E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Kiitos, hyvä tietää.

    Tää saaga jatkuu.

    Autossa pitäisi olla frm3 vin mukaan, tilalle oli kuitenkin vaihdettu jo kertaalleen frm2 ja kaikki toimi kunnes sekin hajosi.
    Onko noilla eri numeroversiolla mitä eroa?:think

    Leave a comment:


  • _rödatroll_
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Oliko yleensä mitään tehtävissä asialle vai aina boksi vaihtoon? Autossa oli paikallaan jo kertaalleen vaihdettu boksi, joka vaihdettiin toiseen boksiin. Uusin boksi osoittautuikin vääräksi koodauksen yhteydessä. Autossa kaarrevalot xenoneilla. Uusin boksi köyhävarusteisesta halogenivaloilla. Ei siis ylläri että tällä boksilla ei toimi. Onko valoja itsestään sytyttelevää boksia mahdollista korjata? Oikeanlaista vaihtoboksia hyvin vaikea löytää. Kaikki vinkit tervetulleita.
    Kajaanissa / Oulussa onnistuu FRM:n korjaus tai vaihtolaitteiden ohjelmointi autoon sopivaksi, myös kaikenlaiset muut ohjainlaitteet ja koodausmuutokset. Voi kysellä jos tarvetta: antti.e.korhonen(at)gmail.com

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    ohi...
    Last edited by Juice; 25-12-2023, 23:14.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Silloin joskus kun asiaa kyselin, muistaakseni jossain kerrottiin että boksi fyysisesti viallinen jos sytyttää valoja omia aikojaan. Jos ei valoja syty niin olisi softa jumissa. Siksi kokeiltiin toista boksia. Tietenkin luulot saa oikaista jos kokemusta asiasta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Näin talvisin noita bokseja yleensä menee kun jännitteet pääsee kyykkäämään. Harvemmin noissa frm3 bokseissa mitään fyysistä vikaa on ollut kun ovat alkaneet sekoilla, eli eepromin sisällön korjaus sopivalla raudalla ja taas mennään. Onko tietoa miksi sitä alkuperäistä boksia ei näin korjattu vaan hommattiin käytetty tilalle?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Tästä asiasta jo joskus kyselin mutta en enää löydä silloisia keskusteluja. Kysynpä siis uudestaan e91 perus viasta. Enon prefacelift e91 sytyttelee omia aikojaan valoja. Eli frm boksiin viittaa. Oliko yleensä mitään tehtävissä asialle vai aina boksi vaihtoon? Autossa oli paikallaan jo kertaalleen vaihdettu boksi, joka vaihdettiin toiseen boksiin. Uusin boksi osoittautuikin vääräksi koodauksen yhteydessä. Autossa kaarrevalot xenoneilla. Uusin boksi köyhävarusteisesta halogenivaloilla. Ei siis ylläri että tällä boksilla ei toimi. Onko valoja itsestään sytyttelevää boksia mahdollista korjata? Oikeanlaista vaihtoboksia hyvin vaikea löytää. Kaikki vinkit tervetulleita.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jos e92/93 LCI malliin vaihtaa vakiopuskurin tilalle M-Sport puskurin, pitääkö vaihtaa. Miljoona muuta muoviosaa keulasta, kuten pohjamuoveja, sisälokasuojan muoveja tms

    Sivuhelmat kaikissa M-sport e92/93 samat, entäs takapuskuri?

    Miettii vaan onko hommassa. mitään järkeä, vaikka hiukan ulkonäköä saatais parempaan suuntaan.

    EDIT-> Google vs btcf = 6-0.
    Last edited by ritariässä; 17-12-2023, 19:45.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    MIttariston ohjelmistoversion päivitys tuoreempaan.
    kiitos, koitetaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mikäs avuksi?
    MIttariston ohjelmistoversion päivitys tuoreempaan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    320d, viimeisimmän öljynvaihdon yhteydessä ei enää öljynvaihdon kilometrit nollaudu, koitettu mittariston kautta ja istalla. Mikäs avuksi?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Lämmitin alkanut temppuilemaan, puhallin sammuu ja käynnistyy joskus, kun sille päälle sattuu. Aiemmin tuntui että välillä se lähti pyörimään esim kun ajoi johonkin töyssyyn. Puhaltimen moottori, sekä vastus vaihdettu ei poistanut vikaa. voisikohan mahdollisesti lämmönsäätöpaneeli aiheuttaa tämmöistä, vai mistä vikaa lähtisi etsimään?
    Minulla tuota aiheutti finaalissa oleva akku.

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Lämmitin alkanut temppuilemaan, puhallin sammuu ja käynnistyy joskus, kun sille päälle sattuu. Aiemmin tuntui että välillä se lähti pyörimään esim kun ajoi johonkin töyssyyn. Puhaltimen moottori, sekä vastus vaihdettu ei poistanut vikaa. voisikohan mahdollisesti lämmönsäätöpaneeli aiheuttaa tämmöistä, vai mistä vikaa lähtisi etsimään?

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Osittain sähkösäätöiset penkit (ristiseläntuen säätö, selkänoja ja korkeus, ei muistia) vaihto täyssähkösäätöiset = plug & play?
    Last edited by Juice; 07-11-2023, 16:48.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by t1hu View Post
    E91 -06 herjaa liikkeelle lähtiessään että takaikkuna olisi auki? Kontin sisävalot eivät kumminkaan pala. Mikrokytkin uusittu, lasin lukko uusi, johtosarja ehjä. Onko ideoita mikä aiheuttaa mokoman? Saako ilmoituksen koodattua pois?
    Vilkaise testerillä näyttääkö se lasin olevan auki vai kiinni. Jos näyttää olevan auki, niin johtosarja/mikrokytkin ongelma se melko varmasti on.

    Originally posted by Henryr View Post
    Tässä vielä selvennykset koodeille:

    A3AD - Invalid Engine Speed Signals Issue

    A3AE - Invalid Engine Speed Signals Issue; CAN ID Failure in engine Idle

    A562 - No message (Automatic Start/Stop function), receiver KOMBI, transmitter DME-DDE

    A6D1 - Issue in Auxiliary Waterpump
    Lukaise koodit ista/inpa:lla niin saa jotain tolkkua. Yleismallin testerit ei usein anna mitään kovin järkeviä selityksiä koodeille.

    Leave a comment:


  • Henryr
    replied
    Tässä vielä selvennykset koodeille:

    A3AD - Invalid Engine Speed Signals Issue

    A3AE - Invalid Engine Speed Signals Issue; CAN ID Failure in engine Idle

    A562 - No message (Automatic Start/Stop function), receiver KOMBI, transmitter DME-DDE

    A6D1 - Issue in Auxiliary Waterpump

    Leave a comment:

Working...
X