Mulla odottais vogtland -40mm etujouset ja autossa kans m-alusta mistä muuden kyllä pidän. Pistetäänkö jouset vain myyntiin ja hommataan madaltavat lautaset? (mistä??) Auto e91 320d m-sport
Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?
Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?
Yläpäähän kaikki uutta, niin pääsee helpolla. Itse tekisin suuntauksen ainakin.
Ja samalla kannattaa katsoa sen "koiranluun" kunto, vaihto menee samalla todella helposti.
Yläpäähän kaikki uutta, niin pääsee helpolla. Itse tekisin suuntauksen ainakin.
Ja samalla kannattaa katsoa sen "koiranluun" kunto, vaihto menee samalla todella helposti.
Kiitos neuvoista! Tarkoitatko tukivarsia vai reaktiotankoja, eteen/taakse?
Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?
Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.
Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.
Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.
Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
Mulla jotakuinkin samat kilometrit ja kaikki nuo kilkkeet oli kyllä vaihtokunnossa...
Edessä iskarien vaihdossa harmaita hiuksia meinasi tuottaa itse tolpan irroitus. Pyöräntuenta ei mainannut laskea millään tarpeeksi alas. 2 jousipuristinta riitti täällä juuri siihen että painamalla käsin jousilautasta sai mutterin nipinnapin takaisin kiinni... kysessä oli takatuuppari e91
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Mikähän on viime yön aikana lojahtanut taka-akselilta kun vasen takakulma tuntuu painuneen sisään ja aurausta reilusti enemmän verrattaessa oikeaan puoleen. Lisäksi ratti ei ole enää suorassa. (Ja on muuten levoton pomppulinna ajaa)
Mikähän on viime yön aikana lojahtanut taka-akselilta kun vasen takakulma tuntuu painuneen sisään ja aurausta reilusti enemmän verrattaessa oikeaan puoleen. Lisäksi ratti ei ole enää suorassa. (Ja on muuten levoton pomppulinna ajaa)
Ei taida ihan pelkän iskarin vaihdolla selvitä?
Minulla katkesi tukivarren vaihdon jälkeen pultti nro 15 tukivarresta nro 18 ja silloin oli kyllä rengas tosi kallellaan sisäänpäin. Tukivarsi oli vaihdettu joku aika aiemmin BMW-liikkeessä, takuu korjauksena uusi pidempi pultti ja mutteri (ei ollut aiemmin) ja sanoivat tuon olevan päivitys siihen tukivarren kiinnitykseen. En suosittele ajelemaan, vaan katsomaan että mikä siellä on vialla...
Kertokaas viisaammat mistä niitä matalempia jousilautasia saa E91 M-sport alustalle. Real oemissa en nähnyt mainintaa.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
No shit pikkasen kaipais enemmän informaatiota asiasta. Jos ei ole OEM tavaraa niin kenen tekemiä ja keneltä laadukkaimmat jotta kestää siellä.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment