Originally posted by palze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.
Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?
Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostNoniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.
Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?
Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.
Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.
Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostNoniin, tuli tuossa purkuhommat aloteltua ja löytyi occ:sta pientä ylläriä kun oli pintaansa myöten täys majoneesimöhnää. Ei tuota ole kyllä hetkeen muistanut tarkastaa kun aikaisemmin ei ole kerännyt juuri mitään..
Varmaan ratapäivä-ajeluilla osuutta asiaan.
Nyt tuota möhnää on tietysti valunut varmaan pitkin huohotuskanavia ym. Onkohan nyt syytä avata venakoppaa ja tarkistaa kanavat, vai tyhjeneeköhän nuo nyt itsestään kun reitti on taas auki..?
Tuli kyllä pienessä jännityksessä laskettua heti kaikki nesteet koneesta, niissä ei mitään poikkeavaa, taitaa vaan kondensoida vettä aika hyvin nuo säilöt.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Realoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostRealoem:stä en moista löydä. Onko tää vain aftermarket osa, vai kenties ihan tehtaalla laitettu?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostTuo N54:seen yleensä asennettava painepuolen öljynkeruusäiliöä kerää öljyä käsittääkseni käytännössä vain täyskaasulla, joten eipä tuollainen ainakaan omassa käytössäni (=katuajo) kerännyt juuri mitään. Kyseessä lienee siis vastaavanlainen kuin tämä? https://burgertuning.com/products/bm...an-for-n54-bmw Eipä kai tuon täyttyminen sinänsä mitään haittaa sillä siellä kanavissahan se majoneesimöhjä muutenkin olisi
Heitin vesilintua tuolla painepuolen öljynkeruusäiliöllä ja asensin itselleni imupuolen öljynkeruusäiliön Rob Beckin tuotteista kasattuna https://www.rbturbo.com/products/acc...ternal-pcv-kit ja näköjään myös Burgerilta saa tuollaisen https://burgertuning.com/products/n5...m-side-occ-kit. Ainakin tuo kerää öljyä ja tuon avulla ei nimenomaan imukanavat karstoitu normaaliajossa.
Varmaan radalla on enemmän hyötyä tuosta painepuolen öljynkeruusta mutta jos itse tässä lähtisi radalle niin asentaisin tuon painepuolen öljynkeruusäiliön takaisin...
Juurikin kyseisen mallinen katiska. Mietin että oisko tuo vesisotku kumminkin muodostunut vasta tuolla säiliössä ja lähtenyt jo valumaan takapakkia lohkoon päin kun säiliö täys. En ole ite täysin kyllä perillä milloin tuo venttiili oikein aukeaa ja sulkeutuu, ilmeisesti ainakin vacuumilla on kiinni. Jokatapauksessa eiköhän se työnnä kaiken ulos kun uutta huurua puskee kanavista ylöspäin.
Tuollainen täysin ulkoinen pcv olisi varmaan hyvä upgrade, olitko blokannut noita kanavia kans mistä tuossa rb:n linkissä oli juttua?
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostTuollainen täysin ulkoinen pcv olisi varmaan hyvä upgrade, olitko blokannut noita kanavia kans mistä tuossa rb:n linkissä oli juttua?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by Wibu View PostLöytyykö Pirkanmaan alueelta ketään joka suorittaa pähkinäpuhallusta korvausta vastaan tietenkin? Ja jos ei löydy niin muualtakin saa ehdottaa tekijää.
Ja tosta ohjeet:
Tuolla kyllä karsta näyttäisi liukenevan, tärkeää on vain putsata se kolo hyvin ennenkun pyörittelee taas kampuraa, ettei valu kaikki sylinteriin. Esim. imuriin teipatulla letkunpätkällä. Ja tietysti tappi kiinni aina nuo putsaukset.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostItse hain purkin tätä:
Ja tosta ohjeet:
Tuolla kyllä karsta näyttäisi liukenevan, tärkeää on vain putsata se kolo hyvin ennenkun pyörittelee taas kampuraa, ettei valu kaikki sylinteriin. Esim. imuriin teipatulla letkunpätkällä. Ja tietysti tappi kiinni aina nuo putsaukset.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOnko tästä jotain faktaa että kairaamattomalla pakopesällä/isommalla pakosiivellä mennään yli 600 kone hv:n?
Olen nähnyt lappuja finturbon hybrideillä 550 hv konetehoa.
Tuo fin turbon stage 2, joissa tais olla se 41,5mm jättö turbiinissa, niin sillä nyt ainakin penkitetty se 570hv koneesta, mutta koska oma tekemä softa siinä, niin sanoisin, että siinä ja siinä meneekö 600hv koneesta rikki. Tämä tietty riippuu ihan kenen penkissä käydään. Omissa stage3 ahtimissa siis oli 42,5mm tuo turbiinin jättö ja isompaa siipeä ei kuulemma vakio kokoiseen pakopesään enää saa. No tuolla tuli se 560 takapyöriltä pelkällä etanolilla ahtoja noin 27psi. Nämä siis vakiokokoiset valu pakosarjat. Pakopesähän näissä alkaa rajottaa tehoa lopulta, ihan sama kuinka ison kompurasiiven sinne laittaa. Pakopaineet oli noin x2 kun niitä mittailin.
Tai tarkennetaan sen verran että pakopaineet nousee kierrosten mukana ja 5500-6000rpm kohilla tulee tuplat täyteen ahtoihin nähden.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Oon ollut siinä ymmärryksessä, että TD03 koteloista loppuu virtaus kesken 600hv:n (koneteho) nurkilla eli juuri niinkuin sanoit, ihan sama kuinka ison siivekkeen sinne työntää eivät vaan jaksa enempää pakokaasua hönkiä eteenpäin.. :think:BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostOon ollut siinä ymmärryksessä, että TD03 koteloista loppuu virtaus kesken 600hv:n (koneteho) nurkilla eli juuri niinkuin sanoit, ihan sama kuinka ison siivekkeen sinne työntää eivät vaan jaksa enempää pakokaasua hönkiä eteenpäin.. :think:Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment