Omassa toukassa vähän kylmästartti ongelmaa. vm 06, ajettu ~65tkm, tulppia ei vaihdettu vielä. Ihan uus 95Ah/850CCA akku ja just vaihdettu uudet ölöt ja suodin, akku koodattu ym ym mut ongelma on seuraava:
Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Vikakoodeissa ei ainakaan n. 2vkoa sit ollu mitään moitittavaa kun akkua kävin koodailemassa Rahun luona. Akun vaihdoin siis sen takia kun oletin sen olleen huonossa kunnossa. Vika siis ilmeni jo ekoilla pakkasilla, nyt oli lauhaa välissä ja tänään oli eka kylmä aamu kun sen starttasin. Töistä lähtiessä sama homma.
Mitä mestarit arpoo? Puolat? Tulpat? Huohotin putki tukossa (ei ole cold climate versio)?
Ainakin Densionilla on aika mielenkiintoinen boksi, se tulee cd vaihtajan tilalle auton näkökulmasta eli saa kappaleet vaihdettua ratin napeista jne. Siitä on muistaakseni myös bluetooth malli. Siinä ei itsessään ole muistia eli siihen liitetään ipod tai usb massamuisti.
Huomasin, että toinen ajovalon pesuri oli jäänyt vajaan sentin ylös eikä jämäkästi painamalla mennyt kiinni puskuriin. Kuuluuko tuon mennä painamalla paikalleen vai jotenkin pyöräyttämällä tai puskuria purkamalla...?
nimim. ei uskalla täysillä painaa jos menee paloiksi.
Huomasin, että toinen ajovalon pesuri oli jäänyt vajaan sentin ylös eikä jämäkästi painamalla mennyt kiinni puskuriin. Kuuluuko tuon mennä painamalla paikalleen vai jotenkin pyöräyttämällä tai puskuria purkamalla...?
nimim. ei uskalla täysillä painaa jos menee paloiksi.
Juu, älä runno. On sen verran heppoista muovia. Koetas ottaa hyvä ote siitä, ja nostaa ylöspäin. Jos vaikka näkisi reiästä, mikä jumittaa, vai onko vaan jäässä.
Se nousee kyllä, kun vetää kunnolla. Tosin jos se on kunnolla jumissa, voit tietty rikkoa sen vetämälläkin...
Juu, älä runno. On sen verran heppoista muovia. Koetas ottaa hyvä ote siitä, ja nostaa ylöspäin. Jos vaikka näkisi reiästä, mikä jumittaa, vai onko vaan jäässä.
Se nousee kyllä, kun vetää kunnolla. Tosin jos se on kunnolla jumissa, voit tietty rikkoa sen vetämälläkin...
Jäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?
Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Saattaa olla myös korkeapainepumppu. Samanlaista "pitkää käynnistystä" oli havaittavissa eräässä N53 moottorissa, jossa oli jo toinen pumppu menossa. Korjautui siis uudella pumpulla.
Kannattaa katsoa käynnistyksessä millaisia bensanpaineita saat matala ja korkeapuolella (DIS).
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Jäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?
Normaalistihan se menee paikalleen vissiin jonkun jousen vetämänä. Vedenpaine pullauttaa sen sitten ruiskimisen ajaksi ylös. Luulisin... Pirusti sitä ainakin saa vetää, jos sormilla nostaa.
Eikun nyt mä hokasin, että se on sulla jotenkin irronnut. Mä olen niitä pari vaihtanut, mutta en muista kylmiltään, meneekö vain painamalla.
Itse olen nostanut sen rungon sieltä sormilla ylös ja äheltänyt peitelevyn paikoilleen oikeaan koloonsa.
Normaalistihan se menee paikalleen vissiin jonkun jousen vetämänä. Vedenpaine pullauttaa sen sitten ruiskimisen ajaksi ylös. Luulisin... Pirusti sitä ainakin saa vetää, jos sormilla nostaa.
Eikun nyt mä hokasin, että se on sulla jotenkin irronnut. Mä olen niitä pari vaihtanut, mutta en muista kylmiltään, meneekö vain painamalla.
Itse olen nostanut sen rungon sieltä sormilla ylös ja äheltänyt peitelevyn paikoilleen oikeaan koloonsa.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tutkin jos sais jotain samantapaista tehtyä. Tai sitten vien pajalle ja asennutan samalla nuo teholedit parkkeihin... Hmm, mahtaakohan ne muuten häikäistä kun ovat jotain 20W mallia? Eipä tullut edes mieleen...
330d:hen ajattelin polttoaineen suodattimen vaihtaa. Onko kellään diy ohjeita helmassa, tai muita vinkkejä? Vai revinkö vaan irti ja toivon parasta? Kiitos.
Jäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?
Noissa on ollut paljon ongelmia. Hyvä asia on että se ei ole kallis palikka vaikka haet marmorilta ja vaihdat uuteen, mutta eihän sekään kestä. Ite ratkaisin ongelman ottamalla sulakkeen talveksi pois. Mulle vaihdettiin aikanaan molemmat uusiin..
Justihin näin..
Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:think
Jos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen
Justihin näin..
Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:think
Jos se jumitti sinne lasin ja kojelaudan väliin kunnolla niin tuulilasin vaihdon yhteydessä. Kokeile ohutkärkisillä grillipihdeillä, nimim. ostin Fiskarsit.
ex-E93
-- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --
Jos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen
Kyselepä 335i-ketjussa (haulla löytyy), niin sieltä saat paremmin tietoa.
Ps. E46 M3 jälkeen koeajoin 335d (vakio) ja 335i (kevyt ohjelma) ja dieseli ei sytyttänyt minua ainakaan vakiona. Ohjelmoituna eri peli varmasti, mutta sitä en päässyt testaamaan. Joku tuossa suora-6-bensan soundissa on se mikä vaan toimii. Toki M:n saundeihin ei päästä, mutta turbokone paukkuu ja röpisee
Comment