Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #61
    Mitä puolia se porukka nyt laittelen näihin? On Delphin gn10571 puolat paikallaan. 1 hajosi jo 5000km jälkeen. Ei ainakaan luotto ole itsellä kohdallaan näillä. Eldoria moni sanoo mutta ei niitä Suomesta näytä saavan...

    Comment

    • Inspector
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 68
      • Suomi

      #62
      Vakio puolilla.

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1788
        • Turku

        #63
        Suuttimet saatu vaihdettua. Nyt vaan odotellaan että kaveri pääsee paikalle koodaamaan noi uuudet suuttimet.

        Kakkossylinterin suutin oli hiukan jumissa. Aiemmin mainitsemani vaijeriliukuvasara ei oikein toiminut. Tein lennossa paremman pätkästä 12mm kierretankoa. Suuttimien kierre oli sama, mutta kierteiden nousu hieman eri. Mutteri kyllä jää siihen riittävästi kiinni.

        Silti melkein hankalin osuus oli akun saaminen esille. E93:ssa on melko hankalat noi sisustan paneelit takaboksissa. Ei meinannut saada millään sitä akun päällä olevaa hankalan mallista levyä pois.

        PS. Kuvien liittäminen suhteen ihmettelen, miten noi thumbnailskuvat tulee pieninä, mutta jos saman liitteen urlin laitaa kuvatageihin, niin koko on sen verran iso, että ikävästi lukijoilla skaalaa ketjun hankalaksi (ainakin näin padin käyttäjälle). Pitäiskö kuva ennen latausta skaalata johonkin kokoon (mihin)?
        Attached Files
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • tryffis
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 271
          • Vantaa

          #64
          Originally posted by majgul View Post
          Mitä puolia se porukka nyt laittelen näihin? On Delphin gn10571 puolat paikallaan. 1 hajosi jo 5000km jälkeen. Ei ainakaan luotto ole itsellä kohdallaan näillä. Eldoria moni sanoo mutta ei niitä Suomesta näytä saavan...
          Itellä kyllä noi delphit rokannu hyvin viimeset 30tkm. Eldorit on uusimmat vakiopuolat, eli marmorilta löytyy ~60€ tsipale.

          Comment

          • Dusty
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 112
            • Vantaa

            #65
            Originally posted by tryffis View Post
            Itellä kyllä noi delphit rokannu hyvin viimeset 30tkm. Eldorit on uusimmat vakiopuolat, eli marmorilta löytyy ~60€ tsipale.

            Mulla Boschit pelittäny kans sen 30tkm
            Kolhujen oikasut maalaamatta.

            Comment

            • Inspector
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 68
              • Suomi

              #66
              Originally posted by Dusty View Post
              Mulla Boschit pelittäny kans sen 30tkm
              Sama 30tkm+ täällä, uudet odottaa hyllyssä ekaa missfireä.

              0221504470 Bosch ~150€ kierros, muistaakseni karvan vajaa, Ebay

              Comment

              • Zoppa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 238
                • Espoo

                #67
                Komppaan ylempiä
                E92 335i M-Sport -07
                EX: E85 Z4 3.0i

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  #68
                  Hmm... Taidan ostaa yhden Delphin vielä ja kokeilla. Seuraavaksi alkuperäiset boschit siis tilalle jos pettää yksikään vielä.

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by majgul View Post
                    Hmm... Taidan ostaa yhden Delphin vielä ja kokeilla. Seuraavaksi alkuperäiset boschit siis tilalle jos pettää yksikään vielä.
                    On nuo delphitkin ns. oem, tosin tämä metallirunkoinen malli taitaa olla n55:sesta peräisin muistaakseni. Bmw vaihteli tuota puolien valmistajaa bosch->delphi>eldor

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #70
                      Tällä hetkellä metallirunkoinen delphi on alkuperäinen niin N54- ku N55-koneissa. Mulla nuo toimi viritetyssä N54:ssä ilman ongelmia 35tkm, nyt laitoin samat n55:een.
                      Last edited by böntti; 10-07-2019, 00:25.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by böntti View Post
                        Tällä hetkellä metalirunkoinen delphi on alkuperäinen niin N54- ku N55-koneissa. Mulla nuo toimi viritetyssä N54:ssä ilman ongelmia 35tkm, nyt laitoin samat n55:een.
                        Okei, luultavasti sitten täytyy vaan olla manantaikappale. Tai sitten kun ecusta meni mosfetit niin otti siitä damagea. Kesti kyllä 2500km sen jälkeen vielä. Kokeillaan vielä siis noita

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 373
                          • Keski-Suomi

                          #72
                          Laitetaan tähän ketjuun..
                          Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja venttiilikopan. Muutama kuva ja juttua https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=383406 tuolla.
                          Tiiviste pitää hyvin, mutta sitten kun ajoin lämpimäksi koneen niin alkoi vastaava vinkuminen kuin tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=0tP3...ature=youtu.be

                          Kopan vaihdon yhteydessä otin vanhasta kopasta PCV-venttiilin ja laitoin sen uuteen http://www.spacegear.com.tw/products...&cid=189&f=185 Tällä ventiilillä oli ajettu noin 3tkm. Taisi olla aivan kuraa tämä viri viri ventiili kun vinkuminen lähti asentamalla uuden kopan alkuperäinen venttiili takaisin. En tiedä kannattaako RB-venttiili tuohon hommata. Auto on ja pysyy pitkään harrasteena.
                          Kannattaa tarkastaa oma koppa/tiiviste vuotojen osalta. Varmasti vaikuttaa moottorin vakuumi-systeemiin, jos jokin komponentti ei toimi oikein.
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5402
                            • S:t Karins

                            #73
                            Kyl se RB venttiili kannattaa vaihtaa varsinkin jos vähänkin virihommaa meinaa tehdä. Eiks foorumillaki oo yksi RB myynnissä?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Krampus
                              BTCF Member
                              • Nov 2017
                              • 373
                              • Keski-Suomi

                              #74
                              Kaippa se jossain vaiheessa pitää laittaa. Autossa virihommia JB4+BEF, DP:t, FMIC ja kartiosuotimet.


                              Originally posted by Tommix View Post
                              Kyl se RB venttiili kannattaa vaihtaa varsinkin jos vähänkin virihommaa meinaa tehdä. Eiks foorumillaki oo yksi RB myynnissä?
                              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                              Comment

                              • palze
                                BTCF Member
                                • Apr 2018
                                • 77
                                • Helsinki

                                #75
                                Kuka pystyis tekemään pk-seudulla paine- ja/tai savutestin ahtovuodon löytämiseksi? Alipaineletkut koestettu ja ehjiksi havaittu, todennäköinen syyllinen siis jossain kaasuläpän ja IC:n välillä. Eikä millään kaljakoripalkalla vaan asiallisen korvauksen kera!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎