Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Islay
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 51
    • Helsinki

    Jarrupalat vaihdettu, ajotietokone valittaa

    Tuli vastaan tilanne (E90): huollossa vaihdatettiin jarrupalat eteen, nyt 300 km jälkeen ajotietokone ilmoittaa että palat kuluneet, vaihdata huollossa. Ei pitäisi olla vikaa takajarrupaloissakaan, vaihdettu puolisen vuotta sitten. Idriven service ei valita mistään vaan siellä vaihtolaskurissa näyttää kilometrien riittävän. Onko vika anturissa? Saako ilmoituksen kuitattua jotenkin? Eli kun auton käynnistää, mittaristossa palaa punainen huutomerkki.

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      Anteeksi typeryyteni ja laiskuuteni ku en jaksa koko topiccia selata läpi mutta onko 2008 E91 320D Manuaali Facelift tekniikalla omaavassa autossa noita imusarjan läppiä? Onko koneessa muuta ns. heikkoa kohtaa joka kannattaisi ennakoivasti hoitaa kuntoon?
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • LAtee_
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 595
        • Espoo

        Originally posted by A^A View Post
        Anteeksi typeryyteni ja laiskuuteni ku en jaksa koko topiccia selata läpi mutta onko 2008 E91 320D Manuaali Facelift tekniikalla omaavassa autossa noita imusarjan läppiä? Onko koneessa muuta ns. heikkoa kohtaa joka kannattaisi ennakoivasti hoitaa kuntoon?
        Tuuuoooosta
        F31 320iA M-sport LCI '17
        Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

        Comment

        • masiaro
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 406

          Originally posted by LAtee_ View Post
          Noista LCI N47 2.0dieseleistä on turha poistaa ne läpät.

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Originally posted by masiaro View Post
            Noista LCI N47 2.0dieseleistä on turha poistaa ne läpät.
            Onko ne jo vahvempaa tekoa vai? Mites Dpf ja Egr aiheuttaako toimenpiteitä? Ajettu on 203tkm..
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • TPM1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 127
              • Kerava

              Mites läpät omassa vehkeessä M57/T2, Prod.date 2007-07-16? En tuosta listasta suoraan löytänyt, tai vika ymmärryksessä...

              Comment

              • jjanii
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 629
                • joensuu

                minkäs takia noista poistetaan imusarjan läpät?

                Comment

                • LAtee_
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 595
                  • Espoo

                  Originally posted by jjanii View Post
                  minkäs takia noista poistetaan imusarjan läpät?
                  Eli ne läpät menee siitä paskaks ja päätyvät moottoriin joka nyt ei luonnollisesti moottorille hyvää tee
                  Lisää asiasta tuosta
                  F31 320iA M-sport LCI '17
                  Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    Pitääkös tuon linkin juttu paikaansa, onko 2.0l dieseleissä (m47d20) ollut tuota, e91 korissa?

                    Comment

                    • Islay
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 51
                      • Helsinki

                      Originally posted by Islay View Post
                      Tuli vastaan tilanne (E90): huollossa vaihdatettiin jarrupalat eteen, nyt 300 km jälkeen ajotietokone ilmoittaa että palat kuluneet, vaihdata huollossa. Ei pitäisi olla vikaa takajarrupaloissakaan, vaihdettu puolisen vuotta sitten. Idriven service ei valita mistään vaan siellä vaihtolaskurissa näyttää kilometrien riittävän. Onko vika anturissa? Saako ilmoituksen kuitattua jotenkin? Eli kun auton käynnistää, mittaristossa palaa punainen huutomerkki.
                      Nettiä selaamalla selvisi, että anturit tulisi vaihaa jopa taaksekin, jos etupalat vaihtaa eteen ennen kuin ajotietokone kehottaa.

                      Uutena kysymyksenä kysyisin, että mistä voisi johtua vaimea kahina moottorista, kun kierroksia on noin 1500? Muuten ääntä ei kuulu.

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17838
                        • PKS

                        Originally posted by Islay View Post
                        mistä voisi johtua vaimea kahina moottorista, kun kierroksia on noin 1500? Muuten ääntä ei kuulu.
                        Mikä auto ja vm kyseessä, tietäisi mistä moottorista on kyse?
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Islay
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 51
                          • Helsinki

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Mikä auto ja vm kyseessä, tietäisi mistä moottorista on kyse?
                          Kyseessä on siis E90 320dA 2005.

                          Comment

                          • Kellis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 63
                            • Napapiiri

                            Tämmönen kysymys, että miten ilmenee jos etuiskunvaimentimen yläpään laakeri on vaihto kunnossa?

                            Itselläni kuuluu napsumista paikallaan vasemmalle kääntäessä, oikealle kääntäessä ei kuulu mitään.
                            Autona on e91 320d, vm-08, ajettu 190tkm.

                            edit: Lisäyksenä vielä, että tukivarret, reaktiotangot, koiranluut, pyöränlaakerit sekä raidetangot ovat vasta uusittu.
                            En ole vielä paikallistanut mistä ääni tarkalleen kuuluu.
                            Last edited by Kellis; 30-07-2013, 18:11.
                            f31 lci 320i xDrive
                            ex Volvo XC60 D5 awd
                            ex e91 320d
                            Suzuki GSX-R 1000 K9
                            ex e46 330ci
                            ex e87 120d
                            ex Suzuki GSX-R 600 K6
                            ex Suzuki GSX-R 1000 K7

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              kääntäessä se laakeri pitää sellaista rohinaa. oliko sulla rempan aikana ne etutolpat irti autosta ? jos on niin voi olla että ei oo kiristetty iskarin pulttia auto maassa jolloin sinne jää hiukan pelivaraa ja rohina alkaa. Jos sulla on paineilmapyssy tai akkukäyttönen iskulla oleva pyssy niin koita kiristää niitä iskarin pultteja.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • Kellis
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 63
                                • Napapiiri

                                Tolpat oli paikallaan. Tutkin tänään hieman paremmin tuota napsumis ääntä ja se kuulostaa tulevat ohjausvaihteesta. Aloin miettimään, että ajettavuus moottoritienopeuksissa ei ole niin hyvä kuin pitäisi. Keula on aika levoton ja hakee jokaisen uran tiestä. Ettei vaan olisi vääljää hammastangossa?! :think
                                f31 lci 320i xDrive
                                ex Volvo XC60 D5 awd
                                ex e91 320d
                                Suzuki GSX-R 1000 K9
                                ex e46 330ci
                                ex e87 120d
                                ex Suzuki GSX-R 600 K6
                                ex Suzuki GSX-R 1000 K7

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎