Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malagutisti
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 211
    • Kurikka/Tre

    Toinen vaihtoehto on BC-Racing BR, menee toki muutaman kympin yli budjetin. Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta internetin tietojen mukaan D2 on pintakovempi. Molemmat varmasti ok vaihtoehtoja.
    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

    Comment

    • ^Rikke
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 293
      • Pieksämäki

      Täältä löytyy BC:n BR eikä mitään huonoa sanottavaa. Nykyään saa muutoskatsastettuakin tuolla eli sitäkään ei tarvitse murehtia. Bc:ltä tulee säädettävät koiranluut mukana.
      Showroom!
      BMW e91 325d LCI M-sport -09

      IG!
      rrikkee

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Kun vaihdan alle Bilstein b8:t, kannattaako / täytyykö samalla vaihtaa muita osia?E91 330xd -06.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by aku1979 View Post
          Kun vaihdan alle Bilstein b8:t, kannattaako / täytyykö samalla vaihtaa muita osia?E91 330xd -06.

          Jos on ajettu vähintään 150-200tkm, niin ehkä on syytä vaihtaa ainakin iskarin yläpäät. Muut osat sitten tietty sen mukaan löytyykö välyksiä. Ei varmaan maksa montaa kymppiä kun käyttää pajalla ja tarkistuttaa löytyykö välyksiä.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Jos on ajettu vähintään 150-200tkm, niin ehkä on syytä vaihtaa ainakin iskarin yläpäät. Muut osat sitten tietty sen mukaan löytyykö välyksiä. Ei varmaan maksa montaa kymppiä kun käyttää pajalla ja tarkistuttaa löytyykö välyksiä.
            OK. Näkeekö vaivaa vaihdella puslia jämäkämpiin tyyliin powerflex?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by aku1979 View Post
              OK. Näkeekö vaivaa vaihdella puslia jämäkämpiin tyyliin powerflex?

              Tottakai jos käyt radalla ajelemassa. Noi B8:t on niin helvetin jäykät iskarit, että jos vaihdat vielä jäykät puslat, niin ajettavuus on aivan kivikova ja äänet tulee kovempana sisään. Ihan pelkkään katukäyttöön ei ole mitään järkeä, ennemmin uutta perus puslaa alle.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Tottakai jos käyt radalla ajelemassa. Noi B8:t on niin helvetin jäykät iskarit, että jos vaihdat vielä jäykät puslat, niin ajettavuus on aivan kivikova ja äänet tulee kovempana sisään. Ihan pelkkään katukäyttöön ei ole mitään järkeä, ennemmin uutta perus puslaa alle.

                Ai ne B8:t on niin pirun jäykät? Vitsi kun näistäkin kuulee niin erilaisia kokemuksia...se on tietty aina kiinni siitä miten kukin asian kokee. Jäisköhän Koni Sporteissa myös hitunen mukavuutta H&R 35/20 jousien kanssa?

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Ai ne B8:t on niin pirun jäykät? Vitsi kun näistäkin kuulee niin erilaisia kokemuksia...se on tietty aina kiinni siitä miten kukin asian kokee. Jäisköhän Koni Sporteissa myös hitunen mukavuutta H&R 35/20 jousien kanssa?

                  Koni sport on säädettävä öljyiskari, kun taas Bilstein B8 on korkeapaineinen kaasuiskari. Nuo konit nyt saa säädettyä todella mukavaksi jos niin haluaa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Routa
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 607
                    • Halsua-Kokkola

                    Siqun autoon pitäisi vaihtaa kaikki iskarit, prelci 320d 2007 msport alustalla. Millaisia iskareita kannattaisi tuohon laittaa ja mistä löytyisi edukkaimmin? Mielummin normi iskarit, mitään spessua ei tarvi olla.
                    NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                    EX: F20 M-Sport
                    Mondeo
                    E91 320D -07 AjTech power
                    E34 M5 Tipu
                    Muutama japsirottelo

                    Comment

                    • KooT82
                      Newbiemmer
                      • Nov 2015
                      • 14
                      • Kotka

                      Tilasin juuri omaan 330d e91 lci m-sportin alkuperäisiä vastaavat iskarit, eli Sachsin Super touringit. Saksasta ja Profiteile.de oli parhaaseen hintaan mitä löytyi kevyellä etsimisellä. On täältäkin foorumilta muutkin sieltä tilanneet.

                      Comment

                      • KooT82
                        Newbiemmer
                        • Nov 2015
                        • 14
                        • Kotka

                        Tosiaan, tiistaina tulee uusi alusta autoon ja "ylimääräiseksi" jää korkeussäädettävä h&r coilover-sarja joka
                        autossa oli kiinni kesällä ostettaessa. Liian kova makuuni ja etuiskarit vuotavat vähän.
                        Käsittääkseni tuota alustaa pystyy huoltamaan/korjaamaan. Eli kannattaisikohan nykyinen alusta ottaa talteen ja laittaa myyntiin halvalla vai onkohan porukalla yleensä kiinnostusta moiseen? Kuitenkin uutena yli tuhannen euron arvoinen setti jonka pystyy huoltamaan niin ei viitsisi heittää romikselle jos jolu haluaa "projektia" itselleen.

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          Miten paljon e90 normaalin alustan iskunavaimennin on korkeampi, kuin sport/m-sport alustassa oleva lyhyt iskunvaimennin? Tavoitteena olisi saada autoon lisää maa/joustovaraa, mutta autosta löytyikin tehdasasennuksena tavallisen alustan korkeat jouset sekä lyhyet iskunvaimentimet. Korkeus tällä setupilla vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen noin 365mm.
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Miten paljon e90 normaalin alustan iskunavaimennin on korkeampi, kuin sport/m-sport alustassa oleva lyhyt iskunvaimennin? Tavoitteena olisi saada autoon lisää maa/joustovaraa, mutta autosta löytyikin tehdasasennuksena tavallisen alustan korkeat jouset sekä lyhyet iskunvaimentimet. Korkeus tällä setupilla vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen noin 365mm.
                            Autohan makaa aina jousten varassa, joten maavara ei toisilla iskareilla muutu. Sen sijaan ison töyssyn jälkeen pidempi iskunvaimennin takaa periaatteessa paremman ulosjouston. Sanon periaatteessa, sillä harvemmin lyhyemmilläkää iskareilla jousen esijännitys poistuu kokonaan.

                            Itse kysymykseesi en osaa valitettavasti vastata.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Autohan makaa aina jousten varassa, joten maavara ei toisilla iskareilla muutu. Sen sijaan ison töyssyn jälkeen pidempi iskunvaimennin takaa periaatteessa paremman ulosjouston. Sanon periaatteessa, sillä harvemmin lyhyemmilläkää iskareilla jousen esijännitys poistuu kokonaan. Taakse on saatava sitten jousien alle "poor road package" kumeja, joilla korkeutta voi vielä säätää. Yleisesti nämä spacer tyyppisemtratkaisutneivät kuitenkaaan vaikuta joustoihin vaan enemmänkin pelkästään maavaraan mielestäni.

                              Itse kysymykseesi en osaa valitettavasti vastata.
                              Kyllähän sen on pakko muuttua ainakin edessä, jos iskunvaimentimen alaosa/runko on pidempi, jolloin alempi jousilautanen on ikäänkuin ylempänä pidemmässä iskunvaimentimessa verrattuna lyhyeen. Jos näin ei ole niin silloin iskunvaimentimen yläpään/laakerin pitää olla korkeampi perusmallin alustassa, koska e90 on huomattavasti korkeampi, kuin e92 samoilla jousilla.

                              Ymmärtääkseni e90/e91/e92/e93 mallssa on ollut 3 eri alusta ratkaisua. Perusmalli, sport ja m-sport. Perusmallissa on korkeat jouset/basic iskunvaimentimet, sportissa korkeat jouset/lyhyet iskunvaimentimet sekä m-sport, jossa lyhyet iskunvaimentimet/matalat jouset. Näiden lisäksi myös vakaajat on eri alustoissa erilaisia.

                              Jousissa on internetin mukaan ollut myös vielä eroa samanlaisten autojenkin osalta riippuen varusteista, koska ne vaikuttavat akselimassoihin. Alkuperäisissä jousissa löytyy merkinnät, joissa on yksi kirjain ja yksi numero, jotka ymmärtääkseni tarkoittavat karkeasti jousen progressiota ja kantavuutta. Tuosta sigun 325d coupesta löytyi etu/taka C6/C2 merkinnällä olevat jouset, kun esim. E90 325d löytyy C6/C3 jouset. e90 325da löytyy C7/C3. M-sport alustaisessa e90 335i taas netin mukaan löytyy D4/D3. e91 ja e93 malleista löytyy myös taka-akselilla suuremman kantavuuden takia jopa C6 tai D7 koodilla olevia jousia. Oma lukunsa näyttää olevan vielä x-drive mallit, joissa on erilaiset iskunvaimentimet, kuin takavetoisissa.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                Originally posted by Tuoppo View Post
                                Kyllähän sen on pakko muuttua ainakin edessä, jos iskunvaimentimen alaosa/runko on pidempi, jolloin alempi jousilautanen on ikäänkuin ylempänä pidemmässä iskunvaimentimessa verrattuna lyhyeen. Jos näin ei ole niin silloin iskunvaimentimen yläpään/laakerin pitää olla korkeampi perusmallin alustassa, koska e90 on huomattavasti korkeampi, kuin e92 samoilla jousilla.
                                Rohkenen edelleen epäillä, mutta faktaa ei ole esittää joten jätän pohdintani vain tähän.

                                Iskunvaimentimen rungossa ei kyllä pituuseroja käsittääkseni koskaan ole näissäkään malleissa, muutenhan loppuisi tila alalautasen ja renkaan välistä Lyhyt iskari tarkoittaa aina itselle sellaista, jossa on lyhyempi joustovara = ulosjoustosta tulee rajoitetumpi ja iskunvaimennin toimii lyhyemmällä alueella.

                                Eiköhän ne erot eri korimallien välillä tule erilaisista alatuennoista, iskaritorneista ja viimekädessä niiden suhteellisesta korkeudesta lokarinkaariin.

                                Jousista olen samaa mieltä, täällähän asiasta väännettiin hyvin, tosin ilman koodeja -


                                Edit: Omassa E90 320i LCI M-Sport etujouset ovat "D2", takasia en muista, voin joskus tarkistaa. Omien havaintojen mukaan E90/E91 LCI (ei XDrive) on aavistuksen matalampi kuin pre-LCI.
                                Last edited by Dualfun; 08-02-2016, 09:37.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎