Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iltsu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 778
    • Espoo

    Originally posted by Alspe
    Originally Posted by alspe
    Onkos tämä E90/91 kuinka pieni tiloiltaan mm. lapsen jakkaran suhteen? Mahtuuko selkämenosuuntaan-istuin takapenkille ja mihin asentoon pelkääjän penkki silloin asettuu?

    Nykyinen autoni on Passat 3BG sedan jonne tuollainen istuin menee aika hyvin ja sen edessä voi hyvin istua jopa 195cm pitkä henkilö.
    Originally posted by Jackie View Post
    Kokemuksesta voin sanoa, että ahdasta tulee
    Meillä oli Cybexin kaukalo telakan kanssa, joka mielestäni on aika kompakti paketti. Kyllä siinä ajomukavuus meni, vaikka en ole kuin reilu 180cm.

    edit. ahistaa se apukuskin takanakin.
    Nojaa, mulla Britaxin kaukalo telakassa kuskin takana, ja itse kun oon 185 pitkä, niin mahdun hyvin istumaan kuskin penkillä.
    Pari senttiä saisi tosin olla lisää tilaa, sillä kun kaukalon laittaa kiinni niin penkkiä pitää vetää se pari senttiä eteen.
    Liekö kaukaloissa sitten eroa.

    Säätö tietty onnistuisi muistipenkeillä helpommin...noh seuraavassa autossa sitten.
    Tesla Model Y Performance
    E36 318iS "jäärata/rallicross"

    Comment

    • basso_
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 3
      • Espoo

      Kiitoksia näistä.

      Osaisiko joku vielä neuvoa mikä olisi hyvä vikakoodin lukulaite, joka osaisi lukea koodit kaikista ohjausyksiköistä eikä pelkästään moottorista. Esim joku oikea kaapeli ja softa läppärille? Tyyliin VAG leirin VCDS?

      Originally posted by Dualfun View Post
      Lue ihan ensimmäisenä vaikka tätä topikkia, siinä on käsitelty monia noista sinunkin kysymyksistä:


      Potentiaalisia vikoja moottoria koskien jo listasitkin itse. Lisääkin varmasti löytyy jos kaivamaan alat.

      Vaihdelaatikon öljynvaihdon tarpeellisuudesta voi lukea esim:


      ..ja tehdä sen perusteella omat päätöksesi asiaan liittyen - Oikeaa tai väärää tapaa kun ei tuon perusteella oikein ole.

      Comment

      • Ahdinko
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 227
        • Kerava

        Originally posted by maxvil View Post
        Tiedote on ainoastaan sisäiseen käyttöön ja näin ollen en saanut edes nähdä sitä. Kysyin kyllä, että onko tästä järjestetty koskaan mitään korjauskampanjaa ja ikinä ei kuuleman mukaan ole mitään ollut. Ilmeisesti kuitenkin hyvin pieni ongelma, jonka bmw siis tiedostaa, koska on tästä tiedotteenkin lähettänyt aikanaan. Yritin kyllä kaivaa sitä tiedotetta netistä, muttei ainakaan omaan silmään sattunut mistään googletuksen tuloksena. Pakkasraja on kieltämättä täysin hatusta heitetty omastakin mielestä sillä kuten mainitsit niin ilmankosteus on myös merkittävä tekijä tässä asiassa.
        Täältä löytyy yksi kohtalotoveri lisää. Eli E90 N52B25 moottorilla. Tämä on valmistettu helmikuussa 2006 ja varaosakuvienkin mukaan pitäisi olla uudemman mallinen imusarja. Fanssia selailemalla löysin että tähän uudempaan on lisätty huohotusputki öljyn erottimelta imusarjaan. Muista eroista ei tietoa. Olipa miten oli niin sama ongelma minullakin tuli, eli kaasuläppä jäässä ja vikavalot tauluun. Kaasuläppä käteen ja syy oli selvä. Öljy-vesi mujua jonkin verran ja se vesihän siellä jäätyy. Läpän putsaus, koodien nollaus ja taas mennään.

        Minä en ihmettele miksi näin tapahtuu. Alumiininen kaasuläppäkotelo on kumisen haitariputken ja muovisen imusarjan välissä. Lämpö ei siis johdu imusarjaa pitkin kaasuläppäkoteloon ja täten se ei kuivu kunnolla vaan kondenssivesi pääsee kerääntymään pikkuhiljaa. Osa vedestä toki poistuu ilmavirran mukana mutta minunkin työmatka on niin lyhyt, että moottori ei kerkiä kuin juuri lämmetä kun olen jo perillä. Ongelman poistamiseen olisi varmaan useampikin ratkaisu, harmi ettei bmw ole tehnyt asialle mitään..
        Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
        Käyttis 535i GT F07
        Ex: X1 E84 28i Xdrive
        Ex: E90 325

        Comment

        • Jarppa63
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 758
          • Kerava

          Originally posted by basso_ View Post
          Kiitoksia näistä.

          Osaisiko joku vielä neuvoa mikä olisi hyvä vikakoodin lukulaite, joka osaisi lukea koodit kaikista ohjausyksiköistä eikä pelkästään moottorista. Esim joku oikea kaapeli ja softa läppärille? Tyyliin VAG leirin VCDS?
          IPhone/iPad ja BMwhat - täysversio. Simppeli ja toimiva. + wifi mokkula, elm327. Androidista ei ole omakohtaista kokemusta.
          Jarppa
          BMW i4M50 individual -23
          exiä: BMW 545e -21
          BMW F33 435xd -15
          M550xd-12
          e93 330da -08
          Dodge Stealth RT/TT -91
          Ford Thunderbird SC -91
          Olds Supreme avo -71
          Chevy Chevelle 2d HT -72

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            Originally posted by basso_ View Post
            Kiitoksia näistä.

            Osaisiko joku vielä neuvoa mikä olisi hyvä vikakoodin lukulaite, joka osaisi lukea koodit kaikista ohjausyksiköistä eikä pelkästään moottorista. Esim joku oikea kaapeli ja softa läppärille? Tyyliin VAG leirin VCDS?
            En lähtisi leikkimään noilla puhelin / ELM327 palikoilla.

            Kiinan halvin OBD-USB kaapeli, joka on tarjoitettu BMW:lle - ja riippuen hieman vuosimallista - kannattaa katsoa että siinä on myös DCAN tuki.

            Sitten jostain Internetin ihmeellisestä maailmasta ohjelmapaketti "INPA". Se sisältää tarpeelliset filet ja ohjeet yleensä myös asennusta varten.
            Toisaalta tämä on sitten ihan oma maailmansa, täältä voit lukea lisää:


            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Jiri
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 105

              Ei siinä mitään leikkiä tarvitse... BMWhat androidilla + ELM327 bluetooth palikka toimii varsin mallikkaasti vikakoodinluvussa. Inpan asennuksen kanssa taas saa leikkiä tovin jos toisenkin

              BMWhat löytää vikakoodit hienosti ja nollaakin kiltisti. 39 purkkia löytää E91:stä, airbagit yms.

              Koodaaminen on melkosen puutteellista, esim. jarrupalojen vaihtoa yms. huoltoja ei autolle pysty ilmoittamaan Jenkkiparkkeja, lukkojen mukavuustoimintoja yms. todella tarpeellista pystyy kyllä koodaamaan.

              Livedatakin toimii hienosti ainakin 08 autossa!

              -Jiri
              * E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *

              Comment

              • ReDDog
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 456
                • Nurmijärvi

                Samaa mieltä. Ite oon asentanu Rootattuun Tab 3 8.0¨ Torquen + ostin obd.fi langattaman obd plugin ja toimii. vikakoodit luet kätevästi voit katsoa realtime informationin kautta mitä tapahtuu ajon aikana jne todella hyvä ja kätevä systeemi! suosittelen

                Originally posted by Jiri View Post
                Ei siinä mitään leikkiä tarvitse... BMWhat androidilla + ELM327 bluetooth palikka toimii varsin mallikkaasti vikakoodinluvussa. Inpan asennuksen kanssa taas saa leikkiä tovin jos toisenkin

                BMWhat löytää vikakoodit hienosti ja nollaakin kiltisti. 39 purkkia löytää E91:stä, airbagit yms.

                Koodaaminen on melkosen puutteellista, esim. jarrupalojen vaihtoa yms. huoltoja ei autolle pysty ilmoittamaan Jenkkiparkkeja, lukkojen mukavuustoimintoja yms. todella tarpeellista pystyy kyllä koodaamaan.

                Livedatakin toimii hienosti ainakin 08 autossa!

                -Jiri
                Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                Ex:
                E92 ///M3 Silverstone II
                E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                E46 ///M3 Phoenix Gelb
                E90 320i '05

                Comment

                • _Pietu_
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 3660
                  • Kuopio / Maaninka

                  Originally posted by Jiri View Post
                  Ei siinä mitään leikkiä tarvitse... BMWhat androidilla + ELM327 bluetooth palikka toimii varsin mallikkaasti vikakoodinluvussa. Inpan asennuksen kanssa taas saa leikkiä tovin jos toisenkin

                  BMWhat löytää vikakoodit hienosti ja nollaakin kiltisti. 39 purkkia löytää E91:stä, airbagit yms.

                  Koodaaminen on melkosen puutteellista, esim. jarrupalojen vaihtoa yms. huoltoja ei autolle pysty ilmoittamaan Jenkkiparkkeja, lukkojen mukavuustoimintoja yms. todella tarpeellista pystyy kyllä koodaamaan.

                  Livedatakin toimii hienosti ainakin 08 autossa!

                  -Jiri
                  ipadilla se bluetooth malli ei taida pelata:think
                  BMW F25 xDrive 20d
                  ex BMW e91 320dA
                  ex BMW e36 325i
                  - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                  Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                  Comment

                  • mexico
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 118
                    • Uusimaa

                    Originally posted by _Pietu_ View Post
                    ipadilla se bluetooth malli ei taida pelata:think
                    Wifi malli toimii iphone/ipadeissä
                    e90 320ia M-sport -08
                    Escort 1100 -69

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Onko kellään samaa oiretta? Tai ideaa viasta. Ei tunnu olevan vikakoodeja.

                      Nyt ku auto seisoi vuorokauden -7 asteessa, niin käynnistäessä ei kyllä käynyt hyvin eikä kaikilla sylintereillä. Epätasaisesti kävi ja auto heilui. Hivenen sit teki tuota nykimistäkin vähän matkaa ajossa. Onkohan noi uudet hehkut ihan kunnossa?

                      Itsellä kuitenkin oli samanikäinen 530da, eikä se kyllä vajaalla käynyt vaikka joskus joutui kylmänä käynnistämään -30 pakkasella.
                      Käytettii uudestaan marmorilla. Epäilivät itsekin, että uusissa hehkuissa olis vikaa. Mutta eipä sitten kuitenkaan heidän mielestään ollutkaan, vaan kuulemma startti toimii laiskasti. Tuota... jos auto hörähtää välittömästi käyntiin, mutta käy sitten tovin epätasaisesti, niin ei kai sillä oo mitään tekemistä startin kanssa? Vai onko joku sitä mieltä, että olis?
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Käytettii uudestaan marmorilla. Epäilivät itsekin, että uusissa hehkuissa olis vikaa. Mutta eipä sitten kuitenkaan heidän mielestään ollutkaan, vaan kuulemma startti toimii laiskasti. Tuota... jos auto hörähtää välittömästi käyntiin, mutta käy sitten tovin epätasaisesti, niin ei kai sillä oo mitään tekemistä startin kanssa? Vai onko joku sitä mieltä, että olis?
                        No ei todellakaan ole startin kanssa mitään tekemistä tuohon oireeseen. Niinkuin aikasemmin sanoin, ja hekin epäilivät samaa,niin voi olla hyvinkin väärä tai viallinen hehku nyt laitettu sinne paikalleen.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Mitä raati sanoo ? Auto alkoi nyt lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä käymään huonosti, täristää ja hiukan kierrokset heittelee. Ajossa ei mitään vikaa, eikä käynnistyvyydessä eikä missään , muuten toimii kaikinpuolin hienosti. Katoin suuttimien korjausarvot ja kakkospytyllä arvo ylittyy tyhjäkäynnillä ja tutina alkaa. Seurasin myös 20km matkan inpalla korjausarvoja ajossa ja kokoajan ne pysyi haarukassa.
                          Onko mulla nyt suutin rikki, vai imuvuoto ? Onko muita vaihtoehtoja ? Lambdaa en pystynyt kattomaan mitä korjauksia se näyttää.
                          Oireileeko rikkinäinen suutin yleensä myös muullakin tapaa, esim huono käynnistyvyys vai liittyykö se aina tuohon tyhjäkäynnin tutinaan ?
                          Auto on 320d 06vm ajettu 210tkm.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • MSam
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 181
                            • Länsi-Suomi

                            Originally posted by Ahdinko View Post
                            Täältä löytyy yksi kohtalotoveri lisää. Eli E90 N52B25 moottorilla. Tämä on valmistettu helmikuussa 2006 ja varaosakuvienkin mukaan pitäisi olla uudemman mallinen imusarja. Fanssia selailemalla löysin että tähän uudempaan on lisätty huohotusputki öljyn erottimelta imusarjaan. Muista eroista ei tietoa. Olipa miten oli niin sama ongelma minullakin tuli, eli kaasuläppä jäässä ja vikavalot tauluun. Kaasuläppä käteen ja syy oli selvä. Öljy-vesi mujua jonkin verran ja se vesihän siellä jäätyy. Läpän putsaus, koodien nollaus ja taas mennään. [cut]
                            Terve,

                            onko tuossa puhdistamisessa jotain huomioitavaa, jos katson kevään tultua, miltä oma näyttää? Et sattumalta napannut kuvaa moskan määrästä? Jos jollain on TIS pdf:ää aiheesta, niin ottaisin mielelläni vastaan.
                            E60 523i

                            E10 kiitos ei.

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by janne[l View Post
                              No ei todellakaan ole startin kanssa mitään tekemistä tuohon oireeseen. Niinkuin aikasemmin sanoin, ja hekin epäilivät samaa,niin voi olla hyvinkin väärä tai viallinen hehku nyt laitettu sinne paikalleen.
                              Tässäpä vielä videodemonstraatio laiskan starttimoottorin oireyhtymästä:


                              Jotain ne oli niitä hehkuja mittailleet laitteilla. Mutta olivat kuitenkin pitäneet autoa lämpimässä hallissa yön yli ennen vian etsintää.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Ahdinko
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 227
                                • Kerava

                                Originally posted by MSam View Post
                                Terve,

                                onko tuossa puhdistamisessa jotain huomioitavaa, jos katson kevään tultua, miltä oma näyttää? Et sattumalta napannut kuvaa moskan määrästä? Jos jollain on TIS pdf:ää aiheesta, niin ottaisin mielelläni vastaan.
                                Eipä siinä ihmeitä. Ilmanputsarikotelo ja kurttuputket pois. Kaasuläppäkotelo irti ja sitten vaan putsailee. Läppää ei varmaankaan kannata kääntää käsin. Itse putsasin kaasuläpän jarrukliinerillä ja paineilmalla ja imusarjan rätin kanssa niin syvälle kuin ylsin. Vikakoodit pitää nollata operaation jälkeen. Otin kyllä kuvan, yritän editoida sen tänne myöhemmin...
                                Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                                Käyttis 535i GT F07
                                Ex: X1 E84 28i Xdrive
                                Ex: E90 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎