Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
    Maksimissaan 1% saa olla halkaisijassa eroa xdriven renkaissa ja helpointen sen selvittää noilla laskureilla, mut ainakin nää toimii olettaen tietysti et vanteet sopii alle.

    225/35/19 255/30/19
    235/35/19 265/30/19
    225/35/19 265/30/19
    235/35/19 275/30/19



    Kyllä et20 vanne alle mahtuu ja 8.5/9.5 leveyksissä se on just hyvä vaikka 225/35/19 ja 255/30/19 kumeilla. Tosin takana voi joutua mankeloimaa varsinkin jos madaltaa. Esim tässä on 18 tuumanen 8.5/9.5 et20 setti ja takarengas on 235/40/18.





    Sama setti 19 tuumasena tosin takarenkaan kokoa en tiedä.




    http://i51.photobucket.com/albums/f3...s/DSC03106.jpg
    Hyvän näköstä! Kerro vielä newbielle mitä tuo mankelointi tarkoittaa?

    Comment

    • MonacoBlueE90
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2011
      • 245
      • Kymenlaakso

      Originally posted by aku1979 View Post
      Hyvän näköstä! Kerro vielä newbielle mitä tuo mankelointi tarkoittaa?
      Lokasuojan sisäpuolen kanttia mankeloidaan lyttyyn niin saadaan enempi tilaa ja riippuen kuinka paljon mankeloi samalla se kaari tulee hieman ulommas. Ei pitäisi näkyä päälle päin, kunhan joku asian osaava tekee. Riski on että maali voi haljeta.

      Tähän tapaan. Ainut vaan että e9X sarjan sisempää kanttia ei saa noin lyttyyn, kun se on eri muotoinen. https://www.youtube.com/watch?v=_I_9QQdTrHE
      sigpic

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
        Lokasuojan sisäpuolen kanttia mankeloidaan lyttyyn niin saadaan enempi tilaa ja riippuen kuinka paljon mankeloi samalla se kaari tulee hieman ulommas. Ei pitäisi näkyä päälle päin, kunhan joku asian osaava tekee. Riski on että maali voi haljeta.

        Tähän tapaan. Ainut vaan että e9X sarjan sisempää kanttia ei saa noin lyttyyn, kun se on eri muotoinen. https://www.youtube.com/watch?v=_I_9QQdTrHE
        Juu jätetään mankeloinnit osaajille

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          Heittäkääs vinkkiä/linkkiä mahdollisimman kevyistä mutta järkihintaisista vanteista E92:een. eteen 9" ja taakse 10" (huom ET 38 tai40).
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Tommix View Post
            Heittäkääs vinkkiä/linkkiä mahdollisimman kevyistä mutta järkihintaisista vanteista E92:een. eteen 9" ja taakse 10" (huom ET 38 tai40).

            Kuinka leveitä renkaita meinasit, kun noin isot ET luvut? Orkkis 225/35-19 ja 255/30-19 renkailla n.ET30 eteen ja taakse optimi.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Kuinka leveitä renkaita meinasit, kun noin isot ET luvut? Orkkis 225/35-19 ja 255/30-19 renkailla n.ET30 eteen ja taakse optimi.
              Taakse riittää 265 tai 275/30-19 kummit. Vanteet mielellään 10".
              Takana 135i navat, joten napa tulee minulla 8 mm ulospäin vs. vakio E92. Joten optimi minun tapauksessa olisi ET30 + 8 = ET 38?:think

              Yksi vaihtoehto:
              Last edited by Tommix; 25-08-2015, 13:50.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Tommi_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 177
                • Klaukkala

                Itse olen kanssa hankkimassa uusia vanteita/renkaita E92:een kun myin vanhat.

                Minä päädyin Oz racing ultraleggera HLT malliin. Kestävä, kevyehkö yms. eikä nyt ihan hirveän näköisetkään. Tilauksen laitan vasta tällä viikolla menemään, koska Ozin tehdas Italiassa ollut kiinni koko elokuun.

                Heillä esim. sinulle 9x19" et40 ja taakse 10x19" et40 (edit, taitaakin tämä et40 olla pötypuhetta, kait vain et32 10" saatavilla)

                Jos noihin päädyt, niin ota yhteyttä ja kerron mistä saa parhaaseen hintaan.
                Last edited by Tommi_; 25-08-2015, 12:13.
                Nykyinen Bmw 440xi

                Ex- E92 335i

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1199
                  • Tyrnävä

                  Originally posted by huupi View Post
                  Hankin 19" style 95:t ET24 9" ja 10" ja edessä 225/35 kumeilla ja takana 235/35 Linglong Greenmaxeilla. Tuleeko mahtumaan raapimatta E91 lci:hin m-sport alustalla ilman mankelointia?
                  Originally posted by huupi View Post
                  Eihän tuo tuntunut raapivan ruokiksella viiden suht' normikokoisen ukon kuormalla ollenkaan.
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Oli ihan hyvä tieto että noilla specseillä ei ainakaan ota kiinni.
                  Otetaanpa vähän sanoja takaisin. Viiden hengen kuormalla reilummin mutkan kantattaessa raapii oikein huolella. Kapeampi kumikaan ei auttaisi, sillä raapii renkaan kylkeä 15mm vanteen reunasta. Pitänee miettiä vanteiden sorvauttamista...
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Sallinen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 96
                    • Kuopio

                    xDrive on todella tarkka siitä, että vierintäkehä on kaikilla renkalla sama, käytännössä 1 % sisään.

                    Tästä lähtien ainakin itse mittaan renkaat ennen alle laittoa, sanoi laskurit kehämitoista mitä tahansa, sillä minulle kävi Continentalien kanssa seuraavasti: Vaihdoin kuluneiden Contisport 3:n tilalle uudet Contisport 5:t koossa 225/40/18 ja 255/35/18. Edelliset oli samaa kokoa. Asennuksen jälkeen kaarteisiin ei voinut antaa happea ollenkaan, vaan esp leikkasi tehot heti. Ilman espiä pystyi ajamaan normaalisti. Aikani tutkittuani abs- ja rattiantureita ym. mittasin renkaiden koot ja huomasin, että takana vierintäkehä on 2,7 % isompi kuin edessä. Reklamaatio Continentalille ja kahden päivän päästä Contin edustaja olikin mittailemassa renkaita minun kanssa. Tuomio: eturenkaat ovat alimittaiset ja takarenkaat hieman yli mitan. Uudet, täysin samanlaiset eturenkaat keskusvarastolta tilalle. Ainut ero oli, että nyt toimitetut renkaat olivat eri tuotantoerästä. Uusilla eturenkailla kehämitan eroksi jäi 0,7 % ja nyt kaikki toimii kuten kuuluukin. Mitään varoitus/häiriövaloja ei tämän episodin aikana syttynyt eikä vikamuistissa ollut mitään tähän viittavaa. Auto oli vain yksinkertaisesti todella huono ajaa.
                    e91 320dA xDrive -12
                    Porsche 911
                    Audi TT

                    Comment

                    • Winx
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 79
                      • Tampere

                      Originally posted by Sallinen View Post
                      xDrive on todella tarkka siitä, että vierintäkehä on kaikilla renkalla sama, käytännössä 1 % sisään.

                      Tästä lähtien ainakin itse mittaan renkaat ennen alle laittoa, sanoi laskurit kehämitoista mitä tahansa, sillä minulle kävi Continentalien kanssa seuraavasti: Vaihdoin kuluneiden Contisport 3:n tilalle uudet Contisport 5:t koossa 225/40/18 ja 255/35/18. Edelliset oli samaa kokoa. Asennuksen jälkeen kaarteisiin ei voinut antaa happea ollenkaan, vaan esp leikkasi tehot heti. Ilman espiä pystyi ajamaan normaalisti. Aikani tutkittuani abs- ja rattiantureita ym. mittasin renkaiden koot ja huomasin, että takana vierintäkehä on 2,7 % isompi kuin edessä. Reklamaatio Continentalille ja kahden päivän päästä Contin edustaja olikin mittailemassa renkaita minun kanssa. Tuomio: eturenkaat ovat alimittaiset ja takarenkaat hieman yli mitan. Uudet, täysin samanlaiset eturenkaat keskusvarastolta tilalle. Ainut ero oli, että nyt toimitetut renkaat olivat eri tuotantoerästä. Uusilla eturenkailla kehämitan eroksi jäi 0,7 % ja nyt kaikki toimii kuten kuuluukin. Mitään varoitus/häiriövaloja ei tämän episodin aikana syttynyt eikä vikamuistissa ollut mitään tähän viittavaa. Auto oli vain yksinkertaisesti todella huono ajaa.
                      Kuinka sattuikin. Vastaavaa kokemusta ContiSportContact 5:n kanssa.

                      225/35-19, pintaa 7mm
                      255/30-19, pintaa 5mm

                      Takarenkaat oli sinnepäin mittauksella ja silmin noin 12-15mm halkaisijaltaan pienemmät, heittoa reilusti yli 1%. 1. ja 2. vaihteella auto nykäisi kummallisesti kiihdyttäessä. Ei tullut mitään koodeja eikä muita oireita.

                      Tilautin ja laitatin uudet samanlaiset 265/30:t ja niissä on silmin katsottuna halkaisija muutaman millin isompi kuin noissa eturenkaissa. Nyt on hyvä, vaikka jenkkifoorumilla väittävät, että eturenkaiden halkaisija pitäisi olla karvan isompi kuin takana.

                      Noiden 255:n venytys 10,5" vanteelle ei varmasti ollut ongelma, vaan renkaat itse. Paistopäivä oli marraskuu 2014.
                      -09 330xi

                      Comment

                      • amisqo
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 1613
                        • Vantaa

                        sigun e90 ois hakusessa jtn kesätassua ensvuodelle. 19 tuumaa ois kokotavote

                        Mimmosilla spekseillä pitää lähtee haeskelee? Ei mitään käryä ET:istä
                        eikä kuin leveetä palloa porukka on näihin tunkenut "heittämällä"
                        G30 530e iPerfomance M-sport -18
                        Ex: F30 330D M-sport -15
                        Ex: E90 330D M-sport -06
                        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                        Ex: e30 320i -89
                        Ex: e30 318iS -90

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          No heittämällä menee vaikka 8,5 ja 9,5 x 19 ET35, pikku lätyillä voi sitten hieroa kaarelle.

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

                            Originally posted by amisqo View Post
                            sigun e90 ois hakusessa jtn kesätassua ensvuodelle. 19 tuumaa ois kokotavote

                            Mimmosilla spekseillä pitää lähtee haeskelee? Ei mitään käryä ET:istä
                            eikä kuin leveetä palloa porukka on näihin tunkenut "heittämällä"
                            Originally posted by sonikk View Post
                            No heittämällä menee vaikka 8,5 ja 9,5 x 19 ET35, pikku lätyillä voi sitten hieroa kaarelle.
                            Taakse menee 9.5et20 m-sport alustalla, tosin cabrio. Onko noissa enemmän takana tilaa?
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              Kyllä se varmaan sedaniinkin menee, itsellä nyt lätyn kanssa ET19 ja 9,5 levee vanne touringissa. Useimmat vanteet näihin vaan tuppaa olemaan ET35 luokkaa.

                              Comment

                              • Jonhi
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 166
                                • Espoo

                                9.5" ET20 255/30R19 kumilla takana raapii ainakin vähänkään madalletussa autossa vakio kaarilla.

                                Suht kaarelle tuleva, mutta raapimaton setti olisi esimerkiksi 8.5" ET30 225/35 + 9.5" ET 25 255/30.
                                E93 330dA LCI -10 M-Sport
                                F31 320d -12 Luxury Line

                                Ex's
                                E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                                E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎