Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MonacoBlueE90
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2011
    • 245
    • Kymenlaakso

    Originally posted by JR82 View Post
    Osaako kukaan kertoa kuinka työläs projekti on startin vaihto? Kannattaako ruveta itse hommiin vai suoraan korjaamolle? Auto on 318d -06
    Näyttäs et joutuu purkamaan edestä paljon osaa pois ja tarvii jotain erikoisempia avaimia ja paljon aikaa.Taitaa olla korjaamollakin aika hintava projekti.

    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=634207
    http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=633670
    sigpic

    Comment

    • janne320d
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1342
      • jns

      Originally posted by TPM1 View Post
      Peruuttaessa pelkääjän puoleinen peili kääntyilee välillä miten sattuu. Onko tämä ainoastaan pakkaskelien juttu, vai sattumaa... Siis ei palaudu takaisin samaan asentoon tai välillä jättää kääntymättä kokonaan pakittaessa.
      itsellä ainakin johtui ihan vaan talvesta,paikat jäässä ja lunta välissä...
      ota tuo toimito pois käytöstä talvella
      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

      Comment

      • Routa
        BTCF Member
        • May 2005
        • 607
        • Halsua-Kokkola

        Tuossa kesällä olisi ajankohtaista säätää taas kulmat omasta autosta kun jouset vaihtuvat matalempiin. Jossain topicissa oli käsitelty tuo etupään campperin säätö e9x malleihin, mutta ei vaan puusilmä nyt löydä sitä mistään. Onko jollain ohjeita siihen miten se onnistuu?
        NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

        EX: F20 M-Sport
        Mondeo
        E91 320D -07 AjTech power
        E34 M5 Tipu
        Muutama japsirottelo

        Comment

        • TPM1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 127
          • Kerava

          Originally posted by janne320d View Post
          itsellä ainakin johtui ihan vaan talvesta,paikat jäässä ja lunta välissä...
          ota tuo toimito pois käytöstä talvella
          Voisitko toveri kertoa mistä sen saa pois! Otan kyllä prkl... :think

          Comment

          • Mani88
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 100
            • Helsinki

            Valitset siitä peilin valintanappulasta säädettäväksi kyseisen peilin ( nappi oikealle)
            Ite luulin rikkoneeni sen systeemin kunnes ohjekirjasta löysin et pitää olla nappi vasemmalla et kyseinen ominaisuus toimii.
            Last edited by Mani88; 09-02-2013, 13:14.
            Bmw -06 330d manuaali
            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

            Comment

            • 2fast2furious
              Newbiemmer
              • Aug 2012
              • 6
              • Vantaa

              jotain irti/löysällä?

              helou arvon asiantuntijat,

              ongelman kiesinä on e92 330d. Jutun juoni on se, että auton alusta on kutakuinkin uusittu, keulasta itseasiassa on vaihdettu kaikki hammastankoa myöden. Itse alusta vaikuttaisi siis olevan reilassa, ihan jo sitä käännelleiden ja väännelleiden useammankin asentajan mielestä. Luulin jo, että hammastangon vaihdon myötä äänet katosi, mutta ei kaikki hävinnytkään...

              Nyt siis ihan hitaassa vauhdissa mukulaivellä, röykkyisellä pinnalla, kuten nimismiehenkiharalla tai pienemmillä teillä joillain ajankohtaan sopivaa röykkyä on, kuuluu vieläkin ontto kolahtelu jatkuvasti. Itse väittäisin että jotain on irti ja nimenomaan keulassa kun etupyörien tavatessa töyssyn ääni alkaa.

              Tuleeko mieleen mitään mitä voisi vielä kokeilla?

              Comment

              • TPM1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 127
                • Kerava

                Originally posted by Mani88 View Post
                Valitset siitä peilin valintanappulasta säädettäväksi kyseisen peilin ( nappi oikealle)
                Ite luulin rikkoneeni sen systeemin kunnes ohjekirjasta löysin et pitää olla nappi vasemmalla et kyseinen ominaisuus toimii.
                Kiitos ja kumarrus! Luulin myös rikkoneeni sen. Kaikkea sitä oppii...

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Meneekö tuohon e92 335d:seen 17" vanteet?
                  Nyt tavivanteina 18" ja aika pieneltä rako näyttää.

                  Mielessä ratavanteet ensikesän ajoihin.
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by 2fast2furious View Post
                    helou arvon asiantuntijat,

                    ongelman kiesinä on e92 330d. Jutun juoni on se, että auton alusta on kutakuinkin uusittu, keulasta itseasiassa on vaihdettu kaikki hammastankoa myöden. Itse alusta vaikuttaisi siis olevan reilassa, ihan jo sitä käännelleiden ja väännelleiden useammankin asentajan mielestä. Luulin jo, että hammastangon vaihdon myötä äänet katosi, mutta ei kaikki hävinnytkään...

                    Nyt siis ihan hitaassa vauhdissa mukulaivellä, röykkyisellä pinnalla, kuten nimismiehenkiharalla tai pienemmillä teillä joillain ajankohtaan sopivaa röykkyä on, kuuluu vieläkin ontto kolahtelu jatkuvasti. Itse väittäisin että jotain on irti ja nimenomaan keulassa kun etupyörien tavatessa töyssyn ääni alkaa.

                    Tuleeko mieleen mitään mitä voisi vielä kokeilla?

                    No varmaan kannattaa ensin miettiä mitä sinne ei ole vaihdettu? Koiranluut? Iskarit? Iskarin yläpään laakerit?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Kale79
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 150

                      Tarkasta tämä rattiakselilta tuleva niveltanko ohjausvaihteelle. Saattaa hieman kolistaa ku siitä vetelee ulospäin...http://realoem.com/bmw/showparts.do?...16&hg=32&fg=30

                      Comment

                      • 2fast2furious
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 6
                        • Vantaa

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        No varmaan kannattaa ensin miettiä mitä sinne ei ole vaihdettu? Koiranluut? Iskarit? Iskarin yläpään laakerit?
                        kun laitoin että kaikki on vaihdettu niin se pitää sisällään siis:
                        - hammastanko
                        - koiranluut
                        - vakaajan puslat
                        - reaktiotangot
                        - tukivarret
                        - raidetangot (sisemmät ja ulommat)
                        - iskarit
                        - iskarin yläpäät

                        siksipä kysymys onkin, että mikä siellä jatkuvan mölyn aiheuttaa?
                        Pitää tuota rattiakselia vielä näpertää.

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Originally posted by Ändi View Post
                          Meneekö tuohon e92 335d:seen 17" vanteet?
                          Nyt tavivanteina 18" ja aika pieneltä rako näyttää.

                          Mielessä ratavanteet ensikesän ajoihin.
                          Itsellä talvivanteina 17"
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by 2fast2furious View Post
                            kun laitoin että kaikki on vaihdettu niin se pitää sisällään siis:
                            - hammastanko
                            - koiranluut
                            - vakaajan puslat
                            - reaktiotangot
                            - tukivarret
                            - raidetangot (sisemmät ja ulommat)
                            - iskarit
                            - iskarin yläpäät

                            siksipä kysymys onkin, että mikä siellä jatkuvan mölyn aiheuttaa?
                            Pitää tuota rattiakselia vielä näpertää.


                            Mites jostain konehuoneen puolelta? Esim. moottorin tai vaihteiston kiinnitykset.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 560
                              • Vantaa

                              Originally posted by 2fast2furious View Post
                              kun laitoin että kaikki on vaihdettu niin se pitää sisällään siis:
                              - hammastanko
                              - koiranluut
                              - vakaajan puslat
                              - reaktiotangot
                              - tukivarret
                              - raidetangot (sisemmät ja ulommat)
                              - iskarit
                              - iskarin yläpäät

                              siksipä kysymys onkin, että mikä siellä jatkuvan mölyn aiheuttaa?
                              Pitää tuota rattiakselia vielä näpertää.
                              Itsellä piti ääntä aikoinaan konehuoneessa ns se poikkituki mikä lähtee iskareiden päästä tulipeltiin, oli sieltä tulipellin päästä löysällä.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • TPM1
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 127
                                • Kerava

                                Originally posted by TPM1 View Post
                                Peruuttaessa pelkääjän puoleinen peili kääntyilee välillä miten sattuu. Onko tämä ainoastaan pakkaskelien juttu, vai sattumaa... Siis ei palaudu takaisin samaan asentoon tai välillä jättää kääntymättä kokonaan pakittaessa.
                                No niin. Nyt on peilin käännytys otettu pois käytöstä, MUTTA edelleen peili elää omaa elämäänsä! Eli peilit ovat HIENOSTI ojennuksessa, kun poistun autosta, mutta kun palaan niin pelkääjän puoleinen peili on päin vittua. Ainoa asia on että avattu pelkääjän ovi ja istuttu autoon takaisin. Siis mikä NYT on vikana? Otetaanko pajavasaralla peili pois?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎