Tuollasta on tullu kateltua. Tuotu 2-kk sitten viron maalta. Tehtaalta ei hirveesti oo varusteita ruksattu, m-sarja jälkeen päin asennettu. Millasia vikoja kannattais kattoa ja onko hinta kuinka kohdallaan varusteisiin nähden teidän mielestä? Ku ei viittis +330km suunta lähtee ajelemaan turhaan..
Hmm...3-sarjan bemu ilman xenoneita ja sporttipenkkejä. No ehkä joku sellaisenkin ostaa.
Hmm...3-sarjan bemu ilman xenoneita ja sporttipenkkejä. No ehkä joku sellaisenkin ostaa.
No lähinnä noi penkkien ja vakkarin puute tuossa laittaa miettimäänkin. Mutta jääkö liian kalliiks tolla varustuksella, jos sais hinnat poljettua lähemmäs 14-14puolta?
No lähinnä noi penkkien ja vakkarin puute tuossa laittaa miettimäänkin. Mutta jääkö liian kalliiks tolla varustuksella, jos sais hinnat poljettua lähemmäs 14-14puolta?
Kannattaa tarkistaa onko auto "aito" virolainen vai Viroon Saksasta tai vaikkapa Liettuasta tuotu. Paljon tuovat mällipelejä ja fixaavat nopeasti suomalaisille kuntoon... huoltokirjaa myös katselisin suurennuslasilla Baltian tuonneista.
[QUOTE=Zeta;3275225]Kannattaa tarkistaa onko auto "aito" virolainen vai Viroon Saksasta tai vaikkapa Liettuasta tuotu. Paljon tuovat mällipelejä ja fixaavat nopeasti suomalaisille kuntoon... huoltokirjaa myös katselisin suurennuslasilla Baltian tuonneista.
Joo tuokin tuli todettua pari viikkoa sit ku lähdin hakeen mk5 gti golffia tartusta..piti olla ku uus ja paikan päällä vasta sain kuulla et usasta oli tuotu mällättynä ja sieltähän löyty vaikka mitä patentteja!
No tossa on suomessa tarkastettu km/huollot ja niiden mukaan oli menny järkevästi, mutta toki aina saa olla tarkkana noiden kans!
Kannattaa tarkistaa onko auto "aito" virolainen vai Viroon Saksasta tai vaikkapa Liettuasta tuotu. Paljon tuovat mällipelejä ja fixaavat nopeasti suomalaisille kuntoon... huoltokirjaa myös katselisin suurennuslasilla Baltian tuonneista.
Joo tuokin tuli todettua pari viikkoa sit ku lähdin hakeen mk5 gti golffia tartusta..piti olla ku uus ja paikan päällä vasta sain kuulla et usasta oli tuotu mällättynä ja sieltähän löyty vaikka mitä patentteja!
No tossa on suomessa tarkastettu km/huollot ja niiden mukaan oli menny järkevästi, mutta toki aina saa olla tarkkana noiden kans!
Läppäri mukana ja VIN-koodilla tarkistaa mistä on kotoisin. Auton mukana tulleen kirjallisuuden kieli kannattaa vilkaista, vieläkö lie löytyy peräkontista BMW-keskuksen puhelinnumerotarra, lienee nopein tarkistaa.
Edit: kannattaa pyytää kuva VIN-tarrasta ja tarkistaa EXIF-tiedoista että kyseessä on tuore kuva.
Onko kukaan vaihtanut itse 330d:n turboa? Sen verran tiedän itsekin, että toinen moottorin kannake pitää ilmeisesti ottaa edestä pois, mutta vaatiiko homma missä määrin sekä yläpuolen että alapuolen purkamisen? Pitääkö pakosarja ottaa kokonaan irti?
Hyviä vinkkejä operaatiota varten otetaan vastaan.
Onko kukaan vaihtanut itse 330d:n turboa? Sen verran tiedän itsekin, että toinen moottorin kannake pitää ilmeisesti ottaa edestä pois, mutta vaatiiko homma missä määrin sekä yläpuolen että alapuolen purkamisen? Pitääkö pakosarja ottaa kokonaan irti?
Hyviä vinkkejä operaatiota varten otetaan vastaan.
En kyllä muista tarviiko moottorin kannaketta ottaa irti mutta alapuolelta nyt dpf putki irti ja turbosta hilut irti ja turbon pultit yläpuolelta irti ilmanputsarin alta.
Taitaa olla tähkikannalla ne turbon pultit..
Dpf pönttöhän on helppo tyhjentää tuossa samalla jos suodatin on vielä paikallaan!
Tullu tässä nyt muutamana päivänä ihmeteltyä sigun yksilön valoja, joiden toiminta-logiikka on hiukan hämärän peitossa.
Autosta löytyy valokatkaisija, joissa on normaali-asentojen lisäksi auto-asento vasemmassa reunassa.
I-Driven valikoista löytyy Home light (20s.), Auto light control (sensitive), sekä
Daytime running light jossa ruksi valittuna.
Mikä on tuon Auto light control toiminnon funktio?
Mielestäni se ei muuta auton käyttäytymistä mitenkään, vaikka valintaa muuttaa sensitive -> normal -> slow.
Minkäänlaisia päiväajovaloja en saa päälle, vaikka ruksilla on valittuna tuo DRL.
Onko tässä edes päiväajovaloja, vaikka tuo valinta I-Drivesta löytyykin?
Lisäksi tuo Home light ei toimi eli mitään valoja ei jää palamaan, kun auton sammuttaa, eikä myöskään mitään valoja syty kun ovet avataan.
Tähän ei myöskään vaikuta, onko valoisaa vai pimeää.
Autossa OEM-xenonit ja business-navi (mask) jos jotain vaikutusta.
perjantaina tuli sitten hankittua -06 318iA ja Autocomilla nyt nollaillu siitä vikakoodeja, mutta pari koodia tulee takaisin melko heti. Eli 4A70 ja 2F80 ei suostu pysymään pois. Molemmat taitaa viitata valvetroniciin tai jotain. Onko jollain muulla ollut vastaavia koodeja? Autolla on ajettu 125000km ja ketjunkiristin on vaihdettu n. 80000km kohdalla. Jakopää ei erityisemmin ääntele, laturin vapaakytkin meluaa mutta huomenna vaihtuu uuteen.
Comment