Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2846
    • South Carelia

    Lueskellu tän osion lähes kokonään läpi ja muutaman kerran tullut esiin kysymys joka itseänikin kiinnostaa mutta kertaakaan ei ole vastattu... josko tällä kertaa...

    Eli salavalikosta moottorin/jäähdytysnesteen lämpötila... saako sen "tallennettua" jäämään näkyviin siihen mittarin ajotietokonenäytölle??? saisi jatkuvasti seurattua koneen lämpöjä kun ei ole sitä viisarimittaria mihin on tottunut koko elämänsä ajan !!
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Originally posted by nappe74 View Post
      Lueskellu tän osion lähes kokonään läpi ja muutaman kerran tullut esiin kysymys joka itseänikin kiinnostaa mutta kertaakaan ei ole vastattu... josko tällä kertaa...

      Eli salavalikosta moottorin/jäähdytysnesteen lämpötila... saako sen "tallennettua" jäämään näkyviin siihen mittarin ajotietokonenäytölle??? saisi jatkuvasti seurattua koneen lämpöjä kun ei ole sitä viisarimittaria mihin on tottunut koko elämänsä ajan !!
      Ei saa... Paitsi 2012 mallissa taitaa taas olla viisarimittari.
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • karsta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Hollola

        Originally posted by touring39 View Post
        Kaikki penarin dieselit, joissa on DPF, tekevät tuota.

        Regeneroinnin aikana koneelle annetaan enemmän kierroksia kuin tavallisesti, eli käytännössä vaihdot tapahtuu aina yli 2000 rpm:n kohdalla.

        Normaalia käytöstä.
        Jep, juuri kysyin merkkihuollosta ja kertoi samaa että partikkelisuodatin puhdistelee itseään. Ja samaan operaatioon kuuluu myös jonkinmoinen käry kun auton pysäyttää.
        Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
        Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by Latelammas View Post
          Onko joku irroittanut E9X-malleista navin näyttöä, onko paha rasti? Ja toisekseen pääseekö sen takaa yhtään käsiksi kojelaudan sisään?

          Ongelmana on talven aikana ilmaantunut resonanssi, helkkarin ärsyttävä pärinä, joka tuntuisi kuuluvan navin näytön paikkeilta kojelaudan sisältä. Resonanssi on pääsääntöisesti ilmennyt autoa jarrulla paikalla pidettäessä, vaihdevalitsin D-asennossa. Heti kun antaa vähän kierroksia, resonanssi on loppunut. Tosin nykyään tuota esiintyy jo matalilla kierroksillakin jo mutta 1000rpm jälkeen loppuu. Tuon resonanssin laajeneminen isommalle kierrosalueelle kielii jostain esineestä, joka löystyy koko ajan lisää...

          Jos jollakulla on jotain ideoita / vastaavia kokemuksia, vinkkejä otetaan vastaan...:think

          Älä nyt mene koko kojelautaa purkamaan kaveri purki pariin kertaan melkeen kaikki irti vastaavassa. Ihan kuin olis kuulunut kojelaudan sisältä, mutta moottorin suoja siellä rämisi. Otappa ekana se suoja irti ja tee testi uudestaan
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1244
            • Pori

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Älä nyt mene koko kojelautaa purkamaan kaveri purki pariin kertaan melkeen kaikki irti vastaavassa. Ihan kuin olis kuulunut kojelaudan sisältä, mutta moottorin suoja siellä rämisi. Otappa ekana se suoja irti ja tee testi uudestaan
            Ääni tälle, toinen niistä tapeista ei oo siellä kumitutin sisällä. Sen kun painaa paikalleen niin voisin väittää että loppuu ääni
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Mikaatm
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 560
              • Vantaa

              Originally posted by Latelammas View Post
              Onko joku irroittanut E9X-malleista navin näyttöä, onko paha rasti? Ja toisekseen pääseekö sen takaa yhtään käsiksi kojelaudan sisään?

              Ongelmana on talven aikana ilmaantunut resonanssi, helkkarin ärsyttävä pärinä, joka tuntuisi kuuluvan navin näytön paikkeilta kojelaudan sisältä. Resonanssi on pääsääntöisesti ilmennyt autoa jarrulla paikalla pidettäessä, vaihdevalitsin D-asennossa. Heti kun antaa vähän kierroksia, resonanssi on loppunut. Tosin nykyään tuota esiintyy jo matalilla kierroksillakin jo mutta 1000rpm jälkeen loppuu. Tuon resonanssin laajeneminen isommalle kierrosalueelle kielii jostain esineestä, joka löystyy koko ajan lisää...

              Jos jollakulla on jotain ideoita / vastaavia kokemuksia, vinkkejä otetaan vastaan...:think
              Tarkista ennen kojetaulun purkua ettei etu-iskarin tolpista lähtevät poikkituet ole löystynyt sieltä rintapellin päästä.
              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

              Comment

              • Latelammas
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 89
                • Kanta-Häme

                Originally posted by Mikaatm View Post
                Tarkista ennen kojetaulun purkua ettei etu-iskarin tolpista lähtevät poikkituet ole löystynyt sieltä rintapellin päästä.
                Kiittää ja kumartaa nöyrästi bemu2000'lle, Juspalle ja Mikaatm'lle hyvistä vinkeistä...
                Aamulla vilkaisu konepellin alle ja moottorin päällä oleva takimmainen suoja (ilmanputsarin kotelon alla oleva) tuntuisi olevan aparin puolelta huonosti paikallaan. Lisäksi etummisen suojan saman puolen väkäset eivät olleet urassaan. Pitää iltapäivällä purkaa nuo viritykset ja kiinnittää huolellisesti uudelleen. Ja samalla myös tarkistaa poikkituen kiinnitykset.

                Miten ihmeessä sitä ihminen pärjäsikään ennen internetin ihmeellistä aikaa...
                F25 X3 M-Sport 30D

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Linkki toiseen keskusteluun:


                  Toisella puolella ei paljon tule kannanottoja, joten onnistuisko täällä?
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • kapupetri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 92
                    • Vantaa

                    Dsc

                    Ekaa kesää auto alla ja mietin tuon DSC:n toimintaa.
                    Onko kyse vain psykologisesta ilmiöstä vai mistä, mutta tuntuu, että kun DSC:n pistää päälle (DSC-valo konsolissa) auto kiihtyy rivakammin kun laittaa kaasun pohjaan ykkösellä ja kakkosella. Vaikka DSC ei ole päällä, niin en silti
                    näe talvella tuttua DSC-symbolin vilkkumista vaikka kovaa kiihdytänkin.... mahtoikohan kukaan tajuta mitä haen takaa?
                    325i e92 2011

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by kapupetri View Post
                      Ekaa kesää auto alla ja mietin tuon DSC:n toimintaa.
                      Onko kyse vain psykologisesta ilmiöstä vai mistä, mutta tuntuu, että kun DSC:n pistää päälle (DSC-valo konsolissa) auto kiihtyy rivakammin kun laittaa kaasun pohjaan ykkösellä ja kakkosella. Vaikka DSC ei ole päällä, niin en silti
                      näe talvella tuttua DSC-symbolin vilkkumista vaikka kovaa kiihdytänkin.... mahtoikohan kukaan tajuta mitä haen takaa?

                      DSC on aina automaattisesti päällä. Napista otat sen pois päältä...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • _Pietu_
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 3660
                        • Kuopio / Maaninka

                        Originally posted by Ändi View Post
                        Linkki toiseen keskusteluun:


                        Toisella puolella ei paljon tule kannanottoja, joten onnistuisko täällä?
                        vastattu alkuperäiseen..
                        BMW F25 xDrive 20d
                        ex BMW e91 320dA
                        ex BMW e36 325i
                        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                        Comment

                        • Tumppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1812
                          • Oulu

                          Originally posted by kapupetri View Post
                          Ekaa kesää auto alla ja mietin tuon DSC:n toimintaa.
                          Onko kyse vain psykologisesta ilmiöstä vai mistä, mutta tuntuu, että kun DSC:n pistää päälle (DSC-valo konsolissa) auto kiihtyy rivakammin kun laittaa kaasun pohjaan ykkösellä ja kakkosella. Vaikka DSC ei ole päällä, niin en silti
                          näe talvella tuttua DSC-symbolin vilkkumista vaikka kovaa kiihdytänkin.... mahtoikohan kukaan tajuta mitä haen takaa?

                          Kyllä se DSC mahtaa rajoittaa menoa luiston rajamailla/sopivalla pinnalla vaikkei se luiston merkkivalo vielä vilkutakaan mittaristossa. Samaa olen omalla persdynollani tunnustellut.
                          F31 320d LCI

                          Comment

                          • Latelammas
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 89
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Älä nyt mene koko kojelautaa purkamaan kaveri purki pariin kertaan melkeen kaikki irti vastaavassa. Ihan kuin olis kuulunut kojelaudan sisältä, mutta moottorin suoja siellä rämisi. Otappa ekana se suoja irti ja tee testi uudestaan
                            Tästähän nimenomaan oli kyse. Apukuskin puolelta taaempi moottorinsuoja oli toiselta puolelta huonosti kiinnitetty. Itseasiassa pultti ei ollut mennyt kierteelle aiheuttaen muovisuojan resonoinnin poikittaistukea vasten. Tämähän oli joulun tienoilla auki, kun ahdin vaihdettiin ja samalla ilmanputsari.

                            Loistavaa, kiitos...
                            F25 X3 M-Sport 30D

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              onko e90/91 tai e60 saanut koskaan 5 vaihteisena? olen kovasti koittanut löytää vaihdekepin nuppia, joka tulisi E46:teen kaikissa vain tuntuu olevan tuo 6-vaihteen kaavio..
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • Bemu500
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 2992
                                • INvaLA

                                Originally posted by Tumppa View Post
                                Kyllä se DSC mahtaa rajoittaa menoa luiston rajamailla/sopivalla pinnalla vaikkei se luiston merkkivalo vielä vilkutakaan mittaristossa. Samaa olen omalla persdynollani tunnustellut.
                                Ite huomannut saman. Ja huomasin myös tuon dtc:n toiminnan hyvyyden tuossa yks aamu loskassa ajellessa Kerran myös kapealla tiellä kohdatessa putosi eturengas hieman ojan puolelle ja lukottomalla e36:lla ajamaan tottuneena olin jo lähes puhelinkourassa että soitan vetoapua. Ei muutakuin napinpainallus kojelaudasta ja komiasti nousi ylös
                                -Official member of BTCF-Sauna team-


                                e91 325i -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎