DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makeclick
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Siinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?
    Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Jos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.
    Siinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by Gordoli View Post
    Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?
    Böntti taisi vaikuttaa sielläpäin, pingaa kaveria privalla jos ei tätä huomaa.

    Leave a comment:


  • Gordoli
    replied
    Itsellä alkanut 325d -10 n57 koneella herjailemaan tuosta 480A partikkelisuodattimen poltosta ettei onnistu (mittarissa on 180tkm). Termari vika ei ole koska lämmöt nousee kyllä tarvittaviin ja lisäks Inpa kyllä asenneltu ja koodien lukeminen jne. toimii mutta en oo saanu sitä synkkaan tuohon uudempaan koneeseen vaikka filut jne. päivitelty. Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?

    Lisäksi onko järkevää käydä hakemassa pönttö dpf cleaneria ja testata auttaako se itsessään?:think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Tänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?
    Jos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Hajua

    Tänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by works View Post
    Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
    Originally posted by arska86 View Post
    Eiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
    Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..
    Tuolta E60 dieseltuunausthreadista temmattua tavaraa yllä.

    Arska, postaile lisää detaileja kun kerkiät, ei tässä itsellä mikään hätä ole, mutta kiva että joku muukin tämän uuden alumiinipadan kanssa virittelee!

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Siinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.

    Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.

    Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.
    Nyt on ohjeistuksen detskutaso kohdillaan, pakko arvostaa!

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Suoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.

    Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.
    OK. On siellä kattikin paikallaan, joten ehkä mulla on vaan liian tarkka nenä.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
    Suoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.

    Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
    Mullakin DPF tyhjättiin ja katti jätettiin paikalleen, kyllähän tuo varsinkin kylmänä tyhjäkäynnillä tuoksahtaa mutta meni kuitenkin päästöistä heittämällä läpi, en sinuna olisi huolissani.

    Originally posted by E-rotu View Post
    Nonii pirssi on uusissa ohjelmissa.

    Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto

    Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm

    Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
    Mulla oli myös vikakoodi kaasuläpästä, vaikuttaako tuo tehoihin ollenkaan? EGR on ohjelmoitu pois joten siihen ei vaikutusta.
    Last edited by sonikk; 11-02-2016, 09:40.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    <clip>
    Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf.<clip>

    Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
    Siinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.

    Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.

    Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Nonii pirssi on uusissa ohjelmissa.

    Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto

    Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm

    Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.
    Ei se kyllä kitkeräksi asti muutu niin kauan kun kattiin ei kajota.

    Leave a comment:

Working...
X