Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Veeksi View Post
    Paras vaihtoehto on kyllä se, että oot minua viisaampi ja satsaat hitusen enemmän ja saat korkeussäädettävän. Sit saat just passelin...
    No tämähän se olisi paras vaihtoehto mutta ei kuitenkaan pysty kovin paljoa autoa tiputtamaan kun vaimo käy sillä sitimarketissa ja kun joskus oli Golffi KW var2:lla varustettuna niin se sanoi että tällaista ei meille sitten enää tule

    Lähinnä nyt on tosiaan hakusessa vähän alkuperäistä parempi ajotuntuma ja tuo keulimisen poisto.

    Comment

    • tommirii
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 13
      • Kuopio, FIN

      Uutta alustaa m-sportiin

      Moi,

      uusien vanteiden myötä alkoi kiinnostamaan myös tuo alustan päivitys, sillä etunen keulii ja se olisi mukava saada aisoihin. Toki mahdollista on heittää pelkät jouset, mutta m-sportin alustalla takana 95tkm, joten puolivälissä mentäneen anyway.

      Ajatuksena olis KW:n tai Konin säädettävää sarjaa, mutta HR tai Eibachkin voisi tulla kysymykseen. Noista ainoastaan KW var2:sta kokemusta muutamia vuosia sitten ja oli kyllä hyvän tuntuinen alusta. KW:lla on siis esim. tuo var2 tai sitten Street Comfort, mutta mikähän niiden keskeisin ero oikein on? Noista alustoista tuntuu olevan useita koulukuntia, joten tarkennettakoon omaa tavoitetta siten, että haluaisin jämäkän (en kovaa) alustan jossa pehmeys säilyy

      Sivuillaan kuvaavat kyllä molempia, mutta en oikein hahmottanut, että mikä noita sarjoja oikein erottaa toisistaan.

      Kysympä samalla senkin, että paljonko maksaa alustan jälkeinen muutoskatsastus ja onko jotain mitä siinä tulisi ottaa huomioon?

      :think
      ______________________________________

      current vehicle: e91lci 320d(a) m-sport 2010

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 759
        • Kerava

        Originally posted by tommirii View Post

        Kysympä samalla senkin, että paljonko maksaa alustan jälkeinen muutoskatsastus ja onko jotain mitä siinä tulisi ottaa huomioon?

        :think
        Muutoskatsastus paikasta riippuen n.70-120€.
        Ainakin Tüv -todistus mukaan ja taisivat pyytää nelipyöräsuuntaus -kupongin.

        T. Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Rankka Ankka
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 157
          • MYRSKYLÄ

          Originally posted by Jarppa63 View Post
          Muutoskatsastus paikasta riippuen n.70-120€.
          Ainakin Tüv -todistus mukaan ja taisivat pyytää nelipyöräsuuntaus -kupongin.

          T. Jarppa
          Lahdessa riitti tuv ja vilkasu autoa päin maksoi muistaakseni 50€ keväällä.
          sigpic

          Comment

          • juxo
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 301
            • Jyväskylä

            Sen nelipyöräsuuntaus todistuksen tarvii jos Tüv -todistuksessa lukee että se vaaditaan(riippuen tietysti miten katsastajaa kiinnostaa). Eli ei muutako suomentamaan jos on laput kourassa...
            Last edited by juxo; 29-04-2014, 00:08.
            G05 X5 45e Msport
            E70 X5 35d
            E36 Compact VR6T
            E60 M5 VR6T
            E92 VR6T Build

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              Miten on mahdollista, että nuo H&R:n takakallistuksenvakaaja ottaa koriin kiinni jos perä niiaa vähänkään syvempään (esim. vähän kovempaa hidastatöyssyistä ajaminen tai poikittain syviin ajouriin ajaminen)??? Voiko sen jotenkin muka asentaa väärin? Puslat väärinpäin tai väärässä kohdassa?
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                Originally posted by Veeksi View Post
                Miten on mahdollista, että nuo H&R:n takakallistuksenvakaaja ottaa koriin kiinni jos perä niiaa vähänkään syvempään (esim. vähän kovempaa hidastatöyssyistä ajaminen tai poikittain syviin ajouriin ajaminen)??? Voiko sen jotenkin muka asentaa väärin? Puslat väärinpäin tai väärässä kohdassa?
                Veikkaan, että aika helposti!

                Sama ongelma meidän ex-E46:sessa H&R vakaajilla, joten taakse joutui vaihtamaan lyhyemmät koiranluut. Sinne laitoin E46 M3:n luut, jotka olivat muuten vastaavat kuin kansanmallin, mutta about sentin lyhyemmät.

                Käy kurkkaamassa auton alle (vaikka nosturilla) sillon kun se makaa pyörillään niin saat varmasti parhaiten selvyyden missä asennossa vakaaja on ja paljonko siellä on tilaa.

                En muista minkä mallinen tuo E9x vakaaja on, voiko sitä edes asentaa väärinpäin? Luulen, että tarviit yksinkertaisesti lyhyemmät koiranluut sinne. Jos ei tietoa missä mallissa olisi sopivat ja sinne käyvät niin kannattaa ostaa säädettävät tai tehdä itse yksinkertaiset uniballit.
                Last edited by Dualfun; 08-05-2014, 19:23.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2175
                  • Kuopio

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Veikkaan, että aika helposti!

                  Sama ongelma meidän ex-E46:sessa H&R vakaajilla, joten taakse joutui vaihtamaan lyhyemmät koiranluut. Sinne laitoin E46 M3:n luut, jotka olivat muuten vastaavat kuin kansanmallin, mutta about sentin lyhyemmät.

                  Käy kurkkaamassa auton alle (vaikka nosturilla) sillon kun se makaa pyörillään niin saat varmasti parhaiten selvyyden missä asennossa vakaaja on ja paljonko siellä on tilaa.

                  En muista minkä mallinen tuo E9x vakaaja on, voiko sitä edes asentaa väärinpäin? Luulen, että tarviit yksinkertaisesti lyhyemmät koiranluut sinne. Jos ei tietoa missä mallissa olisi sopivat ja sinne käyvät niin kannattaa ostaa säädettävät tai tehdä itse yksinkertaiset uniballit.
                  No sitä ne sanokin, että pitäis olla lyhyemmät koiran luut. Hohhoijakkaa . Eikö tämä osien haaliminen lopu koskaan? Noi M3:n taka-apurungon puslat vähensi huomattavasti tuota kontaktin ottamista, mutta kyllä se silti vähän napsahtaa välillä. Lieköhän e9x:ssäkin olis sit noi M3:n takaluut lyhkäsemmät?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Lieköhän e9x:ssäkin olis sit noi M3:n takaluut lyhkäsemmät?
                    Näyttää olevan ihan sama osa kaikissa 316i-M3:


                    Eli jotain muuta pitää keksiä.

                    Voithan nykyisetkin koiranluut lyhentää, kun näyttävät olevan tollaiset ihan "perinteiset" tankomalliset. Tai sitten varman päälle ja jotain uniball päitä tilaat läjän ja kierretankoa niin voit säätää juuri sopivaksi
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Pitääkö xDrivessä ottaa etupään tolppa irti kokonaan jousta vaihtaessa?

                      Voisi kuvitella että se ei taivu ulospäin samalla tavalla kuin vajaavetoisessa kun on vetarikin kiinni.

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Miten on mahdollista, että nuo H&R:n takakallistuksenvakaaja ottaa koriin kiinni jos perä niiaa vähänkään syvempään (esim. vähän kovempaa hidastatöyssyistä ajaminen tai poikittain syviin ajouriin ajaminen)??? Voiko sen jotenkin muka asentaa väärin? Puslat väärinpäin tai väärässä kohdassa?
                        Voisko tuossa olla sama homma kuin M3:n vakaajan kanssa, pitää asentaa "väärinpäin" verrattuna vakioon?

                        Tuolla keskustelua samasta aiheesta: http://www.e90post.com/forums/showth...=230973&page=4

                        Kato postaus 71 ->
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • michoi
                          Newbiemmer
                          • Dec 2009
                          • 23
                          • Vantaa

                          Kumpaa alustasarjaa suosittelisitte e90 330D Bc racinging BR vai bilstein B14? Aika samassa hintaluokassa pyörisivät mutta kumpi antaisi sitten enemmän vastinetta rahalle kun hakusessa olisi matalampi&jäykempi alusta enimmäkseen katukäyttöön?
                          E90 330D Monaco Blau

                          EX: e36 318is coupe, e36 316, e46 323 sedan, e30 316 coupe -86

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6709
                            • PK-seutu

                            Originally posted by michoi View Post
                            Kumpaa alustasarjaa suosittelisitte e90 330D Bc racinging BR vai bilstein B14? Aika samassa hintaluokassa pyörisivät mutta kumpi antaisi sitten enemmän vastinetta rahalle kun hakusessa olisi matalampi&jäykempi alusta enimmäkseen katukäyttöön?
                            Jos et halua maailmanlopun projektia muutoskatsastuksesta ja lisämenoja erillisen katsastus-alustan ostosta ja asennuksista ja sitä myöten leiman venymisistä ja ajokielloista, niin suosittelen TÜV-hyväksyttyä Bilsteiniä
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2175
                              • Kuopio

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Näyttää olevan ihan sama osa kaikissa 316i-M3:


                              Eli jotain muuta pitää keksiä.

                              Voithan nykyisetkin koiranluut lyhentää, kun näyttävät olevan tollaiset ihan "perinteiset" tankomalliset. Tai sitten varman päälle ja jotain uniball päitä tilaat läjän ja kierretankoa niin voit säätää juuri sopivaksi
                              Ok . Kiitokset vinkeistä. Katsotaan miten edetään.

                              Originally posted by JP-76 View Post
                              Voisko tuossa olla sama homma kuin M3:n vakaajan kanssa, pitää asentaa "väärinpäin" verrattuna vakioon?

                              Tuolla keskustelua samasta aiheesta: http://www.e90post.com/forums/showth...=230973&page=4

                              Kato postaus 71 ->
                              Olin muuten joskus lukenutkin tuon jutun, mutta en yhtään muistanut. Aika erikoista kyllä, jos pitää asentaa väärinpäin. Nimittäin mitään ohjeistusta siitä ei ollut mukana. Ainoa ohje oli, että etuvakaajan kanssa käytetään OE-puslia.

                              Sinänsä outo käry tässä hommassa on, että ei minusta H&R:n kaltainen firma yksinkertaisesti voi tehdä sellaisia vakaajia, että jos ne viskaa normaalisti paikalleen niin ne kolisee niin paljon, ettei voi normaalisti ajaa. Ei tämä nyt hyvältä äkkiseltään H&R:n kannalta näytä. Joko ohjeet on puutteelliset tai tavara on hivenen viallinen. Pistin kyselyä H&R:lle ja ainakin ASPA vastaili, mutta sanoi kysyvänsä asiaa kallistuksenvakaajainsinööreiltä ja palaavan sitten asiaan. Kuulostellaan nyt vielä mikä heidän ratkaisu on.

                              Kiitos vinkeistä.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • michoi
                                Newbiemmer
                                • Dec 2009
                                • 23
                                • Vantaa

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Jos et halua maailmanlopun projektia muutoskatsastuksesta ja lisämenoja erillisen katsastus-alustan ostosta ja asennuksista ja sitä myöten leiman venymisistä ja ajokielloista, niin suosittelen TÜV-hyväksyttyä Bilsteiniä
                                Kiitoksia paljon! Jotenkin oli sellanen mielikuva että BC:llä olisi myös tuv -hyväksyntä, mutta tarkemmalla tutkailulla ei siitä kyllä löytynyt missään mainintaa! Onko muita ehdotuksia säädettävista seteistä kyseisessä hintaluokassa?
                                E90 330D Monaco Blau

                                EX: e36 318is coupe, e36 316, e46 323 sedan, e30 316 coupe -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎