Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rankka Ankka
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 157
    • MYRSKYLÄ

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Eibachin kuvastossa on eri jouset ja eri akselimassat E90 ja E91 325d:lle.
    Lukeeko missää jousien jäykkyyttä?
    sigpic

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by Rankka Ankka View Post
      Lukeeko missää jousien jäykkyyttä?
      Ei ainakaan siinä katalogissa.

      Tässä suora linkki siihen: http://eibach.com/sites/dedevperform...uktkatalog.pdf

      Comment

      • saM5
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 496
        • Pori

        Nyt on H&R vakaajat asennettu ja hyvin toimii ilman mitään kolinoita.
        Eli nyt löytyy alusta ko. vakaajien lisäksi H&R coiloverit ja M3:n takapään isot puslat.

        Alusta parani mielestäni huomattavasti vs. M-Sport ja on todellakin "vähintäänkin" jämäkkä
        E91 335i xDrive
        -----------------------------------------------
        ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

        Comment

        • Rankka Ankka
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 157
          • MYRSKYLÄ

          Tänään tuumailtu taas keulan kolinoita, vaihdettiin iskareiden yläpään laakerit, koska hienman tuntui väljää. Ei auttanut, sama kolina kuuluu ja kaikki tangot heilutettu, väännetty käännetty läpi, ei löydy selvää syytä. Iskarit vaihdettu viimekesänä ja ei millää halua uskoa että syy olisi niissä. Kuinkakohan sen onnistuis varmistamaan onko iskari sökö? Ajossa sitä ei meinaa huomaa kun kolinana.:think
          sigpic

          Comment

          • saM5
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 496
            • Pori

            Originally posted by Rankka Ankka View Post
            Tänään tuumailtu taas keulan kolinoita, vaihdettiin iskareiden yläpään laakerit, koska hienman tuntui väljää. Ei auttanut, sama kolina kuuluu ja kaikki tangot heilutettu, väännetty käännetty läpi, ei löydy selvää syytä. Iskarit vaihdettu viimekesänä ja ei millää halua uskoa että syy olisi niissä. Kuinkakohan sen onnistuis varmistamaan onko iskari sökö? Ajossa sitä ei meinaa huomaa kun kolinana.:think
            Itsellä kolinat hävisi kun laitoin tuon H&R:n coiloveri satsin, eli Bilsteinit olivat paskana.
            E91 335i xDrive
            -----------------------------------------------
            ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

            Comment

            • Rankka Ankka
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 157
              • MYRSKYLÄ

              Originally posted by saM5 View Post
              Itsellä kolinat hävisi kun laitoin tuon H&R:n coiloveri satsin, eli Bilsteinit olivat paskana.
              Eipä tässä taida enää muuta kolina vaihtoehtoa olla. Vajaa vuoden vanha setti joten täytyy varmaa tiedustella takuuta... Vaikkei mitää hyvää oo vielä keksiny tästä Bilsteinista Oliskohan missää vaihtoehtoa ettei tarvis ostaa koko settiä uutta?
              sigpic

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                Mulla on tällä hetkellä M-sport jouset autossa.
                Takapään korkeus on hyvä, mutta on hieman löysät.
                Takapenkille, kun menee kaksi ihmistä istumaan, niin alkaa jo renkaat hävitä kaariin.

                Mikähän ois suht edullinen tapa saada jäykkyyttä lisää? :think
                Varmaankin jouset vaihtoon mutta mitkä?

                Toki etupäätä vois ehkä hiukan madaltaa samalla, kun tuo M-sport keulii.. :think
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by siksta View Post
                  Mulla on tällä hetkellä M-sport jouset autossa.
                  Takapään korkeus on hyvä, mutta on hieman löysät.
                  Takapenkille, kun menee kaksi ihmistä istumaan, niin alkaa jo renkaat hävitä kaariin.

                  Mikähän ois suht edullinen tapa saada jäykkyyttä lisää? :think
                  Varmaankin jouset vaihtoon mutta mitkä?

                  Toki etupäätä vois ehkä hiukan madaltaa samalla, kun tuo M-sport keulii.. :think

                  Alkuperäiset M-sport jouset on niin jämäkät, että on vaikea löytää jäykempiä. Esim. H&R on selvästi pehmeämpi.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    Originally posted by siksta View Post
                    Mulla on tällä hetkellä M-sport jouset autossa.
                    Ovatko ne varmasti varusteen S704A (m-sport) jouset eikä S226A (sport suspension)?
                    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Alkuperäiset M-sport jouset on niin jämäkät, että on vaikea löytää jäykempiä. Esim. H&R on selvästi pehmeämpi.
                      Niin on! Tosin vain pinnasta, jousitus muuttuu lopulta kyllä progressiivisemmaksi H&R:llä.

                      Tosin saattaa olla eroja malleissakin M-Sport alustalla. Oma E90 - Jäykkä kun perkele. E93 330d - Pehmeä lulla. Liekö sitten eroa niin paljon painossa autojen välillä, että tuntuma muuttuu.

                      Edit: Sen verran otan sanoja takaisin, että E93 oli hieman kosteat etuiskarit - en ole vielä uusilla ajanut.
                      Last edited by Dualfun; 04-06-2014, 16:46.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        Originally posted by kooma View Post
                        Ovatko ne varmasti varusteen S704A (m-sport) jouset eikä S226A (sport suspension)?
                        Hyvä huomio! On tosiaan sport suspension eikä m-sport.
                        Onko tuo nyt sitten huomattavasti löysempi kuin m-sport?
                        Mitenkäs korkeus noiden välillä? :think

                        Löytyykö esim. Sacsh:lta m-sport jousia vastaavia jousia? :think
                        Vai kuka valmistaa bemarin oem-jouset?
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Orkkisjousien valmistajasta ei liene varmaa tietoa. WebETK:n Spring tablesta voit VIN-koodin perusteella arpoa oikeat jousien osanumerot. Kun olen VINnin syöttänyt ja siirtynyt jousitaulukkoon, katso että listan raksitut varusteet vastaa pirssin kokoonpanoa. Vieterien osanumeron perusteella voi lähteä etsimään hintaa niille.

                          Comment

                          • siksta
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 675
                            • Orimattila

                            Originally posted by MNi View Post
                            Orkkisjousien valmistajasta ei liene varmaa tietoa. WebETK:n Spring tablesta voit VIN-koodin perusteella arpoa oikeat jousien osanumerot. Kun olen VINnin syöttänyt ja siirtynyt jousitaulukkoon, katso että listan raksitut varusteet vastaa pirssin kokoonpanoa. Vieterien osanumeron perusteella voi lähteä etsimään hintaa niille.
                            Juu tuota on tullut jo tutkailtuakin.
                            Mutta onko tuo M-sport suspension korkeudeltaan sama kuin Sport suspension settings?
                            Eli voinko tässä vaiheessa vaihtaa vain takapään jouset vai onko päivitettävä koko alusta?
                            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                            Comment

                            • Squamish
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 260
                              • HEL

                              Originally posted by siksta View Post
                              Juu tuota on tullut jo tutkailtuakin.
                              Mutta onko tuo M-sport suspension korkeudeltaan sama kuin Sport suspension settings?
                              Eli voinko tässä vaiheessa vaihtaa vain takapään jouset vai onko päivitettävä koko alusta?
                              1-sarjassa ainakin jouset ovat korkeudeltaan samat (15mm madaltavat).
                              Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                              Comment

                              • JNIJNI
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1483

                                Madaltavien jousilautasten vaihdon jälkeen onko suositeltavaa/pakollista käydä nelipyöräsuuntauksessa?
                                G21 LCI 330e xDrive 2022
                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎