DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nettipepe
    replied
    Originally posted by karsta View Post
    320d:ssä sen kyllä huomasi selvästi kun vaihteiston toiminta oli varsin kulmikasta ja käry kävi parkkiin ajaessa. 330d:ssä taas en ole huomannut kertaakaan nyt reilun 12tkm aikana, joten mahtaakohan se olla toiminnassa.

Ymmärsinkö siis oikein että tämmösellä kapistuksella plus jollain softanpätkällä saisi asiaan selvyyttä:
    http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html
    Sama huomio... 320dssä kyllä polton huomasi helpommin.
    Uskoisin,että kun 330d LCI vielä kyseessä on polton huomaaminen vielä vaikeampaa.
    Tuollaisella kaapelilla juurikin k+ Dcan kaapeli.

Leave a comment:

• karsta
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Regenerointia ei kyllä normaali ajossa huomaa.
    Itse olen oppinut huomaamaan sen automaattilaatikon töksähtelevämmästä käyttäytymisestä.
    Ja tietysti huonolla tuurilla siitä,että parkkiin ajaessa pöntöstä puskee pirullinen käry.
    Inpalla näkee milloin viimeksi poltto on tapahtunut.
    Jos löytyy jokin laite (tai salavalikko auki) voi polton nähdä lämpöjen pienestä noususta.
    Poltto toimii jos tuhansia kilometrejä ajettu ilman dpf vikailmoituksia.
    Noin tuhannen kilometrin välein poltto tapahtuu...riippuu ajotavasta dpfn kunnosta yms.
    320d:ssä sen kyllä huomasi selvästi kun vaihteiston toiminta oli varsin kulmikasta ja käry kävi parkkiin ajaessa. 330d:ssä taas en ole huomannut kertaakaan nyt reilun 12tkm aikana, joten mahtaakohan se olla toiminnassa.

Ymmärsinkö siis oikein että tämmösellä kapistuksella plus jollain softanpätkällä saisi asiaan selvyyttä:
    http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html

Leave a comment:

• makeclick
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Painetaas tännekin omat kokemukset DPF-poistosta ja optimoinnista.

Kertomusten ja kehujen perusteella päädyin AJ Techille teettämään työt. Työ kesti kokonaisuudessaan reilun 2h (sis. DPF:n fyysinen tyhjennys ja softaus + dyno). Tyhjällä pöntöllä ja vakiosoftalla M47 työnsi 166hp/337Nm, ja virisoftalla 214hp/422Nm. Ihan kaikkea ei yritetty repiä ulos, asiakkaan ujo toive oli että josko sen 200 pollea saisi rikki. Kulutuskin laski noin 0,5l/100km 500km ajotestissä sekalaisessa ajossa. Mittarissa on nyt 197tkm.

Tuli kyllä hyvin vastinetta rahalle, uskallan suositella. Nähtäväksi jää, vaikuttaako tuo kestävyyteen käytännössä. Tosin mä nyt en jatkuvasti survo kaasua lattiasta läpi muutenkaan...
    En usko, kunhan ei revi kylmänä vaan yrittää aina käyttää koneen käyntilämpimäksi eli 90astetta, sekä rääkin jälkeen ei sammuta konetta heti. Jos havaitsee jonkun vian. Korjaa sen eikä aja väkisin.

Aj on hyvvä paikka! Avulias ja osaa hommansa! Uskaltaiskohan joskus käydä sielläkin penkissä vielä

Leave a comment:

• AK-87
    replied
    Painetaas tännekin omat kokemukset DPF-poistosta ja optimoinnista.

Kertomusten ja kehujen perusteella päädyin AJ Techille teettämään työt. Työ kesti kokonaisuudessaan reilun 2h (sis. DPF:n fyysinen tyhjennys ja softaus + dyno). Tyhjällä pöntöllä ja vakiosoftalla M47 työnsi 166hp/337Nm, ja virisoftalla 214hp/422Nm. Ihan kaikkea ei yritetty repiä ulos, asiakkaan ujo toive oli että josko sen 200 pollea saisi rikki. Kulutuskin laski noin 0,5l/100km 500km ajotestissä sekalaisessa ajossa. Mittarissa on nyt 197tkm.

Tuli kyllä hyvin vastinetta rahalle, uskallan suositella. Nähtäväksi jää, vaikuttaako tuo kestävyyteen käytännössä. Tosin mä nyt en jatkuvasti survo kaasua lattiasta läpi muutenkaan...

Leave a comment:

• makeclick
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Oletko itse tehnyt tulppalevyjä tuonne pakosarjan päähän? Oletko laittanut jotain tiivistettä sinne?

Meinasin itsekin tulpata tuon ja ottaa koko egr-coolerin pois samalla kun vaihdan termarin.
    En oo ite laittanut. Mulla on siellä putken päässä. Mietin kyllä tehdä ton saman kuin sinä tai sitten WG modata sinne pakosarjan luo.

En oikein tiedä sitten. Joku tiivistys olisi tietty hyvä olla.. ehkä kupari tai alumiinipelti sopivan laipan alle. Menee varmaan käsitöiksi :think tai otat sen vanhan putken laipan ja hitsaat sen putken kiinni siitä läheltä laippaa.

Leave a comment:

• Hastra
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
    Oletko itse tehnyt tulppalevyjä tuonne pakosarjan päähän? Oletko laittanut jotain tiivistettä sinne?

Meinasin itsekin tulpata tuon ja ottaa koko egr-coolerin pois samalla kun vaihdan termarin.

Leave a comment:

• Weilside
    replied
    Mitä N47 kannattaa ohjelman jälkeen alkaa tekemään, jos halajaa lisää voimaa? Miten pitkälle tässä suuttimet riittää ja alakerta?

Leave a comment:

• hatemi
    replied
    Niin no mitä noista Italian Ilpojen autoista tietää. Tuota määrää ISTA näytti. Paljonko lie vielä maileja ruuvattu tuossa välissä.

Leave a comment:

• VolvoTDi
    replied
    Originally posted by hatemi View Post
    Mulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.
    Niin 20tkm onnistuneesta poltosta, jos 20tkm ollut täysin polttamatta niin moottori ei kävisi enää.

Leave a comment:

• hatemi
    replied
    Mulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Regenerointia ei kyllä normaali ajossa huomaa.
    Itse olen oppinut huomaamaan sen automaattilaatikon töksähtelevämmästä käyttäytymisestä.
    Ja tietysti huonolla tuurilla siitä,että parkkiin ajaessa pöntöstä puskee pirullinen käry.
    Inpalla näkee milloin viimeksi poltto on tapahtunut.
    Jos löytyy jokin laite (tai salavalikko auki) voi polton nähdä lämpöjen pienestä noususta.
    Poltto toimii jos tuhansia kilometrejä ajettu ilman dpf vikailmoituksia.
    Noin tuhannen kilometrin välein poltto tapahtuu...riippuu ajotavasta dpfn kunnosta yms.

Leave a comment:

• Rikardo
    replied
    Originally posted by karsta View Post
    En löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.

Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.
    Ittänikin kiinnostais kyllä. Ensimmäinen dpf:llä varustettu auto itsellä, niin ei mitään hajuakaan miten tuo regenerointi pitäisi huomata. Ilmeisesti pitäisi huomata kuitenkin kun alkaa? Nyt jo 20tkm ajettu ja iDrive arvioi edelleen 130000km dpf-huoltoon...

Leave a comment:

• karsta
    replied
    En löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.

Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.

E: ja laitetaas vielä lisämaininta, että auto kävi merkkihuollossa (määräaikaishuolto + vehicle inspection tms.) jokin aika sitten muttei siellä ainakaan mainittu asiasta mitään.
    Last edited by karsta; 05-03-2016, 09:41.

Leave a comment:

• makeclick
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Kiitoksia vinkeistä, torxit oli niin jumissa että jouduin viemään korjaamolle tulpattavaksi. Nyt on tulpattu , ja alakierroksilla on vähän pirteämpi. Dynomittaus kertoo myöhemmin totuuden.
    Hyvä homma . egr tulppaus ei välttämättä tehoihin niinkään vaikuta, mutta vuotava egr lisää savutusta ja paljon. Ehkä myös turbon heräämistä jos oikeen paljon vuotaa. Egr kunnon huomaa, jos valoista lähdettäessä (siis ihan normaalisti) tuprauttelee mustaa. Omakohtasilla kokemuksilla jo 2 autoa lopettanut savuttelut ja putkenpäät pysyy puhtaana, kun tuon saastaisen laitoksen tulppaa .

Leave a comment:

• Mikae91
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
    Kiitoksia vinkeistä, torxit oli niin jumissa että jouduin viemään korjaamolle tulpattavaksi. Nyt on tulpattu , ja alakierroksilla on vähän pirteämpi. Dynomittaus kertoo myöhemmin totuuden.

Leave a comment:

Working...
X