Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6936
    • N/A

    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Se naputus, jonka luullaan tulevan venttiileistä, tulee näissä yleensä tuosta suoraruiskusta. Periaatteessahan tämä on ikäänkuin diesel moottori, vaikka bensalla käykin.

    Noita kansivikaisia on ollut jokusia eikä se ole sinänsä mikään yleinen juttu. Niihin yleensä tulee valmistajakin mukaan kustannuksiin ainakin jollain tasolla jos kerran kyseessä on selkeä valmistusvirhe.

    Sinuna katselisin myös 325i koneisia, koska kone on sama kuin 330i ja saat ne samat tehotkin imusarjan vaihtamalla.
    Eihän se N52 ole suorasuihku. Se on vasta se 272heppanen versio suorasuihku, puhun nyt pre-lci 258hp moottoreista.
    Ja vähän epäilen että bmw pesee hyvin kätensä jostain 2006-2007 autoista millä on ajettu 100tkm ja on ties kuin monta omistajaa ollut.

    Last edited by Antti O; 15-04-2014, 17:20.

    Comment

    • KalaFIN
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 79
      • -

      Joo kattelinki noita vakuutusten hintoja niin nykysen auton vakuutukset (25%?) bonuksilla oli joku vajaata 900€ ja 325/330 niin tais olla siinä 2000€ kieppeillä. POP Vakuutuksessa ja muistaakseni L-Kaskolla.

      Comment

      • Mann
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 57
        • Helsinki

        Etsinnässä on tällä hetkellä E90 325i manuaalina, lähinnä alkupään vuosimalleina eli -05 tai -06. Kone taitaa noissa siten olla N52B25.

        Nyt on käyty pari tuollaista testaamassa ja kokemukset ihan positiiviset, vielä ei ole kuitenkaan sitä sopivaa yksilöä löytynyt...

        Mitäs kokemuksia muilla on tuosta moottorista ja sen suorituskyvystä? Itse täytyy myöntää parin koeajon perusteella, että ehkä hivenen pettymys vaikka eihän noita aivan laiskaksi voi sanoa. Johtuukohan sitten auton painosta vai mistä, että suorituskyky ei juuri säväyttänyt

        Erikoista oli se, että kun testasin kahta samanlaista autoa niin toinen tuntui liikkuvan selvästi pirteämmin kuin toinen Onko noissa ollut jotain ongelmia tehojen katoamisessa ja mistähän tuo johtuisi?

        Laiskempikin kävi kyllä ihan nätisti, mutta ei vaan oikein tuntunut liikkuvan mihinkään...myyjän mukaan kyllä aivan kunnossa pitäisi olla. Tuntui hitaammalta kuin esim. E39 523i

        Yleisesti kaikki vinkit tuollaisen ostoa varten tervetulleita!

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          Originally posted by Mann View Post
          Etsinnässä on tällä hetkellä E90 325i manuaalina, lähinnä alkupään vuosimalleina eli -05 tai -06. Kone taitaa noissa siten olla N52B25.

          Nyt on käyty pari tuollaista testaamassa ja kokemukset ihan positiiviset, vielä ei ole kuitenkaan sitä sopivaa yksilöä löytynyt...

          Mitäs kokemuksia muilla on tuosta moottorista ja sen suorituskyvystä? Itse täytyy myöntää parin koeajon perusteella, että ehkä hivenen pettymys vaikka eihän noita aivan laiskaksi voi sanoa. Johtuukohan sitten auton painosta vai mistä, että suorituskyky ei juuri säväyttänyt

          Erikoista oli se, että kun testasin kahta samanlaista autoa niin toinen tuntui liikkuvan selvästi pirteämmin kuin toinen Onko noissa ollut jotain ongelmia tehojen katoamisessa ja mistähän tuo johtuisi?

          Laiskempikin kävi kyllä ihan nätisti, mutta ei vaan oikein tuntunut liikkuvan mihinkään...myyjän mukaan kyllä aivan kunnossa pitäisi olla. Tuntui hitaammalta kuin esim. E39 523i

          Yleisesti kaikki vinkit tuollaisen ostoa varten tervetulleita!
          Kyllä mulla ainakin tuon ikäisessä Cabriossa on N53. Suosittelen kyllä koneena ainakin tuota, vääntää hienosti alhaalta ja kulkeekin ihan riittävästi. Ainoa murhe on nämä suuttimet/tulpat ym. tunnetut vikapisteet. Kaikinmuutoin on kyllä ollut kelpo auto.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by Nettipepe View Post
            325D:ssä ei ole läppiä.

            Laatikkohan on jo sitten ZF:n tekemä joten sen suhteen ei ole ongelmia.
            Mutta automaattilaatikko on ilmeisesti sama kuin 320d mallissa, tai ainakaan se ei ole samanlainen kuin 330d:ssä. Voi olla mutuiluakin, mutta näin muistelisin
            Eli jos viritellä meinaa niin laatikko rajoittaa varmaan ensimmäisenä.
            M550d

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by jumbo View Post
              Mutta automaattilaatikko on ilmeisesti sama kuin 320d mallissa, tai ainakaan se ei ole samanlainen kuin 330d:ssä. Voi olla mutuiluakin, mutta näin muistelisin
              Eli jos viritellä meinaa niin laatikko rajoittaa varmaan ensimmäisenä.
              Juurikin näin.
              laatikko on 320/325d malleissa 6hp19z
              330d:ssä on 6hp26z
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1485

                Originally posted by Nettipepe View Post
                Juurikin näin.
                laatikko on 320/325d malleissa 6hp19z
                330d:ssä on 6hp26z
                Paitsi 325d LCI N57:n yhteydessä on 6hp26z
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2542
                  • Pirkkala

                  Kysellääs vielä hieman täältäkin...

                  Tässä aiempi kysymykseni "E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III -topicissa"..

                  Lyhyesti:
                  Nyt ollaan ostohousut jalassa tutkittu vuoden 2007 farkkuja.
                  318 ja 320 bensa-koneella ja manuaali-vaihteilla.
                  Tässä on yksi vaihtoehto, jota mahdollisesti pitäisi lähteä Tampereelta katsomaan.

                  Mitä näistä 100tkm ajetuista tulisi katsoa? Ruostetta näyttäisi ainakin kertyvän peräluukun kulmaan sisäpuolelle

                  Mitenkä nuo autoliikkeiden ilmoittamat kulutukset..onko ne lähelläkään todellisuutta? Lisäksi, kun näihin ei saa lukkoperää, niin kuinka hankalasta paikasta näillä pääsee? Onko tilanne sama kuin esim. lukottomalla E36:lla:think Mitä ovat nämä CBC ja DTC?

                  Onko joku sattumoisin käynyt katsomassa tuota Seinäjoen 320i:tä?
                  Tuossa näyttäisi olevan 150hv-kone, mutta missä vaiheessa tehot nousevat 170hv:aan ja mitä muuta eroa on näilä koneilla...

                  Offtopicina..
                  Ilmoitetaan vielä, että vaihtoehtona on puolet vähemmän ajettu ja vuotta nuorempi KIA Sportage neliveto 2l bensakoneella ja manuaalivaihteilla.
                  sigpic

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by QUASIMODO View Post
                    Kysellääs vielä hieman täältäkin...

                    Tässä aiempi kysymykseni "E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III -topicissa"..

                    Lyhyesti:
                    Nyt ollaan ostohousut jalassa tutkittu vuoden 2007 farkkuja.
                    318 ja 320 bensa-koneella ja manuaali-vaihteilla.
                    Tässä on yksi vaihtoehto, jota mahdollisesti pitäisi lähteä Tampereelta katsomaan.

                    Mitä näistä 100tkm ajetuista tulisi katsoa? Ruostetta näyttäisi ainakin kertyvän peräluukun kulmaan sisäpuolelle

                    Mitenkä nuo autoliikkeiden ilmoittamat kulutukset..onko ne lähelläkään todellisuutta? Lisäksi, kun näihin ei saa lukkoperää, niin kuinka hankalasta paikasta näillä pääsee? Onko tilanne sama kuin esim. lukottomalla E36:lla:think Mitä ovat nämä CBC ja DTC?

                    Onko joku sattumoisin käynyt katsomassa tuota Seinäjoen 320i:tä?
                    Tuossa näyttäisi olevan 150hv-kone, mutta missä vaiheessa tehot nousevat 170hv:aan ja mitä muuta eroa on näilä koneilla...

                    Offtopicina..
                    Ilmoitetaan vielä, että vaihtoehtona on puolet vähemmän ajettu ja vuotta nuorempi KIA Sportage neliveto 2l bensakoneella ja manuaalivaihteilla.

                    No tuo seinäjoen auto on ainakin kallis ja karvalakkivarusteilla. 170hv näkyy tulleen 2007 loppuvuodesta. Samanlailla sillä jää jumiin kuin muillakin takavedoilla. Nuo lyhenteet on luistonesto ja ajonvakautus.

                    Kulutukset todennäköisesti matkassa 6-7L ja keskimäärin 8-9L

                    Edit: näkyy kyllä olevan aika karvalakkeja nuo kaikki pikkukoneiset. Saksassa tarjontaa paremmilla varusteilla vaikka kuinka 8000-9000€ väliin ja verot 4000€ molemmin puolin.


                    Lähtisikö tämä 10k€ ja verot 4100€, haettuna alle 16000k€? Aika hyvä diili, jos vaan on sisustakin siisti ja muutenkin ajomäärän mukaisessa kunnossa. http://suchen.mobile.de/auto-inserat...tateCar&noec=1
                    Last edited by bemu2000; 19-08-2014, 20:28.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • DWHLL
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 189
                      • Espoo

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Lisäksi, kun näihin ei saa lukkoperää, niin kuinka hankalasta paikasta näillä pääsee? Onko tilanne sama kuin esim. lukottomalla E36:lla:think Mitä ovat nämä CBC ja DTC?
                      DTC (Dynamic Traction Control) on luistoneston ja ajonvakautuksen jonkin verran luistoa salliva järjestelmä. Ainakin e81:ssa se tuntui toimivan hyvin verrattuna on/off tyyppisiin järjestelmiin. Tuossa nykyisessäkin (e91) on toki DTC, mutta siinä on myös Quaifen lukkoyksikkö, joten sillä pääsee eteenpäin muutenkin
                      ------------
                      f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                      e91 325d -07 Alpinweiß

                      ex:
                      e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                      e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                      e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                      e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

                        CBC on cornering brake control eli kyseessä ei ole luistonesto vaan DSC:n lisätoiminto. Tässä lisää aiheesta: http://www.bmw.com/com/en/insights/t...e_control.html

                        Comment

                        • jumuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2010
                          • 496
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by N54 View Post
                          CBC on cornering brake control eli kyseessä ei ole luistonesto vaan DSC:n lisätoiminto. Tässä lisää aiheesta: http://www.bmw.com/com/en/insights/t...e_control.html
                          Vähän off topiccia. Lähteekö tämä toiminto pois päältä samalla kun dsc?

                          Omassa autossani on sellainen "ongelma" kumia polttaessa auto tuntuu hanakasti jarruttavan välillä toista pyörää, kaarteissa sekä paikallaan.
                          Auto siis E91 09/06 330d. Lähipiirissä useita E9x:siä muissa ei havaittu vastaavaa? Plussaa jos hakee niin asvalttiin jää aina kaksi raitaa yhden sijasta.
                          Nyt
                          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                          Ex
                          F25 30d M-sport GNA-500
                          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                          F25 20d M-Sport UZV-655
                          Audi B8 S4 ILM-448
                          F31 330d M-Sport VYZ-717
                          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                          F30 320d M-Sport VXU-494
                          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                          E91 335d M-Sport NJN-958
                          E91 330d M-Sport GJB-752
                          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by jumuli View Post
                            Vähän off topiccia. Lähteekö tämä toiminto pois päältä samalla kun dsc?

                            Omassa autossani on sellainen "ongelma" kumia polttaessa auto tuntuu hanakasti jarruttavan välillä toista pyörää, kaarteissa sekä paikallaan.
                            Auto siis E91 09/06 330d. Lähipiirissä useita E9x:siä muissa ei havaittu vastaavaa? Plussaa jos hakee niin asvalttiin jää aina kaksi raitaa yhden sijasta.
                            Sulla on sähköinen "lukko"ohjelmoituna. Ilmeisesti 330 ja isommista tuo löytyy ja muihin saa koodattua.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              Originally posted by jumuli View Post
                              Vähän off topiccia. Lähteekö tämä toiminto pois päältä samalla kun dsc?

                              Omassa autossani on sellainen "ongelma" kumia polttaessa auto tuntuu hanakasti jarruttavan välillä toista pyörää, kaarteissa sekä paikallaan.
                              Auto siis E91 09/06 330d. Lähipiirissä useita E9x:siä muissa ei havaittu vastaavaa? Plussaa jos hakee niin asvalttiin jää aina kaksi raitaa yhden sijasta.
                              Saako ihan kysellä, mikä auton rekkari/runko, jotta tietää vältelllä tämän kuminpalo "ongleman" ?

                              Comment

                              • jumuli
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2010
                                • 496
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Juice View Post
                                Saako ihan kysellä, mikä auton rekkari/runko, jotta tietää vältelllä tämän kuminpalo "ongleman" ?
                                Koodataan ennnen myyntiä pois, mikäli vain saa niin ei tarvitse muiden enää ihmetellä! Tekee autollekkin hallaa varmasti tälläinen toiminto Talvella myös todella ärsyttävä!
                                Nyt
                                Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                                Ex
                                F25 30d M-sport GNA-500
                                E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                                F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                                E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                                F25 20d M-Sport UZV-655
                                Audi B8 S4 ILM-448
                                F31 330d M-Sport VYZ-717
                                E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                                E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                                F30 320d M-Sport VXU-494
                                E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                                E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                                E91 335d M-Sport NJN-958
                                E91 330d M-Sport GJB-752
                                E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                                E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎