Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #91
    Originally posted by majgul View Post
    Hmm. Omassa e92 2007vm 335xi:ssä alkaa nyt taas ongelmat. Low battery warning ilmesty ja myös increased battery dischargea. Akkua tuskin ikinä vaihdettu. Miten toimia? Mhd löytyy en tiiä saako sillä akkua koodattua eikä huvittaisi mennä wetterille maksamaan huikeita summia koodauksesta. Elikkäs, mitä akkua sinne kannattaa laittaa ja miten koodata tai toimia sen suhteen.

    Ei edes puhallin halunnut toimia, ilmeisesti niin vähän virtaa? Kun auto oli yli tunnin käynnissä niin koko ajan puhallus voimistui asteittain. Antoi myös coolant sensor koodia ja flekti puhalsi täysiä ku tuli low battery warning. Tämä lähti pois kun autoa käytin, comfort Access ei myöskään toiminut. Kuskin lukon kanssa myös ollut ongelmia, olisko voinut jäädä syömään virtaa???
    Äkkiä yksi plus kaksi tuloksena kuskin ca ovenkahva purkaa akkua. Comfort accesi pois pelistä tai kahvasta töpseli irti ja testiä.

    Akun vaihdossa uusi samanlainen joka oletettavasti vastaa autoon koodattua akku asetusta. Vaihdon rekisteröinti riittää tällöin.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      #92
      Originally posted by majgul View Post
      Hmm. Omassa e92 2007vm 335xi:ssä alkaa nyt taas ongelmat. Low battery warning ilmesty ja myös increased battery dischargea. Akkua tuskin ikinä vaihdettu. Miten toimia? Mhd löytyy en tiiä saako sillä akkua koodattua eikä huvittaisi mennä wetterille maksamaan huikeita summia koodauksesta. Elikkäs, mitä akkua sinne kannattaa laittaa ja miten koodata tai toimia sen suhteen.

      Ei edes puhallin halunnut toimia, ilmeisesti niin vähän virtaa? Kun auto oli yli tunnin käynnissä niin koko ajan puhallus voimistui asteittain. Antoi myös coolant sensor koodia ja flekti puhalsi täysiä ku tuli low battery warning. Tämä lähti pois kun autoa käytin, comfort Access ei myöskään toiminut. Kuskin lukon kanssa myös ollut ongelmia, olisko voinut jäädä syömään virtaa???
      Mulla vesipumppu purki akkua. Tarkkaileppa ettei lähe hurisemaan hetkenpäästä kun ovet lukittu.



      Pumpun vaihdolla kuntoon.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • Mauri H.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 270
        • Salo

        #93
        Onhan tuossa akku selvästi ikänsä puolesta finaalissa vaikka olis kerran vaihdettukin. Suosiolla uusi tilalle.
        F11 530D xDrive

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #94
          Originally posted by Mauri H. View Post
          Onhan tuossa akku selvästi ikänsä puolesta finaalissa vaikka olis kerran vaihdettukin. Suosiolla uusi tilalle.
          Kannattaa kuitenkin varmistaa että purkaako tuo kahva sitä akkua. Jos purkaa niin se pilaa myös uuden akun.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • DieselPower
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 27
            • Finland

            #95
            - kengän irtikäyttö

            Tietäjät kertokaahan! Onko nämä senverran fiksuja vehkeitä sentään ettei akkua tarvi koodata uudelleen jos - navan käyttää irti? Eli pysyykö muistissa vanhan saman akun inffot vai pitääkö se nyt käydä koodaamassa uudelleen?

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              #96
              Originally posted by DieselPower View Post
              Tietäjät kertokaahan! Onko nämä senverran fiksuja vehkeitä sentään ettei akkua tarvi koodata uudelleen jos - navan käyttää irti? Eli pysyykö muistissa vanhan saman akun inffot vai pitääkö se nyt käydä koodaamassa uudelleen?
              Ei tietenkään tarvitse. Eikä tarvitse kikkailla mitään latureita irroituksen ajaksi, auto selviää kyllä virrattomana.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17508
                • Turku

                #97
                Originally posted by Reeperbahn View Post
                s65b40
                Luotettava? On varmaan, kun tekee remppaa joka 100tkm välein.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #98
                  Originally posted by Laku View Post
                  Luotettava? On varmaan, kun tekee remppaa joka 100tkm välein.
                  Puhutaan kuitenkin käytännössä kilpamoottorista. Mielestäni siinä suhteessa täyttää luotettavan kriteerit vallan mainiosti.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #99
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Puhutaan kuitenkin käytännössä kilpamoottorista. Mielestäni siinä suhteessa täyttää luotettavan kriteerit vallan mainiosti.
                    Sarjavalmistemoottorihan se on.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Reeperbahn
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 602
                      • EFOU

                      Originally posted by Laku View Post
                      Luotettava? On varmaan, kun tekee remppaa joka 100tkm välein.
                      Kysyjähän kysyikin suht luotettavaa.
                      -BMW M3 -09
                      -MB E320 Coupe -94
                      -MB E250 CGI -10
                      -Husqvarna R320 -14

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        Kyllähän autoja pitää huoltaa säännöllisesti mutta toi E46 N42 ei muijalla kahden vuoden aikana nänhnyt yhtäkään kvartaalia ilman että olis ollu tienposkessa. Eilen sylki öljyt ilmeisesti huohottimeen ja leikkas kiinni. Kolkottaa ja liikkuu vaivoin. Vaikka kori onkin ihan priima ja muijaa ennen yksi omistaja, ei tollasta oo fiksua laittaa kuntoon enää ellei sillä päätä ajaa seuraavaa viittä vuotta. Äkkiä laskettuna brittien yks vaihtokone 700€~ suomeen tuotuna ja siihen kaikki mahdolliset letkut, stefat, öljyt ym niin reilu tonni menee. Vaihtohan ei maksa mitään koska sen pystyy itse hoitamaan.

                        Lueskelinkin tuota toista topiccia ja pitää yrittää takoa muijalle järkeä ettei ainekaan pienkoneista jos E90 bemari on seuraava auto
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Joo, alotellaan sillä akun vaihdolla ensin. Tänään käynnisty pirteästi ku eilen 1-2h lämmitin sisätilat ja kaatoin penkit että akku lämpeää. Comfort access toimi, ei vikakoodeja. Eli jos samabkokoisen akun laittaa nii riittää ilmeisesti että vaikka mhd:llä rekisteröi että siellä on uusi akku???

                          Yksi kyseli jo sitä että jos vesipumppu jäisi hurisemaan, se on tosiaan vaihdettu tähän noin kuukausi takaperin, joten siinä tuskin ongelmaa.

                          Comment

                          • takatalvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1019
                            • Jokela

                            E92 kuskin penkinlämmitin ei toimi. Ledit palaa hetken aikaa. Antaa vikakoodin 00A6E0. Oisko vastus menny vai joku boxi?
                            Attached Files
                            BMW i3

                            Comment

                            • Banned
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2014
                              • 516
                              • Sisä-Savo

                              Xenonit alkoi välkyttelemään. Illalla taisi välkkyä molemmat. Varmaksi en osaa sanoa, kun ajelin katuvalojen alla. Tänään ainoastaan toinen. Kojelautaan ei tullut mitään ilmoitusta rikkinäisestä valosta.
                              Voihan tuo tietysti olla polttimokin menossa, vaikka ei montaa vuotta vanha ole. E90 valot on kyllä niin vittumaisia roplata.
                              Last edited by Banned; 30-01-2019, 08:25.
                              KTM 990 Adventure
                              Passat GTE

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Mulla ei tuo haku toimi puhelimen kautta niin kysytääs täältä. Varmasti asiaa puitu ennenkin. Omassa autossa on hifipaketti, pro navi ja aux. En muista onko jopa cd vaihtajakin kontissa, sen verran tuore peli itselle että ei vaan muista. Pre lci kyseessä. Haluttaisi saada bluetooth tuohon. Aux on suht hiljainen ja mankkaa pitää piettää todella lujalla. Siksi en ole harkinnut halpaa helpointa usb-bt tikkua kun ei siinä varmaan äänenvoimakkuus riitä eikä ole vastaan tullut vielä aivan huippulaatuista yksilöä. Saisi olla tikussa oma pieni vahvistin sisällä että kelpaisi. Mikä tohon olisi paras vaihtoehto?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎