Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puistis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 849
    • 09

    Originally posted by sonikk View Post
    Käykö nämä myös nelivetoon? E91 Pre-LCI 330xd.
    Ei käy nelivetoon.

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Onko nelikkoon sitten saatavilla moisia? Edessä wheelgappia sen sentti-pari enemmän kun takana niin kiinnostais.

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Kuopio

        Onko nelikossa miten paljon erilaiset takajouset kun ei realoem tarjoa autoon noita korottavia kumitalloja jousen päälle? Saisiko modattua sen verran että menisi paikoilleen?

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2175
          • Kuopio

          Tulikin perheen käyttikseen ennen katsastusta kohtuullinen korjauslista (kuluvista osista). Vaihtoon menee etujarrulevyt ja pitkittäistukivarret ja taakse iskarit. Perusiskarit taakse maksais 355€/pari. Tästä pohdin, että kun etupäätäkin noin paljon puretaan, niin olisko nyt huokea hetki päivittää koko alustasarja? Siellä on kuitenkin kaikki jouset alkuperäisiä ja etupään iskarit. Eli tuskin nekään siellä enää ikuisesti kestää. Tuleeko etupään alustanosien (jouset iskarit) vaihdosta enää suurta lisätyötä tuossa vaiheessa kun kaikki on jo melkein purettava ja koottava kuitenkin? Toisaalta mikä olis hintalaatusuhteeltaan hyvä ja edullinen mahdollisimman maltillisesti madaltava alustasarja? Kyseessä '07 e91 325d.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Veeksi View Post
            Tulikin perheen käyttikseen ennen katsastusta kohtuullinen korjauslista (kuluvista osista). Vaihtoon menee etujarrulevyt ja pitkittäistukivarret ja taakse iskarit. Perusiskarit taakse maksais 355€/pari. Tästä pohdin, että kun etupäätäkin noin paljon puretaan, niin olisko nyt huokea hetki päivittää koko alustasarja? Siellä on kuitenkin kaikki jouset alkuperäisiä ja etupään iskarit. Eli tuskin nekään siellä enää ikuisesti kestää. Tuleeko etupään alustanosien (jouset iskarit) vaihdosta enää suurta lisätyötä tuossa vaiheessa kun kaikki on jo melkein purettava ja koottava kuitenkin? Toisaalta mikä olis hintalaatusuhteeltaan hyvä ja edullinen mahdollisimman maltillisesti madaltava alustasarja? Kyseessä '07 e91 325d.
            Kyllä ne iskarit siinä kätevästi samalla menee. H&R:ää tai eibachia alle, iskarit ym. vaikka täältä, ei ole hinnalla pilattuja (esim. Sachsin takaiskarit M-Sport:iin n. 90e/kpl), ja OEM-laatua.

            Omassa H&R-jouset ja uudet Sachsin iskarit, madaltui vähän liiankin maltillisesti mutta on mukava ajaa, ei pintakova.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              Originally posted by Supra^ View Post
              Kyllä ne iskarit siinä kätevästi samalla menee. H&R:ää tai eibachia alle, iskarit ym. vaikka täältä, ei ole hinnalla pilattuja (esim. Sachsin takaiskarit M-Sport:iin n. 90e/kpl), ja OEM-laatua.

              Omassa H&R-jouset ja uudet Sachsin iskarit, madaltui vähän liiankin maltillisesti mutta on mukava ajaa, ei pintakova.
              Kiitos vinkistä. Näkyis toki noi Sachsin perusiskarit olevan halvemmat tuolla, jos päätyy pysymään vakioalustassa. H&R cup-kitti olis ebayssä 540€, joten H&R jouset + 4x90€:n Sachsin pumput tulee aika samoihin. Tosin cup-kitti lupailee 40/25mm madallusta, niin en tiedä rupeeko nainen vinkumaan jossain vaiheessa mataluudesta. ...tosin varmaan tuo 250tkm ajettu alusta on jo sen 10mm ainakin vajunut, että ei se ihan noin radikaali pudotus ole.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

                Eibach taitaa olla vähiten madaltava noista madallusjousista. Eikä pitäisi olla liian matala ja hidastetöyssyjen yli pääsee ilman pohjan raapimista.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Kiitos vinkistä. Näkyis toki noi Sachsin perusiskarit olevan halvemmat tuolla, jos päätyy pysymään vakioalustassa. H&R cup-kitti olis ebayssä 540€, joten H&R jouset + 4x90€:n Sachsin pumput tulee aika samoihin. Tosin cup-kitti lupailee 40/25mm madallusta, niin en tiedä rupeeko nainen vinkumaan jossain vaiheessa mataluudesta. ...tosin varmaan tuo 250tkm ajettu alusta on jo sen 10mm ainakin vajunut, että ei se ihan noin radikaali pudotus ole.
                  Mun auto putosi noilla H&R-jousilla (35/20mm madaltava sarja, auto M-Sport) 5mm edestä ja 0mm takaa, joten suhtkoht maltillinen oli. Tuon perusteella en usko että 40/25mm sarja ainakaan liikaa tiputtaa.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    Korkeus edessä ennen: 380mm jälkeen: 347mm
                    Takana ennen: 360mm jälkeen 340mm

                    Lähtökohta vakioalusta, alle menivät ap:n madallusjouset -35/20mm. Että aika hyvin piti paikkansa ilmotettu madallus.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • Homebrew
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 349
                      • Paimio

                      Originally posted by Homebrew View Post
                      Pitäis sigun E91:seen uusia taakse iskarit (vakioalusta) ja laitoinkin ne jo tilaukseen. Mitäs muuta tohon olis syytä vaihtaa samalla? Pölysuoja/pohjaanlyöntikumit nyt ainakin, mutta onko muuta?
                      Vastataan nyt itselle, että iskarin alapään tukikumit kannattaa vaihtaa enemmän ajetuista ainakin... Aika heikossa hapessa oli kuskin puolella.. Tilasin osat molemmin puolin niin pääsee jumppaamaan kuskin puolen uudestaan auki ja vielä hanttimiehen puolen siihen perään.
                      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                      Ex. E91 330d -07

                      Comment

                      • vision
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 36
                        • porvoo

                        Originally posted by Homebrew View Post
                        Vastataan nyt itselle, että iskarin alapään tukikumit kannattaa vaihtaa enemmän ajetuista ainakin... Aika heikossa hapessa oli kuskin puolella.. Tilasin osat molemmin puolin niin pääsee jumppaamaan kuskin puolen uudestaan auki ja vielä hanttimiehen puolen siihen perään.
                        Reilun 100 tkm ajetuistakin ollut yläpäät ruostekuraa täynnä,onneton suojaus vedeltä se kupera prikka! Voi yrittää pestä liukkarilla ja rasvata,mutta on todennäköisesti muuttu väljäksi pian..eli vaihtoon aina kun availee,ei niin kallista!
                        F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

                        Comment

                        • JNIJNI
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1483

                          Originally posted by vision View Post
                          Reilun 100 tkm ajetuistakin ollut yläpäät ruostekuraa täynnä,onneton suojaus vedeltä se kupera prikka! Voi yrittää pestä liukkarilla ja rasvata,mutta on todennäköisesti muuttu väljäksi pian..eli vaihtoon aina kun availee,ei niin kallista!
                          Mitkä osat noista siis vaihtoon?

                          G21 LCI 330e xDrive 2022
                          E93 M3

                          Comment

                          • atteee
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 167
                            • Yka

                            Originally posted by JNIJNI View Post
                            Osanro. 1.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Tarviiko kukaan E9x X-driveen coilover settiä? Mulla olisi tarpeettomana yksi 320d:n KW:n valmistama ST suspension setti. Voin myydä vähän halvemmalla mitä maksaa ebayssä.

                              edit:

                              Tällanen setti ja sarja siis paketissa oleva käyttämätön

                              Last edited by bemu2000; 31-05-2015, 19:29.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • LUMI
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 251
                                • kotona

                                Eibachit tuli tännän alle tai no 2 päiväähän noita sai omin pikkukätösin kötöstellä eli käytettyjen Koni sporttien kans jotka tältä foorumilta ostin ja ei voi kun ihmetellä, aivan loistava setti ajaa

                                ja päästiin ikävästä keulimisestakin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎