Originally posted by touring39
View Post
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Aapuva..
Omassa toukassa vähän kylmästartti ongelmaa. vm 06, ajettu ~65tkm, tulppia ei vaihdettu vielä. Ihan uus 95Ah/850CCA akku ja just vaihdettu uudet ölöt ja suodin, akku koodattu ym ym mut ongelma on seuraava:
Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Vikakoodeissa ei ainakaan n. 2vkoa sit ollu mitään moitittavaa kun akkua kävin koodailemassa Rahun luona. Akun vaihdoin siis sen takia kun oletin sen olleen huonossa kunnossa. Vika siis ilmeni jo ekoilla pakkasilla, nyt oli lauhaa välissä ja tänään oli eka kylmä aamu kun sen starttasin. Töistä lähtiessä sama homma.
Mitä mestarit arpoo? Puolat? Tulpat? Huohotin putki tukossa (ei ole cold climate versio)?Ex vehkeet..
X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
Comment
-
Mulla on tuo dension, hyväksi todettu 500 malli.Originally posted by kooma View PostAinakin Densionilla on aika mielenkiintoinen boksi, se tulee cd vaihtajan tilalle auton näkökulmasta eli saa kappaleet vaihdettua ratin napeista jne. Siitä on muistaakseni myös bluetooth malli. Siinä ei itsessään ole muistia eli siihen liitetään ipod tai usb massamuisti.
Comment
-
Huomasin, että toinen ajovalon pesuri oli jäänyt vajaan sentin ylös eikä jämäkästi painamalla mennyt kiinni puskuriin. Kuuluuko tuon mennä painamalla paikalleen vai jotenkin pyöräyttämällä tai puskuria purkamalla...?
nimim. ei uskalla täysillä painaa jos menee paloiksi.
Comment
-
Juu, älä runno. On sen verran heppoista muovia. Koetas ottaa hyvä ote siitä, ja nostaa ylöspäin. Jos vaikka näkisi reiästä, mikä jumittaa, vai onko vaan jäässä.Originally posted by Poppamies View PostHuomasin, että toinen ajovalon pesuri oli jäänyt vajaan sentin ylös eikä jämäkästi painamalla mennyt kiinni puskuriin. Kuuluuko tuon mennä painamalla paikalleen vai jotenkin pyöräyttämällä tai puskuria purkamalla...?
nimim. ei uskalla täysillä painaa jos menee paloiksi.
Se nousee kyllä, kun vetää kunnolla. Tosin jos se on kunnolla jumissa, voit tietty rikkoa sen vetämälläkin...
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Jäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?Originally posted by touring39 View PostJuu, älä runno. On sen verran heppoista muovia. Koetas ottaa hyvä ote siitä, ja nostaa ylöspäin. Jos vaikka näkisi reiästä, mikä jumittaa, vai onko vaan jäässä.
Se nousee kyllä, kun vetää kunnolla. Tosin jos se on kunnolla jumissa, voit tietty rikkoa sen vetämälläkin...
Comment
-
Saattaa olla myös korkeapainepumppu. Samanlaista "pitkää käynnistystä" oli havaittavissa eräässä N53 moottorissa, jossa oli jo toinen pumppu menossa. Korjautui siis uudella pumpulla.Originally posted by tanppu View PostKylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.
Kannattaa katsoa käynnistyksessä millaisia bensanpaineita saat matala ja korkeapuolella (DIS).E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Normaalistihan se menee paikalleen vissiin jonkun jousen vetämänä. Vedenpaine pullauttaa sen sitten ruiskimisen ajaksi ylös. Luulisin... Pirusti sitä ainakin saa vetää, jos sormilla nostaa.Originally posted by Poppamies View PostJäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?
Eikun nyt mä hokasin, että se on sulla jotenkin irronnut. Mä olen niitä pari vaihtanut, mutta en muista kylmiltään, meneekö vain painamalla.
Itse olen nostanut sen rungon sieltä sormilla ylös ja äheltänyt peitelevyn paikoilleen oikeaan koloonsa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tutkin jos sais jotain samantapaista tehtyä. Tai sitten vien pajalle ja asennutan samalla nuo teholedit parkkeihin...Originally posted by touring39 View PostNormaalistihan se menee paikalleen vissiin jonkun jousen vetämänä. Vedenpaine pullauttaa sen sitten ruiskimisen ajaksi ylös. Luulisin... Pirusti sitä ainakin saa vetää, jos sormilla nostaa.
Eikun nyt mä hokasin, että se on sulla jotenkin irronnut. Mä olen niitä pari vaihtanut, mutta en muista kylmiltään, meneekö vain painamalla.
Itse olen nostanut sen rungon sieltä sormilla ylös ja äheltänyt peitelevyn paikoilleen oikeaan koloonsa.
Hmm, mahtaakohan ne muuten häikäistä kun ovat jotain 20W mallia? Eipä tullut edes mieleen...
Last edited by Poppamies; 14-01-2014, 11:54.
Comment
-
Noissa on ollut paljon ongelmia. Hyvä asia on että se ei ole kallis palikka vaikka haet marmorilta ja vaihdat uuteen, mutta eihän sekään kestä. Ite ratkaisin ongelman ottamalla sulakkeen talveksi pois. Mulle vaihdettiin aikanaan molemmat uusiin..Originally posted by Poppamies View PostJäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?V60 R-Design & CBR 1000rr
330D M-Sport '07 , E39...
Comment
-
Mielipidettä!
Jos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen
Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
Jos se jumitti sinne lasin ja kojelaudan väliin kunnolla niin tuulilasin vaihdon yhteydessä. Kokeile ohutkärkisillä grillipihdeillä, nimim. ostin Fiskarsit.Originally posted by katajama View PostJustihin näin..
Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:thinkex-E93
-- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --
Comment
-
Kyselepä 335i-ketjussa (haulla löytyy), niin sieltä saat paremmin tietoa.Originally posted by ReDDog View PostJos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen
Ps. E46 M3 jälkeen koeajoin 335d (vakio) ja 335i (kevyt ohjelma) ja dieseli ei sytyttänyt minua ainakaan vakiona. Ohjelmoituna eri peli varmasti, mutta sitä en päässyt testaamaan. Joku tuossa suora-6-bensan soundissa on se mikä vaan toimii. Toki M:n saundeihin ei päästä, mutta turbokone paukkuu ja röpisee
Comment
Comment