Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tombbade21
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 8
    • tampere

    Originally posted by reekoon View Post
    lataa vaikka https://datazap.me palveluun
    Kiitos vinkistä.



    Tossa olis nyt lokiin linkki. Osaako tuosta viisaammat tulkata että näyttääkö yhtään siltä miltä pitäis. Jb4 map 1 käytössä
    E93 335i -08

    Comment

    • paapaa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 194
      • Finland

      joskus..

      aikaisemmin omistin 335CIA jossa ohjelmalla n. 360 hp / 480 nm

      mites nykyää, saako tuosta ohjelmoituna ~380 / ~500
      ja etu katit pois tms +400 ? ..luulis ainakin jos isompi IC keulalle vielä.

      lisäksi tässä..jos autoa ostamassa miettii manuaali takapotkun vs nelikko automaatin eroa...kesällä takapotku hyvä joo ja talvella nelikko..
      tiedä sitten,onko jompikumpi vikaherkempi kun virittää ja kuinka paljon hitaampi nelikko on :think

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by paapaa View Post
        aikaisemmin omistin 335CIA jossa ohjelmalla n. 360 hp / 480 nm

        mites nykyää, saako tuosta ohjelmoituna ~380 / ~500
        ja etu katit pois tms +400 ? ..luulis ainakin jos isompi IC keulalle vielä.

        lisäksi tässä..jos autoa ostamassa miettii manuaali takapotkun vs nelikko automaatin eroa...kesällä takapotku hyvä joo ja talvella nelikko..
        tiedä sitten,onko jompikumpi vikaherkempi kun virittää ja kuinka paljon hitaampi nelikko on :think
        Itsellä on nelikko automaatilla alla, ei voi muuta kun kehua. Lähtee paikaltaan sutimatta ja tehoa on 400-430hv väliltä. Enpä menisi sanomaan että hitaampi on ku takapotku... Vikoja itse nelivetoon ei ole tullut. Ilmeisesti sama perä ku takavedossa. Edestä saa varmasti kaiken rikki jos tekee launcheja paikaltaan mutta itse en tuota harrasta. Ulkomailta lukenut tuosta nii moni tehnyt launcheja radoilla ym. Yli 100 kertaa ja ei ole mennyt mikään rikki. sanoisin että kohtuu hyvin kestää.

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by yarski View Post
          Voi sen koodata, böntti teki tuon mulle ja lakkas turhat herjat ja keltainen kolmiovalo sekä "fuel pump" varoitukset.
          Herja tuli aina esiin kun vähän paremmin kiihdytteli... ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin kuskin ärsyyntymiseen.
          Kees eli itselläni on tuo ekpm2 niin eikös se kannata ekpm3 vaihtaa ja vilauttaa sille sitten vähän ncs experttiä?

          Tässä aika hyvät ohjeet ja samoja oireita.



          Hitto kun näiden kanssa saa painia jatkuvasti 😂 olis huomattavasti helpompaa vaan myydä auto pois ja hakea kaupasta vaikka nissani. Toi viime vuoden koneremppa tosin ei anna luonteelle periksi myydä vielä pois...
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            Originally posted by reekoon View Post


            Hitto kun näiden kanssa saa painia jatkuvasti 😂 olis huomattavasti helpompaa vaan myydä auto pois ja hakea kaupasta vaikka nissani. Toi viime vuoden koneremppa tosin ei anna luonteelle periksi myydä vielä pois...
            Oon seurannut tätä topicia aktiivisesti vaikka itsellä ei ole ollut 335:sta enää aikoihin... eikä kyllä ole ikäväkään !!

            Nostan hattua teille miten jaksatte säätää ja rakentaa, vääntää ja kääntää ja lopulta hermoilla kun sieltä ja täältä tulee vikailmoitusta ja milloin kyykkää mikäkin paikka...

            Aika vähissä taitaa olla hetket kun pääsee kunnolla nauttimaan täysin toimivasta tehopaketista... ja kalliita ovat hevosvoimat !!

            Kaikella kunnioituksella... otan osaa...
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by nappe74 View Post
              Oon seurannut tätä topicia aktiivisesti vaikka itsellä ei ole ollut 335:sta enää aikoihin... eikä kyllä ole ikäväkään !!

              Nostan hattua teille miten jaksatte säätää ja rakentaa, vääntää ja kääntää ja lopulta hermoilla kun sieltä ja täältä tulee vikailmoitusta ja milloin kyykkää mikäkin paikka...

              Aika vähissä taitaa olla hetket kun pääsee kunnolla nauttimaan täysin toimivasta tehopaketista... ja kalliita ovat hevosvoimat !!

              Kaikella kunnioituksella... otan osaa...
              Suo siellä vetelä täällä, jotkut saa sitten jännätä palaako se auto ennen perille pääsyä ja kestääkö jakoketju
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                Köyhälle on kaikki kallist ja muille saman hintaista, ei siinä hyvähän se on, että mielipiteitä on kys. jumal keksintöä kohtaan.
                Omat kokemukset taas pelkkää positiivista parhaimpia autoja mitä itsellä ollut. Useat ratapäivät ym takana ja ikinä ole mitään autosta rikki mennyt. (kopkop)
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Hmm. Enpä nyt sanoisi että nyt nii paljon vikoja n54 koneessa. Ehkä vähän pelkoja noista monella koska tyyppivikoja jonkin verran. Itellä mennyt 11tkm sisällä: vesipumppu, suuttimet, ecun mosfetit, tulpat ja puolat. Aika perus osaa tähän ja kaikki meni siis 153-161tkm kohdalla vaihtoon. Näiden jälkeen huoletta ajanut.

                  Edit: menihän tuo korkeapaine pumppuki tosiaan
                  Last edited by majgul; 02-04-2019, 14:06.

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Oon seurannut tätä topicia aktiivisesti vaikka itsellä ei ole ollut 335:sta enää aikoihin... eikä kyllä ole ikäväkään !!

                    Nostan hattua teille miten jaksatte säätää ja rakentaa, vääntää ja kääntää ja lopulta hermoilla kun sieltä ja täältä tulee vikailmoitusta ja milloin kyykkää mikäkin paikka...

                    Aika vähissä taitaa olla hetket kun pääsee kunnolla nauttimaan täysin toimivasta tehopaketista... ja kalliita ovat hevosvoimat !!

                    Kaikella kunnioituksella... otan osaa...
                    :think

                    Täällä nautittu 20tkm ilman ongelmia toistaiseksi ja 460hv
                    Enkä nyt tiedä siitä kalleudesta jos 306hv nostetaan 460hv ja rahaa mennyt n.1200€. Okei mun autolla ajettu vasta 120tkm ja tosiaan siinä 150 tkm paikkeilla niitä kuluvia osia ja n54 tyyppivikoja rupeaa hajoamaan.
                    Se on eri asia sitten kun ruvetaan menemään yli 500hv, sit rupee menemään kalliimmaksi, joutuu vääntään, kääntään ja säätelemään
                    Mutta väitän että kaikki on sen arvoista
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by mikaell View Post
                      Köyhälle on kaikki kallist ja muille saman hintaista
                      Rikkaathan ne vanhoilla 335:lla ajeleekin......


                      Mutta se asia mitä kysyin oli;

                      itselläni on tuo ekpm2 niin eikös se kannata ekpm3 vaihtaa ja vilauttaa sille sitten vähän ncs experttiä?
                      Last edited by reekoon; 02-04-2019, 09:32.
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Suo siellä vetelä täällä, jotkut saa sitten jännätä palaako se auto ennen perille pääsyä ja kestääkö jakoketju
                        Niin no...

                        Originally posted by mikaell View Post
                        Köyhälle on kaikki kallist ja muille saman hintaista, ei siinä hyvähän se on, että mielipiteitä on kys. jumal keksintöä kohtaan.
                        Omat kokemukset taas pelkkää positiivista parhaimpia autoja mitä itsellä ollut. Useat ratapäivät ym takana ja ikinä ole mitään autosta rikki mennyt. (kopkop)

                        Originally posted by majgul View Post
                        Hmm. Enpä nyt sanoisi että nyt nii paljon vikoja n54 koneessa. Ehkä vähän pelkoja noista monella koska tyyppivikoja jonkin verran. Itellä mennyt 11tkm sisällä: vesipumppu, suuttimet, ecun mosfetit, tulpat ja puolat. Aika perus osaa tähän ja kaikki meni siis 153-161tkm kohdalla vaihtoon. Näiden jälkeen huoletta ajanut.
                        Sepä se kun noita tyyppivikoja on aika paljon... vaikka toisaalta ei ihan perus käyttöauton moottorista puhutakaan... :think

                        Originally posted by miyli View Post
                        :think

                        Täällä nautittu 20tkm ilman ongelmia toistaiseksi ja 460hv
                        Enkä nyt tiedä siitä kalleudesta jos 306hv nostetaan 460hv ja rahaa mennyt n.1200€. Okei mun autolla ajettu vasta 120tkm ja tosiaan siinä 150 tkm paikkeilla niitä kuluvia osia ja n54 tyyppivikoja rupeaa hajoamaan.
                        Se on eri asia sitten kun ruvetaan menemään yli 500hv, sit rupee menemään kalliimmaksi, joutuu vääntään, kääntään ja säätelemään
                        Mutta väitän että kaikki on sen arvoista
                        Mahtava potentiaali tossa koneessa kyllä on ja melko pienellä rahalla saa lisää heppoja... ja voin kuvitella vaan sitä nautintoa mikä tulee nilkkaa suoristaessa !!

                        Ja tosiaan, köyhälle kaikki on kallista... taidan olla vaan kateellinen...
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Oon seurannut tätä topicia aktiivisesti vaikka itsellä ei ole ollut 335:sta enää aikoihin... eikä kyllä ole ikäväkään !!

                          Nostan hattua teille miten jaksatte säätää ja rakentaa, vääntää ja kääntää ja lopulta hermoilla kun sieltä ja täältä tulee vikailmoitusta ja milloin kyykkää mikäkin paikka...

                          Aika vähissä taitaa olla hetket kun pääsee kunnolla nauttimaan täysin toimivasta tehopaketista... ja kalliita ovat hevosvoimat !!

                          Kaikella kunnioituksella... otan osaa...
                          Eriävä mielipide. Jos tekee perus-, ja muut asiat oikein ja hyvin, on sekä moottori että auto luotettava. Todisteena mm. oma ex 335 jossa oli se yli 600 hv puristettu ulos. Se sai jalkaa radalla, varttimaililla ym. Ja edelleen tänä päivänä auto käy ja kukkuu ilman mitään murheita/säätämistä ym.
                          Ja tänä päivänä pelkkä MHD, ei murheita (kunhan ne perusjutut on tehty)...
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Niin no...
                            B47 kanssa voit sitten jännätä palaako se ennen perille pääsyä, jos EGR jumittaa tai kestääkö ketju. Itse mieluummin ottaisin sen N54, sillä ainakin saa hymyssä suin ajaa niin kauan kun toimii Ajaminen tällä merkillä maksaa joka tapauksessa oli alla sitten mikä vaan. Uudemman kanssa maksat huomattavasti enemmän kun ostat tai sitten osamaksulla jatkuvasti vrt. tälläinen vähän vanhempi N54.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2846
                              • South Carelia

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              B47 kanssa voit sitten jännätä palaako se ennen perille pääsyä, jos EGR jumittaa tai kestääkö ketju. Itse mieluummin ottaisin sen N54, sillä ainakin saa hymyssä suin ajaa niin kauan kun toimii Ajaminen tällä merkillä maksaa joka tapauksessa oli alla sitten mikä vaan. Uudemman kanssa maksat huomattavasti enemmän kun ostat tai sitten osamaksulla jatkuvasti vrt. tälläinen vähän vanhempi N54.
                              Kallis harrastus joka tapauksessa... mutta mukava !!
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • -CMS-
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 84
                                • Helsinki

                                Vähän N54-fiilistelystä off topicina (jaan itse fiilistelijöiden näkemyksen N54-koneisen auton omistamisesta, vaikkei lompakkoni ole aina samaa mieltä):

                                Tietääkö kukaan missä noita imukanavien pähkinänkuoripuhalluksia tehdään, mieluiten lähellä PK-seutua? Täällä kehotettiin ainakin jossain vaiheessa kyselemään Blitz-nimiseltä foorumistilta, mutta viestien perusteella ei näytä enää olevan aktiivinen täällä (viim. viesti viime elokuulta).

                                Onko jotain karkeaa arviota kuinka paljon lysti maksaa?

                                Edit: Niin ja Tommix:lle kiitos ex-autosi nykyisen omistajan kautta annetusta avusta lambdoihin liittyvän ongelman ratkaisussa.
                                Last edited by -CMS-; 02-04-2019, 14:53.
                                Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                                Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎