Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1824
    • N/A

    Originally posted by siksta View Post
    Tullu tässä nyt muutamana päivänä ihmeteltyä sigun yksilön valoja, joiden toiminta-logiikka on hiukan hämärän peitossa.

    Autosta löytyy valokatkaisija, joissa on normaali-asentojen lisäksi auto-asento vasemmassa reunassa.
    I-Driven valikoista löytyy Home light (20s.), Auto light control (sensitive), sekä
    Daytime running light jossa ruksi valittuna.

    Mikä on tuon Auto light control toiminnon funktio?
    Mielestäni se ei muuta auton käyttäytymistä mitenkään, vaikka valintaa muuttaa sensitive -> normal -> slow.

    Minkäänlaisia päiväajovaloja en saa päälle, vaikka ruksilla on valittuna tuo DRL.
    Onko tässä edes päiväajovaloja, vaikka tuo valinta I-Drivesta löytyykin?

    Lisäksi tuo Home light ei toimi eli mitään valoja ei jää palamaan, kun auton sammuttaa, eikä myöskään mitään valoja syty kun ovet avataan.
    Tähän ei myöskään vaikuta, onko valoisaa vai pimeää.

    Autossa OEM-xenonit ja business-navi (mask) jos jotain vaikutusta.

    Tässäpä taas pähkäiltävää.. :think

    Saattovalo syttyy, kun auton sammutuksen jälkeen vilauttaa pitkiä. Se ei siis jää automaattisesti loimottamaan joka kerta. Menun kautta säädetään se kuinka kauan ne palavat.

    Päiväajovaloista en osaa sanoa, muistaakseni oli jotenkin vuosimalliriippuvainen juttu.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Benzi87
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1106
      • Oulu

      Originally posted by convert View Post
      Onko kukaan vaihtanut itse 330d:n turboa? Sen verran tiedän itsekin, että toinen moottorin kannake pitää ilmeisesti ottaa edestä pois, mutta vaatiiko homma missä määrin sekä yläpuolen että alapuolen purkamisen? Pitääkö pakosarja ottaa kokonaan irti?

      Hyviä vinkkejä operaatiota varten otetaan vastaan.
      Ei tarvi irroittaa kannatinkumia.
      Tosi tilaa saa enemmän jos ottaa edestä pois.
      Turboa pitää vaan sit sopivasti käännellä jos kannatinkumi on paikoillaan niin saat sen sieltä välistä.
      Vinkkinä kun rupeat kasaan niin putsaa pakosarjan laippa hyvin ennen kasausta niin ei jää vuotamaan.
      Klemmarin reunoja kannattaa koputella vasaralla "läjään" sopivasti niin se puristaa sit kunnolla laippaa ja pakosarjaa yhteen.
      Tosin eihän tuo uus klemmarikaan maksa maltaita.

      EDIT: Omalla kokemuksella tuosta klemmarin läjään naputtelusta. Jouduin siis omasta käyttään turbon kahtena iltana peräkkäin irti kun jäi vuotamaan.
      Osanumero 3 mitä tarkoitan. Eli reunoja kauttaultaan naputella kiinni niin se puristaa sit kunnolla kun laitat sen takaisin.


      Originally posted by Jusu^ View Post
      Dpf pönttöhän on helppo tyhjentää tuossa samalla jos suodatin on vielä paikallaan!
      Pelkän pöntön tyhjennyksestä ei ole mitään hyötyä vaan pitää se ohjelmakin poistaa!!
      Last edited by Benzi87; 06-03-2014, 17:48.

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by convert View Post
        Onko kukaan vaihtanut itse 330d:n turboa? Sen verran tiedän itsekin, että toinen moottorin kannake pitää ilmeisesti ottaa edestä pois, mutta vaatiiko homma missä määrin sekä yläpuolen että alapuolen purkamisen? Pitääkö pakosarja ottaa kokonaan irti?

        Hyviä vinkkejä operaatiota varten otetaan vastaan.
        Benzi87 tossa antokin jo hyviä vinkkejä. Lisäks kannattaa varata öljylinjalle uudet tiivisteet banjo pulttien päihin,jos ei tule uuden/huolletun turbon mukana.
        Ja niihin kolmeen turbon pulttiin tarvitset 12mm monikantahylsyn, ei aukea normaalilla 6 kantaisella.

        Last edited by janne[l; 06-03-2014, 17:33.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          Oisko kellään heittää osanumeroa tolle automaattilaatikon lämmönvaihtimelle 335d:hen.
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • Jusu^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1441
            • Seinäjoki

            Originally posted by Benzi87 View Post
            Pelkän pöntön tyhjennyksestä ei ole mitään hyötyä vaan pitää se ohjelmakin poistaa!!
            No ajattelin että tuo dpf:n pois on koodaus on päivänselvä asia ja tietty samalla vaivalla saa päivitettyä auton lukemat uusiin..

            F11 M550d -13
            F15 X5 30d -14 M-Sport
            E46 M3 Cabrio -03
            E92 Drifter
            ex: E91 ///M3D -07
            ex: E90 M335D -08
            ex: E46 M3 Cabrio -01
            ex: E38 L7 -98

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 759
              • Kerava

              Originally posted by siksta View Post
              Tullu tässä nyt muutamana päivänä ihmeteltyä sigun yksilön valoja, joiden toiminta-logiikka on hiukan hämärän peitossa.

              Autosta löytyy valokatkaisija, joissa on normaali-asentojen lisäksi auto-asento vasemmassa reunassa.
              I-Driven valikoista löytyy Home light (20s.), Auto light control (sensitive), sekä
              Daytime running light jossa ruksi valittuna.


              Minkäänlaisia päiväajovaloja en saa päälle, vaikka ruksilla on valittuna tuo DRL.
              Onko tässä edes päiväajovaloja, vaikka tuo valinta I-Drivesta löytyykin?


              Tässäpä taas pähkäiltävää.. :think
              Näin ne toimii: Valokatkaisija a-asennossa; jolloin kun on valoisaa, palaa enkelit (= drl) ja jos on hämärää/pimeää, syttyy ajovalot. Jos siis dlr ruksattu päälle. Jos ei toimi, lienee koodausasia.
              Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • ///Myhä
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 83
                • Kokkola

                Originally posted by Jarppa63 View Post
                Näin ne toimii: Valokatkaisija a-asennossa; jolloin kun on valoisaa, palaa enkelit (= drl) ja jos on hämärää/pimeää, syttyy ajovalot. Jos siis dlr ruksattu päälle. Jos ei toimi, lienee koodausasia.
                Jarppa
                Prefacelift sedanissa ja touringissa ei ole mitään erillisiä päivävaloja. Enkelit toimii niissä vain parkkeina. DRL toiminto liittyy vain ajovalojen toimintaan.
                E30 320iS Diamantschwarz
                K100RS 16v

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  Originally posted by Jarppa63 View Post
                  Näin ne toimii: Valokatkaisija a-asennossa; jolloin kun on valoisaa, palaa enkelit (= drl) ja jos on hämärää/pimeää, syttyy ajovalot. Jos siis dlr ruksattu päälle. Jos ei toimi, lienee koodausasia.
                  Jarppa
                  Originally posted by ///Myhä View Post
                  Prefacelift sedanissa ja touringissa ei ole mitään erillisiä päivävaloja. Enkelit toimii niissä vain parkkeina. DRL toiminto liittyy vain ajovalojen toimintaan.
                  Eli vaikka I-Drivessa on tuo DRL-valinta, niin sillä ei ole mitään vaikutusta onko se päällä vai ei? Siis pre-LCI:ssä.

                  Nyt ei sitten häiritsekään enää kuin tuo Auto light control, jossa voi valita sensitive, normal tai slow.
                  Mitähän tän on tarkoitus tehdä vai onko tämäkin "haamu-valinta" niinkuin tuo DRL:kin? :think
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • Tourister
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 834
                    • Kotka

                    Sekotan pakkaa vähän lisää viel mulla on noi samat valikot omassa ja palaa normi valot koko ajan. Ymmärsin ite että pitäs olla joku erillinen "valopaketti" varusteena jotta toi systeemi pelais. Saattaa olla et oon nähny unta ku ton olen lukenut mutta kumminki!
                    e30 328i Alpinweiss 2
                    e46 330i M-sport2

                    Comment

                    • Rankka Ankka
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 157
                      • MYRSKYLÄ

                      Originally posted by siksta View Post
                      Eli vaikka I-Drivessa on tuo DRL-valinta, niin sillä ei ole mitään vaikutusta onko se päällä vai ei? Siis pre-LCI:ssä.

                      Nyt ei sitten häiritsekään enää kuin tuo Auto light control, jossa voi valita sensitive, normal tai slow.
                      Mitähän tän on tarkoitus tehdä vai onko tämäkin "haamu-valinta" niinkuin tuo DRL:kin? :think
                      En oo ihan varma mistä siinä kyse, mutta olisko toi automaatti pitkiin liittyvää? en muista, että tollasta valikkoa itsellä lci:ssä on, mutta automaattiset pitkät löytyy ja kuulostaisi sopivan niiden vaihto arvoihin.
                      sigpic

                      Comment

                      • juxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 301
                        • Jyväskylä

                        Isella Pre-lci, löytyy lisävarusteista valopaketti ja I-Drivestä automatiikka asetukset valoille. Kysyin silloin tätä henkilöltä joka näitä koodaa, että saako automatiikalla päiväajovaloiks parkit/annelit, mutta sanoi ettei tässä vanhemman mallin ohjainboksissa ole sitä mahollisuutta.

                        Eli itsellä kun katkasija on automatiikalla, on mahdollista I-Drivestä valita että onko "valot aina päällä" vai onko ajovalot poispäältä valosalla. Ja tuolle oli se herkkyys asetuskin mahollista muuttaa niin ei ihan herkästi räpsäyttele valoja päälle ja pois jos tulee jotain "hämärämpiä" paikkoja mistä ajaa. Tässä siis pitää ilmeisesti erottaa nyt että Pre-LCI löytyy vanha ohjainboksi jossa tätä ei ole mahollista koodata ja uudemmissa on mahdollista. Muistaakseni tämä kaveri jonka kanssa asiasta juttelin sanoi että joskus 07 vuoden aikana muuttuu se ohjainboksi.:think
                        G05 X5 45e Msport
                        E70 X5 35d
                        E36 Compact VR6T
                        E60 M5 VR6T
                        E92 VR6T Build

                        Comment

                        • sönkkö
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 65
                          • Etelä

                          Mistäs ja minkä merkkisiä jarrupaloja ja -levyjä kannattais e90 lähteä tilailemaan? Taaskaan en asian eteen ole mitään vielä saanut selviteltyä, eli tuleeko juurikaan kalliimmaksi esim. marmorilta hakea kuin tilailla vaikka jostain ulkomaan kaupoilta? ATE jarruosista hiukan lukenut, että voisi olla päteviä.. Mistä?
                          2016 F10 520d

                          Comment

                          • AC*
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 205
                            • Tampere

                            Originally posted by sönkkö View Post
                            Mistäs ja minkä merkkisiä jarrupaloja ja -levyjä kannattais e90 lähteä tilailemaan? Taaskaan en asian eteen ole mitään vielä saanut selviteltyä, eli tuleeko juurikaan kalliimmaksi esim. marmorilta hakea kuin tilailla vaikka jostain ulkomaan kaupoilta? ATE jarruosista hiukan lukenut, että voisi olla päteviä.. Mistä?
                            TRW:n palat laitoin. Orkkikset "pölyttivät" ja kitisivät aika paljon loppua kohden, ainakin uutena nuo tarvikkeet toimivat hyvin. Originaaleihin nähden hinta noin 50% edullisempi.
                            i4 M50

                            Comment

                            • TPM1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 127
                              • Kerava

                              Mossea pestäessä pelkääjän paikan matto ottaa ja kastuu? Mistäs se vesi sinne pääsee? Jostain höyrysulku propleemasta olen muistaakseni lukenut... Siis E91 kyseessä.

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by TPM1 View Post
                                Mossea pestäessä pelkääjän paikan matto ottaa ja kastuu? Mistäs se vesi sinne pääsee? Jostain höyrysulku propleemasta olen muistaakseni lukenut... Siis E91 kyseessä.
                                Luultavasti tuulilasin alatiiviste huonosti paikallaan. Löytyy kun otat pyyhkijän varret, ja niiden alla olevan muovin irti.


                                Toinen mahku on että, jos autossasi on sisähaara, niin se on vedetty repsikan puolelta sisään jollon vesi tulee kaapeliä pitkin läpiviennistä. Se kaapeli kuuluisi vetää kuskinpuolelta sisään.

                                Kolmas mahku että repsikan ovesta on ovipahvin alta vesisulkumuovi irti ja lorottaa sieltä sisään. Mutta tää on helppo poissulkee kun nät tuleeko vesi hanskalokeron suunnalta vai sieltä oven..
                                Kannattaa korjata nopeesti vuoto, ettei puhallin ruostu rikki myös.
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎