Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by McBeast View Post
    Avoon olis tarkoitus retrofittailla uudempi navi talven aikana. Keskikonsolin listat laitoinkin pitkän harkinnan jälkeen tilaukseen, joten projekti on virallisesti sen osalta käynnistetty.

    CIC vs NBT. CIC retrofit on selkeetä kauraa ja valmiita settejä saa Ebaysta. Siihen perään toki Combox. Muuten en näe koko retrofitissä oikein mitään hyötyä.

    NBT tietysti kiinnostaa siinä mielessä, että olisi uudempi paketti ja Ebayssa näyttäisi noitakin olevan tarjolla. Onhan näitäkin retrofitattu, mutta en äkkiseltään löytänyt vastauksia itseä askarruttaviin kysymyksiin.
    Kuinka paljon arvokkaammaksi tuo NBT:n retrofittaus tulee ja kuinka paljon pitää tehdä modauksia? Eli miten paljon kaikkea pitää huomioida vs CIC asennus. :think

    Kiitos.
    Tuossa ainakin aussipojan retrofit CCC tilalle.

    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 246
      • espoo

      Originally posted by Tommix View Post
      Ei kun siinä keskikonsolissa
      Joo , toi kytkin löytyi kyllä ja se ohjaa tuuletusta kyynärnojan koteloon , kuten kuvasta näkyy. Minulla sitä kylmää ilmaa kuitenkin pukkaa ohjaamoon siitä etummaisen pienen kotelon ( jossa ei vastoin aiempaa luuloani olekaan tupakan sytyttintä , vaan pelkkä pieni säilytyskotelo ) ja alemman dvd pesän kohdalta. Sitä kauttahan se kylmälinja tonne keskiboxiin tietysti kulkee , mutta ei kai siitä kuuluisi tulla kylmää läpi ohjaamoon. Kovemmilla pakkasilla varmaankin vaihdekeppi jäätyy viimasta , jos tuohon ei löyduy ratkaisua.
      Last edited by melperri; 26-11-2019, 18:55.

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Matuh View Post
        Tuossa ainakin aussipojan retrofit CCC tilalle.

        https://www.e90post.com/forums/showt...&highlight=NBT
        Thanks! Täytyy lukea läpi.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • masa5555
          Newbiemmer
          • Nov 2019
          • 1
          • KOTKA

          E91 lisävalon asennus

          Mihin kannattais vetää lisävalon johot tossa E91 bemarissa ku akku kontissa ni saisko konepellin alta jostaa virtaa

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by masa5555 View Post
            Mihin kannattais vetää lisävalon johot tossa E91 bemarissa ku akku kontissa ni saisko konepellin alta jostaa virtaa
            Laita esim. niihin apuvirta pisteisiin, sulake toki väliin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              Originally posted by masa5555 View Post
              Mihin kannattais vetää lisävalon johot tossa E91 bemarissa ku akku kontissa ni saisko konepellin alta jostaa virtaa
              Virran ottoon jo saitkin vastauksen. Itse haluaisin sinulta kysyä, saitko lisävalot miten kiinni puskuriin? Itse kun koetin porailla niin reisille meni. Yksi terä meni poikki. Ja kun lopulta sain porattua reiän, niin poraruuveista meni kierre, ruuvit eivät yksinkertaisesti vaan uponneet porattuun reikään.
              Ja eikä puhettakaan että itse poraruuvi olisi porautunut puskurin takana olevaan metalliin.

              Ihmettelin tuolloin samalla että miksi rekkarin taustakilpi oli kaksipuoleisella teipillä puskurissa kiinni, eikä ruuveilla. Nyt jälkeen päin syy selvisi...

              Itsellä siis E90 LCI sedan....

              Comment

              • Naru79
                Newbiemmer
                • Aug 2018
                • 14
                • Finland

                Halogeeni parkkivalo rinkulat

                Katsastusmies huomautteli että toisen puolen rinkula ei pala niin kirkkaasti kuin toisella ja laittoi korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Eli pitääkö tämä olla korjattu ennen seuraavaa katsastusta ?
                Äsken purin puol autoa että pääsee vaihtamaan polttimen ja vaihdoin jopa kirkkaammaan kuin alkuperäinen eli ennen oli 6w niin nyt 10w ja silti palaa yhtä himmesti, eli ei yhtä kirkkaasti kuin toisella puolella.
                Olkoot sit tollainen, katotaan kelpaako seuraavassa katsastuksessa, valo vaihdettu mutt silti palaa yhtä paskasti .


                Aivan perseestä näiden parkkivalojen vaihtaminen, onko uudemmissa bemareissa yhtä perseestä niin osaa pysyä erossa merkistä jatkossa ?

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Originally posted by Naru79 View Post
                  Katsastusmies huomautteli että toisen puolen rinkula ei pala niin kirkkaasti kuin toisella ja laittoi korjauskehoituksen rekisteriotteeseen. Eli pitääkö tämä olla korjattu ennen seuraavaa katsastusta ?
                  Äsken purin puol autoa että pääsee vaihtamaan polttimen ja vaihdoin jopa kirkkaammaan kuin alkuperäinen eli ennen oli 6w niin nyt 10w ja silti palaa yhtä himmesti, eli ei yhtä kirkkaasti kuin toisella puolella.
                  Olkoot sit tollainen, katotaan kelpaako seuraavassa katsastuksessa, valo vaihdettu mutt silti palaa yhtä paskasti .


                  Aivan perseestä näiden parkkivalojen vaihtaminen, onko uudemmissa bemareissa yhtä perseestä niin osaa pysyä erossa merkistä jatkossa ?
                  Oliko tässä kysymys mukana vai hermojen purkamista?

                  Eikai noihin polttimoihin ole pakko koskea kovin montaa kerta auton eliniän aikana? Et kerro tarkemmin korimallia, mutta sisälokasuojan luukun kautta homma onnistuu jos ei yläkautta ole hyvää pääsyä.

                  Olisiko joku tero sinne laittanut jo aiemmin jotain tehokkaampaa polttimoa ja sen vuoksi ne muoviset valonjohtimet on sulaneet ja siksi ei pelaa enää kunnolla oli siellä kuinka monta vattia tahansa.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Naru79
                    Newbiemmer
                    • Aug 2018
                    • 14
                    • Finland

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Oliko tässä kysymys mukana vai hermojen purkamista?

                    Eikai noihin polttimoihin ole pakko koskea kovin montaa kerta auton eliniän aikana? Et kerro tarkemmin korimallia, mutta sisälokasuojan luukun kautta homma onnistuu jos ei yläkautta ole hyvää pääsyä.

                    Olisiko joku tero sinne laittanut jo aiemmin jotain tehokkaampaa polttimoa ja sen vuoksi ne muoviset valonjohtimet on sulaneet ja siksi ei pelaa enää kunnolla oli siellä kuinka monta vattia tahansa.
                    Perus sedan on kyseessä 2009 318d. Juu lamppuun pääsi käsiksi rengas poistamalla ja lokarin sisältä se muovisuojus irti, siitä pienestä luukusta ei mahu rassaamaan.
                    Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.

                    Toinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
                    ..!!!???

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1822
                      • N/A

                      Originally posted by Naru79 View Post
                      Perus sedan on kyseessä 2009 318d. Juu lamppuun pääsi käsiksi rengas poistamalla ja lokarin sisältä se muovisuojus irti, siitä pienestä luukusta ei mahu rassaamaan.
                      Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.

                      Toinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
                      ..!!!???
                      Toimii se tässäkin vanhassa paskassa, kun resetoit sen herkkyyden esim ISTA:lla. Jostain syystä resetointi on tarpeen parin vuoden välein.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5402
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Naru79 View Post
                        Perus sedan on kyseessä 2009 318d. Juu lamppuun pääsi käsiksi rengas poistamalla ja lokarin sisältä se muovisuojus irti, siitä pienestä luukusta ei mahu rassaamaan.
                        Siellä noi valeon parkkivalot joka 50e kpl mut purin sen ja vaihdoin polttimen 10w.
                        Käytä ensi kerralla 2 min enemmän aikaa ja ota sisälokarin etuosa pois ja sitten on tilaa. Ja samalla kannattaa vaihtaat molemmille puolille oem tyyppiset polttimot. Ei tarvii sen jälkeen enää vaihdella kerran vuodessa.

                        Originally posted by Naru79 View Post
                        Toinen mikä hermoja rassaa on pyyhkijöiden tihkuasento eli kun viiksen päästä painaa tihkun päälle niin silloin kerran pyyhkii ja seuraavaa kertaa saakin sit odotella niin kauan että täytyy ite väännellä jos jotain meinaa nähdä ��. Sit se rulla mistä mukamas voi säätää kuinka tiuhaan pyyhkii niin mitään ei tapahdu kun sitä kääntelee, miten voi olla ettei pyyhkijöiden tihkuasentoa BMW ei osaa tehdä että se toimisi? Kaikissa vanhoissa paskoissa AINA toiminut ��
                        ..!!!???
                        Tuulilasin puhdistus anturin kohdalta ja seuraavana tosiaan resetointi. Ja siinä sun nykyisessä paskassakin on myös tihkutoiminto jos ei automatiikka toimi.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • baku
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 347
                          • Kausala

                          Kyseessä alkupään E90 N46 konella. Kerrankin eo ole kyse moottorista... Jokin aika sitten alkoi tehdä sellaista kiusaa, että vilkuttaa luistonestoa kun vähänkin kaasua tarjoaa. Ei pelkästään paikaltaan lähtiessä, vaan vaikka 80 nopeudessa kun vähän kaasua painaa. Usein hyytyy meno kokonaan ja ainoa keino on napata luistonesto pois päältä. ISTAssa ei mitään asiaan liittyvää vikakoodia.

                          Pistn tänään läppärin kiinni ja juniori kuskiksi. Renkaiden nopeudet tarkkailuun. Kaikki lukemat kutakuinkin tasaiset, eli ei ainakaan selkeästi yhtä anturia pimeänä. Sellaisen omituisuuden huomasin, että kun luistoneston valo alkoi vilkuttamaan, niin samalla katosi yhteys antureihin, siis kaikkiin samaan aikaan. Kun vilkutus taas loppui, niin kaikki nopeuslukemat taas näkyivät. Onko vastaavasta kokemuksia? Ikäänkuin väylä pätkisi tai vastaavaa. Siitä tosin luulisi tulevan vikakoodi.
                          F20 116d
                          E63 645
                          E28 528
                          F30 320d x-drive
                          F31 335d x-drive

                          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                          KTM 1290 Super Adventure
                          K1200S
                          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                          Comment

                          • Naru79
                            Newbiemmer
                            • Aug 2018
                            • 14
                            • Finland

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Käytä ensi kerralla 2 min enemmän aikaa ja ota sisälokarin etuosa pois ja sitten on tilaa. Ja samalla kannattaa vaihtaat molemmille puolille oem tyyppiset polttimot. Ei tarvii sen jälkeen enää vaihdella kerran vuodessa.


                            Tuulilasin puhdistus anturin kohdalta ja seuraavana tosiaan resetointi. Ja siinä sun nykyisessä paskassakin on myös tihkutoiminto jos ei automatiikka toimi.
                            Mitenköhän tämä tihkutoiminto pelaa ? Viiksen päästä jos painaa niin se pyyhkii joskus jos pyyhkii ja jos viiksestä nostan kerran niin pyyhkii jatkuvaan tahtiin ilman pientäkään taukoa. Alaspäin viiksestä niin pyyhkäisee kerran.

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by Naru79 View Post
                              Mitenköhän tämä tihkutoiminto pelaa ? Viiksen päästä jos painaa niin se pyyhkii joskus jos pyyhkii ja jos viiksestä nostan kerran niin pyyhkii jatkuvaan tahtiin ilman pientäkään taukoa. Alaspäin viiksestä niin pyyhkäisee kerran.
                              Nuo viiksen ylös/alas toiminnot on normaali pyyhkijän ohjaustyyliä.
                              Tihkukytkin toimii niin,että ohjaa pyyhkimiä pyyhkimättömyyden ja täyden vauhdin välillä tarpeen mukaan.
                              Kätevä juurikin vaihtelevan sateen aikana ja silloin kun lentää kuraa maantiellä esim vastaantulevasta autosta.
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Toimii se tässäkin vanhassa paskassa, kun resetoit sen herkkyyden esim ISTA:lla. Jostain syystä resetointi on tarpeen parin vuoden välein.
                                Juu. Vuosi sitten, kun nykyinen e90 tuli taloon, sadetunnistin ei toiminut enää lainkaan, eli pyyhki miten sattui. Uudet sulat ja JW-servicen tekemä nollaus, ja siitä asti on tunnistin pelannut moitteetta.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎