Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    Originally posted by Sallinen View Post
    Kapanos: Onko sinulle asennettu ipcu + katkaisu lin-väylään, vai kuinka sisäpuhallus käynnistyy? Tuo boksi osaa siis käynnistää IHKAn can-väylän kautta.


    Piti kaverilta kysyä kun se sitä enemmän asenteli kuin itse

    Eli siis joo asennettu releistys, eli onko se nyt tuo IPCU? joko abaut 90e se tais maksaa tossa koko paketissa..

    Lähteekö teillä pyörimään alkuperäinen kiertovesipumppukin kun lisälämmitin lähtee päälle? itsellä ei ja se jättää "vikakoodia" muistiin, mutta siis toimii auto käynnissä ja rest nappulaa painettaessa ihan normaalisti..

    Pitäisikö orkkis k-pumpulle myös saada ohjaus?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by Kapanos View Post

      Pitäisikö orkkis k-pumpulle myös saada ohjaus?
      Ei ole tarpeen, weban oma kyllä jaksaa kierrättää. Toki voi vaihtoehtoisesti jättää weban oman kokonaan pois ja kytkeä auton oma kv pumppu releistyksellä tai diodimatriisilla toimimaan myös weban pumppuna.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        Originally posted by Fooni View Post
        Tarvisi isän 320D -09 asentaa Eberin. Laite tuli paketissaan avaamattomana mukaan kaupan päälle autoa ostaessa. Asennus näyttää olevan meille liian vaikea homma.

        Onko foorumilla joku, joka sen asentaisi? Tietysti korvausta vastaan.

        Parista firmasta on kyselty myös asennusta, mutta ovat kovin nihkeitä asentamaan muualta ostettuja laitteita..
        www.autoelektro.fi. asennus n. 500e.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by exautisti View Post
          Alkuperäis asennuksena taitaa olla TT V ja sellainen sinne helpoin on laittaa mikäli haluat Idrivestä käyttää ja muutenkin TOIMII PARHAITEN ilman turhia herjoja ja virityksiä.
          Oli ihan pakko lainata, sen verran paljon on noissa bemarinkin TTV laitteissa ollut vikoja

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Originally posted by WSE1 View Post
            Ei ole tarpeen, weban oma kyllä jaksaa kierrättää. Toki voi vaihtoehtoisesti jättää weban oman kokonaan pois ja kytkeä auton oma kv pumppu releistyksellä tai diodimatriisilla toimimaan myös weban pumppuna.
            Ahaa, okei no hyvä.

            Niin joo, sähän noita asennat ja "huollat", tietää keneen ottaa yhteyttä jos tulee vikaa
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              Originally posted by WSE1 View Post
              Oli ihan pakko lainata, sen verran paljon on noissa bemarinkin TTV laitteissa ollut vikoja
              Empä minä sitä tarkoittanut,että bemarin TT V ois sen parempi kun mikään muukaan. Olen vain sitä mieltä,että alkuperäis asennus on aina paras toimivuudeltaan yleensä ottaen,ilman turhia vikakoodeja,virta herjoja yms.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Sallinen
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 96
                • Kuopio

                Jäi oikeastaan vastaamatta, miksi asensin mitäkin. Kaksi syytä, miksi päädyin can-väyläohjaimeen ja väylättömään eberiin.

                1: En halunnut katkoa auton väyliä enkä asentaa ipcu-relettä. Siksi lämmitin lämmitti aluksi vain moottoria. Bemarilta sain retrofitin asennusohjeet, joissa myös katkottiin LIN ja asennettiin ipcu. Mielestäni vähän sellainen purkkaviritys. Väylämallista (TT V) ei puhuttu mitään, joten siksi en sellaista sitten enempää miettinyt.

                2: Lämmitinkauppiaat suosittelivat vanhempaa mallia toimintavarmempana

                Kytkentä on lisäksi niin, että remuc ohjaa lämmitinta ja IHKAn herettävää ohjainta erillisistä lähdöistä. Näin voin valita, lämmitänkö vain moottoria vai molempia. Tai viilennänkö vain sisätiloja. Mitään vikakoodeja ei tämä laitteisto aiheuta. Toisaalta lämmittimen koodit on luettava sitten erillisellä laitteella suoraan lämmittimestä, kunhan niitä joskus tulee..
                e91 320dA xDrive -12
                Porsche 911
                Audi TT

                Comment

                • Jupsuri
                  Newbiemmer
                  • Dec 2015
                  • 1
                  • Vihti

                  Originally posted by böntti View Post
                  Juu yleismallin thermotop evossa pinni 2 on wbus. Eli E9x tapaus on selvä, puhallinohjaus käynnistyy väylän kautta niinku tässäki topicissa on varmasti jo aiemmin todettu.

                  F3x onkin hieman erilainen. Asennuksessa ensinnäkin vaihdetaa uusi IHKA. Ohjaus menee niin että kaukosäätöyksikkö käynnistää ihkan, josta menee taas piuha webaston pinniin 1, joka on yleismallissa webastossa polttimen käynnistys jänniteohjauksella. Voi siis olla että F3x:n tapauksessa myös ihka lähtee käyntiin jänniteohjauksella, täytyy kuitenkin huomata että ihka vaihdetaan asennuksen yhteydessä ja alkuperäinen tuskin käynnistyy näin. F3x tehdasweba ei ole myöskään väylässä kiinni eli sitä ei ohjata idrivestä jne.
                  Onko mahdollista asentaa yleismallin TT evo käynnistymään idriven kautta (E90 pre-lci), tai mahdollisesti esim. jossain muussa merkissä oem-asennuksena ollut (sais melko edullisesti Ebaysta mm. käytettyjä vw weboja)? Mihin pinniin IHKAssa liitetään evon pinni 2 puhallinohjaukselle? Tarkoituksena asentaa itse webasto, mutta yllättävän vähän löytyy tietoa asennuksesta varsinkin ohjauksen osalta.

                  Onko kellään linkkiä siihen independent heating retrofit pdffään?

                  Comment

                  • AnttiL
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 61
                    • Helsinki

                    Löytyisikö keneltäkään asennuskuvia E9x webaston asennuksesta. Onko polttimelle useita vaihtoehtoisia asennuspaikkoja?
                    Onko edelleen pääsääntöinen asennustapa se, että käytetään IPCU-relettä puhaltimelle ja läppien LIN-väylä katkaistaan normaalilla vaihtoreleellä?
                    Onko E91:ssä valmiina, jotain mitä voisi hyödyntää webaston asennuksessa?
                    Näillä pakkaslukemilla sitä haikeana muistelee paria edellista autoa joista webasto löytyi.
                    BMW E70 LCI xDrive30d

                    Comment

                    • Rantalankila
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 18
                      • Porvoo

                      Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.

                      Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Originally posted by Rantalankila View Post
                        Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.

                        Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.
                        Jos pidät sitä webastoa 15 min päällä, niin ei se ole mikään kylmäkäynnistys enää
                        Varmasti nesteet on jo hyvästi plussalla, jos epäilet akun kuntoa niin miksi riskeerata sukulaissuhteita, ei välttämättä anoppi tykkää työnnellä etelän jupin pulkkaa pakkasella.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Rantalankila
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 18
                          • Porvoo

                          Originally posted by Cunttory View Post
                          Jos pidät sitä webastoa 15 min päällä, niin ei se ole mikään kylmäkäynnistys enää
                          Varmasti nesteet on jo hyvästi plussalla, jos epäilet akun kuntoa niin miksi riskeerata sukulaissuhteita, ei välttämättä anoppi tykkää työnnellä etelän jupin pulkkaa pakkasella.
                          Totta!

                          Tuntuu vain niin kovin kankealta starttaus vaikkakin nesteet voivat jo lämpimämmät ollakkin. Olen keulapahvia myös miettiny mutta tuskimpa jaksan lähteä tuonne ulos mitään säätämään.

                          Comment

                          • arunga
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 56
                            • Lappi/Kolari

                            Originally posted by Rantalankila View Post
                            Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.

                            Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.
                            Pieni vinkki. Akku lataukseen yöksi jos laturi on ja jos vähänkin epäilee akkua. Aamulla Webasto päälle ja kunnon lämmitys 25-30 min. kyllä lähtee myös -40 pakkasella jos arktista tankissa. Lisäksi voi laittaa vanhaa peittorojua tai jotain vällyä konepellin yli - ihan maahan asti. Tämänkin olen kokeillut ja toimii...

                            Comment

                            • Rantalankila
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 18
                              • Porvoo

                              Originally posted by arunga View Post
                              Pieni vinkki. Akku lataukseen yöksi jos laturi on ja jos vähänkin epäilee akkua. Aamulla Webasto päälle ja kunnon lämmitys 25-30 min. kyllä lähtee myös -40 pakkasella jos arktista tankissa. Lisäksi voi laittaa vanhaa peittorojua tai jotain vällyä konepellin yli - ihan maahan asti. Tämänkin olen kokeillut ja toimii...
                              Juu laturihan se varmin olisi, mutta eipä uskonut vajaa kaksi viikkoa sitten että pakkaslukemat lähentelee -40:tä astetta. Ei tullut mieleenkään ottaa laturia mukaan :-)

                              Comment

                              • Rantalankila
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 18
                                • Porvoo

                                Baijerilainenhan lähti mukisematta käyntiin vaikkakin kivuliaalta se tuntuikin painaa starttinappulaa.

                                Anopin mese jäi ruutuun ja joutui tyytymään bmw:n kyytiin työmatkan ajaksi

                                Nimimerkillä -33

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎