eli kun vetää oikeasta viiksestä itseen päin, niin pyyhkijät kyllä pyyhkii noin kolme kertaa, mutta vettä ei tule. Satunnaisesti tuntuu kyllä tulevan etuvalojen pesureista, mutta tuntuu ettei niistäkään ihan joka kolmannella vaiko viidennellä kerrallakaan.

          Katsoin sulakkeet, auto on 9/08 ja tässä ei taida olla kuin yksi sulake pesurille, se oli ehkä. Joku rele kyllä vaimeasti naksuu kun vetää viiksestä, pumppu ei pidä mitään ääntä eli ei siis yritäkään.

          Onkohan tuo pumppu sitten vaan mykistynyt täysin, ja sen vaihtamalla paranisi, vai vieläkö voisi jotain muuta katsoa? Pumppu ja tiiviste maksaa noin 20euroa joten varmaan parempi hankkia sellainen ennenkuin alkaa purkamaan sisälokasuojaa.
          no vastasit tässä oikeestaa ite ittelles.
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • prh'
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 122
            • Seinäjoki

            e91 umpio on päässyt kuvan mukaiseen kuntoon ja väittäisin, että tuo on sisäpuolelta tuollainen. Talvella tuo näytti siltä kuin olisi jäätynyt.
            En tiedä olisiko tuonne päässyt jotain pesuainetta, sillä umpiot huurtuu kun autoa pesee painepesurilla.

            Onko tuolle mitään tehtävissä?




            Last edited by prh'; 07-07-2018, 22:11.

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              Käyttämällä umpion pleksi irti ja vaihtamalla tiiviste.
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Originally posted by JMTN View Post
                Käyttämällä umpion pleksi irti ja vaihtamalla tiiviste.
                Umpion irrottamiseen tarvii vissiin irrottaa etupuskuri pois edestä?
                Lähteekö näissä helposti pleksi irti umpiosta ja saako sitä edes erikseen?
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • Sallinen
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 96
                  • Kuopio

                  Minuakin kiinnostaisi, mistä LCI mallin pleksejä saisi erikseen. Kaikki löytämäni ovat olleet pre LCI.
                  e91 320dA xDrive -12
                  Porsche 911
                  Audi TT

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Taas vaihteeksi pitäisi uutta ja kallista osaa tilata. Eli eilen syttyi engine fault, reduced power, flekti huusi täysillä ja oli pitkä startti. Vikakoodina 29f2.

                    Käynnistelin 3 kertaa uusiksi ja aina tuli koodi. Että aika selvä peli että se hpfp tuli tiensä päähän.

                    Uskaltaakohan tuolla ajaa nyt ollenkaan jos pintakaasulla ajelee? Esim. ajaa auto kotiin ja sitte korjaamolle kun uusi osa saapuu?

                    Mistä porukka on tilaillut näihin niitä pumppuja, hirvitti ku katto netistä niin lähemmäs 1000€ uutena esim. bemariosista.

                    Kyseessä siis 335xi e92 n54.

                    Comment

                    • Homebrew
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 349
                      • Paimio

                      Originally posted by Homebrew View Post
                      Raidetankojen (ulompi+sisempi vaihto siis kyseessä). Osat tuli vihdoin. Meneekö vaan sillä että pohjamuovi irti, ulompi pää irti ja sitten kumihaitari irti, kääntää renkaat sopivasti että pääsee irrottamaan sisäpään? Jos ei tarvitse ulompaa ja sisempää erottaa niin saisi suurinpiirtein samanmittaiseksi kasattua uudet osat että pärjäisi kunnes pääsee aurauskulmat säädättämään? Nosturilla pääsee tekemään...
                      Näinhän se homma pääpiirteittäin meni. Sisäpää oli kohtuu tiukassa mutta lähti loppujen lopuksi koko setti irti. Uudet osat vaan kasasi suht samanmittaisiksi niin rattikin osoitti operaation jälkeen suoraan. Vielä aurauskulmien säätö niin taas kelpaa. Turbo näytti jonkun verran vuotavan öljyä, mutta kai se näillä kilsoilla (375tkm) sallitaan
                      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                      Ex. E91 330d -07

                      Comment

                      • ASFilms
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2018
                        • 37
                        • Hyvinkää

                        Nyt voi tulla vähän tyhmä kysymys

                        Mut oon tottakai kokeillu omalla autolla (e90 330d pre lci) 0-100 ja lukemat ei todellakaa oo mitä papereissa/netissä. Saan sen 7.6-8s menee vaikka oman ohjekirjan mukaan pitäis 6.8s mennä. Eli sekunnin verran joku hitaampi. Tuntuu et siinä 65-70kmh paikkeilla hidastuu meno huomattavasti. Auto siis täysin vakio ja omasta mielestä normiajossa kulkee ihan ok (en kauheesti oo päässy vertaa muihin 330d mut tuntuu aika normaalilta). Onko ideoita missä voi mättää vai oonko vaa ihan tyhmä?
                        F30 330e

                        Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

                        Comment

                        • Mac
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 199
                          • Kotka

                          Originally posted by ASFilms View Post
                          Nyt voi tulla vähän tyhmä kysymys

                          Mut oon tottakai kokeillu omalla autolla (e90 330d pre lci) 0-100 ja lukemat ei todellakaa oo mitä papereissa/netissä. Saan sen 7.6-8s menee vaikka oman ohjekirjan mukaan pitäis 6.8s mennä. Eli sekunnin verran joku hitaampi. Tuntuu et siinä 65-70kmh paikkeilla hidastuu meno huomattavasti. Auto siis täysin vakio ja omasta mielestä normiajossa kulkee ihan ok (en kauheesti oo päässy vertaa muihin 330d mut tuntuu aika normaalilta). Onko ideoita missä voi mättää vai oonko vaa ihan tyhmä?
                          Millä oot mitannut? Joskus tuli tuolla e36 samaa tehtyä ja huonolla lähdöllä häviää 0,5s. Mutta alle tehtaan ilmoittaman melkeen kaikki bemut saanut menemään että oisko autossa jotain häikkää?
                          ---e92 ///M3---
                          ---e39 530i---

                          Comment

                          • ASFilms
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2018
                            • 37
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Mac View Post
                            Millä oot mitannut? Joskus tuli tuolla e36 samaa tehtyä ja huonolla lähdöllä häviää 0,5s. Mutta alle tehtaan ilmoittaman melkeen kaikki bemut saanut menemään että oisko autossa jotain häikkää?
                            Puhelimella kuvannu mittaristoo ja sitte leikannu kun mittari lähtee 0 ja toinen pääty leikannu ku tulee 100. Ei paras taktiikka mut tehny sitä monelle muulla autolle ja niillä tullu aika lähelle todellista aikaa. Mietin kans et oisko mitä vikana.
                            Ei oo bemareista ennen ollu kokemusta joten paha verrata mihkään aikasempaa mut tuntuu et ois iha ok kunnossa tää. Dpf, egr, imusarjaläpät on kaikki paikoillaa (on suunnitelmis ottaa poies). Toki onha tällä rullattu jo 250t et onhan tässä varmaan joku mätänä vaikk en sitä ite osaa sano että mikä. Ainoo minkä oon huomannu et lämmöt ei helpolla pysy siellä 90 vaan tippuu sinne 75-80 paikkeille normiajossa/tyhjäkäynnillä elikkä termostaatti varmaanki sit uusiks?
                            F30 330e

                            Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Kannattaisi ehkä ladata kännykkään mittaus appsi, niin vähän tarkempi mittaustulos ja turvallisempi mittaustapa.
                              Yli 75 astetta pitäisi lämmöt olla,että dpf poltto käynnistyy...
                              88 asteen termostaatti siellä on ja käytännössä noin 90 astetta on normaali lämpötila nesteellä piilovalikosta katsottuna.

                              Originally posted by ASFilms View Post
                              Puhelimella kuvannu mittaristoo ja sitte leikannu kun mittari lähtee 0 ja toinen pääty leikannu ku tulee 100. Ei paras taktiikka mut tehny sitä monelle muulla autolle ja niillä tullu aika lähelle todellista aikaa. Mietin kans et oisko mitä vikana.
                              Ei oo bemareista ennen ollu kokemusta joten paha verrata mihkään aikasempaa mut tuntuu et ois iha ok kunnossa tää. Dpf, egr, imusarjaläpät on kaikki paikoillaa (on suunnitelmis ottaa poies). Toki onha tällä rullattu jo 250t et onhan tässä varmaan joku mätänä vaikk en sitä ite osaa sano että mikä. Ainoo minkä oon huomannu et lämmöt ei helpolla pysy siellä 90 vaan tippuu sinne 75-80 paikkeille normiajossa/tyhjäkäynnillä elikkä termostaatti varmaanki sit uusiks?
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Mites tuo etuvetarin tanko lähtee turvallisesti irti uloimmalta puolelta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎