Justihin näin..
Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:think
Perkele. Molemmat termarit on romuun nyt vaihdettu. Eilen päätermarin vaihdon jälkeen lähdin pajalta ja lämmöt nousi -12 pakkasessa 95 asti. Tänään aamulla ajoin noin 30 km töihin -14 pakkasessa ja lämmöt jumittui noin 65. Mitä vielä voisi tehdä?!? Järjestelmän ilmaus? Miten se tehdään oikein, että saisi varmuuden tästäkin? Siis 330d potilaana.
Tuli tuossa viikonlopulla hankittua E92 325i -07.
Ensimmäinen bmw minulla, siksi selaillutkin hieman foorumin tarinoita malliin liittyen.
Selaillessani en vastausta öljyn merkkivaloon ole vielä kuitenkaan löytänyt, ja siksi kysynkin nyt itse. Auton sammuttaessa syttyy öljyvalo mittaristoon, onko tämä vain tarkistusvalo vai tarviiko jo lisäillä öljyä koneeseen? ps. mallissa ei öljytikkua erikseen ole
Auto ollut minulla nyt melkein viikon, ja on ollut hieno peli ajella! Ripeä ja vakaa kulkemaan.
Tuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä
Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...
Omassa toukassa vähän kylmästartti ongelmaa. vm 06, ajettu ~65tkm, tulppia ei vaihdettu vielä. Ihan uus 95Ah/850CCA akku ja just vaihdettu uudet ölöt ja suodin, akku koodattu ym ym mut ongelma on seuraava:
Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Vikakoodeissa ei ainakaan n. 2vkoa sit ollu mitään moitittavaa kun akkua kävin koodailemassa Rahun luona. Akun vaihdoin siis sen takia kun oletin sen olleen huonossa kunnossa. Vika siis ilmeni jo ekoilla pakkasilla, nyt oli lauhaa välissä ja tänään oli eka kylmä aamu kun sen starttasin. Töistä lähtiessä sama homma.
Mitä mestarit arpoo? Puolat? Tulpat? Huohotin putki tukossa (ei ole cold climate versio)?
Nonii.. Tänään auto käynnisty mut sammu heti perään, teki sen 2 kertaa ja kolmannella käynnisty. Ei käyny vajailla käynnistyksen jälkeen.
Tuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä
Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...
Jees, juuri semmonen öljykannu jonka alla jonkunmoinen viivavänkyrä.
Eli tarkottaako tämä kuva jo että lisää 1L? vai tuleeko siitä erikseen merkki?
Nonii.. Tänään auto käynnisty mut sammu heti perään, teki sen 2 kertaa ja kolmannella käynnisty. Ei käyny vajailla käynnistyksen jälkeen.
Edelleen haiskahtaa bensaongelmalle. Luultavasti korkeapainepumppu, saattaahan se toki olla myös siirtopumppu. Ilman vikakoodeja paineiden tarkistusta ollaan kuitenkin poppamiehiä ja arvaillaan.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Edelleen haiskahtaa bensaongelmalle. Luultavasti korkeapainepumppu, saattaahan se toki olla myös siirtopumppu. Ilman vikakoodeja paineiden tarkistusta ollaan kuitenkin poppamiehiä ja arvaillaan.
Mjasså.. Jospa sitten johkin koodeja lukemaan, mut minne :(
Perkele. Molemmat termarit on romuun nyt vaihdettu. Eilen päätermarin vaihdon jälkeen lähdin pajalta ja lämmöt nousi -12 pakkasessa 95 asti. Tänään aamulla ajoin noin 30 km töihin -14 pakkasessa ja lämmöt jumittui noin 65. Mitä vielä voisi tehdä?!? Järjestelmän ilmaus? Miten se tehdään oikein, että saisi varmuuden tästäkin? Siis 330d potilaana.
Kai se jotenkin ilmattiin termarin vaihdon yhteydessä?
Ilmaus menee noissa M57 moottoreissa käytännössä niin, että pasarin korkki auki, avaat EGR:n ja paluuputkessa olevan tuplan. Sitten vaan kunnolla tulvimaan niin tulee ilmat pihalle. Lämmöt toki täysille ja puhallus 1-asentoon.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment