BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmwongelmat123
    replied
    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
    pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
    Millä tavoin säädättämään? Onko siis autoon jo asennettu?

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Loistavaa! Mullakin on näköjään hetkeni.

    Helpompi ja halvempi fixi toi oli kuin turbojen vaihto.

    Originally posted by palze View Post
    Nyt on julkiset kiitokset hpniemelle paikallaan. Vaihdoin tmapin ja prkles, kun alkoi piirtää täydellistä käppyrää. Kiitos vinkistä! (Luin tähän liittyen oikeasti satoja foorumipostauksia ja koitin löytää kohtalotoveria, mutta kenelläkään ei tuntunut olevan samanlaista ongelmaa eikä kenelläkään ollut oikein mitään ideoita, kun koitin aiemmin täällä, fb:ssä ja e90postissa aiheesta kysellä. Eniten olen pettynyt siihen, että jopa "N54-ylijumala" Ken Atkinson väitti mun turbojen olevan loppu...)

    Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:

    Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
    Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30
    Last edited by hpniemi; 20-04-2021, 09:16.

    Leave a comment:


  • Teemuvaltanen
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Expertistä en tiiä, mutta mimmosta ongelmaa?
    pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by palze
    Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
    - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
    - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
    - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Solenoidit vaihdettu
    - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
    - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

    Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.
    Originally posted by hpniemi View Post
    Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...
    Nyt on julkiset kiitokset hpniemelle paikallaan. Vaihdoin tmapin ja prkles, kun alkoi piirtää täydellistä käppyrää. Kiitos vinkistä! (Luin tähän liittyen oikeasti satoja foorumipostauksia ja koitin löytää kohtalotoveria, mutta kenelläkään ei tuntunut olevan samanlaista ongelmaa eikä kenelläkään ollut oikein mitään ideoita, kun koitin aiemmin täällä, fb:ssä ja e90postissa aiheesta kysellä. Eniten olen pettynyt siihen, että jopa "N54-ylijumala" Ken Atkinson väitti mun turbojen olevan loppu...)

    Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:

    Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
    Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30
    Last edited by palze; 19-04-2021, 21:20.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
    Oisko etelä-suomen alueella tai läheisyydellä jb4 eksperttiä?
    Expertistä en tiiä, mutta mimmosta ongelmaa?

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Joita kiinnosti mun auton katsastus niin voin ilmoittaa että leima tuli ku just käytin. Mitään ei pellin alle katsottu. Ja kaikki oli kunnossa.
    Hieno homma millon saadaan ajovideota?

    Leave a comment:


  • Jo&Po
    replied
    Joita kiinnosti mun auton katsastus niin voin ilmoittaa että leima tuli ku just käytin. Mitään ei pellin alle katsottu. Ja kaikki oli kunnossa.

    Leave a comment:


  • Teemuvaltanen
    replied
    Oisko etelä-suomen alueella tai läheisyydellä jb4 eksperttiä?

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Riippuu tietenki kokoonpanosta.
    Ainakin mulla hybrid ahtimilla 20psi jälkeen joutuu ennakoita laskee, että ei nakuta.
    Dataa vaan tulemaan

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by strmix View Post
    Eipä taida juurikaan olla hyötyä bensalla, kun ei pääse yli 20psi ahtoihin. Etanolilla ja isommilla ahdoilla vois olla.

    Kuukaudessa tuli tuo nexsys sarja. Pitää vielä jaksaa asentaa paikoilleen niin voin raportoida, onko mitään eroa.
    Miksi ei pääse bensalla yli 20 psin paineisiin? Ei tietysti kauheesti yli nakuttamatta pääse, mutta kyllä itsellä kohtuu korjauksin 23 psi ahtaa.. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä penkkiin ja ottaa ihan oikeaa dataa miten tehokäyrät menee 16, 18, 20 ja 22 psin ahdoilla ja missä vaiheessa alkaa tuotto muuttua lämmöksi..

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    No kuten sanottu niin viinalla läträys toistaiseksi poissa pelistä, mutta suomalaisena se kaikessa muodossa tietysti kiinnostaa. Jäädään odottelemaan raportointeja.

    Pitäis varmaan siksi aikaa keksiä tohon setuppiin jotkut mahdollisimman jees puolat.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by raswa View Post
    Onkohan täällä kukaan vielä villiintynyt tähän B58 puolien vaihtoon omaan N54:ään? Oma turboremppa fin-turbon stg2 alkaa olla nyt ovella ja vaihtoehtoja puolien vaihtoon samalla tulee mietittyä. Onko tuosta ylipäätään etua vai "peruspuolilla pärjää"? Tarkoitus olisi häiritä p33p33:tä turboremontin jälkeen custom softalla, pelkkä pumppubensa, viina on todennäköisesti poissa kuvioista kokonaan.

    Varmaan joutuisi tilaamaan tuommosen setin missä liittimien adapteria messissä suoraan, ellei jengi ole keksinyt jotain keinoja viskoa niitä sisään kätevämmin. Sitten on tää tilaus aika tosin taas jenkeistä varmaan pidempi ku postilla vantaalta helsingin puolelle, eli 2vko -> vuoteen...

    https://nexsysmotorsport.com/n54-ign...t-valve-cover/
    Eipä taida juurikaan olla hyötyä bensalla, kun ei pääse yli 20psi ahtoihin. Etanolilla ja isommilla ahdoilla vois olla.

    Kuukaudessa tuli tuo nexsys sarja. Pitää vielä jaksaa asentaa paikoilleen niin voin raportoida, onko mitään eroa.

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Itellä oli Precision Raceworks puolat ja toimivat hienosti. Yhtään puolaa ei enää tarvinnut vaihtaa. Tulpanjohdoissa oli alkuun murheita ja ne hajos kirjaimellisesti käsiin, kun niitä irrotteli. Niihinkin nykyään järeempää tekoa olevat johdot.

    Alla linkki uusimpaan villitykseen eli b58 puoliin. Toinen linkki pitää sisällään vertailun eri puolien välillä mm. PRn puolat. Vertailun perusteella kallistuisin tänä päivänä jopa noihin b58 puoliin.

    Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


    https://www.spoolstreet.com/threads/...8-and-pr.7169/
    Onkohan täällä kukaan vielä villiintynyt tähän B58 puolien vaihtoon omaan N54:ään? Oma turboremppa fin-turbon stg2 alkaa olla nyt ovella ja vaihtoehtoja puolien vaihtoon samalla tulee mietittyä. Onko tuosta ylipäätään etua vai "peruspuolilla pärjää"? Tarkoitus olisi häiritä p33p33:tä turboremontin jälkeen custom softalla, pelkkä pumppubensa, viina on todennäköisesti poissa kuvioista kokonaan.

    Varmaan joutuisi tilaamaan tuommosen setin missä liittimien adapteria messissä suoraan, ellei jengi ole keksinyt jotain keinoja viskoa niitä sisään kätevämmin. Sitten on tää tilaus aika tosin taas jenkeistä varmaan pidempi ku postilla vantaalta helsingin puolelle, eli 2vko -> vuoteen...

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

    Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.
    Taitaa lyödä nuo jäähdytykseen liittyvät viat eräänlaisen limp moden, torque limiterin päälle, josta ei tule vikavaloa tai tekstiä i-driveen.

    Joskus jollain koeajolla kesken asennusten raavin päätä kun ei ollut flekti ollenkaan asennettuna ja puolet tehoista puuttui.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

    Oletko tehnyt vesipumpun testin?
    https://www.youtube.com/watch?v=bDe0Y8fPV0s
    Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

    Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.
    Last edited by Wibu; 11-04-2021, 19:48.

    Leave a comment:

Working...
X