BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW
    replied
    Originally posted by N54 guy View Post
    Moro vaa kaikille!

    Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
    Intaket on helppo ja halpa modi. Sen nyt voi tehdä ihan ensimmäisinä hommina. Stage 2 menee pelkillä downpipeilla. MHD löytyy myös stage 2+ johon suositellaan cooleria lisäksi

    Leave a comment:


  • N54 guy
    replied
    N54 stage 2

    Moro vaa kaikille!

    Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Ei ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...

    Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.

    Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

    Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.

    Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?

    Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Olisko sulla laittaa logia näytille vedosta? WGDC arvot vois kertoa jotain muiden arvojen ohella.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Tämä kilinä on kyllä selvästi ahtimilta päin tulossa. Ääni on huomattavan kova sen puolisen minuuttia. Kokeilin takimmaisen hukkaportin tangon lukitusta joka oli kiinni. Itse tanko kyllä helisi kun sitä heiluttelin.

    Sain vehkeen läjään ja kokeilin. Kovempaa kaasua painaessa veto aaltoilee ihan kuin luistoneston takia vaikka luistonesto se ei kyllä ole, lukaisen koodit ja epäilen että alipainelinjoissa voipi olla vaikka vuoto joka selittäisi molemmat oireet.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Pikkukiviä jossain sopivassa paikassa? Itsellä oli zetassa vasemman takapöntön kannaakkeen/pöntön ulkokuoren päällä/välissä pikkukiviä. Meinasi järki mennä kun yritti paikallistaa kilinää pitkän aikaa

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Jos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.
    Se vasemmanpuoleisen pakoputken ulostulon venttiili myös kilisee väljyyttään vanhemmiten. Mikäli semmoinen vielä siellä on.

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Jos ei tule varmuudella moottoritilasta, kannattaa myös tarkistaa, ettei downpipet tai loppuosan putkisto pääse koskettamaan toisiaan. Mulla kilisi tuon takia.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Hukkaporttien tangot liian löysällä niin kilisee, alipainevuoto turbon letkuissa tai jb4sen säädöt vitturallaan?

    Näistä lähtisin.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Vaihdoin uuset Suomessa muokatut ahtimet JB4-varustettuun 335i:hin. Sellainen metallinen kovaääninen kilinä kuuluu kylmäkäynnistyksen jälkeen puolisen minuuttia edelleen. Johtuuko tuo nyt katittomista downpipeista ja pitäisikö asialle tehdä jotakin?

    Leave a comment:


  • Jo&Po
    replied
    Koko kone rakennettu uusilla männillä ja renkailla. Joku tubessa teki näin ni ajettelin että pitää tehdä. No kyllä tämä asia vielä selviää. Pelkkä hoonaus tehty. Totahan vois kokeilla mitä MikeDry ehdotti. Sen tiedän että laakerit mitään sisäänajoa tarvi.
    Last edited by Jo&Po; 21-03-2021, 13:29.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    No jos on porattu/hoonattu, niin kyllähän sille jonkunlaisen sisäänajon voisi suorittaa. Siihen käyttöön on ennenkin riittänyt hyvälaatuinen moottoriöljy ja sitten 500-1000 kisan jälkeen öljyjen ja suodattimen vaihto. Pelkkien laakereiden vaihdon takia en oikein ymmärrä sisäänajoa.

    Niin no Amerikan pojat varmaan sanoo, että kytkinkin pitää sisäänajaa Muutakun uusi kiinni ja kumit katuun.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.
    Toiset käyttää tätä https://www.roadmachine.fi/tuote/bre...sisaanajooljy/

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    No jos on porattu/hoonattu, niin kyllähän sille jonkunlaisen sisäänajon voisi suorittaa. Siihen käyttöön on ennenkin riittänyt hyvälaatuinen moottoriöljy ja sitten 500-1000 kisan jälkeen öljyjen ja suodattimen vaihto. Pelkkien laakereiden vaihdon takia en oikein ymmärrä sisäänajoa.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.

    En minä ainakaan ikinä ole "sisäänajanut" moottoria millään eikös nuo ole jotain jenkkiautojen höpö höpö juttuja.

    Jotkut perus öljyt ja muutamat öljynsuodattimet.
    Ekoilla käyttää koneen lämpimäksi ja nostattelee kierroksia jonkun verran ja sit vaihtoon.
    Sen jälkeen uudet öljyt ja ajaa 50-100km ja vaihtoon tämän jälkeen laittaisin vasta "kunnon öljyt", luulis kaiken mahdollisen paskan lähteneen ja laakereiden asettuneen jne.
    Näin siis itse teen en sano, että oikea tapa mutta eipä rikki ole mennyt ainakaan.

    Leave a comment:

Working...
X