Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    Originally posted by Zeta View Post
    Mites "kemo81" tekeekö sulla noin 80km/h vauhdissa kutosella sellaista, että kun painaa kaasua niin kulutusmittari pomppaa tappiin ja kulku tuntuu aluksi aika tahmealta? Mielestä omassa tuli tälläinen oire kun 17" talvirenkaat vaihtuivat 19" kesärenkaisiin. Ihan kuin ei jaksaisi enää vetää tuosta vauhdista ihan sata prosenttisesti tai sitten se on vain tuntua... :think
    Empä muista tuollaista tarkkaan mutta mitä varmimmin asia on noin.Nyt auto viä pelannut suht hyvin kun kelit viileät.Mut kuvittwlisin että tuossa nopeudessa auto on laiska ja kakova kuutos vaihde silmässä..Onko muita oireita ilmennyt itselläsi?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7513
      • Kotona

      Originally posted by kemo81 View Post
      Onko muita oireita ilmennyt itselläsi?
      No ei muuta kuin että kelit kun lämpenee niin kylmällä koneella vähän nypyttelee aamuisin. Taitaa olla tyyppivika näissä e90 mitä nyt noita eri forumeja olen kahlaillut... onneksi kuutoskone lämpenee aika nopeasti!

      Onko sulla muuten heittää jotain lukemia 1,2 ja 3 vaihteen loppunopeuksista autostasi täyskiihdytyksessä? Tyyliin ykkösellä 6xkm/h, kakkosella 1xxkm/h....
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        Originally posted by Zeta View Post
        No ei muuta kuin että kelit kun lämpenee niin kylmällä koneella vähän nypyttelee aamuisin. Taitaa olla tyyppivika näissä e90 mitä nyt noita eri forumeja olen kahlaillut... onneksi kuutoskone lämpenee aika nopeasti!

        Onko sulla muuten heittää jotain lukemia 1,2 ja 3 vaihteen loppunopeuksista autostasi täyskiihdytyksessä? Tyyliin ykkösellä 6xkm/h, kakkosella 1xxkm/h....
        Eipä oo tähän lähtöön heittää mitään lukuja.Nyt ei oo tullut salavalikollakaan katsottua noita l/h kulutus lukemia.Niistä enemmän löytyy kun kahlaat tätä takasinpäin.Kolmosella täyskaasu kiihdytyksessä saa hyviä vertauspohjia asiaan?Onko sul jotai nopeus lukemia täyskaasu kiihdytyksissä eri vaihteilla?
        Nuo kylmä nypyttelyt kuulostaa hivinkin tutulta.Entäs kun laitat auton käyntiin,onko käynti nypyttävää?Syökö autosi öljyä kuinka?Tuntuuko se n.4500 kierroksen kohdalla oleva ns.tehomuutos?Imuäänien muutos?
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7513
          • Kotona

          Originally posted by kemo81 View Post
          Entäs kun laitat auton käyntiin,onko käynti nypyttävää?Syökö autosi öljyä kuinka?Tuntuuko se n.4500 kierroksen kohdalla oleva ns.tehomuutos?Imuäänien muutos?
          Pientä tärinää on kylmänä mutta ei esimerkiksi kierrosten heittelyä. Öljymittari näyttää vajaan 10tkm ajon jälkeen piirua vaille täyttä eli ei voida puhua edes että söisi öljyä. Kyllä tuossa +4500 kierrosta tulee sellainen selkeä "vetopiikki" eli se toimii kuten pitääkin. Ehkä tuo puutumisen tunne korostuu, kun hyppää suurivääntöisestä dieselistä tähän kierroskoneeseen.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            Melko erikoista mutta auto on nyt keleistä huolimatta pelittänyt niin kuin pitääkin.(käsittääkseni)Ei ylimääräistä nykimistä eikä tehon puutoksia.Ei se mikään tykki ole mutta ei sen varmaan kuulukkaaPitää vaihtaa isompi koneiseen.
            Isommat vanteet ja renkaat tuovat tuon pienenkin nypyttelyn kylmänä ajettaessa esiin.Ja se ilmeisesti ihan perus vika näissä ja ei tunnistettavissa 18" rengastukseen asti?Öljyn syöntikin taitaa olla enemmän sääntö kun poikkeus.Ja bmw antaa siihen yllättävän korkeat raja arvot:0
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • Nizu^
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 86
              • Helsinki



              Tuolta vähän vastaava ongelmaa...
              G30 520d Msport
              R1150R+Remus+Wunderlich engine tuning
              EX. E92 M3 DCT+Nothing
              EX. Z4 3.0SI Coupe+H&R Coilovers+BBS CH
              EX. Z4 2.5+Style 108+ACS suspension+ACS antirollbar+ACS strut bar
              EX. E91 325i+BBS CH+H&R cupkit
              EX. E46 Compact+Ac Schnitzer ACS3 Optic+H&R+BBS CH

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                En tiedä kyllä mikä tuon teho häikän poisti.Joku sen on talven aikana poistanut.Kesällä ei mitään nypytyksiä eikä kakomisia eikä tehon puutteita.Pienen eron huomaa ilmastointi päällä tehossa mutta ei mitää järisyttävää..Mut hyvä näin
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Jackie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 293
                  • Porvoo

                  Originally posted by kemo81 View Post
                  En tiedä kyllä mikä tuon teho häikän poisti.
                  Vaihdoit vanteet?
                  E93 330iA M-Sport 2009
                  B8 Audi A4 2010

                  Ex:
                  F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                  E93 335iA M-Sport 2007
                  F01 730d M-Sport 2011
                  E65 745i 2002
                  E91 325iA M-Sport 2006
                  E91 320dA 2005

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    Originally posted by Jackie View Post
                    Vaihdoit vanteet?
                    Noh,sekin on totta kyllä mutta silloin oli jo lämpösiä kelejä ja ei tuntunut olevan vaikutusta mitkä pyörät siä on allaMut hyvä pointti tuokin
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 933
                      • Espoo

                      Originally posted by kemo81 View Post
                      Noh,sekin on totta kyllä mutta silloin oli jo lämpösiä kelejä ja ei tuntunut olevan vaikutusta mitkä pyörät siä on allaMut hyvä pointti tuokin
                      Mitä olen omaa automaattiversiotani tunnustellut, niin kyllä siellä sellainen pieni potku tosian tulee jossain päin. Nyt en ihan tarkkaan muista, missä kohtaa, kun olen ajellut kesän E34:lla. Mutta keveämmillä talvivanteilla meno on kevyempää ja se "potku" tuntuu vähän selvemmin (oem vs. hinnat alkaen -vanteet). Eikös sinulta kummiskin vaihdettu melkein puoli tekniikkaa?

                      Tuohon tehopiikkiin ei ole osannut kiinnitä huomiota, kun on nyt ajellut tuolla 4-litrasella. Siinä ei ole vielä edes vanosta ym., niin siinä tulee kunnon vedot paikassa x, kun kone kiinteällä geometrialla (imusarja, venttiilit) alkaa jossain kohti hengittämään.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Mitä olen omaa automaattiversiotani tunnustellut, niin kyllä siellä sellainen pieni potku tosian tulee jossain päin. Nyt en ihan tarkkaan muista, missä kohtaa, kun olen ajellut kesän E34:lla. Mutta keveämmillä talvivanteilla meno on kevyempää ja se "potku" tuntuu vähän selvemmin (oem vs. hinnat alkaen -vanteet). Eikös sinulta kummiskin vaihdettu melkein puoli tekniikkaa?

                        Tuohon tehopiikkiin ei ole osannut kiinnitä huomiota, kun on nyt ajellut tuolla 4-litrasella. Siinä ei ole vielä edes vanosta ym., niin siinä tulee kunnon vedot paikassa x, kun kone kiinteällä geometrialla (imusarja, venttiilit) alkaa jossain kohti hengittämään.
                        Parhaiten tuon "potkun" huomaa siten että avaa ikkunaa auki ja ottelee taajamassa kiihdytyksiä 2 vaihteella(manuaali).Kun kierrokset nousee n4500 muuttuu auton olemus ja imu ja pako äänet ainakin itsellä melkoisesti niillä main
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • Harrison
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 1529
                          • Iisalmi

                          Paljoko kundeilla on tyhjäkäynti kierrokset? Heittelehtiikö ne kelläkkää?

                          Sitten oisko vanos hommaan vastauksia? Lämmittäs(tai pistää v*t*ttaan) kun sais tietää näihin vastaukset. Eli -> Vanos toiminta N52 yms
                          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            Originally posted by Harrison View Post
                            Paljoko kundeilla on tyhjäkäynti kierrokset? Heittelehtiikö ne kelläkkää?

                            Sitten oisko vanos hommaan vastauksia? Lämmittäs(tai pistää v*t*ttaan) kun sais tietää näihin vastaukset. Eli -> Vanos toiminta N52 yms
                            Omani nyt tominut melko "virkeesti" ja suht nykimättä pidemmän aikaa.Nyt oon huomannut kyllä muutaman kerran että tyhjäkäynti saatta jäädä sinne liki 1000 kierrosta.Vaikka pumppailis kaasua ei se palaa ennalleen.Kun sammuttaa auton ja seuraavan kerran tarvii,toimii se(ainakin viä)normaalistiNormaali tyhjäkäynti on siis alhaisempi.Oisko siä 400/500kierrosta liki?

                            Omaani on vaihdettu(niin kuin tästä treadista selviää)monenlaista osaa.On solenoidia ym nokka akselin anturia.Ja ne joidenkin vika koodien takia,joita en enää muista.Ja ei niillä silloin muistaakseni ollut vaikutusta tehoihin.Vanoksenkin toimintaa katseltiin ja testi tehtiin ja muistaakseni siä arvot taisi olla ihan ok?
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • Harrison
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1529
                              • Iisalmi

                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Omani nyt tominut melko "virkeesti" ja suht nykimättä pidemmän aikaa.Nyt oon huomannut kyllä muutaman kerran että tyhjäkäynti saatta jäädä sinne liki 1000 kierrosta.Vaikka pumppailis kaasua ei se palaa ennalleen.Kun sammuttaa auton ja seuraavan kerran tarvii,toimii se(ainakin viä)normaalistiNormaali tyhjäkäynti on siis alhaisempi.Oisko siä 400/500kierrosta liki?

                              Omaani on vaihdettu(niin kuin tästä treadista selviää)monenlaista osaa.On solenoidia ym nokka akselin anturia.Ja ne joidenkin vika koodien takia,joita en enää muista.Ja ei niillä silloin muistaakseni ollut vaikutusta tehoihin.Vanoksenkin toimintaa katseltiin ja testi tehtiin ja muistaakseni siä arvot taisi olla ihan ok?
                              Kiitti tiedoista. Eli tuo alhainen tyhjis on normaalia näissä. Nyt ei oo itellekkää koodia tullu ku kaikki puhisteli.

                              Sain tänään soiton bemarilta ja heillä oli tullut tiedote N52 kylmänä "nakuttamisesta".
                              Korjauksena uusi softa ja joku ews/ezw venttiili (oliko pako puolella) pitäisi päivittää/vaihtaa. Osa 10e ja softa 115e sis kaikkien purkkien päivitys.
                              Pistän infoa heti kun osa tulee ja korjaukset tehty.
                              Uudet castrollitkin (0w-40 edge sport) koneessa, niin ei ainakaan öljyistä johdu.

                              Onko muilla naklattanu kylmänä ja hävinny lämpimänä?
                              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Saattaa itelläkin jotai kevyttä naklailua olla kylmänä mut hyvin hienoista on jos on.Softa päivitys tehtii täydellinen toissa kesänä..
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎