Originally posted by alfaromeo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Kyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.
Voimia teille päivittäjilleE39&E93
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.
Voimia teille päivittäjille
Tämänkin voi vaan päräyttää käyntiin ja ajella horisonttiin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOmassa myös DP ilman ketteja ja HC oli 55. Viime kesänä oli omassakin tuota oskilointia mutta nyt en ole huomannut sitä ollenkaan. Asiat mitkä on vaihtunut on ahtimien solenoidit ja imusarjan /putken anturit.
Comment
-
-
Originally posted by Perus-Jeppe View PostLöysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?Last edited by Tommix; 09-06-2023, 09:46.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Perus-Jeppe View PostLöysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?
Jommat kummat katit kun on paikoillaan ja kunnossa niin menee läpi päästötestistä.BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i
Comment
-
-
Mikäs on tämän N54:n osalta suositus jakoketjun vaihtovälille? Ja jos sille on suositus, niin mitäs osia silloin olisi hyvä vaihtaa?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Mulla zetassa ainakin oli ihan priiimassa kunnossa 150tkm ajettuna.
Kun koneen tein viime talvena uusiksi, uusin sen tietysti ja öljypumpun ketjun myös.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Jostain muusta syystä neloskoneitten ketjut katkee ,kuin rumasta käynnistä?
veikkaan hennompaa "kiinan" ketjua katkeamisen syyksi.
Ei se nelonenkaan sentään kakspyttysen harrikan kaltaisesti täryytä.
Varminta kumminkin hankkia suora kutonen,niin ei tule mokattua ostoksissa ja ketjut kestääLast edited by KtKtuned; 05-07-2023, 21:19.BMW 335i E90 -07
Comment
-
-
Nimenomaan. Kun kuuntelee N20 moottorin käyntiääntä, tekisi mieli laittaa korvatulpat korviin...
Tuo kutonen käy kuin singeri
Pari kuukautta mennyt fläshistä ja nyt viime vklp jälkeen humppaa / nykii taas... Vklp oli pari eri kuskia, auto sai aika kovaa monoa :think
Tänään resetoin kaikki MHD adaptiot -> kulkee taas kuin pilven päällä...
Ihme homma. Kyllä se on tuo throttle / lambda oscillation, mikä tämän aiheuttaa tietyn ajan puitteissa...E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
N54 vanos ongelma.
Moro.
Osaisiko joku hieman kertoa vinkkejä n54 koneen hieman mystiseen vanos vaivaan. Kyseessä on n54 koneella varustettu F02 740.
Vikakoodien mukaan vika on joko kummankin tai vain toisen nokka-akselin asennosta, tai asentoa ei saavuteta.
Lähtö tilanne on seuraava, kun käynnistää auton niin kylmänä toimii hienosti muutaman kilometrin, sitten alkaa pieni nykiminen noin 1500 RMP jälkeen, joka pahenee mitä lämpöisemmäksi kone tulee ja kun öljyt on noin 90astetta niin vika on kokoajan päällä.
Ja se hieman ihmetyttää kun moottorin adaptaatiot nollaa (protool käytössä) niin ennen nollaamista on vika voi olla vain imunokalla ja nollauksen jlkeen se siirtyy pakonokalle, tai toisinpäin. Kun moottorin valo syttyy niin kone käy limpmodessa ihan hyvin.
kaikki netin syövereistä helposti löydetyt keinot on koitettu, tehtyjä asioita: uudet solenoidit, koitettu välillä puhdistaa vanhoja ja kokeiltu paikalleen, ei vaikutusta. Vanoksen suodattimet vaihdettu. sekä nokka-akselien tiiviste renkaat on vaihdettu, vika on ollut ennen osien vaihtoa ja vaihdoilla ei ole ollut mitään vaikutusta. TiivisteRenkaita kun vaihdettiin niin hieman oli havaittavissa ketjun venymistä, nokat oli ehkä noin 1-2 astetta jäljessä, nyt kohdallaan.
Silmämääräisesti kaikki näytti olevan koneen sisällä kunnossa.
Rupeaa hieman keinot ja ideat loppumaan, osaisiko joku aitaa asian suhteen, kaikki vinkit ja ajatukset on tervetulleita.
Ja pahoittelut että on hieman väärässä paikassa tämä kysymys kun kyseessä on 7srj, tiedän että täällä on n54 moottorin sielunelämästä eniten kokemusta.Last edited by viritteliä; 16-07-2023, 13:39.
Comment
-
Comment