Kyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.
Voimia teille päivittäjille
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Kyl kun kattoo sivusta tätä läppäreiltä asetusten pyörittelyä ja akun latailua eri ampeereilla ei voi muuta sanoa, et onneksi vielä löytyy autoja jonne vaan hyppää penkille, vetää pastillin naamaan ja täräyttää ison vaparikoneen käyntiin ja ajelee horisonttiin.
Voimia teille päivittäjille
Ei tätä N54:stakaan tarvi päivitellä.
Tämänkin voi vaan päräyttää käyntiin ja ajella horisonttiin.
Omassa myös DP ilman ketteja ja HC oli 55. Viime kesänä oli omassakin tuota oskilointia mutta nyt en ole huomannut sitä ollenkaan. Asiat mitkä on vaihtunut on ahtimien solenoidit ja imusarjan /putken anturit.
Löysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?
Löysitkö ratkaisua tuohon HC-arvoon? Kun käsittääkseni säätöjen ollessa kunnossa noi "pääkatit" pitäisi riittää ihan ok. Eipä kai nuo DP-katit merkittävämmin auta kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun lämpenevät nopeammin..?
Korjataan nyt sen verran että noi takakatit ovat ne ns. sekundary cats. Pääkatit ovat nimenomaan turbojen jälkeen olevat kikkarat koska toimivat kuumempana kuin takakatit sekä niiden toiminta (lamdat) ohjaa myös moottorin ecua? Päästöistä N54 menee kyllä läpi pelkillä takakateilla, mutta ne pitää olla hyvässä kunnossa ja ne pitää lämmittää kunnolla ennen testiä. Ja tankissa mielellään E30 seos.
Eipä tuohon ratkaisua tarvinnut hakea kun raja-arvo katsastuksessa on 100.
Jommat kummat katit kun on paikoillaan ja kunnossa niin menee läpi päästötestistä.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Jos mä oon ymmärtänyt, niin aika ikuinen pitäisi olla, mutta jos vaihtoa suunnittelee, niin mä vaihtaisin kaikki sinne, kun jos senkerran avaa jakopään
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Mulla zetassa ainakin oli ihan priiimassa kunnossa 150tkm ajettuna.
Kun koneen tein viime talvena uusiksi, uusin sen tietysti ja öljypumpun ketjun myös.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Käsittääkseni 6-syl koneissa kettinki kestää pidempään, koska tasainen käynti. Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi..
Kaikki ketjurempat mitä olen itse tehnyt, on ollu 320i.
Moro.
Osaisiko joku hieman kertoa vinkkejä n54 koneen hieman mystiseen vanos vaivaan. Kyseessä on n54 koneella varustettu F02 740.
Vikakoodien mukaan vika on joko kummankin tai vain toisen nokka-akselin asennosta, tai asentoa ei saavuteta.
Lähtö tilanne on seuraava, kun käynnistää auton niin kylmänä toimii hienosti muutaman kilometrin, sitten alkaa pieni nykiminen noin 1500 RMP jälkeen, joka pahenee mitä lämpöisemmäksi kone tulee ja kun öljyt on noin 90astetta niin vika on kokoajan päällä.
Ja se hieman ihmetyttää kun moottorin adaptaatiot nollaa (protool käytössä) niin ennen nollaamista on vika voi olla vain imunokalla ja nollauksen jlkeen se siirtyy pakonokalle, tai toisinpäin. Kun moottorin valo syttyy niin kone käy limpmodessa ihan hyvin.
kaikki netin syövereistä helposti löydetyt keinot on koitettu, tehtyjä asioita: uudet solenoidit, koitettu välillä puhdistaa vanhoja ja kokeiltu paikalleen, ei vaikutusta. Vanoksen suodattimet vaihdettu. sekä nokka-akselien tiiviste renkaat on vaihdettu, vika on ollut ennen osien vaihtoa ja vaihdoilla ei ole ollut mitään vaikutusta. TiivisteRenkaita kun vaihdettiin niin hieman oli havaittavissa ketjun venymistä, nokat oli ehkä noin 1-2 astetta jäljessä, nyt kohdallaan.
Silmämääräisesti kaikki näytti olevan koneen sisällä kunnossa.
Rupeaa hieman keinot ja ideat loppumaan, osaisiko joku aitaa asian suhteen, kaikki vinkit ja ajatukset on tervetulleita.
Ja pahoittelut että on hieman väärässä paikassa tämä kysymys kun kyseessä on 7srj, tiedän että täällä on n54 moottorin sielunelämästä eniten kokemusta.
Comment