Originally posted by Supra^
View Post
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kokeileppa keretä ensin, niin sais tuohon mopovanhukseenkin vauhtia. Eiköhän tuosta turbo, ja kaksoismassa kohta antaudu...
-
No kai se on pakko uskoa kun kolmatta kertaa sanotaan.Originally posted by tuikku View Post.
Kyllä
Netistä vain löytyi jotain mutuhommaa myös ettei olisi saatu toimimaan kunnolla, mutta ehkä on ollut säätäjässä vika. Mene ja tiedä, liekö säädetty ollenkaan karttoja kohdilleen...
No, höpinät sikseen, laitellaan kun keretään ja katsotaan miten käy.
Leave a comment:
-
Tuikku tai joku muu, voinko tosiaan luottaa siihen että M47 jaksaa herättää tuollaisen GT2260:n järkevästi?
GT2056 on ollut ajatuksissa, mutta olisihan noissa ihan viimeisissä E46 330d:ssä GT2260 jossa olisi suoraan sähköohjaus, bolt-on pakosarjaan sekä jopa ahtoputken lähtö samassa kulmassa. Ainoastaan pakoputken laippa pitäisi tehdä uusiksi.
Ja mistäköhän mahtaisi sitten löytyä putkenpätkää/laippaa downpipen modaukseen? Tämännäköistä siis:
Vai pitääkö itse plasmaleikata laippa ja putki levittää homemade-tuurnalla prässissä?
Leave a comment:
-
Ainahan kaikki voi hajota, itsellä on kaikki nämä kulkineet kokeneet varsin raskaan kaasujalkani eikä vielä yht n. 300tkm aikana ole mitään hajonnut. (kop kop)
Leave a comment:
-
Juu et oo väittänytkään, kunhan spekuloinOriginally posted by böntti View PostNo siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.
Leave a comment:
-
No siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.
Leave a comment:
-
Mikäs siinä voisi rikkoutua? Konekin on sama(?) kuin 335 eri ahtim(illa)ella ja suuttimilla, ja laatikkokin tehty kestämään 600 vai peräti 650nm?Originally posted by böntti View PostEi ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.
300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Kiitoksia!Originally posted by works View PostNyt vasta huomasin, täältä löytyy:
(ja kas sen olikin joku jo aiemmin linkittänyt)
Samaan jatkaen, onko jollain haisua siitä mihin asti tämä N57D30O0:n löpön syöttö taipuu? Motorbit oli sitä mieltä että kiisseli loppuu ennen ilmaa ja suositteli kovertamaan DPF:n ja hankkimaan (sairaan kalliin) uuden polttoainesyötön M550xd:stä päivitetyn Wagnerin välijäähyn kera ennen turboon koskemista. Tuikku jenkkifoorumilla taisi olla toista mieltä, mutta eipä tuosta salaperäisestä sedästä koskaan tiedä..
Eli, kumpi perus-N57:ssa lopettaa ensin, pumppu+injektorit vai turbo?
Jotenkin mennyt ohi tai unohtunut...
Leave a comment:
-
Ei ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.
300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.
Leave a comment:
-
jooo...Originally posted by suppari View PostVaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.
Viimekesänä tuplasin hevoset w203 cdi mersun ahdin, jäähy ja ohjelma päivityksellä.
Tämä vaan kun on vielä arvokkaampi auto niin en halua rikkoa mitään. Mikäli ootte sitä mieltä että se extra 50 hevosta hajottaa auton niin en aio ottaa riskiä, ymmärtääkseni näin ei kuitenkaan ole..
Leave a comment:
-
Vaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.
Leave a comment:
-
Moro!
330d preface ohjelmointi himottais kovasti.
Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Paljonko kohtuullinen teho ja vääntö jos vielä kuitenkin iso kriteeri on että auto toimii pitkään.
Voiko ohjelmasta olla jotain haittaa mm laatikolle joka nyt jo vaitaa vähän nykäisevästi?
Onko kulutukseen odotettavissa muutosta?
Leave a comment:
-
Muistanko väärin, vai olikos jollain foorumilaisella jotain suhteita tuonne Wagner tuningille? Lähinnä tätä mietin yhtä kehitysideaa ajatellen.
Leave a comment:
Leave a comment: