DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No kai se on pakko uskoa kun kolmatta kertaa sanotaan. Netistä vain löytyi jotain mutuhommaa myös ettei olisi saatu toimimaan kunnolla, mutta ehkä on ollut säätäjässä vika. Mene ja tiedä, liekö säädetty ollenkaan karttoja kohdilleen...

    No, höpinät sikseen, laitellaan kun keretään ja katsotaan miten käy.
    Kokeileppa keretä ensin, niin sais tuohon mopovanhukseenkin vauhtia. Eiköhän tuosta turbo, ja kaksoismassa kohta antaudu...

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kyllä
    No kai se on pakko uskoa kun kolmatta kertaa sanotaan. Netistä vain löytyi jotain mutuhommaa myös ettei olisi saatu toimimaan kunnolla, mutta ehkä on ollut säätäjässä vika. Mene ja tiedä, liekö säädetty ollenkaan karttoja kohdilleen...

    No, höpinät sikseen, laitellaan kun keretään ja katsotaan miten käy.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Seuraavaks täällä on huomiset lottonumerot jo esillä.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kyllä

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Tuikku tai joku muu, voinko tosiaan luottaa siihen että M47 jaksaa herättää tuollaisen GT2260:n järkevästi?
    GT2056 on ollut ajatuksissa, mutta olisihan noissa ihan viimeisissä E46 330d:ssä GT2260 jossa olisi suoraan sähköohjaus, bolt-on pakosarjaan sekä jopa ahtoputken lähtö samassa kulmassa. Ainoastaan pakoputken laippa pitäisi tehdä uusiksi.

    Ja mistäköhän mahtaisi sitten löytyä putkenpätkää/laippaa downpipen modaukseen? Tämännäköistä siis:


    Vai pitääkö itse plasmaleikata laippa ja putki levittää homemade-tuurnalla prässissä?

    Leave a comment:


  • Whispi
    replied
    Ainahan kaikki voi hajota, itsellä on kaikki nämä kulkineet kokeneet varsin raskaan kaasujalkani eikä vielä yht n. 300tkm aikana ole mitään hajonnut. (kop kop)

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    No siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.
    Juu et oo väittänytkään, kunhan spekuloin

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    No siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Ei ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.

    300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.
    Mikäs siinä voisi rikkoutua? Konekin on sama(?) kuin 335 eri ahtim(illa)ella ja suuttimilla, ja laatikkokin tehty kestämään 600 vai peräti 650nm?

    Leave a comment:


  • -J-T-A-
    replied
    Originally posted by works View Post
    Nyt vasta huomasin, täältä löytyy:

    (ja kas sen olikin joku jo aiemmin linkittänyt)

    Samaan jatkaen, onko jollain haisua siitä mihin asti tämä N57D30O0:n löpön syöttö taipuu? Motorbit oli sitä mieltä että kiisseli loppuu ennen ilmaa ja suositteli kovertamaan DPF:n ja hankkimaan (sairaan kalliin) uuden polttoainesyötön M550xd:stä päivitetyn Wagnerin välijäähyn kera ennen turboon koskemista. Tuikku jenkkifoorumilla taisi olla toista mieltä, mutta eipä tuosta salaperäisestä sedästä koskaan tiedä..

    Eli, kumpi perus-N57:ssa lopettaa ensin, pumppu+injektorit vai turbo?
    Kiitoksia!

    Jotenkin mennyt ohi tai unohtunut...

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ei ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.

    300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Vaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.
    jooo...

    Viimekesänä tuplasin hevoset w203 cdi mersun ahdin, jäähy ja ohjelma päivityksellä.

    Tämä vaan kun on vielä arvokkaampi auto niin en halua rikkoa mitään. Mikäli ootte sitä mieltä että se extra 50 hevosta hajottaa auton niin en aio ottaa riskiä, ymmärtääkseni näin ei kuitenkaan ole..

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Vaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Moro!

    330d preface ohjelmointi himottais kovasti.

    Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Paljonko kohtuullinen teho ja vääntö jos vielä kuitenkin iso kriteeri on että auto toimii pitkään.

    Voiko ohjelmasta olla jotain haittaa mm laatikolle joka nyt jo vaitaa vähän nykäisevästi?

    Onko kulutukseen odotettavissa muutosta?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Muistanko väärin, vai olikos jollain foorumilaisella jotain suhteita tuonne Wagner tuningille? Lähinnä tätä mietin yhtä kehitysideaa ajatellen.

    Leave a comment:

Working...
X