Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaSe
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 34
    • Tampere

    Löytyykö polttimelle paikkaa M3:ssa (E92)? Ohjeen mukaisessa paikassa kuskin eturenkaan edessä on moottorin ilmanotto, joten siihen ei mahdu ainakaan ilman, että muokkaa esim putsasikoteloa.
    E92 M3 -08

    Comment

    • JyriSalmi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 45
      • Jyväskylä

      Olis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.

      Comment

      • Nube
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 44
        • Seinäjoki

        Originally posted by JyriSalmi View Post
        Olis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.
        Ohjainkorttien vaihto ei käy, sillä toimintaperiaate on eri. (Ventuuri vs. Höyrystinverkko). Johtosarjasta pitää suolistaa sen verran että pa-pumppun kytkee, viran ja maan. Ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä on käytössä. Muuten, käyköhän v-mallin pa-pumppu? Se taitaa tulla asennussarjan mukana.
        -F10 520d -11
        Esys & Ista -d

        Comment

        • JyriSalmi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 45
          • Jyväskylä

          Originally posted by Nube View Post
          Ohjainkorttien vaihto ei käy, sillä toimintaperiaate on eri. (Ventuuri vs. Höyrystinverkko). Johtosarjasta pitää suolistaa sen verran että pa-pumppun kytkee, viran ja maan. Ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä on käytössä. Muuten, käyköhän v-mallin pa-pumppu? Se taitaa tulla asennussarjan mukana.
          Okei. Ei käy v-mallin pa-pumppu pitää vaihtaa mallia DP-42. Tarkennatko tota ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä käytössä?

          Comment

          • Nube
            Bimmer Rookie
            • Dec 2014
            • 44
            • Seinäjoki

            Originally posted by JyriSalmi View Post
            Okei. Ei käy v-mallin pa-pumppu pitää vaihtaa mallia DP-42. Tarkennatko tota ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä käytössä?
            Tarkoitin sitä, että millä käynnistät webaston? Jälkiasenteinen tt evo ei ymmärtääkseni juttele bmwn kanssa väylää käyttäen mutta minun tieto on aika vanhaa. Viimeksi webaston lämmittimiä asensin 4v sitten. Voi olla, että jollain päivityksellä jälkiasenteinen lämmitin soveltuu väylään kytkettäväksi.
            -F10 520d -11
            Esys & Ista -d

            Comment

            • JyriSalmi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 45
              • Jyväskylä

              Originally posted by Nube View Post
              Tarkoitin sitä, että millä käynnistät webaston? Jälkiasenteinen tt evo ei ymmärtääkseni juttele bmwn kanssa väylää käyttäen mutta minun tieto on aika vanhaa. Viimeksi webaston lämmittimiä asensin 4v sitten. Voi olla, että jollain päivityksellä jälkiasenteinen lämmitin soveltuu väylään kytkettäväksi.
              Tarkoitus olis ohjata kaukosäädollä ja ehkä thermo call sovelluksella. Sehän olis täydellistä että sais evo5 webaston väylään, mutta ei taida onnistua kun tt-v mallilla. Harmi kun bemariin ei saa bensa vevoa mistään

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 820

                ..............
                Last edited by Juice; 01-11-2020, 17:34. Reason: turha

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1937
                  • Turku

                  Mulla on E90:ssä Eberi ja nyt olen vasta nelisen kertaa sitä käyttänyt. Tämä on ilmeisesti jälkiasennettu. Eberi toimii kyllä hyvin, mutta niinä kertoina kun on Eberiä käyttänyt, niin kone käy "kylmänä" todella huonosti. Puolimoottorivalo vilkkuu ja virhekoodeista löytyy nelossylinterin missfire. Sitten kun ajaa kilometrin, sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, niin kaikki toimii normaalisti.

                  Jostain muistelen lukeneeni, että joskus on ollut vastaavia ongelmia. En nyt vaan löydä mistään näitä tarinoita. Oliko se jotenkin niin, että auto luulee kyseessä olevan kylmäkäynistys, mutta jossain päin konetta onkin lämmintä ja moottorinohjaus sekoaa.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • mla
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 83
                    • Tampere

                    Tuo huono käynnistyminen Webastolla lämmitettäessä on tuttu ongelma (tosin koneena N52 ja ilmeisesti jälkiasennettu Webasto). Toimii paremmin kun lämmittää riittävän pitkään eli vähintään 20 minuuttia.

                    Oire tosin on erilainen, käynistyy mutta sammuu samantien. Pieni kaasunpainallus käynnistettäessä hoitaa homman ja jää käyntiin, eikä mitään muuta oireilua ole. Epäilen että jos jotain muuta häikkää on, niin autossa on jotain muuta vikaa (tulpat, puolat, ?).

                    -mika

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1937
                      • Turku

                      Pieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.

                      Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5303
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Silmaauki View Post
                        Pieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.

                        Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.
                        Uskallan väittää että ne korjausarvot ei vikaa aiheuta.
                        Ne kompensoivat minimaalisia mekaanisia eroja mitä suuttimissa on.
                        Eri asia jos kaikki suuttimet eivät ole samanlaisia, osa on eri päivitettyä versiota kuin muut tms. Tällöin ehkä on mahdollista että erot olisivat suuremmat. Iso ehkä
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Kysytääs vaikka tästä ketjusta onko kellekkään jäänyt yli E90 TT-V mallia? Osina tai kokonaisena.
                          Omasta suutinosa tukossa ja pitäisi ostaa joko uusi palopesä tai varaosalaite :think
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1937
                            • Turku

                            Nyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.

                            Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              Nyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.

                              Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?
                              Voiko eberin pakokaasut lämmittää jotain auton lämpötila-anturia, josta auto saa arvot kylmäkäynnistystä varten? :think mutuilua... ei mitään hajua itellä.
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1937
                                • Turku

                                Originally posted by janne30 View Post
                                Voiko eberin pakokaasut lämmittää jotain auton lämpötila-anturia, josta auto saa arvot kylmäkäynnistystä varten? :think mutuilua... ei mitään hajua itellä.
                                Jotain tämän tapaista olen epäillyt. Ehkä jostain syystä moottorinohjaus menee jonkin saamansa informaation takia ihan kahville siitä mikä on tilanne. Ts. yksi anturi kertoo auton olevan kylmä ja toinen lämmin. Tätä voisi tukea tuo Mla:n kommentti siitä että kun lämmittää pitkään, niin ongelmia ei ole. Ts. kun lämmittää pitkään, niin lämpötilat varmaan tasaantuvat (ja nousevat) joka puolella.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎