Originally posted by katajama
View Post
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Apua!
Perkele. Molemmat termarit on romuun nyt vaihdettu. Eilen päätermarin vaihdon jälkeen lähdin pajalta ja lämmöt nousi -12 pakkasessa 95 asti. Tänään aamulla ajoin noin 30 km töihin -14 pakkasessa ja lämmöt jumittui noin 65. Mitä vielä voisi tehdä?!? Järjestelmän ilmaus? Miten se tehdään oikein, että saisi varmuuden tästäkin? Siis 330d potilaana.
Comment
-
E92 kysymyksiä
Tervehdys,
Tuli tuossa viikonlopulla hankittua E92 325i -07.
Ensimmäinen bmw minulla, siksi selaillutkin hieman foorumin tarinoita malliin liittyen.
Selaillessani en vastausta öljyn merkkivaloon ole vielä kuitenkaan löytänyt, ja siksi kysynkin nyt itse. Auton sammuttaessa syttyy öljyvalo mittaristoon, onko tämä vain tarkistusvalo vai tarviiko jo lisäillä öljyä koneeseen? ps. mallissa ei öljytikkua erikseen ole
Auto ollut minulla nyt melkein viikon, ja on ollut hieno peli ajella! Ripeä ja vakaa kulkemaan.
Kiitos jo etukäteen!E92 325i -07
Comment
-
Tuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä
Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Originally posted by tanppu View PostAapuva..
Omassa toukassa vähän kylmästartti ongelmaa. vm 06, ajettu ~65tkm, tulppia ei vaihdettu vielä. Ihan uus 95Ah/850CCA akku ja just vaihdettu uudet ölöt ja suodin, akku koodattu ym ym mut ongelma on seuraava:
Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Vikakoodeissa ei ainakaan n. 2vkoa sit ollu mitään moitittavaa kun akkua kävin koodailemassa Rahun luona. Akun vaihdoin siis sen takia kun oletin sen olleen huonossa kunnossa. Vika siis ilmeni jo ekoilla pakkasilla, nyt oli lauhaa välissä ja tänään oli eka kylmä aamu kun sen starttasin. Töistä lähtiessä sama homma.
Mitä mestarit arpoo? Puolat? Tulpat? Huohotin putki tukossa (ei ole cold climate versio)?
Nonii.. Tänään auto käynnisty mut sammu heti perään, teki sen 2 kertaa ja kolmannella käynnisty. Ei käyny vajailla käynnistyksen jälkeen.Ex vehkeet..
X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
Comment
-
Jees, juuri semmonen öljykannu jonka alla jonkunmoinen viivavänkyrä.Originally posted by touring39 View PostTuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä
Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...
Eli tarkottaako tämä kuva jo että lisää 1L? vai tuleeko siitä erikseen merkki?E92 325i -07
Comment
-
Edelleen haiskahtaa bensaongelmalle. Luultavasti korkeapainepumppu, saattaahan se toki olla myös siirtopumppu. Ilman vikakoodeja paineiden tarkistusta ollaan kuitenkin poppamiehiä ja arvaillaan.Originally posted by tanppu View PostNonii.. Tänään auto käynnisty mut sammu heti perään, teki sen 2 kertaa ja kolmannella käynnisty. Ei käyny vajailla käynnistyksen jälkeen.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Mjasså.. Jospa sitten johkin koodeja lukemaan, mut minne :(Originally posted by Dualfun View PostEdelleen haiskahtaa bensaongelmalle. Luultavasti korkeapainepumppu, saattaahan se toki olla myös siirtopumppu. Ilman vikakoodeja paineiden tarkistusta ollaan kuitenkin poppamiehiä ja arvaillaan.
Ex vehkeet..
X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
Comment
-
Jep, juuri sitä tarkoittaa. Jos sulla navi, niin siinä se vilauttaa selkokielisen tekstin ihan puhtaalla lontoonmurteellaOriginally posted by Holotti View PostJees, juuri semmonen öljykannu jonka alla jonkunmoinen viivavänkyrä.
Eli tarkottaako tämä kuva jo että lisää 1L? vai tuleeko siitä erikseen merkki?G21 LCI 330e xDrive 2022
Comment
-
-
Ei vinkkejä?!?Originally posted by TPM1 View PostPerkele. Molemmat termarit on romuun nyt vaihdettu. Eilen päätermarin vaihdon jälkeen lähdin pajalta ja lämmöt nousi -12 pakkasessa 95 asti. Tänään aamulla ajoin noin 30 km töihin -14 pakkasessa ja lämmöt jumittui noin 65. Mitä vielä voisi tehdä?!? Järjestelmän ilmaus? Miten se tehdään oikein, että saisi varmuuden tästäkin? Siis 330d potilaana.
Comment
-
Kai se jotenkin ilmattiin termarin vaihdon yhteydessä?Originally posted by TPM1 View PostEi vinkkejä?!?
Ilmaus menee noissa M57 moottoreissa käytännössä niin, että pasarin korkki auki, avaat EGR:n ja paluuputkessa olevan tuplan. Sitten vaan kunnolla tulvimaan niin tulee ilmat pihalle. Lämmöt toki täysille ja puhallus 1-asentoon.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Automaatti vai manuaali ?Originally posted by TPM1 View PostEi vinkkejä?!?
Tuossa ketjussa jokunen sivu taaksepäin ihmetelty pitkään ja termareita vaihdeltu.
Kannattaa lukea sieltä ja miettiä lisää.E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
Comment