Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tommix View PostEi kun siinä keskikonsolissa
Last edited by melperri; 26-11-2019, 18:55.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostTuossa ainakin aussipojan retrofit CCC tilalle.
https://www.e90post.com/forums/showt...&highlight=NBT
Comment
-
-
Originally posted by masa5555 View PostMihin kannattais vetää lisävalon johot tossa E91 bemarissa ku akku kontissa ni saisko konepellin alta jostaa virtaae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by masa5555 View PostMihin kannattais vetää lisävalon johot tossa E91 bemarissa ku akku kontissa ni saisko konepellin alta jostaa virtaa
Ja eikä puhettakaan että itse poraruuvi olisi porautunut puskurin takana olevaan metalliin.
Ihmettelin tuolloin samalla että miksi rekkarin taustakilpi oli kaksipuoleisella teipillä puskurissa kiinni, eikä ruuveilla. Nyt jälkeen päin syy selvisi...
Itsellä siis E90 LCI sedan....
Comment
-
-
Halogeeni parkkivalo rinkulat
Katsastusmies huomautteli että toisen puolen rinkula ei pala niin kirkkaasti kuin toisella ja laittoi korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Eli pitääkö tämä olla korjattu ennen seuraavaa katsastusta ?
Äsken purin puol autoa että pääsee vaihtamaan polttimen ja vaihdoin jopa kirkkaammaan kuin alkuperäinen eli ennen oli 6w niin nyt 10w ja silti palaa yhtä himmesti, eli ei yhtä kirkkaasti kuin toisella puolella.
Olkoot sit tollainen, katotaan kelpaako seuraavassa katsastuksessa, valo vaihdettu mutt silti palaa yhtä paskasti .
Aivan perseestä näiden parkkivalojen vaihtaminen, onko uudemmissa bemareissa yhtä perseestä niin osaa pysyä erossa merkistä jatkossa ?
Comment
-
-
Originally posted by Naru79 View PostKatsastusmies huomautteli että toisen puolen rinkula ei pala niin kirkkaasti kuin toisella ja laittoi korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Eli pitääkö tämä olla korjattu ennen seuraavaa katsastusta ?
Äsken purin puol autoa että pääsee vaihtamaan polttimen ja vaihdoin jopa kirkkaammaan kuin alkuperäinen eli ennen oli 6w niin nyt 10w ja silti palaa yhtä himmesti, eli ei yhtä kirkkaasti kuin toisella puolella.
Olkoot sit tollainen, katotaan kelpaako seuraavassa katsastuksessa, valo vaihdettu mutt silti palaa yhtä paskasti .
Aivan perseestä näiden parkkivalojen vaihtaminen, onko uudemmissa bemareissa yhtä perseestä niin osaa pysyä erossa merkistä jatkossa ?
Eikai noihin polttimoihin ole pakko koskea kovin montaa kerta auton eliniän aikana? Et kerro tarkemmin korimallia, mutta sisälokasuojan luukun kautta homma onnistuu jos ei yläkautta ole hyvää pääsyä.
Olisiko joku tero sinne laittanut jo aiemmin jotain tehokkaampaa polttimoa ja sen vuoksi ne muoviset valonjohtimet on sulaneet ja siksi ei pelaa enää kunnolla oli siellä kuinka monta vattia tahansa.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOliko tässä kysymys mukana vai hermojen purkamista?
Eikai noihin polttimoihin ole pakko koskea kovin montaa kerta auton eliniän aikana? Et kerro tarkemmin korimallia, mutta sisälokasuojan luukun kautta homma onnistuu jos ei yläkautta ole hyvää pääsyä.
Olisiko joku tero sinne laittanut jo aiemmin jotain tehokkaampaa polttimoa ja sen vuoksi ne muoviset valonjohtimet on sulaneet ja siksi ei pelaa enää kunnolla oli siellä kuinka monta vattia tahansa.
Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.
Toinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
..!!!???
Comment
-
-
Originally posted by Naru79 View PostPerus sedan on kyseessä 2009 318d. Juu lamppuun pääsi käsiksi rengas poistamalla ja lokarin sisältä se muovisuojus irti, siitä pienestä luukusta ei mahu rassaamaan.
Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.
Toinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
..!!!???Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Naru79 View PostPerus sedan on kyseessä 2009 318d. Juu lamppuun pääsi käsiksi rengas poistamalla ja lokarin sisältä se muovisuojus irti, siitä pienestä luukusta ei mahu rassaamaan.
Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.
Originally posted by Naru79 View PostToinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
..!!!???Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kyseessä alkupään E90 N46 konella. Kerrankin eo ole kyse moottorista... Jokin aika sitten alkoi tehdä sellaista kiusaa, että vilkuttaa luistonestoa kun vähänkin kaasua tarjoaa. Ei pelkästään paikaltaan lähtiessä, vaan vaikka 80 nopeudessa kun vähän kaasua painaa. Usein hyytyy meno kokonaan ja ainoa keino on napata luistonesto pois päältä. ISTAssa ei mitään asiaan liittyvää vikakoodia.
Pistn tänään läppärin kiinni ja juniori kuskiksi. Renkaiden nopeudet tarkkailuun. Kaikki lukemat kutakuinkin tasaiset, eli ei ainakaan selkeästi yhtä anturia pimeänä. Sellaisen omituisuuden huomasin, että kun luistoneston valo alkoi vilkuttamaan, niin samalla katosi yhteys antureihin, siis kaikkiin samaan aikaan. Kun vilkutus taas loppui, niin kaikki nopeuslukemat taas näkyivät. Onko vastaavasta kokemuksia? Ikäänkuin väylä pätkisi tai vastaavaa. Siitä tosin luulisi tulevan vikakoodi.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKäytä ensi kerralla 2 min enemmän aikaa ja ota sisälokarin etuosa pois ja sitten on tilaa. Ja samalla kannattaa vaihtaat molemmille puolille oem tyyppiset polttimot. Ei tarvii sen jälkeen enää vaihdella kerran vuodessa.
Tuulilasin puhdistus anturin kohdalta ja seuraavana tosiaan resetointi. Ja siinä sun nykyisessä paskassakin on myös tihkutoiminto jos ei automatiikka toimi.
Comment
-
-
Originally posted by Naru79 View PostMitenköhän tämä tihkutoiminto pelaa ? Viiksen päästä jos painaa niin se pyyhkii joskus jos pyyhkii ja jos viiksestä nostan kerran niin pyyhkii jatkuvaan tahtiin ilman pientäkään taukoa. Alaspäin viiksestä niin pyyhkäisee kerran.
Tihkukytkin toimii niin,että ohjaa pyyhkimiä pyyhkimättömyyden ja täyden vauhdin välillä tarpeen mukaan.
Kätevä juurikin vaihtelevan sateen aikana ja silloin kun lentää kuraa maantiellä esim vastaantulevasta autosta.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostToimii se tässäkin vanhassa paskassa, kun resetoit sen herkkyyden esim ISTA:lla. Jostain syystä resetointi on tarpeen parin vuoden välein.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment