Originally posted by MonacoBlueE90
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostHyvän näköstä! Kerro vielä newbielle mitä tuo mankelointi tarkoittaa?
Tähän tapaan. Ainut vaan että e9X sarjan sisempää kanttia ei saa noin lyttyyn, kun se on eri muotoinen. https://www.youtube.com/watch?v=_I_9QQdTrHEsigpic
Comment
-
-
Originally posted by MonacoBlueE90 View PostLokasuojan sisäpuolen kanttia mankeloidaan lyttyyn niin saadaan enempi tilaa ja riippuen kuinka paljon mankeloi samalla se kaari tulee hieman ulommas. Ei pitäisi näkyä päälle päin, kunhan joku asian osaava tekee. Riski on että maali voi haljeta.
Tähän tapaan. Ainut vaan että e9X sarjan sisempää kanttia ei saa noin lyttyyn, kun se on eri muotoinen. https://www.youtube.com/watch?v=_I_9QQdTrHE
Comment
-
-
Heittäkääs vinkkiä/linkkiä mahdollisimman kevyistä mutta järkihintaisista vanteista E92:een. eteen 9" ja taakse 10" (huom ET 38 tai40).Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostHeittäkääs vinkkiä/linkkiä mahdollisimman kevyistä mutta järkihintaisista vanteista E92:een. eteen 9" ja taakse 10" (huom ET 38 tai40).
Kuinka leveitä renkaita meinasit, kun noin isot ET luvut? Orkkis 225/35-19 ja 255/30-19 renkailla n.ET30 eteen ja taakse optimi.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostKuinka leveitä renkaita meinasit, kun noin isot ET luvut? Orkkis 225/35-19 ja 255/30-19 renkailla n.ET30 eteen ja taakse optimi.
Takana 135i navat, joten napa tulee minulla 8 mm ulospäin vs. vakio E92. Joten optimi minun tapauksessa olisi ET30 + 8 = ET 38?:think
Yksi vaihtoehto:
Last edited by Tommix; 25-08-2015, 13:50.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Itse olen kanssa hankkimassa uusia vanteita/renkaita E92:een kun myin vanhat.
Minä päädyin Oz racing ultraleggera HLT malliin. Kestävä, kevyehkö yms. eikä nyt ihan hirveän näköisetkään. Tilauksen laitan vasta tällä viikolla menemään, koska Ozin tehdas Italiassa ollut kiinni koko elokuun.
Heillä esim. sinulle 9x19" et40 ja taakse 10x19" et40 (edit, taitaakin tämä et40 olla pötypuhetta, kait vain et32 10" saatavilla)
Jos noihin päädyt, niin ota yhteyttä ja kerron mistä saa parhaaseen hintaan.Last edited by Tommi_; 25-08-2015, 12:13.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostHankin 19" style 95:t ET24 9" ja 10" ja edessä 225/35 kumeilla ja takana 235/35 Linglong Greenmaxeilla. Tuleeko mahtumaan raapimatta E91 lci:hin m-sport alustalla ilman mankelointia?Originally posted by huupi View PostEihän tuo tuntunut raapivan ruokiksella viiden suht' normikokoisen ukon kuormalla ollenkaan.Originally posted by bemu2000 View PostOli ihan hyvä tieto että noilla specseillä ei ainakaan ota kiinni.
Comment
-
-
xDrive on todella tarkka siitä, että vierintäkehä on kaikilla renkalla sama, käytännössä 1 % sisään.
Tästä lähtien ainakin itse mittaan renkaat ennen alle laittoa, sanoi laskurit kehämitoista mitä tahansa, sillä minulle kävi Continentalien kanssa seuraavasti: Vaihdoin kuluneiden Contisport 3:n tilalle uudet Contisport 5:t koossa 225/40/18 ja 255/35/18. Edelliset oli samaa kokoa. Asennuksen jälkeen kaarteisiin ei voinut antaa happea ollenkaan, vaan esp leikkasi tehot heti. Ilman espiä pystyi ajamaan normaalisti. Aikani tutkittuani abs- ja rattiantureita ym. mittasin renkaiden koot ja huomasin, että takana vierintäkehä on 2,7 % isompi kuin edessä. Reklamaatio Continentalille ja kahden päivän päästä Contin edustaja olikin mittailemassa renkaita minun kanssa. Tuomio: eturenkaat ovat alimittaiset ja takarenkaat hieman yli mitan. Uudet, täysin samanlaiset eturenkaat keskusvarastolta tilalle. Ainut ero oli, että nyt toimitetut renkaat olivat eri tuotantoerästä. Uusilla eturenkailla kehämitan eroksi jäi 0,7 % ja nyt kaikki toimii kuten kuuluukin. Mitään varoitus/häiriövaloja ei tämän episodin aikana syttynyt eikä vikamuistissa ollut mitään tähän viittavaa. Auto oli vain yksinkertaisesti todella huono ajaa.e91 320dA xDrive -12
Porsche 911
Audi TT
Comment
-
-
Originally posted by Sallinen View PostxDrive on todella tarkka siitä, että vierintäkehä on kaikilla renkalla sama, käytännössä 1 % sisään.
Tästä lähtien ainakin itse mittaan renkaat ennen alle laittoa, sanoi laskurit kehämitoista mitä tahansa, sillä minulle kävi Continentalien kanssa seuraavasti: Vaihdoin kuluneiden Contisport 3:n tilalle uudet Contisport 5:t koossa 225/40/18 ja 255/35/18. Edelliset oli samaa kokoa. Asennuksen jälkeen kaarteisiin ei voinut antaa happea ollenkaan, vaan esp leikkasi tehot heti. Ilman espiä pystyi ajamaan normaalisti. Aikani tutkittuani abs- ja rattiantureita ym. mittasin renkaiden koot ja huomasin, että takana vierintäkehä on 2,7 % isompi kuin edessä. Reklamaatio Continentalille ja kahden päivän päästä Contin edustaja olikin mittailemassa renkaita minun kanssa. Tuomio: eturenkaat ovat alimittaiset ja takarenkaat hieman yli mitan. Uudet, täysin samanlaiset eturenkaat keskusvarastolta tilalle. Ainut ero oli, että nyt toimitetut renkaat olivat eri tuotantoerästä. Uusilla eturenkailla kehämitan eroksi jäi 0,7 % ja nyt kaikki toimii kuten kuuluukin. Mitään varoitus/häiriövaloja ei tämän episodin aikana syttynyt eikä vikamuistissa ollut mitään tähän viittavaa. Auto oli vain yksinkertaisesti todella huono ajaa.
225/35-19, pintaa 7mm
255/30-19, pintaa 5mm
Takarenkaat oli sinnepäin mittauksella ja silmin noin 12-15mm halkaisijaltaan pienemmät, heittoa reilusti yli 1%. 1. ja 2. vaihteella auto nykäisi kummallisesti kiihdyttäessä. Ei tullut mitään koodeja eikä muita oireita.
Tilautin ja laitatin uudet samanlaiset 265/30:t ja niissä on silmin katsottuna halkaisija muutaman millin isompi kuin noissa eturenkaissa. Nyt on hyvä, vaikka jenkkifoorumilla väittävät, että eturenkaiden halkaisija pitäisi olla karvan isompi kuin takana.
Noiden 255:n venytys 10,5" vanteelle ei varmasti ollut ongelma, vaan renkaat itse. Paistopäivä oli marraskuu 2014.
Comment
-
-
sigun e90 ois hakusessa jtn kesätassua ensvuodelle. 19 tuumaa ois kokotavote
Mimmosilla spekseillä pitää lähtee haeskelee? Ei mitään käryä ET:istä
eikä kuin leveetä palloa porukka on näihin tunkenut "heittämällä"G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View Postsigun e90 ois hakusessa jtn kesätassua ensvuodelle. 19 tuumaa ois kokotavote
Mimmosilla spekseillä pitää lähtee haeskelee? Ei mitään käryä ET:istä
eikä kuin leveetä palloa porukka on näihin tunkenut "heittämällä"Originally posted by sonikk View PostNo heittämällä menee vaikka 8,5 ja 9,5 x 19 ET35, pikku lätyillä voi sitten hieroa kaarelle.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
9.5" ET20 255/30R19 kumilla takana raapii ainakin vähänkään madalletussa autossa vakio kaarilla.
Suht kaarelle tuleva, mutta raapimaton setti olisi esimerkiksi 8.5" ET30 225/35 + 9.5" ET 25 255/30.E93 330dA LCI -10 M-Sport
F31 320d -12 Luxury Line
Ex's
E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06
Comment
-
Comment