Originally posted by Mikae91
View Post
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
-
Siinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?Originally posted by Supra^ View PostJos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.
Leave a comment:
-
Itsellä alkanut 325d -10 n57 koneella herjailemaan tuosta 480A partikkelisuodattimen poltosta ettei onnistu (mittarissa on 180tkm). Termari vika ei ole koska lämmöt nousee kyllä tarvittaviin ja lisäks Inpa kyllä asenneltu ja koodien lukeminen jne. toimii mutta en oo saanu sitä synkkaan tuohon uudempaan koneeseen vaikka filut jne. päivitelty. Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?
Lisäksi onko järkevää käydä hakemassa pönttö dpf cleaneria ja testata auttaako se itsessään?:think
Leave a comment:
-
Jos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.Originally posted by Mikae91 View PostTänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?
Leave a comment:
-
Hajua
Tänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?
Leave a comment:
-
Originally posted by works View PostHee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?Tuolta E60 dieseltuunausthreadista temmattua tavaraa yllä.Originally posted by arska86 View PostEiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..
Arska, postaile lisää detaileja kun kerkiät, ei tässä itsellä mikään hätä ole, mutta kiva että joku muukin tämän uuden alumiinipadan kanssa virittelee!
Leave a comment:
-
Nyt on ohjeistuksen detskutaso kohdillaan, pakko arvostaa!Originally posted by MNi View PostSiinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.
Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.
Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.
Leave a comment:
-
OK. On siellä kattikin paikallaan, joten ehkä mulla on vaan liian tarkka nenä.Originally posted by Supra^ View PostSuoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.
Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.
Leave a comment:
-
Suoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.Originally posted by aku1979 View PostMulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.
Leave a comment:
-
Mullakin DPF tyhjättiin ja katti jätettiin paikalleen, kyllähän tuo varsinkin kylmänä tyhjäkäynnillä tuoksahtaa mutta meni kuitenkin päästöistä heittämällä läpi, en sinuna olisi huolissani.Originally posted by aku1979 View PostMulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
Mulla oli myös vikakoodi kaasuläpästä, vaikuttaako tuo tehoihin ollenkaan? EGR on ohjelmoitu pois joten siihen ei vaikutusta.Originally posted by E-rotu View PostNonii pirssi on uusissa ohjelmissa.
Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto
Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm
Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?Last edited by sonikk; 11-02-2016, 09:40.
Leave a comment:
-
Siinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.Originally posted by E-rotu View Post<clip>
Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf.<clip>
Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.
Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.
Leave a comment:
-
Nonii pirssi on uusissa ohjelmissa.
Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto
Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm
Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
Leave a comment:
-
Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
Leave a comment:
Leave a comment: