E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16611
    • Asikkala

    #826
    Originally posted by AmateurDrive View Post
    Nyt ollut useamman kuukauden tälläinen outo ongelma (oli jo talvella) että tyhjkäynti jää 700-800rpm kun se normaalisti on ja oli 500-600rpm. Olen vaihtanut autoon CCV:n+letkut, molemmat DISAt, uuden ilmanputsarin ja puhdistanu MAF-anturin CRC:n mass air flow cleanreilla. Hetken aikaa tyhjäkäynti pysyi 550rpm, mutta 20 km ajon jälkeen se oli parkissa taas 700rpm. Pitäisikö kokeilla ISTAlla resetoida adaptionsseja esim. MAFilta tai kaasuläpältä vai mistä lähtisi tutkimaan? Vikavalo ei pala eikä viimeisimmällä lukukerralla ollut vikakoodejakaan muistissa DME:n puolelta.
    325i ?

    Comment

    • AmateurDrive
      Bimmer Rookie
      • Mar 2024
      • 41
      • Ylä-Savo

      #827
      Originally posted by jr66 View Post

      325i ?
      Kyllä.

      Comment

      • kautsi300
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 213
        • Järvenpää

        #828
        Originally posted by Merkki View Post
        e90 330d 2010 n57d30 moottorilla alkoi heittämään aina polton alkaessa vikakoodia "4501 Exhaust-gas recirculation, control devation" Egr venttiili vaihdettu ja imusarja/putket puhdistettu mutta ei vaikutusta.. Googletellu ulkomaan foorumeita mutta selkeää vikaa ei kellään ollut vaan vika tuntuu useesti uusiutuvan vaikka mitä vaihtaa.. Onko täällä ollut jollain vastaavaa ja mikä ollut avuksi?
        En tiedä auttaako tähän, mutta omassa poltto ei lähtenyt pelittää, kun hehkujenohjausyksikkö ei toiminut kunnolla.

        Comment

        • IiroU
          BTCF Member
          • Oct 2021
          • 498
          • Turku/Rauma

          #829
          Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

          Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

          1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
          2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
          3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

          Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

          Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
          Last edited by IiroU; 17-06-2025, 16:36.
          E65 745d Individual -07
          Ex:
          E39 530dA Touring M-Sport -02
          E39 528i Sedan -00
          Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
          Yhteydenotot YV.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16611
            • Asikkala

            #830
            Originally posted by IiroU View Post
            Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

            Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

            1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
            2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
            3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

            Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

            Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
            Hämärä muistikuva foorumilta että jonkun Avensisksen/Corollan koiranluut olisi madalluksen kanssa yhteensopivia, varmista tämä ennen kuin ostat mitään. M47... En ehkä olisi valinnut tuota konetta.

            Comment

            • Elätti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 184
              • Great Kuopio Area

              #831
              Originally posted by IiroU View Post
              Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

              Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

              1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
              2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
              3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

              Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

              Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
              Ite edelliseen E91 samalla koneella sai parin vuoden välein vaihtaa koiranluit vaikka ostin ihan Lemförderiä. Madallusta oli maltilliset 20-30mm. Ilmeisesti vakaajan asento muuttuu epäedullisenksi koiranluun nivelille. Yksi syyllinen voi myös olla rasvan puute uusissakin nivelissä. Mutta eniveis ostin lopulta meylen HD:t kun niissä oli kaikista isoin nivelpää. Kesti ne toista vuotta ja möin auton ennen kuin ehtivät mennä väljäksi .

              Comment

              • IiroU
                BTCF Member
                • Oct 2021
                • 498
                • Turku/Rauma

                #832
                Originally posted by Elätti View Post

                Ite edelliseen E91 samalla koneella sai parin vuoden välein vaihtaa koiranluit vaikka ostin ihan Lemförderiä. Madallusta oli maltilliset 20-30mm. Ilmeisesti vakaajan asento muuttuu epäedullisenksi koiranluun nivelille. Yksi syyllinen voi myös olla rasvan puute uusissakin nivelissä. Mutta eniveis ostin lopulta meylen HD:t kun niissä oli kaikista isoin nivelpää. Kesti ne toista vuotta ja möin auton ennen kuin ehtivät mennä väljäksi .
                Jees, kiitos vastauksesta. Tuokaan ei ole todellakaan mikään kovin matala, asiallisesti madallettu. Taidan laittaa FAGia, reilu 10€/kpl ja rasvata pallonivelet. On ollut kuivia liikkeellä…
                E65 745d Individual -07
                Ex:
                E39 530dA Touring M-Sport -02
                E39 528i Sedan -00
                Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                Yhteydenotot YV.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 2024
                  • Turku

                  #833
                  Mulla on nyt radio "jumittunut" päälle. Vaikka vaihtaa muille lähteille, niin radion ääni vaan kuuluu. Ts. valikko näyttää että cd tai muu äänilähde olisi päällä. Ei auttanut pari sammutusta ja uudelleenkäynnistystä. Vikakoodeja ei löytynyt. Volumen säätö toimii ja myös mute. Ts. hiljaiseksi tuon saa.

                  Onko valistuneita arvauksia mikä tässä nyt on vikana ja miten tämän saisi korjattua?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 2024
                    • Turku

                    #834
                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Mulla on nyt radio "jumittunut" päälle. Vaikka vaihtaa muille lähteille, niin radion ääni vaan kuuluu. Ts. valikko näyttää että cd tai muu äänilähde olisi päällä. Ei auttanut pari sammutusta ja uudelleenkäynnistystä. Vikakoodeja ei löytynyt. Volumen säätö toimii ja myös mute. Ts. hiljaiseksi tuon saa.

                    Onko valistuneita arvauksia mikä tässä nyt on vikana ja miten tämän saisi korjattua?
                    Tänään taas toimii just niinkuin pitääkin. Tais auttaa, kun autokin nukkui yön hyvin…
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1199
                      • Muhos

                      #835
                      Originally posted by jr66 View Post

                      M47... En ehkä olisi valinnut tuota konetta.
                      Mikähän se sitten olisi parempi vaihtoehto dieseliksi?

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 951
                        • Espoo

                        #836
                        Onko kukaan teetättänyt Dinitrol- tai vastaavaa ruostesuojausta E92:lle tai yleensä E9x-autoille? Onko miten hyviä kokemuksia tästä? Itsellä ei mahdollisuuksia saati taitoa lähteä mihinkään purku- ja massaushommiin parkkipaikalla tms., joten palvelua on ostettava.

                        Onko tullut ongelmia vedenpoiston kanssa tai muita haasteita, jos ei massan hajua ja valumista rei'istä lasketa?
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2124
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          #837
                          Olikos näissä niin, että jos keskuslukitus ei ota kovin pitkän matkan päästä avausta/lukotusta niin syynä on antennivahvistin? Se taisi löytyä E90 kontin puolelta vai oliko jossain takapenkin listan alla tjn?
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 652
                            • Espoon haja-asutus

                            #838
                            Originally posted by Merkki View Post
                            e90 330d 2010 n57d30 moottorilla alkoi heittämään aina polton alkaessa vikakoodia "4501 Exhaust-gas recirculation, control devation" Egr venttiili vaihdettu ja imusarja/putket puhdistettu mutta ei vaikutusta.. Googletellu ulkomaan foorumeita mutta selkeää vikaa ei kellään ollut vaan vika tuntuu useesti uusiutuvan vaikka mitä vaihtaa.. Onko täällä ollut jollain vastaavaa ja mikä ollut avuksi?
                            Meinasin vastata m57:n perusteella mutta onkin n57, jossa erilainen egr (sähköllä ohjattu eikä alipaineella). Onko MAF ja MAP kunnossa, kun niitä se käyttää sitä ilmamäärää arvioimaan. 4501 on muistaakseni niin päin, että auton mielestä ilmaa tulee liikaa. Jos tuo tulee polton alkaessa, niin silloinhan myös se "kaasuläppä" kuristaa ilmapuolella virtausta, toimiihan se myös?

                            E
                            Last edited by ErkkiE; Yesterday, 20:34.

                            Comment

                            Working...
                            X