Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2626
    • .fi

    Originally posted by alfaromeo View Post
    Joo ei ole solenoideja nuo, ovat magneetti venttiileijä. Sähköllä ohjataan alipainetta hukkaporteille. Oikein termein ahtopaineen säätimiä.
    googlesta tarkistamatta muistelen magneettiventtiileidenkin solenoideja olevan, mutta menee offtopikiks tätä pilkkua nussia.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3346
      • Raisio

      Kyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.

      Voimia teille päivittäjille
      E39&E93

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1596
        • Turku

        Originally posted by ritariässä View Post
        Kyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.

        Voimia teille päivittäjille
        Ei tätä N54:stakaan tarvi päivitellä.

        Tämänkin voi vaan päräyttää käyntiin ja ajella horisonttiin.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • Perus-Jeppe
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 9
          • Hämeenlinna

          Originally posted by makebm5 View Post
          Omassa myös DP ilman ketteja ja HC oli 55. Viime kesänä oli omassakin tuota oskilointia mutta nyt en ole huomannut sitä ollenkaan. Asiat mitkä on vaihtunut on ahtimien solenoidit ja imusarjan /putken anturit.
          Löysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5327
            • S:t Karins

            Originally posted by Perus-Jeppe View Post
            Löysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?
            Korjataan nyt sen verran että noi takakatit ovat ne ns. sekundary cats. Pääkatit ovat nimenomaan turbojen jälkeen olevat kikkarat koska toimivat kuumempana kuin takakatit sekä niiden toiminta (lamdat) ohjaa myös moottorin ecua? Päästöistä N54 menee kyllä läpi pelkillä takakateilla, mutta ne pitää olla hyvässä kunnossa ja ne pitää lämmittää kunnolla ennen testiä. Ja tankissa mielellään E30 seos.
            Last edited by Tommix; 09-06-2023, 09:46.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1147
              • Kainuu

              Originally posted by Perus-Jeppe View Post
              Löysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?
              Eipä tuohon ratkaisua tarvinnut hakea kun raja-arvo katsastuksessa on 100.
              Jommat kummat katit kun on paikoillaan ja kunnossa niin menee läpi päästötestistä.
              BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1596
                • Turku

                Mikäs on tämän N54:n osalta suositus jakoketjun vaihtovälille? Ja jos sille on suositus, niin mitäs osia silloin olisi hyvä vaihtaa?
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6108
                  • Helsinki

                  Jos mä oon ymmärtänyt, niin aika ikuinen pitäisi olla, mutta jos vaihtoa suunnittelee, niin mä vaihtaisin kaikki sinne, kun jos senkerran avaa jakopään
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2081
                    • Naantali

                    Mulla zetassa ainakin oli ihan priiimassa kunnossa 150tkm ajettuna.
                    Kun koneen tein viime talvena uusiksi, uusin sen tietysti ja öljypumpun ketjun myös.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 253
                      • Suomi

                      Käsittääkseni 6-syl koneissa kettinki kestää pidempään, koska tasainen käynti. Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi..

                      Kaikki ketjurempat mitä olen itse tehnyt, on ollu 320i.
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16226
                        • Asikkala

                        "Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi.."

                        M10:n ketju kesti aika hyvin.

                        Comment

                        • KtKtuned
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 126
                          • Finland

                          Jostain muusta syystä neloskoneitten ketjut katkee ,kuin rumasta käynnistä?

                          veikkaan hennompaa "kiinan" ketjua katkeamisen syyksi.

                          Ei se nelonenkaan sentään kakspyttysen harrikan kaltaisesti täryytä.

                          Varminta kumminkin hankkia suora kutonen,niin ei tule mokattua ostoksissa ja ketjut kestää
                          Last edited by KtKtuned; 05-07-2023, 21:19.
                          BMW 335i E90 -07

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3346
                            • Raisio

                            Originally posted by jr66 View Post
                            "Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi.."

                            M10:n ketju kesti aika hyvin.
                            Kyl sekin venyy… nuorena oli yksi mittarista ruuvattu 316 e30 kopassa ja ketju vaihdettiin… tämä jo 90-luvulla.
                            E39&E93

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 253
                              • Suomi

                              Nimenomaan. Kun kuuntelee N20 moottorin käyntiääntä, tekisi mieli laittaa korvatulpat korviin...

                              Tuo kutonen käy kuin singeri

                              Pari kuukautta mennyt fläshistä ja nyt viime vklp jälkeen humppaa / nykii taas... Vklp oli pari eri kuskia, auto sai aika kovaa monoa :think

                              Tänään resetoin kaikki MHD adaptiot -> kulkee taas kuin pilven päällä...

                              Ihme homma. Kyllä se on tuo throttle / lambda oscillation, mikä tämän aiheuttaa tietyn ajan puitteissa...
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • viritteliä
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2003
                                • 97
                                • seinäjoki

                                N54 vanos ongelma.

                                Moro.
                                Osaisiko joku hieman kertoa vinkkejä n54 koneen hieman mystiseen vanos vaivaan. Kyseessä on n54 koneella varustettu F02 740.
                                Vikakoodien mukaan vika on joko kummankin tai vain toisen nokka-akselin asennosta, tai asentoa ei saavuteta.

                                Lähtö tilanne on seuraava, kun käynnistää auton niin kylmänä toimii hienosti muutaman kilometrin, sitten alkaa pieni nykiminen noin 1500 RMP jälkeen, joka pahenee mitä lämpöisemmäksi kone tulee ja kun öljyt on noin 90astetta niin vika on kokoajan päällä.

                                Ja se hieman ihmetyttää kun moottorin adaptaatiot nollaa (protool käytössä) niin ennen nollaamista on vika voi olla vain imunokalla ja nollauksen jlkeen se siirtyy pakonokalle, tai toisinpäin. Kun moottorin valo syttyy niin kone käy limpmodessa ihan hyvin.

                                kaikki netin syövereistä helposti löydetyt keinot on koitettu, tehtyjä asioita: uudet solenoidit, koitettu välillä puhdistaa vanhoja ja kokeiltu paikalleen, ei vaikutusta. Vanoksen suodattimet vaihdettu. sekä nokka-akselien tiiviste renkaat on vaihdettu, vika on ollut ennen osien vaihtoa ja vaihdoilla ei ole ollut mitään vaikutusta. TiivisteRenkaita kun vaihdettiin niin hieman oli havaittavissa ketjun venymistä, nokat oli ehkä noin 1-2 astetta jäljessä, nyt kohdallaan.
                                Silmämääräisesti kaikki näytti olevan koneen sisällä kunnossa.

                                Rupeaa hieman keinot ja ideat loppumaan, osaisiko joku aitaa asian suhteen, kaikki vinkit ja ajatukset on tervetulleita.

                                Ja pahoittelut että on hieman väärässä paikassa tämä kysymys kun kyseessä on 7srj, tiedän että täällä on n54 moottorin sielunelämästä eniten kokemusta.
                                Last edited by viritteliä; 16-07-2023, 13:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎