Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stepa'
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 4
    • Helsinki

    Hola, täällä ilmoittautu uusi tulokas ja heti kärkeen ei-niin-helppo kyssäri;

    mun e93 teki tänään temput, koitin avata kattoo testimielessä ja kaikki sujui muuten mallikkaasti, mut kun katto oli kontissa ei kontin luukku suostunu omatoimisesti sulkeutumaan vaan jäi pystyyn. Vastaavasti kun laitto katon takas "ylös" - sulkeutui kontti paikoilleen normaalisti omatoimisesti. Isosta viasta ei siis voi varmaankaan olla kyse kun toiseen suuntaan "ajettaessa" pelaa normisti.

    Pahoittelut sekavuudesta, youtubesta löytyy videoo mistä näkee kaikki vaiheet.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Stepa' View Post
      Hola, täällä ilmoittautu uusi tulokas ja heti kärkeen ei-niin-helppo kyssäri;

      mun e93 teki tänään temput, koitin avata kattoo testimielessä ja kaikki sujui muuten mallikkaasti, mut kun katto oli kontissa ei kontin luukku suostunu omatoimisesti sulkeutumaan vaan jäi pystyyn. Vastaavasti kun laitto katon takas "ylös" - sulkeutui kontti paikoilleen normaalisti omatoimisesti. Isosta viasta ei siis voi varmaankaan olla kyse kun toiseen suuntaan "ajettaessa" pelaa normisti.

      Pahoittelut sekavuudesta, youtubesta löytyy videoo mistä näkee kaikki vaiheet.

      Kontti ei mene kiinni, jos systeemi luulee että katto ei ole vielä kontissa. Rajakytkimessä vikaa, tai vaatii säätöä.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Stepa'
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 4
        • Helsinki

        Jees, kiitti tiedosta. Sinällään hämmennyin, koska esim keskiviikkona toimi niin kuin pitääkin

        Comment

        • TPM1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 127
          • Kerava

          Originally posted by janne[l View Post
          Luultavasti tuulilasin alatiiviste huonosti paikallaan. Löytyy kun otat pyyhkijän varret, ja niiden alla olevan muovin irti.


          Toinen mahku on että, jos autossasi on sisähaara, niin se on vedetty repsikan puolelta sisään jollon vesi tulee kaapeliä pitkin läpiviennistä. Se kaapeli kuuluisi vetää kuskinpuolelta sisään.

          Kolmas mahku että repsikan ovesta on ovipahvin alta vesisulkumuovi irti ja lorottaa sieltä sisään. Mutta tää on helppo poissulkee kun nät tuleeko vesi hanskalokeron suunnalta vai sieltä oven..
          Kannattaa korjata nopeesti vuoto, ettei puhallin ruostu rikki myös.
          Vesi valuu kynnyksen päälle ja siitä matolle.

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            Originally posted by TPM1 View Post
            Vesi valuu kynnyksen päälle ja siitä matolle.
            silloin se on vesisulku ovesta irti. Ovipahvi pois ja fiksaamaan.
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • TPM1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 127
              • Kerava

              Originally posted by janne[l View Post
              silloin se on vesisulku ovesta irti. Ovipahvi pois ja fiksaamaan.
              Näin se on tehtävä. Onko jossain vinkkejä asiaan? Kiitokset avuista!

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                siinä on esimerkiksi yksi ohje pahvin irroitukseen.
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • 1349
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 231
                  • Turku

                  Originally posted by 1349 View Post
                  Alkanut 335 farkut kiinnostamaan, mutta eipä ole niistä minkään näköistä kokemusta. Antakaas jotain neuvoja/kommentteja.

                  Tällasta aattelin ainakin käydä kattomassa. Mitä mieltä?

                  http://www.nettiauto.com/bmw/335/6194188
                  No hainpas tuon pois. Eli jatkossa tulee varmaan paljon tyhmiä kysymyksiä.
                  E91 335i -07
                  F20 118i -15

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5416
                    • S:t Karins

                    Originally posted by 1349 View Post
                    No hainpas tuon pois. Eli jatkossa tulee varmaan paljon tyhmiä kysymyksiä.
                    Onneksi olkoon upeasta autosta!
                    Sitten vaan showroomiin esittelemään autoa.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      Originally posted by TPM1 View Post
                      Näin se on tehtävä. Onko jossain vinkkejä asiaan? Kiitokset avuista!
                      Osta ennen pahvin irroitusta kunnollista butyylimassaa, ei siis mitään silikonia tai liimaa vaan nimenomaan butyylimassaa jolla se kuuluu kiinnittää. Oman fiksasin Sika Lastomer 710 pursotettavalla tavaralla, joillain valmistajilla on semmoista nauhaa. Sitten kun asentelet niin pyyhi ensin pellin puolelta pois kaikki rasvaiset sormenjäljet yms rasvanpoistoaineella.
                      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • jjanii
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 629
                        • joensuu

                        mitä muut mieltä, e91 2l diesel (163hp), n.380tkm rullattu, mitenhän tuo kestäisi jos vaihtaisi isomman turbon, suuttimet,coolerin jne ja ohjelmaa tietysti? vai olisiko fiksuinta nostella motti pois ja laakeroida uudelleen ja vaihdella tarpeelliset osat

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Eikö tossa vaiheessa kannattaisi jo suoraan harkita 330\335d ? Ilmeisesti voimaa haluat. Jos alat 2l laakeroimaan,turbo uusi, varmasti kytkin,cooleri, ym, niin sillä määrällä pätäkkää +2l hinnalla saat tuon 3l, jota onkin sitten paljon kivempi jo "virittää" Minusta tuossa ei ole järkeä mutta se on vaan mun mielipide
                          Tosin jos ei heti ole sitä rahaa laittaa,vaan tarkotus rakennella pitkään ja haalia osia sitä mukaan kun on rahaa niin se on eriasia.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • jjanii
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 629
                            • joensuu

                            auto tulee ajoon vasta ensitalvena, eikä ne osat nyt niin älyttömästi omasta mielestä maksa, ja kaikki hommat tekisin itse kestävyyttä vain mietin, mutta eipähän tuo ole loppuunsa paha homma käyttää kone auki niin tulee priima

                            Comment

                            • Benzi87
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1106
                              • Oulu

                              Originally posted by jjanii View Post
                              mitä muut mieltä, e91 2l diesel (163hp), n.380tkm rullattu, mitenhän tuo kestäisi jos vaihtaisi isomman turbon, suuttimet,coolerin jne ja ohjelmaa tietysti? vai olisiko fiksuinta nostella motti pois ja laakeroida uudelleen ja vaihdella tarpeelliset osat
                              Noilla kilometreillä tulee tuskin kovin pitkäikäinen kampe jos et tee koneelle mitään. :think

                              Kävin itse omani vastaavan ohjelmoimassa.
                              Oli tosin automaatti ja ajettu 155 Tkm.
                              Tehtiin täällä: http://www.chip-tuning.fi
                              Tuli noin 200hp ja 470nm.
                              Vastaavalla ohjelmalla oli toinen auto käytetty penkissä ja saatu kyseinen määrä tehoja.
                              Omasta mielestä tuli ihan riittävästi 2.0 dieselin tehoja ja kuten oli jo ohjelman tekijän kanssa puhetta niin vielä "järkevät" lukemat toimivuuden puolesta. (Vakio rojuilla)
                              Tämän lisäksi poistettiin samalla dpf regenointi ohjelma mutta pönttöön jäi putiikissa rojut vielä sisälle.
                              Ajelin Vantaalle ja tottakai tuli testailtua miten kulkee ja hyvin potki.
                              Samana iltana kävin itse tyhjentämässä pöntön ja aikaa meni 4 tuntia.
                              Testi ajolle ja potkua tuli entisestään lisää.
                              Vetoja tuli siis todellakin tämän jälkeen riittävästi koko kierrosalueelle.

                              Toki jos haluat vain testata paljonko 2.0 dieseli kestää niin ymmärrän mutta suosittelen itse samaa ku janne[l että siirtyisi suoraan 330d:hen.
                              330d:llä jo pelkällä ohjelmanmuutoksella pääsee kohtuullisin lukemiin ja onhan siinä se 6 dieselin murina.

                              Comment

                              • jjanii
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 629
                                • joensuu

                                Originally posted by Benzi87 View Post
                                Noilla kilometreillä tulee tuskin kovin pitkäikäinen kampe jos et tee koneelle mitään. :think

                                Kävin itse omani vastaavan ohjelmoimassa.
                                Oli tosin automaatti ja ajettu 155 Tkm.
                                Tehtiin täällä: http://www.chip-tuning.fi
                                Tuli noin 200hp ja 470nm.
                                Vastaavalla ohjelmalla oli toinen auto käytetty penkissä ja saatu kyseinen määrä tehoja.
                                Omasta mielestä tuli ihan riittävästi 2.0 dieselin tehoja ja kuten oli jo ohjelman tekijän kanssa puhetta niin vielä "järkevät" lukemat toimivuuden puolesta. (Vakio rojuilla)
                                Tämän lisäksi poistettiin samalla dpf regenointi ohjelma mutta pönttöön jäi putiikissa rojut vielä sisälle.
                                Ajelin Vantaalle ja tottakai tuli testailtua miten kulkee ja hyvin potki.
                                Samana iltana kävin itse tyhjentämässä pöntön ja aikaa meni 4 tuntia.
                                Testi ajolle ja potkua tuli entisestään lisää.
                                Vetoja tuli siis todellakin tämän jälkeen riittävästi koko kierrosalueelle.

                                Toki jos haluat vain testata paljonko 2.0 dieseli kestää niin ymmärrän mutta suosittelen itse samaa ku janne[l että siirtyisi suoraan 330d:hen.
                                330d:llä jo pelkällä ohjelmanmuutoksella pääsee kohtuullisin lukemiin ja onhan siinä se 6 dieselin murina.

                                itselläkin siis on automaatti ei vain olisi kiinnostusta vaihtaa taas kalliimpaan vaan tekisi mieli itse rakennella ja laittaa vaikka ei tuosta mitään tykkiä välttämättä saakkaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎