Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikardo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 715
    • Karkkila

    Ai jai, nyt on uudet orkkis Bilsteinit, Eibach Pro-Kit sekä tukivarret autossa alla.
    Nyt on kyllä niin hyvä ajettava että pitäis melkein postata Loveline-ketjuun

    Toki kun torstaina ennen remonttia kävin katsastuksesta hakemassa lisäaikaa, niin eipä tälläisen iskaritestituloksen jälkeen kyllä yllätä yhtään että tuli parempi ajaa
    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
    ex:TitanSilber E91 330da
    -Karkkila Connection-

    Comment

    • Markojs
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 160
      • Kirkkonummi

      Tuli tossa purettua kaikki tolpat vekka sit ja pikasen kuntotarkastuksen jälkeen
      lähti tilaukseen KONIn keltaset sportit joka kulmaan sekä uudet yläpäät eteen sekä taakse.
      Tuskin kauheen pieleen noilla menee, hyviä palautteita ainakin mitä pari tuntia tossa lukas.

      Hartgen madallusjouset 30mm madallus (tarkempaa tietoa en löytäny noista)

      vanhat iskarit bilstein b8, eikö noissa oo etutolpissa kiinteä pohjaanlyönti kumi, eli pitää hakee marmorilta pohjaanlyöntikumit?

      Otanko e92 pohjaanlyöntikumit eteen ja taakse? vai onko liian korkeat tohon setup


      Jos keula jääpi turhan korkealle nii saako noita madalluslautasia eteen suomesta vai ebay hommia?
      Last edited by Markojs; 13-07-2016, 03:26.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6709
        • PK-seutu

        Kuka valmistaa H&R Cupkit iskarit? Löytääkö niitä erikseen?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Minulla oli 335i xDrivessä vakioalusta kun ostin auton. Näihinhän ei mitään m-sport alustaa edes ole saatavilla. Lähes välittömästi autoon vaihtui Eibach pro-kit, joka tiputti alustaa 10-20mm. Ääritilanteessa, esim mutkaan kovaa ajaessa, auto ei enää niiannut ja elänyt samalla tavalla. Muuten kyyti on vähintään yhtä mukavaa kuin vakioalustalla.

          Eilen autoon laitettiin Koni FSD iskarit Eibachien seuraksi. En ole vielä päässyt autoa kokeilemaan mutta toivottavasti on parempi kyyti kuin 150tkm ajetuilla vakioiskareilla Täytyy laittaa kokemuksia heti kun saa kilometrejä alle.
          Pari viikkoa takana ja täytyy sanoa, että vaikea kuvitella parempaa alustaa sporttiseen käyttöautoon. Olihan niillä vakioiskareilla jo 150tkm menty mutta nyt on kyllä kaikin puolin parempi setti kuin kulunut vakio. Vakaampi ja pehmeämpi kyyti.

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Eli Konin iskareita kehutaan, mutta millä jousilla se matalenee parhaiten? E91 kyseessä siis.. Vähän ajatellut vaihtaa Bc coiloveri setin takaisin "tavalliseen" mutta mataluudesta ei pitäis joutua tinkiä ihan älyttömästi..
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              Originally posted by Ringali View Post
              Olisko kellään tietoa käyvätkö e90 ja e91 jouset ristiin keskenään? Ulkomaan foorumeilta lueskelin että kävisi mutta ja mitä nyt bmw fanssista tutkailin niin en löytänyt syytä miksi ei. Ainoastaan ihmetyttää kun näitä kuitenkin myydään siten että e90 ja e91/92? Olisko varmaa tietoa? Siksi tyhmiä tässä kyselen kun olisi tiedossa lähistöllä farkun jouset ja jos ne passaisi sedaniin niin laittasi alle kun muutakin remppaa tiedossa niin menis samalla.
              Originally posted by Ringali View Post
              Eikö kukaan tiedä?
              Vaikka ne nyt sinne käsittääkseni fyysisesti sopiikin niin kantavuusero niin suuri että korkeuteen sitä kautta muutos +-3cm joten voi asettua alusta ihan miten nyt tuuri sattuu käymään, sekä toinen asia tietty ajettavuus voi muuttua paremmaksi tai huonommaksi tuuri peliä siis sekin.

              Comment

              • Tuoppo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 558
                • Joensuu

                Originally posted by mikkis View Post
                Vaikka ne nyt sinne käsittääkseni fyysisesti sopiikin niin kantavuusero niin suuri että korkeuteen sitä kautta muutos +-3cm joten voi asettua alusta ihan miten nyt tuuri sattuu käymään, sekä toinen asia tietty ajettavuus voi muuttua paremmaksi tai huonommaksi tuuri peliä siis sekin.
                E9x jouset ovat samalaisia lähes kaikissa autoissa, mutta jousien ominaisuudet on erilaisia ja merkitty kirjaimella sekä kantavuus numerolla. C jouset ovat normaalissa alustassa ja D jouset m-postissa ja kantavuuksia on ainakin väliltä 2-6. Mitään sääntöä mitkä jouset löytyy mistäkin autosta ei varsinaisesti ole vaan siihen vaikuttaa se millä varusteilla ja moottorilla auto on tilattu.
                G30 530e xDrive iPerformance -20
                E70 X5 xDrive40d -10

                Comment

                • soukkadyydd
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2016
                  • 92
                  • Seinäjoki

                  Onko kokemuksia BC racingin br-alustasta e91:sessä?


                  Halajaisin säädettävää alustasarjaa, ja bc-racingiltä vaikuttas suht hyvään hintaan saavan. Jossain ollut puhetta että ollut vaikea muutoskatsastaa mutta pitäneekö paikkaansa? Entä onko BC Racinging BR ja BR Extreme Dropissa suuria eroja ajettavuudessa tai esim max. korkeudessa?

                  Comment

                  • Jusu^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1440
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by soukkadyydd View Post
                    Onko kokemuksia BC racingin br-alustasta e91:sessä?


                    Halajaisin säädettävää alustasarjaa, ja bc-racingiltä vaikuttas suht hyvään hintaan saavan. Jossain ollut puhetta että ollut vaikea muutoskatsastaa mutta pitäneekö paikkaansa? Entä onko BC Racinging BR ja BR Extreme Dropissa suuria eroja ajettavuudessa tai esim max. korkeudessa?
                    Hyvä alusta
                    Nykyään ei ongelmia muutoskatsastuksissa..
                    Ota br jos ei tarvitse saada pohjaa hinkkaamaan maata vasten

                    F11 M550d -13
                    F15 X5 30d -14 M-Sport
                    E46 M3 Cabrio -03
                    E92 Drifter
                    ex: E91 ///M3D -07
                    ex: E90 M335D -08
                    ex: E46 M3 Cabrio -01
                    ex: E38 L7 -98

                    Comment

                    • Malagutisti
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 211
                      • Kurikka/Tre

                      Mulla on extremedrop, ei tahdo muuten saada 18" kaarelle. Aika kova on ajella mut ei kiinnosta. Max korkeus navasta kaareen n.330 väittäisin.
                      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                      Comment

                      • KtKtuned
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 127
                        • Finland

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Pari viikkoa takana ja täytyy sanoa, että vaikea kuvitella parempaa alustaa sporttiseen käyttöautoon. Olihan niillä vakioiskareilla jo 150tkm menty mutta nyt on kyllä kaikin puolin parempi setti kuin kulunut vakio. Vakaampi ja pehmeämpi kyyti.
                        Sama setti (eibach+ Koni FSD) ollut pari vuotta alla ja erittäin hyvältä tuntuu edelleen. Edellisen omistajan asentamat Koni sportit oli mielestäni kamalat täräyttelijät löysimmälläkin asetuksella ja veteli ohjaus urissa hulluna. Joku suunnitteluvirhe varmaan niissä.
                        BMW 335i E90 -07

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          Tuli laitettua alle Eibach Pro Kit 30/20 ja taakse myös nämä adapterit.

                          For vehicles with Poor road package
                          2 x Adapter 33536769473


                          Omasta mielestä tuli nyt juuri sopiva stance. Auto ei enää keuli vaan on tasapainossa. Maavarakin on vielä riittävä ainoastaan hidastetöyssyissä huomaa että hieman enemmän tärähtää kuin vakiojousilla. Muuten ei ole pintakova, ja kallistelee mutkissa huomattavasti vähemmän. Voin suositella
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Tuli laitettua alle Eibach Pro Kit 30/20 ja taakse myös nämä adapterit.



                            (Kuva)

                            Omasta mielestä tuli nyt juuri sopiva stance. Auto ei enää keuli vaan on tasapainossa. Maavarakin on vielä riittävä ainoastaan hidastetöyssyissä huomaa että hieman enemmän tärähtää kuin vakiojousilla. Muuten ei ole pintakova, ja kallistelee mutkissa huomattavasti vähemmän. Voin suositella


                            Tuohan näyttää ihan siltä, ettei oli madallettu ollenkaan? Vaan vakiotakin korkeammalta?
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Originally posted by Kapanos View Post
                              Tuohan näyttää ihan siltä, ettei oli madallettu ollenkaan? Vaan vakiotakin korkeammalta?
                              Kyllä se vaan on edestä paljon matalampi, perästä noin 1,5cm. Ei mitään teinimadallusta ollut tarkoituskaan tehdä. Tässä kuitenkin vakio (perus) alusta. Nyt hiukan matalampi kuin M-sport on ainakin edestä.
                              Last edited by Driver22; 04-09-2016, 20:05.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • korp
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2011
                                • 60
                                • Tampere

                                Viime talvena tein tuohon omaan e91 320d M-Sporttiin alustaremppaa. Tilailin osat Saksasta. Iskareiksi tuli Sachsin Super Touringit, jotka tilasin Profiteilesta BMWfansista kaivetuilla osanumeroilla 31318036553 ja 33528036026. (Edessä ja takana)

                                Jousiksi tuli HR:n 29187-2 kitti: CLICK

                                Näiden lisäksi vaihdettiin perinteiset iskarin ylä- ja alapäät, pohjaanlyöntikumit, sekä raidetangon päät ja koiranluut eteen.

                                Kyyti parani huomattavasti vanhaan yli 200tkm ajettuun alustaan verrattuna, mutta samalla menetettiin todella paljon mukavuutta. Reilummassa ajossa auto tuntuu mukavalta ja todella hyvältä tuolla uudella alustalla, mutta rauhallisessa ajossa alusta tuntuu siltä kuin iskarit tai jouset olisivat täysin väärillä spekseillä.

                                Esimerkkinä voisin mainita ajamisen 45-asteen kulmassa syvempien kulumisurien yli, jossa auto heilahtaa voimakkaasti puolelta toiselle - Tuntuu kuin jousesta loppuisi joustovara ylöspäin kesken, minkä seurauksena iskarikaan ei oikein vaimenna. Ongelma tuntuu olevan enemmän etupäässä ja voimistuu kevyemmillä/korkeamman profiilin talvirenkailla.

                                Onkohan syypäänä nuo HR:n jouset, jotka sopivat myös speksien mukaan keulaltaan painavampiin kutoskoneisisiin dieseleihin? Pitäisiköhän keulan istua pikkuisen syvemmällä, jolloin saataisiin myös riittävä paluujoustomatka eikä kyyti olisi noin pompottavaa? Ideoita?

                                Yllätyin itse miten paljon nuo HR:t laskivat autoa verrattuna M-Sport -alustaan, ja jälkeenpäin harmittikin että tilasin nuo HR:t. Olisin valmis nostamaan autoa reilumminkin, kunhan vain löytyisi toimiva ja mukava resepti. Onko Eibachilla olemassa eri jousia näihin nelosdieselifarkkuihin tai onko ihmisillä havaintoa alkuperäisten jousien hinnoista, vai voisiko syypäänä olla myös nuo Sachsin iskarit? Yhtään hutilaukausta näiden hankintojen kanssa en haluaisi enää tehdä...
                                Last edited by korp; 12-09-2016, 21:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎