Originally posted by Niilopi
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Live-dataa katsomaan seuraavaksi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Viallinen kardaanin tukilaakeri aiheutti mulla jurinaa 80-110km/h vauhdissa. Keskustelua ja kuvia asiasta topicissa ”uusi bemaristi kysymyksiä”.Originally posted by Kenopi_ View PostKysellään lisää taas vaihteeksi, kun tuntuu olevan pieniä alkuvaikeuksia "uuden" auton kanssa.
Sain auton jyristämään pariin otteeseen kiihdyttäessä vähän reippaammin välillä n.1700-2000rpm ihan taajama nopeuksissa. Tänään en saanut vastaavaa jyrinää enää aikaiseksi, mutta ajaessa esimerkiksi 100km/h ja vaihtaessa D -> N alkaa sama jyrinä, joka loppuu vasta kun vaihtaa takaisin D:lle tai nostaa kierroksia. Auto on 325da m57 pannulla.
Ääni/ jyrinä tuntuu selkeästi tulevan auton keskiosasta/ taaempaa ja ensimmäisenä tulee itsellä mieleen kardaanin rättinivel (mikälie kumilimppu laatikon ja kardaanin välissä) tai tukilaakeri. Onhan auto kuitenkin 10v vanha ja yli 180tkm ajettu.
Anyway ensi maanantaina huollon yhteydessä lupasivat asiaa tutkia ja näitä vaihtoehtoja pohdttiin itsekkin. Onko muilla vastaavia kokemuksia tms?E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
En ole saanut autoa enää jyristämään, eikä leimalla tai huollossa löytynyt mitään, joten asia on nyt tällä hetkellä kunnossa, ihmetellään sitten lisää, jos alkaa jyrinä uudestaan. Muuten tuntuisi olevan oikein napakka peli ja taas olisi vuosi ajoaikaa.Originally posted by alfaromeo View PostViallinen kardaanin tukilaakeri aiheutti mulla jurinaa 80-110km/h vauhdissa. Keskustelua ja kuvia asiasta topicissa ”uusi bemaristi kysymyksiä”.E91 325d LCI M-Sport
Comment
-
-
Taitaa kulutella öljyä moottori reippaasti? Kokemusta täysin samasta vaivasta öljyä reilusti kuluttavassa 325i N52:ssa. Mahtaako korjaantua ilman uusia katteja (ja pitkän päälle öljynkulutuksen korjausta)?Originally posted by Niilopi View PostMoro,
Pukkaa moottorivaloa ja vikakoodit satunnaisesti. Välillä valo sammuu valo ja tulee taas myöhemmin takas. :
P0430 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 2)
P0420 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 1)
Päästömittaus meni kuitenkin läpi :
CO% 0,04
CO2 14,70
HC ppm : 6
O2 0,15
Lambda 1,006
Mistä lähtee purkamaan?BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive M-sport E92 Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
BMW X6 xDrive 30d M-Sport F16 Alpinweiß '15
ex. 54*BMW
Comment
-
Kun päästöt on kunnossa niin miksipä sitä katteja lähtisi korjaamaan. Ja öljyä saa kaupastaOriginally posted by Tomi T View PostTaitaa kulutella öljyä moottori reippaasti? Kokemusta täysin samasta vaivasta öljyä reilusti kuluttavassa 325i N52:ssa. Mahtaako korjaantua ilman uusia katteja (ja pitkän päälle öljynkulutuksen korjausta)?
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Kannattanee esittää parempi ehdotus kun ampuu toisen alas.Originally posted by kooma View PostKun päästöt on kunnossa niin miksipä sitä katteja lähtisi korjaamaan. Ja öljyä saa kaupasta
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive M-sport E92 Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
BMW X6 xDrive 30d M-Sport F16 Alpinweiß '15
ex. 54*BMW
Comment
-
Niin siis ehdotukseni on että ei korjaa öljynkulutusta eikä katteja vaan lisää öljyä sitä mukaa kun auto sitä pyytää. Jos öljyn syönti on edes jossain järkevissä rajoissa niin rahallisesti korjaaminen tuskin kannattaa. Vaivaa siitä jatkuvasta lisäämisestä tietenkin on. Jos auto menee päästöistä läpi niin senkään puolesta ei ole sitten ongelmaa.Originally posted by Tomi T View PostKannattanee esittää parempi ehdotus kun ampuu toisen alas.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Olisko keskikonsolin jäähdytysventtiili auki? Laita se kiinni sieltä kotelosta.Originally posted by melperri View PostVm 2007 E92 330D työntää jääkylmää ilmaa keskikonsolista alhaalta , tuntuu tulevan tupakansytyttymen lokerosta voimakkaimmin. Onko kellää tällaisesta ongelmasta kokemusta ? Liekö jokin raitisilmaputki irtipoikki ?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Ei kun siinä keskikonsolissaOriginally posted by melperri View PostJaaha , onko se venttiili siis siellä tupakansytyttimen kotelossa vai missä ?
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Avoon olis tarkoitus retrofittailla uudempi navi talven aikana. Keskikonsolin listat laitoinkin pitkän harkinnan jälkeen tilaukseen, joten projekti on virallisesti sen osalta käynnistetty.
CIC vs NBT. CIC retrofit on selkeetä kauraa ja valmiita settejä saa Ebaysta. Siihen perään toki Combox. Muuten en näe koko retrofitissä oikein mitään hyötyä.
NBT tietysti kiinnostaa siinä mielessä, että olisi uudempi paketti ja Ebayssa näyttäisi noitakin olevan tarjolla. Onhan näitäkin retrofitattu, mutta en äkkiseltään löytänyt vastauksia itseä askarruttaviin kysymyksiin.
Kuinka paljon arvokkaammaksi tuo NBT:n retrofittaus tulee ja kuinka paljon pitää tehdä modauksia? Eli miten paljon kaikkea pitää huomioida vs CIC asennus. :think
Kiitos.
Comment
Comment