Originally posted by Zeta
View Post
E9x 325i Tehoja kateissa??
Collapse
X
-
Empä muista tuollaista tarkkaan mutta mitä varmimmin asia on noin.Nyt auto viä pelannut suht hyvin kun kelit viileät.Mut kuvittwlisin että tuossa nopeudessa auto on laiska ja kakova kuutos vaihde silmässä..Onko muita oireita ilmennyt itselläsi?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
-
No ei muuta kuin että kelit kun lämpenee niin kylmällä koneella vähän nypyttelee aamuisin. Taitaa olla tyyppivika näissä e90 mitä nyt noita eri forumeja olen kahlaillut... onneksi kuutoskone lämpenee aika nopeasti!Originally posted by kemo81 View PostOnko muita oireita ilmennyt itselläsi?
Onko sulla muuten heittää jotain lukemia 1,2 ja 3 vaihteen loppunopeuksista autostasi täyskiihdytyksessä? Tyyliin ykkösellä 6xkm/h, kakkosella 1xxkm/h....-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 15.5" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Eipä oo tähän lähtöön heittää mitään lukuja.Nyt ei oo tullut salavalikollakaan katsottua noita l/h kulutus lukemia.Niistä enemmän löytyy kun kahlaat tätä takasinpäin.Kolmosella täyskaasu kiihdytyksessä saa hyviä vertauspohjia asiaan?Onko sul jotai nopeus lukemia täyskaasu kiihdytyksissä eri vaihteilla?Originally posted by Zeta View PostNo ei muuta kuin että kelit kun lämpenee niin kylmällä koneella vähän nypyttelee aamuisin. Taitaa olla tyyppivika näissä e90 mitä nyt noita eri forumeja olen kahlaillut... onneksi kuutoskone lämpenee aika nopeasti!
Onko sulla muuten heittää jotain lukemia 1,2 ja 3 vaihteen loppunopeuksista autostasi täyskiihdytyksessä? Tyyliin ykkösellä 6xkm/h, kakkosella 1xxkm/h....
Nuo kylmä nypyttelyt kuulostaa hivinkin tutulta.Entäs kun laitat auton käyntiin,onko käynti nypyttävää?Syökö autosi öljyä kuinka?Tuntuuko se n.4500 kierroksen kohdalla oleva ns.tehomuutos?Imuäänien muutos?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Pientä tärinää on kylmänä mutta ei esimerkiksi kierrosten heittelyä. Öljymittari näyttää vajaan 10tkm ajon jälkeen piirua vaille täyttä eli ei voida puhua edes että söisi öljyä. Kyllä tuossa +4500 kierrosta tulee sellainen selkeä "vetopiikki" eli se toimii kuten pitääkin. Ehkä tuo puutumisen tunne korostuu, kun hyppää suurivääntöisestä dieselistä tähän kierroskoneeseen.Originally posted by kemo81 View PostEntäs kun laitat auton käyntiin,onko käynti nypyttävää?Syökö autosi öljyä kuinka?Tuntuuko se n.4500 kierroksen kohdalla oleva ns.tehomuutos?Imuäänien muutos?
-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 15.5" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Melko erikoista mutta auto on nyt keleistä huolimatta pelittänyt niin kuin pitääkin.(käsittääkseni)Ei ylimääräistä nykimistä eikä tehon puutoksia.Ei se mikään tykki ole mutta ei sen varmaan kuulukkaa
Pitää vaihtaa isompi koneiseen.
Isommat vanteet ja renkaat tuovat tuon pienenkin nypyttelyn kylmänä ajettaessa esiin.Ja se ilmeisesti ihan perus vika näissä ja ei tunnistettavissa 18" rengastukseen asti?Öljyn syöntikin taitaa olla enemmän sääntö kun poikkeus.Ja bmw antaa siihen yllättävän korkeat raja arvot:0e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
G30 520d Msport
R1150R+Remus+Wunderlich engine tuning
EX. E92 M3 DCT+Nothing
EX. Z4 3.0SI Coupe+H&R Coilovers+BBS CH
EX. Z4 2.5+Style 108+ACS suspension+ACS antirollbar+ACS strut bar
EX. E91 325i+BBS CH+H&R cupkit
EX. E46 Compact+Ac Schnitzer ACS3 Optic+H&R+BBS CH
Comment
-
En tiedä kyllä mikä tuon teho häikän poisti.Joku sen on talven aikana poistanut.Kesällä ei mitään nypytyksiä eikä kakomisia eikä tehon puutteita.Pienen eron huomaa ilmastointi päällä tehossa mutta ei mitää järisyttävää..
Mut hyvä näin
e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Vaihdoit vanteet?Originally posted by kemo81 View PostEn tiedä kyllä mikä tuon teho häikän poisti.
E93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
Comment
-
Noh,sekin on totta kyllä mutta silloin oli jo lämpösiä kelejä ja ei tuntunut olevan vaikutusta mitkä pyörät siä on allaOriginally posted by Jackie View PostVaihdoit vanteet?
Mut hyvä pointti tuokin
e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Mitä olen omaa automaattiversiotani tunnustellut, niin kyllä siellä sellainen pieni potku tosian tulee jossain päin. Nyt en ihan tarkkaan muista, missä kohtaa, kun olen ajellut kesän E34:lla. Mutta keveämmillä talvivanteilla meno on kevyempää ja se "potku" tuntuu vähän selvemmin (oem vs. hinnat alkaen -vanteet). Eikös sinulta kummiskin vaihdettu melkein puoli tekniikkaa?Originally posted by kemo81 View PostNoh,sekin on totta kyllä mutta silloin oli jo lämpösiä kelejä ja ei tuntunut olevan vaikutusta mitkä pyörät siä on alla
Mut hyvä pointti tuokin

Tuohon tehopiikkiin ei ole osannut kiinnitä huomiota, kun on nyt ajellut tuolla 4-litrasella. Siinä ei ole vielä edes vanosta ym., niin siinä tulee kunnon vedot paikassa x, kun kone kiinteällä geometrialla (imusarja, venttiilit) alkaa jossain kohti hengittämään.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Parhaiten tuon "potkun" huomaa siten että avaa ikkunaa auki ja ottelee taajamassa kiihdytyksiä 2 vaihteella(manuaali).Kun kierrokset nousee n4500 muuttuu auton olemus ja imu ja pako äänet ainakin itsellä melkoisesti niillä mainOriginally posted by E39-530A View PostMitä olen omaa automaattiversiotani tunnustellut, niin kyllä siellä sellainen pieni potku tosian tulee jossain päin. Nyt en ihan tarkkaan muista, missä kohtaa, kun olen ajellut kesän E34:lla. Mutta keveämmillä talvivanteilla meno on kevyempää ja se "potku" tuntuu vähän selvemmin (oem vs. hinnat alkaen -vanteet). Eikös sinulta kummiskin vaihdettu melkein puoli tekniikkaa?
Tuohon tehopiikkiin ei ole osannut kiinnitä huomiota, kun on nyt ajellut tuolla 4-litrasella. Siinä ei ole vielä edes vanosta ym., niin siinä tulee kunnon vedot paikassa x, kun kone kiinteällä geometrialla (imusarja, venttiilit) alkaa jossain kohti hengittämään.
e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Paljoko kundeilla on tyhjäkäynti kierrokset? Heittelehtiikö ne kelläkkää?
Sitten oisko vanos hommaan vastauksia? Lämmittäs(tai pistää v*t*ttaan) kun sais tietää näihin vastaukset. Eli -> Vanos toiminta N52 ymsKoodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
Omani nyt tominut melko "virkeesti" ja suht nykimättä pidemmän aikaa.Nyt oon huomannut kyllä muutaman kerran että tyhjäkäynti saatta jäädä sinne liki 1000 kierrosta.Vaikka pumppailis kaasua ei se palaa ennalleen.Kun sammuttaa auton ja seuraavan kerran tarvii,toimii se(ainakin viä)normaalistiOriginally posted by Harrison View PostPaljoko kundeilla on tyhjäkäynti kierrokset? Heittelehtiikö ne kelläkkää?
Sitten oisko vanos hommaan vastauksia? Lämmittäs(tai pistää v*t*ttaan) kun sais tietää näihin vastaukset. Eli -> Vanos toiminta N52 yms
Normaali tyhjäkäynti on siis alhaisempi.Oisko siä 400/500kierrosta liki?
Omaani on vaihdettu(niin kuin tästä treadista selviää)monenlaista osaa.On solenoidia ym nokka akselin anturia.Ja ne joidenkin vika koodien takia,joita en enää muista.Ja ei niillä silloin muistaakseni ollut vaikutusta tehoihin.Vanoksenkin toimintaa katseltiin ja testi tehtiin ja muistaakseni siä arvot taisi olla ihan ok?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Kiitti tiedoista. Eli tuo alhainen tyhjis on normaalia näissä. Nyt ei oo itellekkää koodia tullu ku kaikki puhisteli.Originally posted by kemo81 View PostOmani nyt tominut melko "virkeesti" ja suht nykimättä pidemmän aikaa.Nyt oon huomannut kyllä muutaman kerran että tyhjäkäynti saatta jäädä sinne liki 1000 kierrosta.Vaikka pumppailis kaasua ei se palaa ennalleen.Kun sammuttaa auton ja seuraavan kerran tarvii,toimii se(ainakin viä)normaalisti
Normaali tyhjäkäynti on siis alhaisempi.Oisko siä 400/500kierrosta liki?
Omaani on vaihdettu(niin kuin tästä treadista selviää)monenlaista osaa.On solenoidia ym nokka akselin anturia.Ja ne joidenkin vika koodien takia,joita en enää muista.Ja ei niillä silloin muistaakseni ollut vaikutusta tehoihin.Vanoksenkin toimintaa katseltiin ja testi tehtiin ja muistaakseni siä arvot taisi olla ihan ok?
Sain tänään soiton bemarilta ja heillä oli tullut tiedote N52 kylmänä "nakuttamisesta".
Korjauksena uusi softa ja joku ews/ezw venttiili (oliko pako puolella) pitäisi päivittää/vaihtaa. Osa 10e ja softa 115e sis kaikkien purkkien päivitys.
Pistän infoa heti kun osa tulee ja korjaukset tehty.
Uudet castrollitkin (0w-40 edge sport) koneessa, niin ei ainakaan öljyistä johdu.
Onko muilla naklattanu kylmänä ja hävinny lämpimänä?Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
Saattaa itelläkin jotai kevyttä naklailua olla kylmänä mut hyvin hienoista on jos on.Softa päivitys tehtii täydellinen toissa kesänä..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
Comment