Samaa mieltä kuin muutkin, Ämmä malleissa aivan oma makunsa. Itselläni E92 M3 DCT, aikaisempi Bemari E92 330d stage 2 (hieno auto sekin ja hieno moottori). Vapaasti hengittävä S65 V8 on aivan mielettömän hieno moottori ja toimii mielestäni kokonaisuutena paljon paremmin kaksoiskytkimellä kuin manuaalilla, joka ei ollut omaan makuuni, varsinkin kun edellinen manuaali oli Porschen, joka tekee ehkä maailman parhaat manuaalit.
Kyllähän tuo S65 moottorin teholukema on nykypäivänäkin ihan kelvollinen, lähinnä vääntö jää nykymittapuulla hieman jälkeen, jos verrataan uusiin tuplaturbo M malleihin, mutta täytyykin muistaa kyseessä olevan vapaasti hengittävä moottori (äänet ja fiilis sen mukainen). Onko perffi riittävä? Riittävä mihin, maantielle, kaupunkiin, radalle? Kaikkeen tottuu ja jossain on mies (tai nainen), joka ostaa uuden Porsche GT2 RS:n ja vien sen suoraan myyntiliikeestä virityspajalle.
Olen vuoden ajellut E92 M3:lla, eikä koko aikana mitään ongelmia/vikoja, mittarissa nyt 98 tkm. Olen pitänyt auton täysin OEM lukuunottamatta Remuksen X-pipea, jonka vaihdon yhteydessä etuäänenvaimennin, sekä sekundaari katalysaattorit katosivat. Mikäli foorumit pitävät paikkaansa, niin throttle actuatoreiden laukeamista odotellessa ja jossain vaiheessa eteen tulee myös kiertokangen laakereiden vaihto.
Kyllähän tuo S65 moottorin teholukema on nykypäivänäkin ihan kelvollinen, lähinnä vääntö jää nykymittapuulla hieman jälkeen, jos verrataan uusiin tuplaturbo M malleihin, mutta täytyykin muistaa kyseessä olevan vapaasti hengittävä moottori (äänet ja fiilis sen mukainen). Onko perffi riittävä? Riittävä mihin, maantielle, kaupunkiin, radalle? Kaikkeen tottuu ja jossain on mies (tai nainen), joka ostaa uuden Porsche GT2 RS:n ja vien sen suoraan myyntiliikeestä virityspajalle.
Olen vuoden ajellut E92 M3:lla, eikä koko aikana mitään ongelmia/vikoja, mittarissa nyt 98 tkm. Olen pitänyt auton täysin OEM lukuunottamatta Remuksen X-pipea, jonka vaihdon yhteydessä etuäänenvaimennin, sekä sekundaari katalysaattorit katosivat. Mikäli foorumit pitävät paikkaansa, niin throttle actuatoreiden laukeamista odotellessa ja jossain vaiheessa eteen tulee myös kiertokangen laakereiden vaihto.
Comment