Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #76
    Originally posted by HTK12 View Post
    No siellähän on sitten ilmeisesti useampaakin vikaa. Kun keli oli pakkasella, niin imuilman lämpöanturi on perseellään. Eli MAF vaihtoon anturi on osa sitä. Samoin tuo moottorinlämpöanturi lienee vaihdon tarpeessa. Toki voihan sen tarkistaa vaikka infrapunalämpömittarilla kumpi anturi on oikeassa, veikkaan kyllä tuon 88 olevan se oikea lukema, 120 kuulostaa aika kovalta näin talvikeliin, jos koneessa on nestettä riittävästi ja termari ei juminut kiinni. Perseellään olevat lämpöanturit voi jo aiheuttaa kaikenlaista kivaa ja kun niissä on selvästi vikaa, niin niistä kannattaa lähteä liikkeelle.
    Joo kyllä se mittariston lämpötila pitää paikkansa. Termarit on uudehkot oem.
    Mittaristolle on siis oma lämpöanturi ja dde :lle oma?
    Ja onko se imuilman anturi mafissa vai ahtoputkessa osa 10?
    Last edited by JJT; 16-12-2021, 06:08.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #77
      Originally posted by JJT View Post
      Joo kyllä se mittariston lämpötila pitää paikkansa. Termarit on uudehkot oem.
      Mittaristolle on siis oma lämpöanturi ja dde :lle oma?
      Ja onko se imuilman anturi mafissa vai ahtoputkessa osa 10?
      https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3658
      Muistelisin, että näissä olisi fyysisesti erilliset anturit mittaristolle ja DDE:lle, vanhemmissa oli joissakin samassa anturissa kaksi erillistä anturia, joista lähti omat johtonsa. Tuo anturi 10 on minun mielestäni ahtoilman lämpötila, tämähän on helppo varmistaa vaikka katsomalla live-dataa tai sitten sähkökaavioista. MAF sitten imuilman lämpötila. Kannattaa toki varmistaa, nämä nyt ihan ulkomuistista, joten joten vannomaan, että näin on.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #78
        Originally posted by HTK12 View Post
        Muistelisin, että näissä olisi fyysisesti erilliset anturit mittaristolle ja DDE:lle, vanhemmissa oli joissakin samassa anturissa kaksi erillistä anturia, joista lähti omat johtonsa. Tuo anturi 10 on minun mielestäni ahtoilman lämpötila, tämähän on helppo varmistaa vaikka katsomalla live-dataa tai sitten sähkökaavioista. MAF sitten imuilman lämpötila. Kannattaa toki varmistaa, nämä nyt ihan ulkomuistista, joten joten vannomaan, että näin on.
        Olit oikeassa tuo anturi 10 on ahtoilman lämpö.
        Uudella maffilla näytti äkkiseltään samoja imuilman lämpöjä kun vanhalla, eli taitaa jostain syystä tuo minun Inpa ja Testo näyttää lämpötilat väärin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by JJT View Post
          Olit oikeassa tuo anturi 10 on ahtoilman lämpö.
          Uudella maffilla näytti äkkiseltään samoja imuilman lämpöjä kun vanhalla, eli taitaa jostain syystä tuo minun Inpa ja Testo näyttää lämpötilat väärin.
          En kyllä oikein usko, että testo & inpa näyttäisi tuon lämpötilan väärin. Uusia viallisia MAF sen sijaan on tullut vastaan. Muistaakseni sähkökaavioissa oli tuolle se NTC vastukselle kurvi, niin voisi mittaamalla varmistaa onko siellä vastusarvo kunnossa. Kokeilitko MAF irti mitä lämpötilaa näytti?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • nyyppa
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 43
            • Etelä-suomi

            #80
            Originally posted by JaGaR View Post
            Osaisiko joku auttaa webaston kaukosäätimen parituksessa? Searchilla etsitty jo tovi, mutta vastaavaa ongelmaa en löynyt threadeista.

            Autona E91 LCI -09 ja webasto toimii Idrivestä normaalisti. Kaukosäädintä kun koitan parittaa liitteen ohjeen mukaan, niin en saa kaukosäätimeen "oranssia" lediä palamaan parituksen vaiheessa 3.

            Kaukosäädin on tyyppilapun mukaan 64 12 694 4105 , T90. Patterit juuri vaihdettu. Ainoastaan ON-napista painamalla välkyttää vihreää ~2sekunttia ja off-napista punaista ~2sek.

            Vaiheesta 1 "Switch terminal R on and off" tarkentava kysymys, että miten tämä tehdään CA -optiolla varustetussa autossa eli saadaan CAS-aktivoitua.
            Kiitos miljoonasti paritusohjeista!

            Autossa tehdaswebasto ja vuosia olen tuskaillut kun kaukosäädin ei ole toiminut.
            Näillä ohjeilla sain paritettua onnistuneesti: Parituksen päätteeksi auton lukitus meni päälle ja pois indikoiden onnistunutta paritusta.
            MUTTA… ei webasto siltikään käynnisty kauko-ohjaimella :(. Mistäköhän vikaa kannattaisi alkaa selvittämään?
            Webasto itsessään kyllä toimii kun sitä operoi idriven kautta.
            Last edited by nyyppa; 20-12-2021, 18:18. Reason: korjattu skandit
            E92 - 325xi N53 - 2008

            Comment

            • nyyppa
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 43
              • Etelä-suomi

              #81
              Originally posted by nyyppa View Post
              MUTTA… ei webasto siltikään käynnisty kauko-ohjaimella :(. Mistäköhän vikaa kannattaisi alkaa selvittämään?

              No vika löytyi. Penkin ja ratin välistä.


              Kauko-ohjaimesta pitää ekana painaa ON nappia noin sekunti tms, jolloin syttyy vihreä valo. TÄMÄN JÄLKEEN pitää ON nappia painaa uudelleen, jolloin vihreä valo vilkkuu. Ja kas, webasto käynnistyy!


              Eipä tässä olekaan mennyt kuin nelisen talvea kirotessa kun kauko-ohjain ei toimi.
              E92 - 325xi N53 - 2008

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16339
                • Leppävirta

                #82
                Originally posted by nyyppa View Post
                No vika löytyi. Penkin ja ratin välistä.


                Kauko-ohjaimesta pitää ekana painaa ON nappia noin sekunti tms, jolloin syttyy vihreä valo. TÄMÄN JÄLKEEN pitää ON nappia painaa uudelleen, jolloin vihreä valo vilkkuu. Ja kas, webasto käynnistyy!


                Eipä tässä olekaan mennyt kuin nelisen talvea kirotessa kun kauko-ohjain ei toimi.
                En tiedä onko samanlainen kapula kun mikä itsellä oli entisen X5 kanssa mutta siinä piti vain 2 kertaa napauttaa sitä käynnistys nappia käynnistykseen ja 2 sammutus nappia sammuttaakseen webaston.

                Lienee ihan järkevää niin ei käynnistele yhdellä painalluksella taskussa vahingossa kapula webaa.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • tuomastn
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 3
                  • Finland

                  #83
                  E92 m57n automaattilootien sopivuus/vaihtoehdot

                  Moro,
                  Murheena ollut nyt pitempään tämä 325d:n zf6hp19z yhteistyökyvyttömyys.
                  Auto on joskus ohjelmoitu ja loota luistaa, kolisee, paukkuu ja joskus lyö vapaalle 1-2 vaihteilla kovemmin kiihyttäessä. Mitään ratkaisua tähän ole löytynyt vaikka vähän ny kaikenlaista on tullut koetettua. Ja mitä ny eri paikoista kyselee nii suorilteen tarjotaan koko lootan uusimista. Mietiskelly täs jos löis suorilteen vaa 6hp26 tilalle, mutta en ole löytänyt mistään mitään sen tarkempaa tietoa miten se istuis aloilleen. Ainaki teoriassa omaa mieleen kävis että vois asettua suhteellisen nätisti kerran 330deeski on näitä. Sattusko kellää olee tietoa / kokemusta asiasta? Yritin zf:ltä kysellä näistä mutten sieltä saanut mitään irti. Ennemmin pikkuhiljaa alkais manuaaliksi vaihto kuulostaa korvaan paremmalta ku tuon paskan kokonaisvaltanen korjaus. Kerta kustannuksetki olis näennäisesti samaa luokkaa.

                  Comment

                  • Sallinen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 96
                    • Kuopio

                    #84
                    Tai sitten nykyisen vaihdelaatikon kokonaisvaltainen kunnostus/vahvistus, kerta se jo rikki asti on ajettu.

                    https://siekkinen.net/index.html osaa.
                    e91 320dA xDrive -12
                    Porsche 911
                    Audi TT

                    Comment

                    • tiakri
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 208

                      #85
                      Apulaitteet ujeltaa

                      Onko kokemuksia hajonneista apulaitehihnan kiristäjistä? Tilasin ja asensin reilu vuosi sitten jonkun autodoc-hihnan ja kiristimen ja ikävää ääntä pitää välillä, aivan kuin olisi laakeri mennyt..

                      Toiveissa lähinnä ettei ääni tule laturista tai ilmastoinnista, pitäiskö koittaa ensin vaihtaa uusi kiristäjä ja hihna siinä samalla?

                      Ei näy missään muuten kuin äänenä.
                      E90lci'09

                      Comment

                      • 316bemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2010
                        • 215
                        • Joensuu

                        #86
                        On täällä varmaa jokusen kertaa keskusteltu aiheesta,mutta ei löytyny haulla,
                        Eli mulla n47c koneinen e91. Siitä tyhjätty dpf ja softattu samalla myös egr pois toiminnasta. Egr kuitenkin koneessa paikallaan. Tällee talvisin aika pirun hidas kovilla pakkasilla lämpeämään. Lämpiää kumminki lopulta jopa päälle 90c.
                        Kysymys kuuluu et onko joutusampi lämpiämään jos poistan egr;n ja laitan tilalle egr tulppaussarjan?:think

                        Comment

                        • Sallinen
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 96
                          • Kuopio

                          #87
                          Ei lämpene sen nopeammin. Toimiva erg vesikiertoineen lämmittää.
                          e91 320dA xDrive -12
                          Porsche 911
                          Audi TT

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by 316bemi View Post
                            On täällä varmaa jokusen kertaa keskusteltu aiheesta,mutta ei löytyny haulla,
                            Eli mulla n47c koneinen e91. Siitä tyhjätty dpf ja softattu samalla myös egr pois toiminnasta. Egr kuitenkin koneessa paikallaan. Tällee talvisin aika pirun hidas kovilla pakkasilla lämpeämään. Lämpiää kumminki lopulta jopa päälle 90c.
                            Kysymys kuuluu et onko joutusampi lämpiämään jos poistan egr;n ja laitan tilalle egr tulppaussarjan?:think
                            Kuten tuossa jo sanottiin, niin lämpenee hitaammin ilman egr. Se egr lämmittää jäähdytinnesteitä, joten nopeuttaa moottorin lämpenemistä. Ei N47 mitenkään nopea ole lämpenemään kovilla pakkasilla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 816

                              #89
                              egr likaamasta imusatsia ja muovi/pahvi syylärin eteen, jos ei pysty esilämmittämään ?
                              Last edited by Juice; 01-02-2022, 12:05.

                              Comment

                              • Georgios Terziakis
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 370
                                • Imatra

                                #90
                                Onkos kokemuksia tarvikemallin moottorin alusmuovista? Alkuperänen oli halkeillu sieltä täältä ja eilen lumitöitä tehdessä irtoili jo isoja palasia.
                                E36:een aikoinaan jotkuu kiinanmuovit ostin keulaan ja yllättävän hyvin istu.
                                BMW 335i coupe -06
                                BMW 330i coupe -00
                                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎