Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 373
    • Keski-Suomi

    Turbo päivitys?

    Mitkä turbot olisi tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan järkevät? Tehotavoite 550-600. Ja turbot saisi kestää enemmän kuin 10tkm :think


    Miltä nuo vaikuttaisi?
    2" inletin on tällä hetkellä autossa.
    Talvella meinasin jotkut isommat puhaltimet ruuvata kiinni ja polttoainesyötölle päivitystä.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Originally posted by Krampus View Post
      Mitkä turbot olisi tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan järkevät? Tehotavoite 550-600. Ja turbot saisi kestää enemmän kuin 10tkm :think


      Miltä nuo vaikuttaisi?
      2" inletin on tällä hetkellä autossa.
      Talvella meinasin jotkut isommat puhaltimet ruuvata kiinni ja polttoainesyötölle päivitystä.
      Melkeinpä sama ottaa nuo viv autopartsin ebayturbot 17t tai uudet 19t kuin nuo daw:t. Mun ymmärtääkseni kaveri vaan jobbaa noita kiinaturboja eteenpäin. Mielenrauhan vuoksi voi kyllä tarkastaa/tasapainottaa ne vielä paikallisella pajalla täällä, tai sitten sijottaa se 3-4k suoraan jonkun tunnetun pajan ahtimiin, pure/vtt/tte/mmp.

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by Korrte View Post
        Elikkäs -07 335i rivakassa kiihdytyksessä paukautti vaihteenvaihdon yhteydessä kunnolla putkeen, ja sen jälkeen veto päällä tärryytti, kuin puola olisi mennyt. Vikakoodina tuli cylinder injection switch-off, jonka jb4 nollasin, ja auto tuntui taas normaalilta. Nyt pari päivää myöhemmin, lämpimällä koneella ensimmäinen vähän kovempi ”kiihdytys”, ja auto tuntui hetken täristävän ja nykivän, jälleen ilmestyi sama koodi jb4. Tämän jälkeen koitin vielä kerran, jolloin kaveriksi tuli myös 29F1 Fuel pressure, plausibility koodi.
        Meinaako tämä nyt sitä että korkeapainepumppu on entinen, vai mistä kannattaisi lähteä ensin vikaa paikantamaan?
        Logia jos saat otettua niin helpottaa vianhakua.

        Comment

        • hpniemi
          BTCF Member
          • Feb 2020
          • 97
          • Järvenpää

          Veikaan, että meinaa juuri sitä.

          Tosin noita bensapumpun koodeja on porukoilla tullut kyllä myös lpfp-puolelta ja myös usein siten, ettei ne olekaan liittyneet ollenkaan tohon varsinaiseen ongelmaan eli vähän geneerinen koodi ilmeisesti sopivassa tilanteessa, vaikka sanoma itsessään onkin muka selkeä.

          Puola ei varmaan ole jos ei tule misfireä, mutta jos tulee, niin puola vaihtoon ekaksi.

          Lokitusta pitäs tosiaan saada molemmilta bensapumpuilta.


          Originally posted by Korrte View Post
          Elikkäs -07 335i rivakassa kiihdytyksessä paukautti vaihteenvaihdon yhteydessä kunnolla putkeen, ja sen jälkeen veto päällä tärryytti, kuin puola olisi mennyt. Vikakoodina tuli cylinder injection switch-off, jonka jb4 nollasin, ja auto tuntui taas normaalilta. Nyt pari päivää myöhemmin, lämpimällä koneella ensimmäinen vähän kovempi ”kiihdytys”, ja auto tuntui hetken täristävän ja nykivän, jälleen ilmestyi sama koodi jb4. Tämän jälkeen koitin vielä kerran, jolloin kaveriksi tuli myös 29F1 Fuel pressure, plausibility koodi.
          Meinaako tämä nyt sitä että korkeapainepumppu on entinen, vai mistä kannattaisi lähteä ensin vikaa paikantamaan?

          Comment

          • Korrte
            Newbiemmer
            • Sep 2017
            • 16
            • Oulu

            Originally posted by hpniemi View Post
            Veikaan, että meinaa juuri sitä.

            Tosin noita bensapumpun koodeja on porukoilla tullut kyllä myös lpfp-puolelta ja myös usein siten, ettei ne olekaan liittyneet ollenkaan tohon varsinaiseen ongelmaan eli vähän geneerinen koodi ilmeisesti sopivassa tilanteessa, vaikka sanoma itsessään onkin muka selkeä.

            Puola ei varmaan ole jos ei tule misfireä, mutta jos tulee, niin puola vaihtoon ekaksi.

            Lokitusta pitäs tosiaan saada molemmilta bensapumpuilta.
            Puolat on vasta vaihdettu, en usko että on niissä vika.
            Siinä pari logia kyseisistä ”kiihdytyksistä”


            EX-07 E92 335i

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by Korrte View Post
              Puolat on vasta vaihdettu, en usko että on niissä vika.
              Siinä pari logia kyseisistä ”kiihdytyksistä”


              https://www.dropbox.com/s/jkd840vxzp...Logi2.csv?dl=0
              Hpfp se, sulla käy paineet 300psi:ssä ja jälkimmäisessä logissa alle 800 koko ajan. Kaverilla olis ehjänä purettu 90tkm menty pumppu tallessa jos on kiinostusta.

              Comment

              • Korrte
                Newbiemmer
                • Sep 2017
                • 16
                • Oulu

                Originally posted by tryffis View Post
                Hpfp se, sulla käy paineet 300psi:ssä ja jälkimmäisessä logissa alle 800 koko ajan. Kaverilla olis ehjänä purettu 90tkm menty pumppu tallessa jos on kiinostusta.
                Pistin sulle yv
                EX-07 E92 335i

                Comment

                • valttu18
                  Newbiemmer
                  • Mar 2020
                  • 5
                  • pori

                  Heipsan! tuntu tänään että autossa oli vedot kadoksissa ja otin sitten parit logit tutkiakseni asiaa ja huomasin että ei säädä sytkää kun vaan 1 sylinteristä ja muut näyttää nollaa. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa? Ei anna mitään vikakoodeja mhd taikka jb4.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by valttu18 View Post
                    Heipsan! tuntu tänään että autossa oli vedot kadoksissa ja otin sitten parit logit tutkiakseni asiaa ja huomasin että ei säädä sytkää kun vaan 1 sylinteristä ja muut näyttää nollaa. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa? Ei anna mitään vikakoodeja mhd taikka jb4.

                    https://datazap.me/u/valtteri-onnela...log=0&data=1-4

                    N54:stä sen enempää tietämättä, jos 5/6 pytyn sytytysennakko olisi 0 astetta kuten käyrä näyttää, olisi auto todellakin laiska.

                    Lieneekö kyse kumminkin siitä että diagnostiikka näyttää sytkäennakon vain yhdellä kanavalla koska kaikkien säätö on yhteinen?

                    Tämä ihan mutuilua

                    Itse ehkä etsisin vikaa muualta.

                    Tietomiehet korjatkoon jos olen aivan metsässä
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • AdDicti
                      Newbiemmer
                      • Jul 2019
                      • 22
                      • Suomi

                      Originally posted by valttu18 View Post
                      Heipsan! tuntu tänään että autossa oli vedot kadoksissa ja otin sitten parit logit tutkiakseni asiaa ja huomasin että ei säädä sytkää kun vaan 1 sylinteristä ja muut näyttää nollaa. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa? Ei anna mitään vikakoodeja mhd taikka jb4.

                      https://datazap.me/u/valtteri-onnela...log=0&data=1-4
                      Onko sulla 6-cyl timing setting päällä JB4 User Adjustmentista? Vakiona muistaakseni loggaa vain yhden sylinterin (korjatkaa jos olen väärässä).
                      Last edited by AdDicti; 10-08-2020, 10:48.

                      Comment

                      • Juhi79
                        Newbiemmer
                        • Feb 2019
                        • 3
                        • Nurmijärvi

                        Moro. 335 n54. Orkkis katit paikoillaan. Antaa 2c9e, 2c9f koodit ja, kun poistaa jb4 tai mhd+pef, niin keltainen moottorivalo syttyy samoilla koodeilla heti, kun auton käynnistää uudelleen 0-kartalla(jb4). Aikaisemmin, kun nollasi koodit ja laitto 0-kartan(jb4) niin pysty sammuttamaan ja kerkes esim katsastaa ennen ku sytty uudelleen. Onko muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa lamdat?

                        Comment

                        • temeee.
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 141
                          • Rovaniemi

                          N54 Korkeapaine pumput. Onko hpfp ongelma myös loppupään n54ssa vai ei? Ajattelin vaihtaa ennakoivasti tuon pumpun ja suuttimet, ja jostain kuulin villiä huhua että loppupään n54 ois jo remanufactured pumppu? Liekköhän näin? Auto on 11/2008 e92.

                          Mistä ootte pumpun ja index12 suuttimet tilannu? Bemariosilla olis pumppu 800€ ja suuttimet 275€ kpl.
                          F20 M140i
                          ex.
                          E61 530xd M-sport
                          E46 320d
                          E92 335i M-sport
                          E91 335d M-sport
                          E39 525i M-sport
                          E38 740iL

                          Comment

                          • 135valtteri
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2016
                            • 64
                            • HKI

                            Hjelp, mitä lähdetään ensiksi uusimaan. Aamulla hieman pitkä startti, noin 2km ajon jälkeen alkoi rykimään ja sammui tien varteen. Ei enää käynnistynyt. Alkuun hörähti aina startatessa tuon jälkeen, mutta nyt sahaa vaan tyhjää joten bensaahan se ei saa.

                            MHD tarjosi koodeja seuraavasti,

                            29DC cylinder injection cutout
                            2A22 fuel level, correlation
                            2E8D intelligent battery sensor, signal transmission

                            Inactive koodeissa lisäksi myös,

                            2AAF fuel pump, plausibility
                            2FCA fuel high pressure bei Freigabe der einspritzung
                            2FDA Crankshaft sensor, signal missing


                            Korkeapainepumppu? Vai voisiko olla tankin pumppu? Tankissa Fuel it Stage2 wallbron paketti.

                            Mikäli on korkeapaine pumppu niin jos on tarjota ylimääräistä niin laita privaa, bemariosista ilmeisesti edelleen halvin tilata uutena?

                            Comment

                            • Juikee
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 41
                              • Tornio

                              Onhan varmasti bensaa tankissa?

                              MHD:lla logia kun starttaat niin näkee pumppaako LPFP.

                              Comment

                              • paapaa
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 194
                                • Finland

                                nelikko kestävyys?

                                kestääkö nelikko automaatti vähemmän
                                tehoja/vääntöä kuin takapotku.

                                jos ei nyt rasita paikaltaan kaasu auki-lähdöillä kuitenkaan...

                                jossain youtube videossa omistaja sanoi että jotain
                                voimansiirto komponenttia edestä paukkuu,jos
                                pitkälle virittää..

                                luulisin että 450hp/550nm kestää vakio osilla?
                                vai kuinka nopeasti syytä muitakin osia päivittää
                                kuin IC,downpipe-katit?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎