Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1349
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 231
    • Turku

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Sulla on toi DWP niin alhaalla (20), että se saattaa vaikuttaa asiaan. Kokeile nostaa se vakioksi (60) ja testaa sitten uudelleen.
    Kuten mainitsin niin olen koittanut myös defaultilla eikä ollut juurikaan vaikutusta. DWP on siis valikko 10.
    E91 335i -07
    F20 118i -15

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by 1349 View Post
      Kuten mainitsin niin olen koittanut myös defaultilla eikä ollut juurikaan vaikutusta. DWP on siis valikko 10.
      Ok joo, sori.

      Noi sun logit on vain niin lyhyitä, että niistä ei oikein saa selville olisiko ahtovuoto, alipainevuoto vai mikä. Jos vain mitenkään kykenet, niin kolmosella parista tonnista rajoittajalle ja vielä vähän matkaa nelosella niin näkisi paremmin.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Olisko solenoidivaivaa tai sitten alipaineletkuja förbi?
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • 1349
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 231
          • Turku

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Ok joo, sori.

          Noi sun logit on vain niin lyhyitä, että niistä ei oikein saa selville olisiko ahtovuoto, alipainevuoto vai mikä. Jos vain mitenkään kykenet, niin kolmosella parista tonnista rajoittajalle ja vielä vähän matkaa nelosella niin näkisi paremmin.
          Täytyy yrittää ottaa parempia.

          Originally posted by suppari View Post
          Olisko solenoidivaivaa tai sitten alipaineletkuja förbi?
          Voi olla joku sellanenkin. Ihmetyttää kun tuli taas ihan yllättäen.

          Oon yrittänyt pitää auton suht vakiona kun käyttöauto kuitenkin. Täytyy varmaan alkaa virittämään lisää kun ongelmia on näköjään joka tapauksessa.
          E91 335i -07
          F20 118i -15

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Ajele joku päivä niin koitetaan testerillä että tangot liikkuu kuten kuuluukin!
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • 1349
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 231
              • Turku

              Originally posted by suppari View Post
              Ajele joku päivä niin koitetaan testerillä että tangot liikkuu kuten kuuluukin!
              Voisin ens viikolla tulla joku iltapäivä käymään. Miten oot paikalla?
              E91 335i -07
              F20 118i -15

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by 1349 View Post
                Oon yrittänyt pitää auton suht vakiona kun käyttöauto kuitenkin. Täytyy varmaan alkaa virittämään lisää kun ongelmia on näköjään joka tapauksessa.
                Jos ei vielä ole niin kannattaa sit laittaa se JB4 backend flash niin toimii moottorinohjauskin yhteen JB4:n kanssa.

                Comment

                • 1349
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 231
                  • Turku

                  Tässä jonkin näköinen logi. Tuntui auto toimivan vähän paremmin nyt, vaikka mitään muutoksia en tehnyt... :think


                  Last edited by 1349; 27-05-2016, 18:05.
                  E91 335i -07
                  F20 118i -15

                  Comment

                  • 1349
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 231
                    • Turku

                    Tuossa vielä toinen logi täysin alkuperäisillä asetuksilla.


                    E91 335i -07
                    F20 118i -15

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by 1349 View Post
                      Tuossa vielä toinen logi täysin alkuperäisillä asetuksilla.


                      http://www.datazap.me/u/lh/log-14646...g=0&data=1-3-4
                      Itellä myös perusasetuksilla ja map5.
                      Meillä sama setuppi, niin ihmetyttää miksi sulla kestää targetin saavuttaminen jonkin verran kauemmin? Mulla taas päinvastoin, että aluksi menee jopa yli targetin n.17 psi. Post #902 on mun yks logi.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • 1349
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 231
                        • Turku

                        Niinpä. Ennen firmwaren päivittelyä liikkui auto kyllä ihan eri tavalla.
                        E91 335i -07
                        F20 118i -15

                        Comment

                        • larippa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 110
                          • hki

                          Koska PWM on 100:sessa tapissa. Nyt JB4 koittaa saada täysillä turboja spoolaamaan mutta lähtee aika isolla viiveellä. Ymmärtääkseni PID gain asetuksella voidaan vaikuttaa tähän tai sitten jotain vikaa tekniikassa.


                          A simplified formula for ultimate output PWM is:

                          FF Curve = Internal Mapping * duty bias/50 * FF/100
                          PID Output = boost_error (boost vs. boost target) * Internal Mapping * PID Gain
                          PWM = FF Curve + PID Output

                          Originally posted by BFI18 View Post
                          Itellä myös perusasetuksilla ja map5.
                          Meillä sama setuppi, niin ihmetyttää miksi sulla kestää targetin saavuttaminen jonkin verran kauemmin? Mulla taas päinvastoin, että aluksi menee jopa yli targetin n.17 psi. Post #902 on mun yks logi.
                          Last edited by larippa; 31-05-2016, 13:26.
                          e90 335i AT
                          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            Wastegate rallatus

                            Jeba jee,
                            Nyt havaitsin moisen rallatuksen, kun kelien lämmittyä tulee ajettua tovi räppänät auki, että saa noi nahkajakkarat jäähtymään...
                            Eli rallatus tulee vain moottorijarrutuksella, ei tyhjäkäynnillä, ei puolikaasulla, ei täyskaasulla. Rallatuksen ilmaantuminen pitää vielä testata MAP0:lla ja MAP1:llä. Nyt siis MAP5 ja n. 17l E85:sta tankissa. Taaimmaisen turbon WG-tango liikku noin 2-3mm.
                            Olenko ymmärtänyt oikein, että hukkaportteja voi säätää vain MAP6:lla?
                            Luin aikaisempia juttuja aiheesta, mutta millä DWP arvolla lähtisin liikkeelle?
                            Last edited by WarHead; 31-05-2016, 15:26.
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • larippa
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 110
                              • hki

                              Huomasin itse myös rallatuksen eilen kun ajelin ikkunat auki. Moottorijarrutuksessa noin 4000 rpm molemmin puolin pitää aikamoista ääntä

                              Originally posted by WarHead View Post
                              Jeba jee,
                              Nyt havaitsin moisen rallatuksen, kun kelien lämmittyä tulee ajettua tovi räppänät auki, että saa noi nahkajakkarat jäähtymään...
                              Eli rallatus tulee vain moottorijarrutuksella, ei tyhjäkäynnillä, ei puolikaasulla, ei täyskaasulla. Rallatuksen ilmaantuminen pitää vielä testata MAP0:lla ja MAP1:llä. Nyt siis MAP5 ja n. 17l E85:sta tankissa. Taaimmaisen turbon WG-tango liikku noin 2-3mm.
                              Olenko ymmärtänyt oikein, että hukkaportteja voi säätää vain MAP6:lla?
                              Luin aikaisempia juttuja aiheesta, mutta millä DWP arvolla lähtisin liikkeelle?
                              e90 335i AT
                              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                              Comment

                              • 1349
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 231
                                • Turku

                                Originally posted by WarHead View Post
                                Jeba jee,
                                Nyt havaitsin moisen rallatuksen, kun kelien lämmittyä tulee ajettua tovi räppänät auki, että saa noi nahkajakkarat jäähtymään...
                                Eli rallatus tulee vain moottorijarrutuksella, ei tyhjäkäynnillä, ei puolikaasulla, ei täyskaasulla. Rallatuksen ilmaantuminen pitää vielä testata MAP0:lla ja MAP1:llä. Nyt siis MAP5 ja n. 17l E85:sta tankissa. Taaimmaisen turbon WG-tango liikku noin 2-3mm.
                                Olenko ymmärtänyt oikein, että hukkaportteja voi säätää vain MAP6:lla?
                                Luin aikaisempia juttuja aiheesta, mutta millä DWP arvolla lähtisin liikkeelle?
                                Originally posted by larippa View Post
                                Huomasin itse myös rallatuksen eilen kun ajelin ikkunat auki. Moottorijarrutuksessa noin 4000 rpm molemmin puolin pitää aikamoista ääntä
                                Siitä vaan rohkeasti tiputtelemaan. Jos nyt on 60 niin pudotat niin paljon ettei enää rallata. Itsellä kilinä loppuu täysin kun arvo noin 20. Teillä ei välttämättä tarvitse olla niin alhainen. Rattivalikosta nro 10 on sama asetus. Sieltä vaan pienemmälle.

                                Millä mapilla vaan voi säätää.
                                E91 335i -07
                                F20 118i -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎