Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoppa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 238
    • Espoo

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei mitään järkeä pilata M alustaa h&r jousilla. Jousilautaset vaan.
    Tätä vähän arvelinkin
    E92 335i M-Sport -07
    EX: E85 Z4 3.0i

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Mulla odottais vogtland -40mm etujouset ja autossa kans m-alusta mistä muuden kyllä pidän. Pistetäänkö jouset vain myyntiin ja hommataan madaltavat lautaset? (mistä??) Auto e91 320d m-sport
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        Ei se M-sport alusta omasta mielestä mitenkään ihmeellinen ollut verrattuna nykyiseen Eibachiin. Jouset vaan alle kun ne kerta on jo hankittu

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5201
            • Stadi

            Originally posted by aku1979 View Post
            Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?
            Yläpäähän kaikki uutta, niin pääsee helpolla. Itse tekisin suuntauksen ainakin.
            Ja samalla kannattaa katsoa sen "koiranluun" kunto, vaihto menee samalla todella helposti.
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by mikkod View Post
              Yläpäähän kaikki uutta, niin pääsee helpolla. Itse tekisin suuntauksen ainakin.
              Ja samalla kannattaa katsoa sen "koiranluun" kunto, vaihto menee samalla todella helposti.
              Kiitos neuvoista! Tarkoitatko tukivarsia vai reaktiotankoja, eteen/taakse?
              Last edited by aku1979; 28-04-2016, 19:18.

              Comment

              • Niilopi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 148
                • Helsinki

                Originally posted by aku1979 View Post
                Meinasin asentaa 330xd e91:een koni sport iskarit. En ole aiemmin iskareita asentanut, jouset vaihdoin kyseiseen autoon, onko jotain mitä pitäisi huomioida ennen asennuksen aloittamista? Kannattaako suosiolla tilata jotain muitakin osia? Pitääkö autoon teettää nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen?

                Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.

                Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
                F11 530Da -11
                E70 X5 3.0Da -08
                E92 330XDa -06
                E53 X5 3.0Da facelift -05
                E90 320Da m-sport -06

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by Niilopi View Post
                  Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.

                  Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
                  Kiitos vinkeistä!

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Originally posted by Niilopi View Post
                    Ite just vaihdoin 330xd e92 etu ja taka iskarit. Pohjaaniskukumit ja "haitari"suojakumit vaihtelin uusiin. Yläpäiden laakerit ei tuntunu väljältä ja kaikki muutkin väliosat oli hyvässä kunnossa joten menin vanhoilla niiden osalta. aj.200tkm.

                    Ite työssä kandee huomioida että omistaa vähintään 3kpl jousenpuristimia mielellään 4 meinaan ne jouset pitää saada aivan lätyks että sai uuden iskarin kasattua. Itse koitin ensin kahdella mut ei tullu hommasta mitään. 2 tunkkia helpottaa myös hommaa reilusti kun pystyy nostella pyöräntuentaa erikseen. Jousen kanssa värkkääminen tossa toi vähä hankaluuksia muutenhan aika läpihuuto juttu.
                    Mulla jotakuinkin samat kilometrit ja kaikki nuo kilkkeet oli kyllä vaihtokunnossa...

                    Edessä iskarien vaihdossa harmaita hiuksia meinasi tuottaa itse tolpan irroitus. Pyöräntuenta ei mainannut laskea millään tarpeeksi alas. 2 jousipuristinta riitti täällä juuri siihen että painamalla käsin jousilautasta sai mutterin nipinnapin takaisin kiinni... kysessä oli takatuuppari e91
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • megaesa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 31
                      • Vantaa

                      Mikähän on viime yön aikana lojahtanut taka-akselilta kun vasen takakulma tuntuu painuneen sisään ja aurausta reilusti enemmän verrattaessa oikeaan puoleen. Lisäksi ratti ei ole enää suorassa. (Ja on muuten levoton pomppulinna ajaa)

                      Ei taida ihan pelkän iskarin vaihdolla selvitä?

                      Comment

                      • _Pietu_
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 3660
                        • Kuopio / Maaninka

                        Originally posted by megaesa View Post
                        Mikähän on viime yön aikana lojahtanut taka-akselilta kun vasen takakulma tuntuu painuneen sisään ja aurausta reilusti enemmän verrattaessa oikeaan puoleen. Lisäksi ratti ei ole enää suorassa. (Ja on muuten levoton pomppulinna ajaa)

                        Ei taida ihan pelkän iskarin vaihdolla selvitä?
                        Minulla katkesi tukivarren vaihdon jälkeen pultti nro 15 tukivarresta nro 18 ja silloin oli kyllä rengas tosi kallellaan sisäänpäin. Tukivarsi oli vaihdettu joku aika aiemmin BMW-liikkeessä, takuu korjauksena uusi pidempi pultti ja mutteri (ei ollut aiemmin) ja sanoivat tuon olevan päivitys siihen tukivarren kiinnitykseen. En suosittele ajelemaan, vaan katsomaan että mikä siellä on vialla...

                        Linkki kuvaan: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1230
                        BMW F25 xDrive 20d
                        ex BMW e91 320dA
                        ex BMW e36 325i
                        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          Kertokaas viisaammat mistä niitä matalempia jousilautasia saa E91 M-sport alustalle. Real oemissa en nähnyt mainintaa.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • Puistis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 849
                            • 09

                            Originally posted by huTsu View Post
                            Kertokaas viisaammat mistä niitä matalempia jousilautasia saa E91 M-sport alustalle. Real oemissa en nähnyt mainintaa.
                            Ebay.

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              Originally posted by Puistis View Post
                              Ebay.
                              No shit pikkasen kaipais enemmän informaatiota asiasta. Jos ei ole OEM tavaraa niin kenen tekemiä ja keneltä laadukkaimmat jotta kestää siellä.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • Puistis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 849
                                • 09

                                Originally posted by huTsu View Post
                                No shit pikkasen kaipais enemmän informaatiota asiasta. Jos ei ole OEM tavaraa niin kenen tekemiä ja keneltä laadukkaimmat jotta kestää siellä.


                                Ei noissa varmaan laatueroja ole. Itsellä oli tuon myyjän jousilautaset ja hyvin sopi paikoilleen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎