Vetarin metsästys käynnissä ja ei meinaa vastaavaa löytyä. Sopiikohan -08 vuoden 335i coupesta irrotettu vetari, olka-akseli ja napa kesäkuussa -07 valmistettuun laitteeseen? Jokin muutos tuossa osassa on tuolla välillä, mutta en tarkkaan tiedä mikä.
Minkähänlainen ostos olisi pre-lci E9x 320d isommilla kilsoilla ja tomaattina? Kiikarissa siis noita +250tkm ajettuja vehkeitä. Tietenkin historiastakin paljon kiinni mutta onko näiden automaattilaatikoissa ollut esimerkiksi samoja turbiinivikoja kuin kolmelitraisten laatikoissa?
Moro, tässä pari päivää sitten huomasin että ruennut laatikosta kuulumaan napsumista kun vaihtaa P vaihteen päälle. Ei kuulu aina ilmenee yleensä kun on jonku aikaa ajellut, välillä kuuluu isommin. Autona siis E91 325ia 06vm N52B25, onko syytä huolestua?
kokemuksia kys öljystä? e90 n52 bensatomaatti löytyy
Tuo on Kärkkäisellä 29,90 /5l. Ei ole BMW LL-04 hyväksyntiä .
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko 0W30 mielestäsi liian ohutta? Sitähän Castrolin öljyvalitsin suosittaa näihin "uudempiin".
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko 0W30 mielestäsi liian ohutta? Sitähän Castrolin öljyvalitsin suosittaa näihin "uudempiin".
Ite oon käytelly tos m57 tota 0w30 et juoksee talvel paremmin ja hyvin pysyy sisällä. En tiiä onks sillä nyt nii suurta väliä. Ennen ajelin 5w30 ja kylmällä kalkatti mielestäni enemmän :think
Onko 0W30 mielestäsi liian ohutta? Sitähän Castrolin öljyvalitsin suosittaa näihin "uudempiin".
Asiasta on varmaan yhtä monta mielipidettä kun tekijääkin, mutta jostain bmw:n ohjeista kaivelin "In countries where the ambient temperature frequently falls below -20 °C, we recommend the use of 0W instead of 5W products." Tuo kylmäominaisuus on vaan öljyn viskositeetti kylmänä eikä se liity käyttölämpötilan viskositeettiin, eli 0w30 ja 5w30 viskositeetti lämpimänä pitäisi olla liki sama mutta kylmänä niissä on jo melko suuri ero.
F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Kyllä se koneen ääni ja käynti vaan on raaempi käytettäessä 5W kuin 0W öljyä, varsinkin jos joutuu ilman kunnon esilämmitystä käynnistämään. Joku 5W öljy ja onneton defan säteilylämppäri, niin pahaa tekee lyödä auto käyntiin jostain alle kymmenenkään asteen pakkasesta.
Kyllä se koneen ääni ja käynti vaan on raaempi käytettäessä 5W kuin 0W öljyä, varsinkin jos joutuu ilman kunnon esilämmitystä käynnistämään. Joku 5W öljy ja onneton defan säteilylämppäri, niin pahaa tekee lyödä auto käyntiin jostain alle kymmenenkään asteen pakkasesta.
Tuota säteilylämppäriä olen nyt kahtena aamuna labraillut, kun semmonen oli jo valmiina.
Yöllä ollut n. -4C, auto piuhassa 1h45min.
Virrat päälle ja jb4 kännystä päälle, öljyt 42C, vedet 35C, ulkolämpö -1,5.
Auto käyntiin, vedenlämmöt lähtee tietty heti nousuun, mutta öljynlämpö putoaa pari astetta ennen kuin lähtee taas nousuun.
Vaikuttaisi kuitenkin tyhjää paremmalta, pitää jatkaa labrausta jahka kovemmat pakkaset tulee..
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Onko tuollaisen led lisävalopaneelin asennus ihan piis of kake vai kannattaako koskaan tuollaisia asentaneen turvautua ammattilaiseen? Löytyisikö hyvää ohjetta e9x:ään tai suositusta missä teettäisi työn? Mieluusti tietty siten, että firmalla olisi edukkaat hinnat paneeleista ja asennuksesta.
Tuota säteilylämppäriä olen nyt kahtena aamuna labraillut, kun semmonen oli jo valmiina.
Yöllä ollut n. -4C, auto piuhassa 1h45min.
Virrat päälle ja jb4 kännystä päälle, öljyt 42C, vedet 35C, ulkolämpö -1,5.
Auto käyntiin, vedenlämmöt lähtee tietty heti nousuun, mutta öljynlämpö putoaa pari astetta ennen kuin lähtee taas nousuun.
Vaikuttaisi kuitenkin tyhjää paremmalta, pitää jatkaa labrausta jahka kovemmat pakkaset tulee..
Kannattaa muistaa että kun auto vaikka illalla sammutetaan ajosta, on siellä 10l jäähdytinnestettä, 7-8l öljyä, monisatakiloinen alumiinmöhkäle eli moottori plus muita nesteitä joilla kestää aikansa jäähtyä jne. Muutaman asteen pakkasessa se ei tapahdu kovin nopeaan.
Omien kokemuksien ja salavalikoiden tutkimisien kautta säteilylämppärin antama hyöty on aika olematon kunnon pakkasilla. Ja onhan se selvää että 300W lämmitin lohkon kyljessä joka ei ole kosketuksissa suoraan nesteeseen ei kovin suurta apua voi antaa, varsinkaan silloin kun sitä esilämmitystä eniten tarvittaisiin. Aikanaan tuli säteilylämppäreitä useampiakin, kunnes totesin että niiden hyöty aika olematon ja oli keksittävä jotain muuta. Webasto on hyvä mutta kallis ja vikaherkkä, letkulämppärit on ok jos ne sijoitettua niin että neste oikeasti kiertää kunnolla. Mutta kyllä nykyaikaa on nuo kiertovesipumpulliset letkulämmittimet, jos ei halua laittaa useampaa tonnia polttoainekäyttöiseen lisälämmittimeen.
Comment