Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    Originally posted by palze View Post
    Oliko mitään puhetta, että valitsevat ns. parhaat päältä uusien aihioiksi? Siellä kun on hyllyt väärällään vanhoja runkoja, niin mennee muuten helposti arpapeliksi, vaikkei silmä tai kilometrimäärä kaikkea tietysti kerrokaan.
    Ei kyllä tullut puheeksi, mutta toivottavasti siellä nyt osattais vähän katsoa mistä oisi rebuildiksi asti. Voihan se olla et siellä on otettu eri pinoon niitä parhaimpia just tuohon tarkotukseen, tiedä sitten..

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
      Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

      Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

      Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.


      Comment

      • eljas
        BTCF Member
        • Apr 2017
        • 309
        • Vantaa

        Originally posted by tryffis View Post
        Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
        Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

        Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

        Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.


        Tuo N54:seen yleensä asennettava painepuolen öljynkeruusäiliöä kerää öljyä käsittääkseni käytännössä vain täyskaasulla, joten eipä tuollainen ainakaan omassa käytössäni (=katuajo) kerännyt juuri mitään. Kyseessä lienee siis vastaavanlainen kuin tämä? https://burgertuning.com/products/bm...an-for-n54-bmw Eipä kai tuon täyttyminen sinänsä mitään haittaa sillä siellä kanavissahan se majoneesimöhjä muutenkin olisi

        Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.

        Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...
        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1788
          • Turku

          Originally posted by tryffis View Post
          Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
          Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.

          Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?

          Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.
          Mikäs tämä OCC on? Millä hakusanoilla tai mistä kaaviosta sitä voisi vaikka realoem:stä hakea?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Juikee
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 41
            • Tornio

            Oil Catch Can, voi lisätä huohotukseen keruusäiliön öljylle, vähentää imupuolen karstoittumista.

            Omakin meni päästöistä nyt viimein heittämällä läpi, nyt on sitten kaikki suuttimet index 12 ja hienosti pelaa.

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1788
              • Turku

              Realoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • eljas
                BTCF Member
                • Apr 2017
                • 309
                • Vantaa

                Originally posted by Silmaauki View Post
                Realoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?
                Aftermarket.
                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                Comment

                • tryffis
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 271
                  • Vantaa

                  Originally posted by eljas View Post
                  Tuo N54:seen yleensä asennettava painepuolen öljynkeruusäiliöä kerää öljyä käsittääkseni käytännössä vain täyskaasulla, joten eipä tuollainen ainakaan omassa käytössäni (=katuajo) kerännyt juuri mitään. Kyseessä lienee siis vastaavanlainen kuin tämä? https://burgertuning.com/products/bm...an-for-n54-bmw Eipä kai tuon täyttyminen sinänsä mitään haittaa sillä siellä kanavissahan se majoneesimöhjä muutenkin olisi

                  Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.

                  Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...

                  Juurikin kyseisen mallinen katiska. Mietin että oisko tuo vesisotku kumminkin muodostunut vasta tuolla säiliössä ja lähtenyt jo valumaan takapakkia lohkoon päin kun säiliö täys. En ole ite täysin kyllä perillä milloin tuo venttiili oikein aukeaa ja sulkeutuu, ilmeisesti ainakin vacuumilla on kiinni. Jokatapauksessa eiköhän se työnnä kaiken ulos kun uutta huurua puskee kanavista ylöspäin.

                  Tuollainen täysin ulkoinen pcv olisi varmaan hyvä upgrade, olitko blokannut noita kanavia kans mistä tuossa rb:n linkissä oli juttua?

                  Comment

                  • Wibu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 62
                    • Pälkäne

                    Puhallus

                    Löytyykö Pirkanmaan alueelta ketään joka suorittaa pähkinäpuhallusta korvausta vastaan tietenkin? Ja jos ei löydy niin muualtakin saa ehdottaa tekijää.

                    Comment

                    • eljas
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 309
                      • Vantaa

                      Originally posted by tryffis View Post
                      Tuollainen täysin ulkoinen pcv olisi varmaan hyvä upgrade, olitko blokannut noita kanavia kans mistä tuossa rb:n linkissä oli juttua?
                      En lähtenyt blokkaamaan noita kanavia vaan jätin sen tekemättä kun se ei ollut niin "pakollinen" Rob Beckin mukaan.
                      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                      Comment

                      • tryffis
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 271
                        • Vantaa

                        Originally posted by Wibu View Post
                        Löytyykö Pirkanmaan alueelta ketään joka suorittaa pähkinäpuhallusta korvausta vastaan tietenkin? Ja jos ei löydy niin muualtakin saa ehdottaa tekijää.
                        Itse hain purkin tätä:


                        Ja tosta ohjeet:


                        Tuolla kyllä karsta näyttäisi liukenevan, tärkeää on vain putsata se kolo hyvin ennenkun pyörittelee taas kampuraa, ettei valu kaikki sylinteriin. Esim. imuriin teipatulla letkunpätkällä. Ja tietysti tappi kiinni aina nuo putsaukset.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Itse hain purkin tätä:


                          Ja tosta ohjeet:


                          Tuolla kyllä karsta näyttäisi liukenevan, tärkeää on vain putsata se kolo hyvin ennenkun pyörittelee taas kampuraa, ettei valu kaikki sylinteriin. Esim. imuriin teipatulla letkunpätkällä. Ja tietysti tappi kiinni aina nuo putsaukset.
                          Aseharjat on myös hyviä tuohon rassaukseen.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Onko tästä jotain faktaa että kairaamattomalla pakopesällä/isommalla pakosiivellä mennään yli 600 kone hv:n?
                            Olen nähnyt lappuja finturbon hybrideillä 550 hv konetehoa.

                            Tuo fin turbon stage 2, joissa tais olla se 41,5mm jättö turbiinissa, niin sillä nyt ainakin penkitetty se 570hv koneesta, mutta koska oma tekemä softa siinä, niin sanoisin, että siinä ja siinä meneekö 600hv koneesta rikki. Tämä tietty riippuu ihan kenen penkissä käydään. Omissa stage3 ahtimissa siis oli 42,5mm tuo turbiinin jättö ja isompaa siipeä ei kuulemma vakio kokoiseen pakopesään enää saa. No tuolla tuli se 560 takapyöriltä pelkällä etanolilla ahtoja noin 27psi. Nämä siis vakiokokoiset valu pakosarjat. Pakopesähän näissä alkaa rajottaa tehoa lopulta, ihan sama kuinka ison kompurasiiven sinne laittaa. Pakopaineet oli noin x2 kun niitä mittailin.
                            Tai tarkennetaan sen verran että pakopaineet nousee kierrosten mukana ja 5500-6000rpm kohilla tulee tuplat täyteen ahtoihin nähden.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              Oon ollut siinä ymmärryksessä, että TD03 koteloista loppuu virtaus kesken 600hv:n (koneteho) nurkilla eli juuri niinkuin sanoit, ihan sama kuinka ison siivekkeen sinne työntää eivät vaan jaksa enempää pakokaasua hönkiä eteenpäin.. :think:
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5402
                                • S:t Karins

                                Originally posted by mikaell View Post
                                Oon ollut siinä ymmärryksessä, että TD03 koteloista loppuu virtaus kesken 600hv:n (koneteho) nurkilla eli juuri niinkuin sanoit, ihan sama kuinka ison siivekkeen sinne työntää eivät vaan jaksa enempää pakokaasua hönkiä eteenpäin.. :think:
                                Tätä minäkin tarkoitin. Vakio pakopesällä voi päästä +600 hv konetehoa, mutta ei se enää ihan tervettä ole... Muistaakseni hexonin hybrideissä oli nimenomaan kairattu pakopesä mahdollisimman isoksi. Tätä ei Finturbo vissiin tee?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎