Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Veeksi View Post
    Ei auta auto-clear tuohon 30FF:ään. Se vikakoodi tärähtää sulle kuitenkin hetkeksi ja pysyy limp modessa niin pitkään kunnes starttaat uudestaan. Jos haluat kokeilla sellasta millä sen saa "koodattua" pois, niin laita tosiaan Future Use A kohtaan 0:n tilalle 1. Se poistaa ainakin tuon 30FF:n herjaamisen. Sitä en tiedä poistaako se muitakin herjoja, mutta tuolla se poistui omastani aikanaan. Nyt kun ahtimetkin on vaihdettu, niin ei ole enää kertaakaan tullut tuota ongelmaa pienellä kaasulla (vaikka future use a kohdassa on taas 0). Ainut oli siinä yhdessä kovassa vedossa kun tuli. Tänään JP-76:n kanssa kokeiltiin ihan reiluja vetoja taas eikä tietoakaan mistään vikakoodeista tai ahtopaineongelmista. Lähes 18psi:tä ahtoi jatkuvasti.

    Mutta siis jos muuten auto toimii sulla hyvin ja ahtoja tulee sen mitä pyytää (boost myötäilee targettia) eikä rallata rasittavasti, niin en tosiaan ehdota ahdinruljanssia vaan tuota future use a kohdan muuttamista.
    Tuliko sulle tuota 30FF:ää myös map1/map2:lla vai pelkästään map5:llä? Ajattelin kokeilla seuraavaksi ajella map1:llä ja katsoa jos ei sitä enää tulisi.

    Eilen pistin vielä 30% E85:ttä tankkiin ja tänään tiukemmin kiihdyttäessä välähti keltainen moottorin merkkivalo mutta ei jäänyt palamaan. Mitäköhän tuokin tahtoo sanoa? Vikakoodin nollaus kun on automaattisesti päällä niin ei ehtinyt sitten lukea niitäkään. Vanhassa Volkkarissa teki kerran tuon ja silloin antoi puolista vikakoodia mutta ei ikinä toistunut, vaikka en niitä vaihtanutkaan.

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Tuliko sulle tuota 30FF:ää myös map1/map2:lla vai pelkästään map5:llä? Ajattelin kokeilla seuraavaksi ajella map1:llä ja katsoa jos ei sitä enää tulisi.

      Eilen pistin vielä 30% E85:ttä tankkiin ja tänään tiukemmin kiihdyttäessä välähti keltainen moottorin merkkivalo mutta ei jäänyt palamaan. Mitäköhän tuokin tahtoo sanoa? Vikakoodin nollaus kun on automaattisesti päällä niin ei ehtinyt sitten lukea niitäkään. Vanhassa Volkkarissa teki kerran tuon ja silloin antoi puolista vikakoodia mutta ei ikinä toistunut, vaikka en niitä vaihtanutkaan.
      Yksi lyhyehkö vilkahdus tarkoittaa ahtopaineen failsafe-rajan ylittymistä. Tällöin JB4 vaihtaa myös map 4:lle.

      Laita map 5 takaisin päälle ja ota luistonesto puoliksi pois päältä (DTC-valo palaa) ja kokeile sitten uudestaan. Jos vielä vilkuttaa, niin ota datalogi ja tutki ahtopainekäyriä. Jos paine käy lyhyesti hieman yli 18psi:n, niin nosta boost failsafe 18,5 tai 19psi:in.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Tuliko sulle tuota 30FF:ää myös map1/map2:lla vai pelkästään map5:llä? Ajattelin kokeilla seuraavaksi ajella map1:llä ja katsoa jos ei sitä enää tulisi.

        Eilen pistin vielä 30% E85:ttä tankkiin ja tänään tiukemmin kiihdyttäessä välähti keltainen moottorin merkkivalo mutta ei jäänyt palamaan. Mitäköhän tuokin tahtoo sanoa? Vikakoodin nollaus kun on automaattisesti päällä niin ei ehtinyt sitten lukea niitäkään. Vanhassa Volkkarissa teki kerran tuon ja silloin antoi puolista vikakoodia mutta ei ikinä toistunut, vaikka en niitä vaihtanutkaan.
        Enpä kyllä muista antoiko sitä map2:llakin vai pelkällä 5:lla. :/

        Eli mittaristossa välähti vain se merkkivalo mutta ei kongi-kilahtanut ja tullu mittariston tai iDriven näyttöön mitään? Se voi väläyttää sitä monesta syystä kuten juurikin sytytyshäiriöstä (tai ahdot menneet yli tms. turvaraja ylitetty). Puolat ja tulpat helposti oireilee viritysten kanssa. Se muuten yleensä viskaa map4:n samalla käyttöön, että ei kannata säikähtää jos meno hiipuu. Seuraile tilannetta ja yritä ehtiä vaihtamaan map0 käyttöön jos vielä heittää vikakoodia, niin se ei pyyhkäse sitä pois ja pääset lukemaan mistä johtuu ja korjaamaan mahdollisen oireen aiheuttajan.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Kiitokset molemmille. Täytyy tsekkailla tilannetta.

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            Originally posted by Veeksi View Post
            Enpä kyllä muista antoiko sitä map2:llakin vai pelkällä 5:lla. :/

            Eli mittaristossa välähti vain se merkkivalo mutta ei kongi-kilahtanut ja tullu mittariston tai iDriven näyttöön mitään? Se voi väläyttää sitä monesta syystä kuten juurikin sytytyshäiriöstä (tai ahdot menneet yli tms. turvaraja ylitetty). Puolat ja tulpat helposti oireilee viritysten kanssa. Se muuten yleensä viskaa map4:n samalla käyttöön, että ei kannata säikähtää jos meno hiipuu. Seuraile tilannetta ja yritä ehtiä vaihtamaan map0 käyttöön jos vielä heittää vikakoodia, niin se ei pyyhkäse sitä pois ja pääset lukemaan mistä johtuu ja korjaamaan mahdollisen oireen aiheuttajan.
            Sellainen lisäys vielä omaan ja Veeksin postaukseen, että mikäli auton oma järjestelmä sytyttää vikavalon, esim. sytytyskatkosen jälkeen, menee auto limp-moodiin, jossa auto ei kulje mihinkään ja tärisee kiihdyttäessä. Tämän valon nollaukseen menee JB4:ltä ehkä minuutti tai pari.

            Lyhyet parin sekunnin vilkahdukset ovat JB4:n omia turvarajoja. Näiden jälkeen auto toimii normaalisti, mutta map 4 on päällä.
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Hyvin se liikkui vaikka sitä keltaista valoa vilkauttikin. Samaten 30FF koodin jälkeen.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by Veeksi View Post
                Ei auta auto-clear tuohon 30FF:ään. Se vikakoodi tärähtää sulle kuitenkin hetkeksi ja pysyy limp modessa niin pitkään kunnes starttaat uudestaan. Jos haluat kokeilla sellasta millä sen saa "koodattua" pois, niin laita tosiaan Future Use A kohtaan 0:n tilalle 1. Se poistaa ainakin tuon 30FF:n herjaamisen. Sitä en tiedä poistaako se muitakin herjoja, mutta tuolla se poistui omastani aikanaan. Nyt kun ahtimetkin on vaihdettu, niin ei ole enää kertaakaan tullut tuota ongelmaa pienellä kaasulla (vaikka future use a kohdassa on taas 0). Ainut oli siinä yhdessä kovassa vedossa kun tuli. Tänään JP-76:n kanssa kokeiltiin ihan reiluja vetoja taas eikä tietoakaan mistään vikakoodeista tai ahtopaineongelmista. Lähes 18psi:tä ahtoi jatkuvasti.

                Mutta siis jos muuten auto toimii sulla hyvin ja ahtoja tulee sen mitä pyytää (boost myötäilee targettia) eikä rallata rasittavasti, niin en tosiaan ehdota ahdinruljanssia vaan tuota future use a kohdan muuttamista.
                Täällä neuvotaan laittamaan 2 siihen future use A -kohtaan: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=23225

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Täällä neuvotaan laittamaan 2 siihen future use A -kohtaan: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=23225
                  Mielenkiintoista. Mutta eipä siinä. Laita ihmeessä sitten 2:nen. Tuo minun homma ja tieto kun on jo puoltoista vuotta vanha, niin kenties ne on muuttaneet tuota ja 1:nen tekee jotain muuta nykyään (tai ei mitään).
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Tuliko sulle tuota 30FF:ää myös map1/map2:lla vai pelkästään map5:llä? Ajattelin kokeilla seuraavaksi ajella map1:llä ja katsoa jos ei sitä enää tulisi.

                    Eilen pistin vielä 30% E85:ttä tankkiin ja tänään tiukemmin kiihdyttäessä välähti keltainen moottorin merkkivalo mutta ei jäänyt palamaan. Mitäköhän tuokin tahtoo sanoa? Vikakoodin nollaus kun on automaattisesti päällä niin ei ehtinyt sitten lukea niitäkään. Vanhassa Volkkarissa teki kerran tuon ja silloin antoi puolista vikakoodia mutta ei ikinä toistunut, vaikka en niitä vaihtanutkaan.
                    Minulla teki ihan samoin kun pääsi etelän reissulla pitkästä aikaa laittamaan E85 tankkiin (edit 30%). Heti kun koitti kiihdyttää yhtään kovempaa puotti MAP 4 päälle. 2000rmp tienoilla tuli pientä nykimistä kevyellä kaasulla. Kunnolla kun koitti kiihdyttää että olisi saanut JB4 säätöihin ni sai muutamaksi sekunniksi moottorin vikavalon palamaan.
                    Läppäri olisi ollut kontissa, mutta tuolta kauniimmalta puoliskolta ei heru yhtään ymmärrystä. Toki nelostien ruuhkassa ei paljon kolmesella kiihdytellä. Loppu reissu ajeltiin bensalla ja MAP2 ilman ongelmia.
                    Nyt laitoin taas testiksi 20% E85, MAP5 ja toimii kuin unelma:think
                    Ahdot nostaa aavistuksen yli 15psi:n.
                    Kai se on vain laitettava uudestaan 30% viinaa tankkiin ja kone kiinni, ni tiedetään mistä se herjaa?

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Katsoin bensamittarin ahtopaineista että nousee kolmosella kiihdyttäessä paineet parhaimmillaan 17,5-18psi, joten ei ihme että rajat ylittyy. Tämä siis vakio downpipeillä ja sillä 30% E85 seoksella. Sitten kun vikavalo välähtää, ahtaa vielä sen 13-14psi. Mikähän tässä nyt mättää? Taidan laittaa 98 tankin täyteen ja vaihtaa vakiokartan tai map1:n, että pääsee vielä kotiinkin kun matkaa on muutama tuhat kilometriä jäljellä

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Tankkasin reilut puoli tankkia 98:ia ja uskalsin sen jälkeen vaihtaa map 1 päälle. Öljymittari näyttää edelleen että ahtaa 17psi joten taitaa tuo mittari näyttää vain väärin.

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Sori, nyt on tullut pieni lukuvirhe tuon mittarin kanssa Käsitin vähän väärin sen skaalan Eli kaikki vaikuttaa sittenkin olevan kunnossa.

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            Sain jopa vikakoodin ja MAP4 vaihdon aikaiseksi E20. Tuurilla sattui olemaan vielä läppäri kontissa. Siinä kohta kun pystyi pyshtymään ei mitään koodeja toki taaskaan ollut enää olemassa. Todella ärsyttävä ominaisuus etteivät ne jää muistiin :(

                            Koitin heti perään uusia ongelman loggauksen aikana mutta ainakaan raja-arvoille asti ei enää päästy. Jotain siis tapahtuu aina, jos tapahtuu, tuolla 3000-4000rpm välissä. Hienot oppikirja logit saa kyllä aikaiseksi kun ensin kiihdyttelee pienemmät vaihteet läpi. Tässä siis vedettu 3.vaihteella kokonaan läpi. Todella jyrkkään ylämäkeen. Mikä siellä siis on pielessä?



                            Tämä on ajettu vähän ajan päästä perään. Myös jyrkkään mäkeen. Onko tässä jo tapahtunut "oppimista", tai ei näytä muutokset niin isoilta, mutta aina samassa kohtaa!?



                            En oikein tiennyt mitä arvoja ottaa mukaan. Otettu sitten aivan arvalla jotain.
                            Last edited by Pohjoisen Poika; 14-07-2014, 19:56. Reason: Harjoittelua foorumin kanssa

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Ei noista kuvista oikein mitään tietoa irtoa. Yleensäkin jos noita logeja haluaisi laittaa, että joku niistä jotain selvittäisi niin pitäis olla ihan ne alkuperäiset .csv tiedostot. Tosin en usko, että ainakaan itse niistäkään sitä ongelmaa löytäis. Sen nyt voi sanoa, että ihan hyvinhän tuo näyttäis kuitenkin ahtavan sen mitä pyytääkin, että ei siellä ainakaan isompaa ahtovuotoa ole.

                              Ja ne vikakoodit ei tosiaan häviä kun vaihdat vaan heti sen map 0:n kun tulee vikakoodia...
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Ei noista kuvista oikein mitään tietoa irtoa. Yleensäkin jos noita logeja haluaisi laittaa, että joku niistä jotain selvittäisi niin pitäis olla ihan ne alkuperäiset .csv tiedostot. Tosin en usko, että ainakaan itse niistäkään sitä ongelmaa löytäis. Sen nyt voi sanoa, että ihan hyvinhän tuo näyttäis kuitenkin ahtavan sen mitä pyytääkin, että ei siellä ainakaan isompaa ahtovuotoa ole.

                                Ja ne vikakoodit ei tosiaan häviä kun vaihdat vaan heti sen map 0:n kun tulee vikakoodia...
                                No tietenkin kiitos. Saako vikakoodit sen jälkeen ulos jb4 vai obd portin kautta?
                                Voisiko tässä olla vain niin yksinkertainen asia ettei MAP 5 ja E20 siirtymisen jälkeen ole tullut vedettyä näin matalalta, eikä JB4 ollut saanut sinne vielä toimivia arvoja?:think

                                Miten korkealla E-prosentilla olet Veeksi nyt ajellut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎