Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Originally posted by Voima View Post
    Vakio takatolppa laski öljyt ulos. Meinasin laittaa samantien jonkun alustasarjan.

    Eibach B12 Pro kit, eli Bilstein B8 + Eibach jouset olisi 760 €, mutta valituksia on että pintakova?

    Koni sport iskarit ja H&R jouset on tonnin.

    Onko jotain muuta suositella tohon tonnin budjettiin?

    Tonnin budjetilla bc-racingi ja asennus kaljat viellä samaan rahaan, itse ainakin tykännyt ja pari vuotta ollut kesät kovassa käytössä.

    Saa säädettyä jäykkyyden omaan mieleen sopivaksi ei mun kokemuksiin perustuen muutenkaan pinta kovaa nähnytkään..
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by Jupi View Post
      Jaahas no pitääpä koittaa uudestaan onnea.
      Briteistä myyjä lähetti ebayn global shipping programmilla ratti+airbag -yhdistelmän. Jäi gsp:n lajittelukeskukseen, tuli ilmoitus että ei voi lähettää eikä palauteta myyjällekään koska kielletty esine, ja automaattinen rahojen palautus
      Toinen brittimyyjä ei tämän vuoksi suostunut lähettämään edes.
      Pari rattl/bägi yhdistelmää on euroopasta tullu ebay:n kautta.
      Myyjälle viestiä ettei puhu lähetyksessä bägistä mitään...
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • mmie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 502
        • Kouvola

        Originally posted by Jupi View Post
        Jaahas no pitääpä koittaa uudestaan onnea.
        Briteistä myyjä lähetti ebayn global shipping programmilla ratti+airbag -yhdistelmän. Jäi gsp:n lajittelukeskukseen, tuli ilmoitus että ei voi lähettää eikä palauteta myyjällekään koska kielletty esine, ja automaattinen rahojen palautus
        Toinen brittimyyjä ei tämän vuoksi suostunut lähettämään edes.
        Voi tulla DGR (vaarallisten aineiden ilmakuljetus-säännöt) vastaan lentorahdissa noiden paukkuvien laitteiden kanssa.
        ex e36 325
        ex e46 328
        e92 335i FBO
        Ducati 900S ie
        KTM 640
        Suzuki GT550
        Honda CBR600

        Comment

        • Jupi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2019
          • 150
          • Tampere

          Noh, koitetaan uudestaan. Tämä myyjä ainakin väitti lähetelleensä näitä ilman ongelmia.
          E90 318i -09

          Comment

          • bitzer223
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 78
            • Oulu

            Originally posted by Voima View Post
            Vakio takatolppa laski öljyt ulos. Meinasin laittaa samantien jonkun alustasarjan.

            Eibach B12 Pro kit, eli Bilstein B8 + Eibach jouset olisi 760 €, mutta valituksia on että pintakova?

            Koni sport iskarit ja H&R jouset on tonnin.

            Onko jotain muuta suositella tohon tonnin budjettiin?
            Itse tuon laitoin pari kk sitten omaan e91 x:n ja pidän kovasti. Omasta mielestäni ns. normikoon renkailla ei ole liian pintakova. Jämäkkä toki mutta ei vakioalustakaan hirmu pehmeä ole näissä.
            Edellisessä e46 oli eibach + koni yhdistelmä ja se oli ehkä aavistuksen pehmeämpi

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1821
              • N/A

              Originally posted by Voima View Post
              Vakio takatolppa laski öljyt ulos. Meinasin laittaa samantien jonkun alustasarjan.

              Eibach B12 Pro kit, eli Bilstein B8 + Eibach jouset olisi 760 €, mutta valituksia on että pintakova?

              Koni sport iskarit ja H&R jouset on tonnin.

              Onko jotain muuta suositella tohon tonnin budjettiin?
              Aikanaan Viggeniin laitoin B8:t Eibacheilla ja oli kyllä todella jäykkä alusta.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • hpniemi
                BTCF Member
                • Feb 2020
                • 97
                • Järvenpää

                Noniin, kone tutkittu ja kiertokangen laakerit mennyt, kone täynnä metallia jne.

                Autokauppias lähettää auton pohjanmaalle korjaukseen. On se kiva, että on olemassa kuluttajansuoja, eikä tarvinnut edes riidellä, tuli kauppiaallekin yllätyksenä, kun 100tkm ajettu täydellä huoltohistorialla oleva auto ja muuten tiptop kunnossa.

                Bemarihuoltomies sanoi, että luultavasti syynä vain se, että on noudatettu valmistajan long-life-vaihtoväliä ja siten vaihdettu öljyt liian harvoin ja/tai väärät öljyt.


                Originally posted by hpniemi View Post
                Kiitos arvioista, Bemarihuolto tutkii ja kerron tuloksen kunhan tiedetään...

                Comment

                • hpniemi
                  BTCF Member
                  • Feb 2020
                  • 97
                  • Järvenpää

                  Tähän liittyen nyt kysymys, kun en ole bmw-asiantuntija ja tämä on mun bmw-uran eka auto ja huonolla aloituksella, niin nyt kun kone irroitetaan kaupan laskuun ja kunnostetaan, mitä mun kannattas nyt ehkä teettää omaan laskuuni samalla, jos jotain?

                  Auto on siis E92 n54 335xi vm 2007, 100tkm ajettu ja kone menee remonttiin. Tiedän historiasta, että jokunen vuosi sitten on vaihdettu suuttimet, vesipumppu, tulpat ja korkeapainepumppu.

                  Hukkaportit ei rallata ainakaan siten, että itse sen kuulisin, ehkä piiiienenpieni ääni kuuluu, mutta se voi olla normaaliakin, eos.

                  Ajattlelin ainakin vaihdattaa ketjun kiristimen samalla, mutta senhän nyt vaihtaa itsekin muutamassa minuutissa.

                  Onko kellään mielessä, mitä nyt kannattaisi katsoa tässä yhteydessä?

                  Kiitti vinkeistä.


                  Originally posted by hpniemi View Post
                  Noniin, kone tutkittu ja kiertokangen laakerit mennyt, kone täynnä metallia jne.

                  Autokauppias lähettää auton pohjanmaalle korjaukseen. On se kiva, että on olemassa kuluttajansuoja, eikä tarvinnut edes riidellä, tuli kauppiaallekin yllätyksenä, kun 100tkm ajettu täydellä huoltohistorialla oleva auto ja muuten tiptop kunnossa.

                  Bemarihuoltomies sanoi, että luultavasti syynä vain se, että on noudatettu valmistajan long-life-vaihtoväliä ja siten vaihdettu öljyt liian harvoin ja/tai väärät öljyt.

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by hpniemi View Post
                    Tähän liittyen nyt kysymys, kun en ole bmw-asiantuntija ja tämä on mun bmw-uran eka auto ja huonolla aloituksella, niin nyt kun kone irroitetaan kaupan laskuun ja kunnostetaan, mitä mun kannattas nyt ehkä teettää omaan laskuuni samalla, jos jotain?

                    Auto on siis E92 n54 335xi vm 2007, 100tkm ajettu ja kone menee remonttiin. Tiedän historiasta, että jokunen vuosi sitten on vaihdettu suuttimet, vesipumppu, tulpat ja korkeapainepumppu.

                    Hukkaportit ei rallata ainakaan siten, että itse sen kuulisin, ehkä piiiienenpieni ääni kuuluu, mutta se voi olla normaaliakin, eos.

                    Ajattlelin ainakin vaihdattaa ketjun kiristimen samalla, mutta senhän nyt vaihtaa itsekin muutamassa minuutissa.

                    Onko kellään mielessä, mitä nyt kannattaisi katsoa tässä yhteydessä?

                    Kiitti vinkeistä.
                    Sytytyspuoliahan näistä taitaa mennä aika herkästi, joten ne varmaan ainakin menisi tuossa samassa.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • hpniemi
                      BTCF Member
                      • Feb 2020
                      • 97
                      • Järvenpää

                      Mikähän noiden turbojen oletettu elinikä on ts kun nyt ei vielä rallata, miten on parin vuoden päästä...?

                      Voiko niiden rallatuskunnon jotenkin kätevästi todeta sitten kun kone on irti?

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Sytytyspuoliahan näistä taitaa mennä aika herkästi, joten ne varmaan ainakin menisi tuossa samassa.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        No tota jos ne turbot hukkaportit väljät, sillain että näkisi/tuntisi kädellä, niin suosittelen korjaa, kun oon nähnyt jo 150tkm missä väljät, veljellä oli/on n.215tkm ja väljät. Kun se on helppo tehdä nyt kun on moottori irti.
                        Sit se venakoppa, siis onko halki tms, edelleen kun moottori on irti
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by hpniemi View Post
                          Noniin, kone tutkittu ja kiertokangen laakerit mennyt, kone täynnä metallia jne.

                          Autokauppias lähettää auton pohjanmaalle korjaukseen. On se kiva, että on olemassa kuluttajansuoja, eikä tarvinnut edes riidellä, tuli kauppiaallekin yllätyksenä, kun 100tkm ajettu täydellä huoltohistorialla oleva auto ja muuten tiptop kunnossa.

                          Bemarihuoltomies sanoi, että luultavasti syynä vain se, että on noudatettu valmistajan long-life-vaihtoväliä ja siten vaihdettu öljyt liian harvoin ja/tai väärät öljyt.
                          Tuossa vaiheessa jos öljyn seassa on metallihilettä niin en kyllä pelkkiä laakereita vaihtais, kyllä se muhju on tuhoja muuallakin jo tehnyt. Vaihtokonetta tilalle?
                          Longlife öljynvaihtoväli ei kyllä laakereita tuhoa 100 th kilometrissä? Kovat virit + paskat öljyt kyllä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Hyväilijä
                            Newbiemmer
                            • Feb 2020
                            • 4
                            • Helsinki

                            Sähköinen ohjaustehostin menee vaihtoon viikon päästä. Pitääkö autoolle kertoa että osa vaihdettu, vai kalibrointi riittää?

                            Steering gear Electrical (EPS) - 32106872478, 32 10 6 872 478, 6872478, B32106872478 - Sopii malleihin: E81 E82 E87LCI E88 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E92LCI E93 E93LCI X1 (E84)


                            Tämmöinen osa siis pitää vaihtaa BMW 320d lci Bemariin.

                            Comment

                            • hpniemi
                              BTCF Member
                              • Feb 2020
                              • 97
                              • Järvenpää

                              Joo koko kone tehdään kuntoon, ei pelkästään laakereita.

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Tuossa vaiheessa jos öljyn seassa on metallihilettä niin en kyllä pelkkiä laakereita vaihtais, kyllä se muhju on tuhoja muuallakin jo tehnyt. Vaihtokonetta tilalle?
                              Longlife öljynvaihtoväli ei kyllä laakereita tuhoa 100 th kilometrissä? Kovat virit + paskat öljyt kyllä.

                              Comment

                              • Boozeri
                                Newbiemmer
                                • Jan 2017
                                • 2
                                • Eura

                                E90 330i kuskin oven sähkö ongelma

                                Autohan on siis 2006 vuoden 330i.
                                Ostin auton peurakolaroituna ja siitä puuttui oikean puoleinen peili. Vaihdoin peilin ja huomasin että kuskin oven katkaisijapaneeli lakkasi toimimasta. Muuten kaikki toimii normaalisti. Jos kytken hantin puolen peilin liittimen kiinni nii kuskin ovi lakkaa toimimasta.
                                Olisiko jollain ideaa missä vika? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎